Vieläkö TaaviSkeidassa on ikivanha jäykkä eli yhdystukiakselisto takana?
Pitääkö ihan kaikessa säästää?
Vieläkö on Skeidan uudessa (oc)Taavissa JÄYKKÄ TAKA-AKSELI
49
<50
Vastaukset
- Anonyymi
No ainakin pomputuksen perusteella, mihinkäs sitä seepra raidoistaan pääsis. Taavikottero tehdään jatkossakin itäautoihin soveltuvilla halvoilla ratkaisuilla ja toteutuksilla.
- Anonyymi
Harvat myös autojaan rostesuojaa ja nuo yhdystuki akselit oikeita ruosteen pesiä jotka ruostuu lähinnä ensimmäisinä kun kuitenkin vain pohjamaalattua ohutta levyä.
- Anonyymi
Kyllä on. Moottori on takana ja katkojan kärjet pitää vaihtaa kerran kuussa. Kekkonen on presidentti ja Karjalainen pääministeri. Neuvostoliitto on voimissaan. Kysy vain lisää Skodasta. Minulla on vuoden 1975 kaikki autolehdet ja jaan uutta tietoa mielelläni.
- Anonyymi
Eikös tuossa takamoottoriSkodassa ollut erillisjousitus takana kuten Octaviassakin, tuntuu, että takamoottorinen auto jäykällä taka-akselilla on melkoisen mahdoton rakenne, kumpaankan en ole sen enempää perehtynyt, muissa sen ajan takamoottorisissa sitä ei ainakaan ollut.
Oliko vielä malleissa 1200/1201 jäykkä taka-akselisto ja lehtijouset? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös tuossa takamoottoriSkodassa ollut erillisjousitus takana kuten Octaviassakin, tuntuu, että takamoottorinen auto jäykällä taka-akselilla on melkoisen mahdoton rakenne, kumpaankan en ole sen enempää perehtynyt, muissa sen ajan takamoottorisissa sitä ei ainakaan ollut.
Oliko vielä malleissa 1200/1201 jäykkä taka-akselisto ja lehtijouset?Oli jäykkä akseli mutta lehtijousia vain yksi, poikittain. Takamoottorisissa oli heiluriakselit jotka olivatkin aika kehno mutta aikakaudelle tyypillinen ratkaisu kaarreajon kannalta. 1980-luvulla tuli parannettu versio jossa oli oikea erillisjousitus.
- Anonyymi
Toyota hörhö panikoi kun uusi Octavia ja Golf on tulossa alkuvuodesta.
Ihan kiva saada tyyppi sekaisin. - Anonyymi
En ole varma mutta ainakin niissä missä se oli oli Skodan insinöörit saaneet sen hyvin toimimaan ja jos lopputulos on hyvä niin mitä välii mitä siellä lattian alla on tekniikkaa
- Anonyymi
Kaarteissa nousoo ulompi pyörä helposti ilmaan. Samalla viisiin kuin Ben Hur -elokuvan roomalaisissa hevosrattaissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaarteissa nousoo ulompi pyörä helposti ilmaan. Samalla viisiin kuin Ben Hur -elokuvan roomalaisissa hevosrattaissa.
Missä autossa?? Toyotassa ehkä, koska ne eivät oikein pärjää väistö testeissä, eipä oikein muissakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaarteissa nousoo ulompi pyörä helposti ilmaan. Samalla viisiin kuin Ben Hur -elokuvan roomalaisissa hevosrattaissa.
Mutta jos se pyörä pysyy täysin oikeassa kulmassa niin ei pitäisi olla ongelmaa toisin kuin heiluriakseleiden kanssa jotka oli tappavaa teknologiaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaarteissa nousoo ulompi pyörä helposti ilmaan. Samalla viisiin kuin Ben Hur -elokuvan roomalaisissa hevosrattaissa.
Siitä osittain johtuu juuri skoda lotjakkeiden kiikkeryys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaarteissa nousoo ulompi pyörä helposti ilmaan. Samalla viisiin kuin Ben Hur -elokuvan roomalaisissa hevosrattaissa.
Muistakin oikein että siinä BenHurissa ne ajo justiinsa Skodilla kilpaa?
Muistaakseni oli ainakin Skoda kun voitti sen kisan. Tais olla Jeesus vielä pää sponsorina. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistakin oikein että siinä BenHurissa ne ajo justiinsa Skodilla kilpaa?
Muistaakseni oli ainakin Skoda kun voitti sen kisan. Tais olla Jeesus vielä pää sponsorina.Millä aineilla saa päänsä noin sekaisin
- Anonyymi
Ei ole, ei ole kauaakaan, kun selitit sen pudonneen tielle.
- Anonyymi
VR:n uusimmissa Siemens-vetureissakin kuuluu sekä etummainen että takimmainen akseli olevan jäykkä.
- Anonyymi
Skoda raitsikoissa, resiinoissa ja superbissa sama homma. Jäykkääkin jäykemmät akselit, se on skeidan tavaramerkki. On se vaan vekkuli itä kulkuneuvo valmistaja 😆
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skoda raitsikoissa, resiinoissa ja superbissa sama homma. Jäykkääkin jäykemmät akselit, se on skeidan tavaramerkki. On se vaan vekkuli itä kulkuneuvo valmistaja 😆
Tekniikka on tasan sama kuin jo aikoinaan oli hevosvetoisissa kirkkorattaissa. Siihen nähden tietysti on skota ja oli kirkkokärrit luksusta että jäykkä akseli oli /on jousitettu, paskakärreissä se on vielä jousittamatonkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekniikka on tasan sama kuin jo aikoinaan oli hevosvetoisissa kirkkorattaissa. Siihen nähden tietysti on skota ja oli kirkkokärrit luksusta että jäykkä akseli oli /on jousitettu, paskakärreissä se on vielä jousittamatonkin.
Älä suotta hauku tojotaa. Kyllä siinäkin jouset ovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skoda raitsikoissa, resiinoissa ja superbissa sama homma. Jäykkääkin jäykemmät akselit, se on skeidan tavaramerkki. On se vaan vekkuli itä kulkuneuvo valmistaja 😆
Käyhän Transtech-Skda ratikan alla katsomassa ja päivittämässä tietosi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käyhän Transtech-Skda ratikan alla katsomassa ja päivittämässä tietosi.
Jep jep: https://cs.wikipedia.org/wiki/Škoda_Transtech
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep jep: https://cs.wikipedia.org/wiki/Škoda_Transtech
linkin laittaminenKAAN ei onnistu jormalta.....Voi, voi!
- Anonyymi
Mutta mikä auto kaatuu hirvenväistökokeessa? Ettei olisi kuskin RAVistaja?
T: Subaruman - Anonyymi
Tehokkaammissa Skodissa on takapyörissä erillisripustus. Nopeassa kaarreajossa takavetoiset eivät pysy perässä.
- Anonyymi
Taavi Skeidan taka-akseli on jäykkä, mutta kori ei:
Vääntää koria niin että ei tuulilasi kestä
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/joka-toisessa-autossa-on-vikaa-tuulilasissa---pahin-alisuorittaja-on-skoda/2GEhY3rc- Anonyymi
Ohhoh!!!
"Joka toisessa autossa on vikaa tuulilasissa - Pahin alisuorittaja on Skoda"
"Tuulilasilla on aina ollut useita funktioita, joita ei aina tule edes ajatelleeksi. Tuulilasin läpinäkyvyyden ja suojaavien ominaisuuksien lisäksi se on jo pitkään ollut osa ajoneuvon kantavaa korirakennetta ja autoilijoille tärkein informaatiokeskus, muistuttaa Autoalan tiedotuskeskus verkkosivullaan"
Vain hullu ostaa käytetyn Skeidan! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ohhoh!!!
"Joka toisessa autossa on vikaa tuulilasissa - Pahin alisuorittaja on Skoda"
"Tuulilasilla on aina ollut useita funktioita, joita ei aina tule edes ajatelleeksi. Tuulilasin läpinäkyvyyden ja suojaavien ominaisuuksien lisäksi se on jo pitkään ollut osa ajoneuvon kantavaa korirakennetta ja autoilijoille tärkein informaatiokeskus, muistuttaa Autoalan tiedotuskeskus verkkosivullaan"
Vain hullu ostaa käytetyn Skeidan!Hullumpi ostaa käytetyn Bemarin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hullumpi ostaa käytetyn Bemarin.
No, mitä se kaikkein hulluin ostaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, mitä se kaikkein hulluin ostaa?
Hybridi Mersun velaksi.
- Anonyymi
Ilmankos omasta ocustani posahteli jatkuvasti tuulilaseja. Vakuutusyhtiössä alettiin jo nikotella. Sain sen vuoksi kimppuuni vakuutusyhtiön etsivän. Se ajeli muuten länsiautolla, kun skoda itäautoani seuraili.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hybridi Mersun velaksi.
Sen täytyy olla siis autohullu.
- Anonyymi
Skoda käyttää multilink-akselistoa vain isoimmassa moottorivaihtoehdossa.
Pompottava jäykkä taka-akseli on siis 90%:ssa Suomessa myytävistä Skodista.- Anonyymi
Suomeen tuotavat skodat tulevat kaiken kukkuraksi Venäjän Kalugan massatuotantotehtaalta, ja saavat sieltä jenkemin lisämausteeksi ja interiööriin tuberkuloosibakteerit.
- Anonyymi
Samanlainen aksila se on Auriksessakin. Ilmankos se ei pysy näpeissä vaan vaeltelee kaistalta toiselle.
- Anonyymi
Tosin Skoda on toista maata, hiljainen ja alusta toimii
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosin Skoda on toista maata, hiljainen ja alusta toimii
Käyttökulut
Sisätilat
Kokonaisuus
Joni, Vantaa, 21.04.2017
SKODA OCTAVIA, 2016, Viistoperä
2,0 TDI 184 4x4 RS DSG Autom.
Maalivikaa/sinkkikukkia alle vuosi/30tkm. Maahantuoja ei suostunut korjaamaan takuuna selkeitä valmistusprosessissa tulleita vikoja. Auto todella meluisa. Kulutus selkeästi ilmoitettua isompi, vaikka ajotapa olisi kuinka säästeliäs. Koskaan ei mennyt alle 6.2 vaikka ajosuorite oli 500km maantieajoa talvirajoituksilla.
Sisätilat todella isot, samoin kun tavaratila. Ajettavuus ok, vaihteiston toiminta turhan "eko", vaihtaa liian aikaisin isolle vaihteelle, 50kmh saattaa mennä jo isoimmalla vaihteella.
- Anonyymi
Kyllä vetää suun virneeseen Skodalla ajellessa. Kun ei muita automerkkejä iltaisin vastaan tulekaan. Skodaa siellä, Skodaa täällä. Joka paikassa vain Skodaa. Rotiskoja hitsaillaan talleissa ja akselistot ovat tulleet tutuiksi. Skodan alla ei tarvitse ryömiä ja rappailla, joten vastaus on: Kanada.
- Anonyymi
Asut ilmeisesti Slobovorskissa ja haluaisit muuttaa Kanadaan.
Skeidalla sinne et pääse vaan tarvitset luotettavamman kulkuneuvon. - Anonyymi
Ladoja siellä, Ladoja täällä rallateltiin takavuosikymmenien venäläisten autojen mainoksessakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ladoja siellä, Ladoja täällä rallateltiin takavuosikymmenien venäläisten autojen mainoksessakin.
Mulla on jäykkä etuakseli. Mitäs siihen sanoo vellimunat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on jäykkä etuakseli. Mitäs siihen sanoo vellimunat.
Höpö höpö. Istut vain Skodillacissasi väärinpäin.
- Anonyymi
100 A Datsunissa oli jo erillisjousitus takana. Tsekit voisivat kopioda sen.
- Anonyymi
Olet päässyt jo pitkälle, kun ajelet jo 100 A Datsunilla. Sehän peittoaa uudet Corollat mennen tullen. Seuraavaksi voisit harkita jo 1990 luvun Skodan hankkimista.
- Anonyymi
Aika monessa Toyotassa on myös vääntövarsijousitus ja se on usein todella hyvä ratkaisu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika monessa Toyotassa on myös vääntövarsijousitus ja se on usein todella hyvä ratkaisu.
Enemmän on usein ollut vähemmän japanilaisten autojen alustojen teknisissä ratkaisuissa. Näyttää hyvältä "räjäytyskuvissa", mutta käytössä ei eroa juurikaan yksinkertaisempaan toteutukseen huomaa ja korjaaminen on kallista sekä vaikeaa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enemmän on usein ollut vähemmän japanilaisten autojen alustojen teknisissä ratkaisuissa. Näyttää hyvältä "räjäytyskuvissa", mutta käytössä ei eroa juurikaan yksinkertaisempaan toteutukseen huomaa ja korjaaminen on kallista sekä vaikeaa...
Toyotaan ei voi laittaa jäykkää taka-akselia, koska siihen menee liikaa materiaalia ja tulisi liian kalliiksi valmistaa. Toyota on tehty helposti paalattavaksi. Se on helppo puristaa kuutioksi, kun kaikki materiaali on pehmeää ja rakenteet kasaan taittuvia.
Helposti paalautuva Toyota ei tarvitse edes puristinta. Sen voi rutistaa kasaan ihan käsin. Jäykkä taka-akseli olisi liikaa ja tarvittaisiin koneellista puristusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotaan ei voi laittaa jäykkää taka-akselia, koska siihen menee liikaa materiaalia ja tulisi liian kalliiksi valmistaa. Toyota on tehty helposti paalattavaksi. Se on helppo puristaa kuutioksi, kun kaikki materiaali on pehmeää ja rakenteet kasaan taittuvia.
Helposti paalautuva Toyota ei tarvitse edes puristinta. Sen voi rutistaa kasaan ihan käsin. Jäykkä taka-akseli olisi liikaa ja tarvittaisiin koneellista puristusta.Skodailijan katkeraa kateutta Toyotaa kohtaan kun Taavin DSG hajosi.
- Anonyymi
nykyään skoodassa on erillisjousitus kuten nykyautoissa, mutta toteutettuna lehtijousilla
- Anonyymi
Skodassa on todellakin jäykkä taka-akseli eikä renkaita ole ripustettu ohkaisilla lipareilla runkoon. Siksi on jämäkkä ajettava, eikä keiku ja kaadu, kuten tojotat. Kaikessa sitä pitääkin säästää. Katsokaa videoita kokoonpanolinjoilta. Toyotan runko on naurettavaa katseltavaa. Skoda on toista maata.
- Anonyymi
Uuteen Octaviaan kopioidaan Corollasta jousitus. Halutaan yhtä surkea tulos hirvenväistötestissä sekä korkea rengasmelu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 676679
Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap284320Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?
Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei2712740Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti
Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei262070MAKEN REMPAT
Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna311613- 971427
Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan
5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee551131Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel3041117Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.781104Mulla on kyllä
Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..391061