Toimiiko raspberryssä usb-mokkula? Entä saako sen jaettua ethernet-portin kautta muille laitteille, esim. wifi-kytkimelle?
Raspi ja mokkulan jakaminen?
5
142
Vastaukset
- Anonyymi
Kai sen rasperyssäkin voi jakaa.. ei kokemusta siittä
Kokeile ihan normi ohjella..- Anonyymi
siittä? ohjella?
- Anonyymi
Hankin joskus mokkulareitittimen. Usb-mokkula jakaa netin sekä langattomasti sekä mahdollisuus liittää laitteita myös ethernet-kaapelilla.
Ei tuo ollut erityisen kallis. - Anonyymi
Mulla on 3g-puhelin jäänyt hyllyn nurkalle, joten ajattelin käyttää sellaista "mokkulana". Nyt se pitäisi vaan saada jaettua "kotinettiin" - eli helpoimmalla pääsisi, jos vanha wifi-adsl-purkki jäisi käyttöön ja gateway-osoite vaan vaihtuisi siinä. Tuollainen raspi pärjäisi tuossa hyvin ainakin liityntöjensä puolesta(usb, eth). Tietysti jos sen 3g-puhelimen saisi kytkettyä suoraan wifi:in, oisi yksi purkki vähemmän, tuossa kyllä löytyy tuki wifi:lle, mutta se on aina ollut "tökkivä", mm. kytkeytymisongelmia joten en sitä ole käyttänyt. Nopeus on ihan riittävä minulle, mutta se ei oikein toimi, että PC:n pitää olla päällä aina, kun haluaa käyttää nettiä wifi:n kautta esim. tabletilta..
- Anonyymi
Mulla on juuri tuollainen systeemi jo monettako vuotta käytössä. Muistaakseni sg3_utils asennus ja ajo teki kaikesta huomattavasti helpompaa.Ei tarvinnut leikkiä mode switchien kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 961619
- 741424
- 501347
Miltä se tuntuu
Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s1041238- 541233
SDP:n lyhyt selviytymisopas
1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p9965- 36827
- 60761
- 49754
Mitä se olisi
Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?41735