Vieläkö on Skeidan uudessa (oc)Taavissa JÄYKKÄ TAKA-AKSELI

Anonyymi

Vieläkö TaaviSkeidassa on ikivanha jäykkä eli yhdystukiakselisto takana?

Pitääkö ihan kaikessa säästää?

49

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No ainakin pomputuksen perusteella, mihinkäs sitä seepra raidoistaan pääsis. Taavikottero tehdään jatkossakin itäautoihin soveltuvilla halvoilla ratkaisuilla ja toteutuksilla.

    • Anonyymi

      Harvat myös autojaan rostesuojaa ja nuo yhdystuki akselit oikeita ruosteen pesiä jotka ruostuu lähinnä ensimmäisinä kun kuitenkin vain pohjamaalattua ohutta levyä.

    • Anonyymi

      Kyllä on. Moottori on takana ja katkojan kärjet pitää vaihtaa kerran kuussa. Kekkonen on presidentti ja Karjalainen pääministeri. Neuvostoliitto on voimissaan. Kysy vain lisää Skodasta. Minulla on vuoden 1975 kaikki autolehdet ja jaan uutta tietoa mielelläni.

      • Anonyymi

        Eikös tuossa takamoottoriSkodassa ollut erillisjousitus takana kuten Octaviassakin, tuntuu, että takamoottorinen auto jäykällä taka-akselilla on melkoisen mahdoton rakenne, kumpaankan en ole sen enempää perehtynyt, muissa sen ajan takamoottorisissa sitä ei ainakaan ollut.
        Oliko vielä malleissa 1200/1201 jäykkä taka-akselisto ja lehtijouset?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tuossa takamoottoriSkodassa ollut erillisjousitus takana kuten Octaviassakin, tuntuu, että takamoottorinen auto jäykällä taka-akselilla on melkoisen mahdoton rakenne, kumpaankan en ole sen enempää perehtynyt, muissa sen ajan takamoottorisissa sitä ei ainakaan ollut.
        Oliko vielä malleissa 1200/1201 jäykkä taka-akselisto ja lehtijouset?

        Oli jäykkä akseli mutta lehtijousia vain yksi, poikittain. Takamoottorisissa oli heiluriakselit jotka olivatkin aika kehno mutta aikakaudelle tyypillinen ratkaisu kaarreajon kannalta. 1980-luvulla tuli parannettu versio jossa oli oikea erillisjousitus.


    • Anonyymi

      Toyota hörhö panikoi kun uusi Octavia ja Golf on tulossa alkuvuodesta.
      Ihan kiva saada tyyppi sekaisin.

    • Anonyymi

      En ole varma mutta ainakin niissä missä se oli oli Skodan insinöörit saaneet sen hyvin toimimaan ja jos lopputulos on hyvä niin mitä välii mitä siellä lattian alla on tekniikkaa

      • Anonyymi

        Kaarteissa nousoo ulompi pyörä helposti ilmaan. Samalla viisiin kuin Ben Hur -elokuvan roomalaisissa hevosrattaissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaarteissa nousoo ulompi pyörä helposti ilmaan. Samalla viisiin kuin Ben Hur -elokuvan roomalaisissa hevosrattaissa.

        Missä autossa?? Toyotassa ehkä, koska ne eivät oikein pärjää väistö testeissä, eipä oikein muissakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaarteissa nousoo ulompi pyörä helposti ilmaan. Samalla viisiin kuin Ben Hur -elokuvan roomalaisissa hevosrattaissa.

        Mutta jos se pyörä pysyy täysin oikeassa kulmassa niin ei pitäisi olla ongelmaa toisin kuin heiluriakseleiden kanssa jotka oli tappavaa teknologiaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaarteissa nousoo ulompi pyörä helposti ilmaan. Samalla viisiin kuin Ben Hur -elokuvan roomalaisissa hevosrattaissa.

        Siitä osittain johtuu juuri skoda lotjakkeiden kiikkeryys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaarteissa nousoo ulompi pyörä helposti ilmaan. Samalla viisiin kuin Ben Hur -elokuvan roomalaisissa hevosrattaissa.

        Muistakin oikein että siinä BenHurissa ne ajo justiinsa Skodilla kilpaa?
        Muistaakseni oli ainakin Skoda kun voitti sen kisan. Tais olla Jeesus vielä pää sponsorina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistakin oikein että siinä BenHurissa ne ajo justiinsa Skodilla kilpaa?
        Muistaakseni oli ainakin Skoda kun voitti sen kisan. Tais olla Jeesus vielä pää sponsorina.

        Millä aineilla saa päänsä noin sekaisin


    • Anonyymi

      Ei ole, ei ole kauaakaan, kun selitit sen pudonneen tielle.

    • Anonyymi

      VR:n uusimmissa Siemens-vetureissakin kuuluu sekä etummainen että takimmainen akseli olevan jäykkä.

      • Anonyymi

        Skoda raitsikoissa, resiinoissa ja superbissa sama homma. Jäykkääkin jäykemmät akselit, se on skeidan tavaramerkki. On se vaan vekkuli itä kulkuneuvo valmistaja 😆


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda raitsikoissa, resiinoissa ja superbissa sama homma. Jäykkääkin jäykemmät akselit, se on skeidan tavaramerkki. On se vaan vekkuli itä kulkuneuvo valmistaja 😆

        Tekniikka on tasan sama kuin jo aikoinaan oli hevosvetoisissa kirkkorattaissa. Siihen nähden tietysti on skota ja oli kirkkokärrit luksusta että jäykkä akseli oli /on jousitettu, paskakärreissä se on vielä jousittamatonkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekniikka on tasan sama kuin jo aikoinaan oli hevosvetoisissa kirkkorattaissa. Siihen nähden tietysti on skota ja oli kirkkokärrit luksusta että jäykkä akseli oli /on jousitettu, paskakärreissä se on vielä jousittamatonkin.

        Älä suotta hauku tojotaa. Kyllä siinäkin jouset ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda raitsikoissa, resiinoissa ja superbissa sama homma. Jäykkääkin jäykemmät akselit, se on skeidan tavaramerkki. On se vaan vekkuli itä kulkuneuvo valmistaja 😆

        Käyhän Transtech-Skda ratikan alla katsomassa ja päivittämässä tietosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyhän Transtech-Skda ratikan alla katsomassa ja päivittämässä tietosi.

        Jep jep: https://cs.wikipedia.org/wiki/Škoda_Transtech


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Mutta mikä auto kaatuu hirvenväistökokeessa? Ettei olisi kuskin RAVistaja?
      T: Subaruman

    • Anonyymi

      Tehokkaammissa Skodissa on takapyörissä erillisripustus. Nopeassa kaarreajossa takavetoiset eivät pysy perässä.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ohhoh!!!

        "Joka toisessa autossa on vikaa tuulilasissa - Pahin alisuorittaja on Skoda"

        "Tuulilasilla on aina ollut useita funktioita, joita ei aina tule edes ajatelleeksi. Tuulilasin läpinäkyvyyden ja suojaavien ominaisuuksien lisäksi se on jo pitkään ollut osa ajoneuvon kantavaa korirakennetta ja autoilijoille tärkein informaatiokeskus, muistuttaa Autoalan tiedotuskeskus verkkosivullaan"

        Vain hullu ostaa käytetyn Skeidan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohhoh!!!

        "Joka toisessa autossa on vikaa tuulilasissa - Pahin alisuorittaja on Skoda"

        "Tuulilasilla on aina ollut useita funktioita, joita ei aina tule edes ajatelleeksi. Tuulilasin läpinäkyvyyden ja suojaavien ominaisuuksien lisäksi se on jo pitkään ollut osa ajoneuvon kantavaa korirakennetta ja autoilijoille tärkein informaatiokeskus, muistuttaa Autoalan tiedotuskeskus verkkosivullaan"

        Vain hullu ostaa käytetyn Skeidan!

        Hullumpi ostaa käytetyn Bemarin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hullumpi ostaa käytetyn Bemarin.

        No, mitä se kaikkein hulluin ostaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, mitä se kaikkein hulluin ostaa?

        Hybridi Mersun velaksi.


      • Anonyymi

        Ilmankos omasta ocustani posahteli jatkuvasti tuulilaseja. Vakuutusyhtiössä alettiin jo nikotella. Sain sen vuoksi kimppuuni vakuutusyhtiön etsivän. Se ajeli muuten länsiautolla, kun skoda itäautoani seuraili.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hybridi Mersun velaksi.

        Sen täytyy olla siis autohullu.


    • Anonyymi

      Skoda käyttää multilink-akselistoa vain isoimmassa moottorivaihtoehdossa.

      Pompottava jäykkä taka-akseli on siis 90%:ssa Suomessa myytävistä Skodista.

      • Anonyymi

        Suomeen tuotavat skodat tulevat kaiken kukkuraksi Venäjän Kalugan massatuotantotehtaalta, ja saavat sieltä jenkemin lisämausteeksi ja interiööriin tuberkuloosibakteerit.


    • Anonyymi

      Samanlainen aksila se on Auriksessakin. Ilmankos se ei pysy näpeissä vaan vaeltelee kaistalta toiselle.

      • Anonyymi

        Tosin Skoda on toista maata, hiljainen ja alusta toimii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin Skoda on toista maata, hiljainen ja alusta toimii

        Käyttökulut
        Sisätilat
        Kokonaisuus
        Joni, Vantaa, 21.04.2017
        SKODA OCTAVIA, 2016, Viistoperä
        2,0 TDI 184 4x4 RS DSG Autom.

        Maalivikaa/sinkkikukkia alle vuosi/30tkm. Maahantuoja ei suostunut korjaamaan takuuna selkeitä valmistusprosessissa tulleita vikoja. Auto todella meluisa. Kulutus selkeästi ilmoitettua isompi, vaikka ajotapa olisi kuinka säästeliäs. Koskaan ei mennyt alle 6.2 vaikka ajosuorite oli 500km maantieajoa talvirajoituksilla.

        Sisätilat todella isot, samoin kun tavaratila. Ajettavuus ok, vaihteiston toiminta turhan "eko", vaihtaa liian aikaisin isolle vaihteelle, 50kmh saattaa mennä jo isoimmalla vaihteella.


    • Anonyymi

      Kyllä vetää suun virneeseen Skodalla ajellessa. Kun ei muita automerkkejä iltaisin vastaan tulekaan. Skodaa siellä, Skodaa täällä. Joka paikassa vain Skodaa. Rotiskoja hitsaillaan talleissa ja akselistot ovat tulleet tutuiksi. Skodan alla ei tarvitse ryömiä ja rappailla, joten vastaus on: Kanada.

      • Anonyymi

        Asut ilmeisesti Slobovorskissa ja haluaisit muuttaa Kanadaan.

        Skeidalla sinne et pääse vaan tarvitset luotettavamman kulkuneuvon.


      • Anonyymi

        Ladoja siellä, Ladoja täällä rallateltiin takavuosikymmenien venäläisten autojen mainoksessakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ladoja siellä, Ladoja täällä rallateltiin takavuosikymmenien venäläisten autojen mainoksessakin.

        Mulla on jäykkä etuakseli. Mitäs siihen sanoo vellimunat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on jäykkä etuakseli. Mitäs siihen sanoo vellimunat.

        Höpö höpö. Istut vain Skodillacissasi väärinpäin.


    • Anonyymi

      100 A Datsunissa oli jo erillisjousitus takana. Tsekit voisivat kopioda sen.

      • Anonyymi

        Olet päässyt jo pitkälle, kun ajelet jo 100 A Datsunilla. Sehän peittoaa uudet Corollat mennen tullen. Seuraavaksi voisit harkita jo 1990 luvun Skodan hankkimista.


      • Anonyymi

        Aika monessa Toyotassa on myös vääntövarsijousitus ja se on usein todella hyvä ratkaisu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika monessa Toyotassa on myös vääntövarsijousitus ja se on usein todella hyvä ratkaisu.

        Enemmän on usein ollut vähemmän japanilaisten autojen alustojen teknisissä ratkaisuissa. Näyttää hyvältä "räjäytyskuvissa", mutta käytössä ei eroa juurikaan yksinkertaisempaan toteutukseen huomaa ja korjaaminen on kallista sekä vaikeaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmän on usein ollut vähemmän japanilaisten autojen alustojen teknisissä ratkaisuissa. Näyttää hyvältä "räjäytyskuvissa", mutta käytössä ei eroa juurikaan yksinkertaisempaan toteutukseen huomaa ja korjaaminen on kallista sekä vaikeaa...

        Toyotaan ei voi laittaa jäykkää taka-akselia, koska siihen menee liikaa materiaalia ja tulisi liian kalliiksi valmistaa. Toyota on tehty helposti paalattavaksi. Se on helppo puristaa kuutioksi, kun kaikki materiaali on pehmeää ja rakenteet kasaan taittuvia.

        Helposti paalautuva Toyota ei tarvitse edes puristinta. Sen voi rutistaa kasaan ihan käsin. Jäykkä taka-akseli olisi liikaa ja tarvittaisiin koneellista puristusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotaan ei voi laittaa jäykkää taka-akselia, koska siihen menee liikaa materiaalia ja tulisi liian kalliiksi valmistaa. Toyota on tehty helposti paalattavaksi. Se on helppo puristaa kuutioksi, kun kaikki materiaali on pehmeää ja rakenteet kasaan taittuvia.

        Helposti paalautuva Toyota ei tarvitse edes puristinta. Sen voi rutistaa kasaan ihan käsin. Jäykkä taka-akseli olisi liikaa ja tarvittaisiin koneellista puristusta.

        Skodailijan katkeraa kateutta Toyotaa kohtaan kun Taavin DSG hajosi.


    • Anonyymi

      nykyään skoodassa on erillisjousitus kuten nykyautoissa, mutta toteutettuna lehtijousilla

    • Anonyymi

      Skodassa on todellakin jäykkä taka-akseli eikä renkaita ole ripustettu ohkaisilla lipareilla runkoon. Siksi on jämäkkä ajettava, eikä keiku ja kaadu, kuten tojotat. Kaikessa sitä pitääkin säästää. Katsokaa videoita kokoonpanolinjoilta. Toyotan runko on naurettavaa katseltavaa. Skoda on toista maata.

    • Anonyymi

      Uuteen Octaviaan kopioidaan Corollasta jousitus. Halutaan yhtä surkea tulos hirvenväistötestissä sekä korkea rengasmelu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe