Lääkikseen

Anonyymi

Hei
Vähän taustaa itsestäni=
Olen abi ja mul tuli yhtäkkiä mieleen pari viikkoa sitten hakea lääkikseen. Se oli ennen mieles mut sit lukion ykkösvuoden jälkeen ajattelin et se onkin aika vaikee kohde. Kuitenkin ku luin syksyn yo kokeisiin mä huomasin et mul on paljon voimaa lukee jopa 15 tuntia päiväs ja mä sain syksyn kirjotuksista enkusta E ja bilsast E. keväl mä kirjotan kemian, pitkän matikan ja äidinkielen. Lukion aikana kävin vain puolet fysiikan kursseista koska ajattelin et ei siin oo enää mitään hyötyy ku emmä enää lääkikseen halu. Eli siis mä yritän päästä mun yo todistuksella sekä pääsykokeella lääkikseen. Mul on pääsykokeeseen yo kokeiden jälkeen aikaa vaan noin puoltoist kuukautta ja aion silloin opiskella ahkerasti fysiikkaa.

Te jotka ootte päässet lääkikseen oliks valmennuskursseil hyötyy?
Kui monel kerral pääsitte?
Ja onks mitään vinkkejä mul??
Se ois aika hauskaa jos kerrotte muuten vaan lääkiksestä

Kiitos

4

80

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen ollut kahdella valmennuskurssilla, pääsin kolmannella ja nyt lääkäri. Lääkis oli tosi kivaa johon mahtui jännitystä, iloja, suruja ja kaiken sai kokea hyvien, elämänikäisten tyyppien kanssa. Suurin vinkki, ettei kannata lukea pääsykokeisiin liikaa, ei urheilijatkaan koko päivää urheile. Riittävä lepo

• Anonyymi

Olen katsonut lääkiksen pääsykokeita. Ne ovat mielestäni enemmän kuulustelua kuulustelemisen ja pisteytyksen vuoksi, vähän niinkuin koulussakin. Luonnontieteissä tarvitaan paljon toisenlaista asiaa, suurien kokonaisuuksien ymmärtämistä.
      terv. maisteri

• Anonyymi

Itselläni ei ollut varaa valmennuskurssiin. Päätin että sisään pitää mennä sitten itsenäisellä työskentelyllä. Pääsin sisään toisella yrityksellä vuonna 2001. Nykyään olen valmis erikoislääkäri.

• Anonyymi

Pääsin sisään hyvillä lukiotiedoilla kemiassa, fyssassa ja bilsassa ensimmäisellä yrityksellä. Valmennuskurssia ei tarvittu.

Opiskelu on aika sitovaa. Ei puhuta verkko-opinnoista. Kurssilta toiselle mennään yhdessä rintamassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      317
      7424
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2146
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1827
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1362
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1231
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1210
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1146
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1071
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe