Toyotan itselataava hybridi tarvitsee

Anonyymi

Bensiiniä kulkeakseen, mutta plug-in hybridillä voi ajaa pelkällä sähköllä ilman bensaa esim. kaupunkiajossa työmatkat.

32

83

Vastaukset

  • Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa. Se hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa.

    • Eipä taida sentään työmatkoja ajaa etköhän liioittele, no korkeintaan kävelymatkoja ja nekin kävelyvauhtia .


    • Anonyymi kirjoitti:

      Eipä taida sentään työmatkoja ajaa etköhän liioittele, no korkeintaan kävelymatkoja ja nekin kävelyvauhtia .

      Niinpä,... Toijota corollan hybridillä ei pääse edes työmatkaa pelkällä sähköllä.
      Mutta Vw Golf Gte hybridillä pääsee.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Niinpä,... Toijota corollan hybridillä ei pääse edes työmatkaa pelkällä sähköllä.
      Mutta Vw Golf Gte hybridillä pääsee.

      Jaa..no pääseeköhän.
      Ette vissiin hokase että kaikilla ei se työpaikka ole kävelymatkan päässä.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Jaa..no pääseeköhän.
      Ette vissiin hokase että kaikilla ei se työpaikka ole kävelymatkan päässä.

      VW kuskilla sen täytyy olla kävelymatkan päässä siitä syystä, että kun pokswagen sanoo yhteistyösopimuksen irti, niin jaksaa sitten vielä kävellä töihin. kun jäljellä oleva matka ei ole pitkä enää....


  • Aloittajan työmatka suuntautuu Jopolla KELAan?

  • Plug in hybridit on kyllä upeita luomuksia. Suomessa näistä vähintään puolet on katumaastureita, joissa ihan mukavat n. 400hv:n tehot(sähkö+bensa yhteensä). XC 60 T 8 on ylivoimaisesti myydyin ja se kuluttaa vain 2.1 l /100km!!! BMW pistää vielä paremmaksi. 3 l bensakone sähkön apurina X5:ssä ja kulutus 1.2 l!!!
    WLTP-testihän vaikuttaa aivan naurettavalta näissä tapauksissa.

    • Minulla on paljon kokemusta suurehkoista bensakäyttöisistä automaattivaihteisista autoista, joten osaan hyvin arvioida sellaisten autojen kulutuksen. Rauhallisessa maantieajossa nämä autot vievät bensaa suunnilleen 7,5 - 9 l/100 km ja rauhallisessa kaupunkiajossa 15 l/100 km. Jos maantiellä vähän kaahailee ja suorittaa runsaasti ohituksia, niin silloin kulutus on 12 - 13 l/100 km. Jos kaupunkiajossa on tapana vähän soittaa rengasta liikennevaloissa, niin silloin kulutus on 25 l/100 km. Nämä ovat hybridi-Volvon ja -Bemarin todelliset kulutuslukemat sen jälkeen, kun halvalla taloussähköllä ladattu ajoakku on tyhjentynyt. Kulutus on siis hyvin kaukana mainosmiesten puheista.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Minulla on paljon kokemusta suurehkoista bensakäyttöisistä automaattivaihteisista autoista, joten osaan hyvin arvioida sellaisten autojen kulutuksen. Rauhallisessa maantieajossa nämä autot vievät bensaa suunnilleen 7,5 - 9 l/100 km ja rauhallisessa kaupunkiajossa 15 l/100 km. Jos maantiellä vähän kaahailee ja suorittaa runsaasti ohituksia, niin silloin kulutus on 12 - 13 l/100 km. Jos kaupunkiajossa on tapana vähän soittaa rengasta liikennevaloissa, niin silloin kulutus on 25 l/100 km. Nämä ovat hybridi-Volvon ja -Bemarin todelliset kulutuslukemat sen jälkeen, kun halvalla taloussähköllä ladattu ajoakku on tyhjentynyt. Kulutus on siis hyvin kaukana mainosmiesten puheista.

      Ei ole! Puhut paskaa!
      (olen lahkouskovainen tosin)...


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ei ole! Puhut paskaa!
      (olen lahkouskovainen tosin)...

      " Ei ole! Puhut paskaa!
      (olen lahkouskovainen tosin)... "

      Minä en taatusti puhu muunnettua totuutta suurehkojen bensiinikäyttöisten autojen kulutuksesta, sillä tulihan sellaisilla ajopeleillä ajettua työajoa noin 25 vuotta. Kyllä sinä ajassa opin hyvin tuntemaan isojen autojen todellisen kulutuksen.

      Vaikka ladattavat Volvo ja Bemari kuluttavatkin tolkuttomasti bensaa, niin ilman latausmahdollisuutta oleva hybridi-Auris kuluttaa maantieajossa vain 4,7 - 5,2 l/100km ja kaupungissa 4,5 - 5 l/100 km. Hybridi-Tojotan kokonaistaloudellisuus on siis kertaluokkaa parempi kuin näiden ladattavien premium-hybridien taloudellisuus. Tojota on siis valinnut oikean tien, mutta muut autotehtaat hortoilevat täysin päättömästi harhapoluilla.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Minulla on paljon kokemusta suurehkoista bensakäyttöisistä automaattivaihteisista autoista, joten osaan hyvin arvioida sellaisten autojen kulutuksen. Rauhallisessa maantieajossa nämä autot vievät bensaa suunnilleen 7,5 - 9 l/100 km ja rauhallisessa kaupunkiajossa 15 l/100 km. Jos maantiellä vähän kaahailee ja suorittaa runsaasti ohituksia, niin silloin kulutus on 12 - 13 l/100 km. Jos kaupunkiajossa on tapana vähän soittaa rengasta liikennevaloissa, niin silloin kulutus on 25 l/100 km. Nämä ovat hybridi-Volvon ja -Bemarin todelliset kulutuslukemat sen jälkeen, kun halvalla taloussähköllä ladattu ajoakku on tyhjentynyt. Kulutus on siis hyvin kaukana mainosmiesten puheista.

      "Kulutus on siis hyvin kaukana mainosmiesten puheista."

      Ei tässa olllut mainospuheita, vaan ihan viralliset luvut päästömittauksesta. Näistähän ei tarvitse ajoneuvoveroakaan maksaa juuri ollenkaan, koska niin pienet päästöt.


    • Anonyymi kirjoitti:

      "Kulutus on siis hyvin kaukana mainosmiesten puheista."

      Ei tässa olllut mainospuheita, vaan ihan viralliset luvut päästömittauksesta. Näistähän ei tarvitse ajoneuvoveroakaan maksaa juuri ollenkaan, koska niin pienet päästöt.

      "Ei tässa olllut mainospuheita, vaan ihan viralliset luvut päästömittauksesta. Näistähän ei tarvitse ajoneuvoveroakaan maksaa juuri ollenkaan, koska niin pienet päästöt."

      Tarkoitin mainospuheilla sitä, että nykyinen virallinen päästömittasatapa on järjetön, ja se on tarkoitettu vain autoveronkiertäjille. Jokainen vähänkin tekniikkaa tunteva henkilö ymmärtää sen, että ei kolmen litran bensakoneella varustettu yli 2 tonnia painava auto voi millään kulkea 100 km 1,8:lla litralla. Johan 50 kg painava mopokin vie enemmän polttoainetta. Päästömittaukset pitäisi jatkossa tehdä järkevällä tavalla, sillä muutenhan viranomaisilta menee uskottavuus.


    • Anonyymi kirjoitti:

      " Ei ole! Puhut paskaa!
      (olen lahkouskovainen tosin)... "

      Minä en taatusti puhu muunnettua totuutta suurehkojen bensiinikäyttöisten autojen kulutuksesta, sillä tulihan sellaisilla ajopeleillä ajettua työajoa noin 25 vuotta. Kyllä sinä ajassa opin hyvin tuntemaan isojen autojen todellisen kulutuksen.

      Vaikka ladattavat Volvo ja Bemari kuluttavatkin tolkuttomasti bensaa, niin ilman latausmahdollisuutta oleva hybridi-Auris kuluttaa maantieajossa vain 4,7 - 5,2 l/100km ja kaupungissa 4,5 - 5 l/100 km. Hybridi-Tojotan kokonaistaloudellisuus on siis kertaluokkaa parempi kuin näiden ladattavien premium-hybridien taloudellisuus. Tojota on siis valinnut oikean tien, mutta muut autotehtaat hortoilevat täysin päättömästi harhapoluilla.

      Eihän Tojoa voi verrata Volvoon tai Bemariin. Jälkimmäisten ostaja ei hae halvinta vaihtoehtoa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Eihän Tojoa voi verrata Volvoon tai Bemariin. Jälkimmäisten ostaja ei hae halvinta vaihtoehtoa.

      Toyota todella kaukana halvimmasta vaihtoehdosta. Taitaa olla hinta-laatusuhteeltaan kalleinta mitä tarjolla.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Toyota todella kaukana halvimmasta vaihtoehdosta. Taitaa olla hinta-laatusuhteeltaan kalleinta mitä tarjolla.

      Ei toki ole huono hinta-laatusuhde kun laatu on niin korkea. Olen ajanut ajanut kohta 10 vuotta Toyota Prius Plug-In Hybridillä ilman mitään isoja ongelmia. Olen kasvattanut hiukan akkujen kokoa niin että nykyään pääsee sähköllä jo lähes 50 km, kerran kevät talvella jopa yli 50 km. Latausten lukumäärä on todella huima, tuhansia ja taas tuhansia kertoja, mutta kaikkeen tottuu.


  • ABCD-vammahoitolastako ne tällaiset ketjujen aloitukset lähtee?

    • Niuvaniemen suljetulta osastoltako tällainen vastaus tulee ????


    • Anonyymi kirjoitti:

      Niuvaniemen suljetulta osastoltako tällainen vastaus tulee ????

      Terveisiä sinne keskiseen Suomeen. Vai siellä sinä asustat? No onhan se tiedetty.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Terveisiä sinne keskiseen Suomeen. Vai siellä sinä asustat? No onhan se tiedetty.

      Niuvanniemen sairaala on pohjois-savossa ei keski-suomessa.

      Asukkaat siellä on suurimmalta osalta etelä-suomesta, länsi-suomesta, keski-suomen nuorista kaupungeista kuten jyväskylästä.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Niuvanniemen sairaala on pohjois-savossa ei keski-suomessa.

      Asukkaat siellä on suurimmalta osalta etelä-suomesta, länsi-suomesta, keski-suomen nuorista kaupungeista kuten jyväskylästä.

      Me pohjois-savolaiset joudumme hoitamaan teitä muitakin.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Me pohjois-savolaiset joudumme hoitamaan teitä muitakin.

      Savolaiset ei hoida muita kuin itseään, jos niitäkään.
      t. Korkkiruuvi


  • Toiset autot on tehty vähävaraisille bensapihtaajille, toiset taas varakkaille.

  • Volvon V60 ja S90 kuluttavat pelkällä bensalla ajettaessa
    - kaupunki 8L/100km
    - maantie 6L/100km
    keskimäärin 7L/100km.
    Tämä jenkkien normilla mitaten , mikä pitää aika hyvin paikkaansa.
    Jenkeissä on lataushybrideille ilmoitettava myös bensan kulutus ilman latailua. Miksi ei muuten näin ole EUvostoliitossa?

    • On aivan älytöntä että ei ilmoiteta kun hybridin päävoimanlähde on polttomoottori ja polttoaine.


    • Anonyymi kirjoitti:

      On aivan älytöntä että ei ilmoiteta kun hybridin päävoimanlähde on polttomoottori ja polttoaine.

      Ja hybridi tuo sähkömoottori vähentää sen polttoaineen kulutusta juuri eniten sitä kuluttavassa kaupunkiajossa, jossa kiihdytetään ja jarrutetaan. Jolloin hybridi käyttää sitä jarrutus sekä myös moottorijarrutusenergiaa. Eli hyvin loogisen järkevä toimintaperiaate ja ihan perustellusti.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ja hybridi tuo sähkömoottori vähentää sen polttoaineen kulutusta juuri eniten sitä kuluttavassa kaupunkiajossa, jossa kiihdytetään ja jarrutetaan. Jolloin hybridi käyttää sitä jarrutus sekä myös moottorijarrutusenergiaa. Eli hyvin loogisen järkevä toimintaperiaate ja ihan perustellusti.

      VW Golf gte plug in hybridi käyttää pistokelatauksen lisäksi jarrutusenergiaa hyväksi, eli lataa akkuja ajon aikana. Siinä on siis molemmat hybridin ominaisuudet.

      Tätä ominaisuutta ei ole Tojotan perushybrideissä.


    • Anonyymi kirjoitti:

      VW Golf gte plug in hybridi käyttää pistokelatauksen lisäksi jarrutusenergiaa hyväksi, eli lataa akkuja ajon aikana. Siinä on siis molemmat hybridin ominaisuudet.

      Tätä ominaisuutta ei ole Tojotan perushybrideissä.

      Golfin valmistui jouduttiin lopettamaan kun uusi WLTP-päästömittaustapa tuli voimaan 1.9.2018 kun se ei alittanut ladattavalle hybridille määrättyä 50g/km päästörajaa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      VW Golf gte plug in hybridi käyttää pistokelatauksen lisäksi jarrutusenergiaa hyväksi, eli lataa akkuja ajon aikana. Siinä on siis molemmat hybridin ominaisuudet.

      Tätä ominaisuutta ei ole Tojotan perushybrideissä.

      Kaikki eivät tee sillä erikseen ladattavalla ominaisuudella yhtään mitään nyt tällä hetkellä tai jos edes koskaan. Vai meinaatko, että esim. stadin kadunvarsi parkkipaikkoihin tulee latausmahdollisuus, kun ei ole edes niitä 2 tunnin sähkötolppiakaan, joita voitaisiin päivittää.


  • Voi, kun sitä sähköä ei ole edes kahdeksi tunniksi kerrallaan stadin kadunvarsi parkkipaikalla.

  • Voi, kun sitä sähköä ei ole eikä tule stadin kadunvarsi parkkipaikalla edes kahdeksi tunniksi kerrallaan.

  • Pistokehybridi kuluttaa paljon bensiiniä kun on pakkasta. Polttomoottorilla tuotetaan lämpöä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.