Continental Ice Contact 3 - käyttökokemuksia

Anonyymi

Onko jollain kokemusta Contin uusista Ice Contact 3 renkaista? Ovat pärjänneet kaikissa testeissä erittäin hyvin, mutta on tullut vastaan väitettä, että renkaat ovat liian pehmeät - ja siten huonot. Auttaisiko asiaa XL runko ja astetta korkemmat rengaspaineet? Ensimmäisen talven aikana pitäisi varmaan muutenkin vähän kovettua...

Kiitos jo etukäteen kokemusperäisistä vastauksista IC3 kysymykseen.

111

16207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En tiedä rungon pehmeydestä mutta kulutuspinta ainakin todettiin nastarenkaiden pehmeimmäksi Tuulilasin mittauksissa, epäilivät ettei kovin pitkälle ajeta. Tämä ei toki ongelma vähemmän ajavalle.

      Kun mitattiin TMssä keskimääräinen jääpito eri lämpötiloissa, Michelinin nasta vei voiton joten talvipidoltaan Conti ei ihan parhain, parhaiden joukossa kyllä.

      Ajettavuudeltaan ovat asvaltilla hyvää tasoa, suuntavakaudessa kuitenkin Michelin vei taas voiton. Eli harkitsisin Micheliniä jos ajokäyttäytyminen asvaltilla tärkeä.

      Continental todettiin myös TM testin maluisimmiksi, sama arvosana kuin Hankook RS2 joka oikeasti meluisa rengas.

      Itse kallistuisin Michelinin puoleen jos pitäisi kärkipään merkki-nastarenkaan ostaa:
      -hiljaisempi
      -parempi jääpito
      -kestävämpi
      -parempi suuntavakaus

      • Anonyymi

        Loppuuko nastarenkaista urasyvyys koskaan kesken? Tuntuisi ennemmin ongelmaksi tulevan nastojen pyöristymisen ja irtoilun. Sekä kuvion reunojen pehmentymisen, mikä toki myös kumiseoksen kovuudesta riippuvaista varmaan.


      • Anonyymi

        Tämä ei toki oma kokemus vaan autolehden kokemus, mutta omasta mielestä autolehden täysin vertailukelpoinen arvosana (sama rengaskoko/sama auto/sama tie/samat olosuhteet/samanikäiset renkaat jne jne) ovat paljon parempi tiedonlähde kuin jonkun random kotitestaajan vertailu 7v vanhempaan rengasmalliin eri olosuteissa, eri rengaskoolla jne.


      • Anonyymi

        Miten tiedät uutuusrenkaista kestävyyden??


      • Anonyymi

        Kiitokset vastaukseta! Näillä uusilla renkailla tullaan ajamaan todella vähän - eli on toisaalta hyvä, että renkaan kulutuspinta säilynee mahdollisimman pehmeänä useita vuosia. Continentalin todella kestävä nastojen asennustapa Saksan tehtaalla (vulkanointi) ja loistava käyttökokemus edellisestä mallista IC2 saivat alunperin harkitsemaan tuota IC3:sta.

        Michelin X-Ice North 4 on tosiaan saanut kehuja. Miten Michelinin nastojen kiinnitys - kuinka luotettavasti nastat pysyvät? Onko tietoa missä nämä valmistetaan/nastoitetaan?
        Hankookin RS2:sta olen harkinnut, mutta nämä tulevat Korean tehtaalta aina ilman nastoja, ja niitä nastoitetaan missä milloinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ei toki oma kokemus vaan autolehden kokemus, mutta omasta mielestä autolehden täysin vertailukelpoinen arvosana (sama rengaskoko/sama auto/sama tie/samat olosuhteet/samanikäiset renkaat jne jne) ovat paljon parempi tiedonlähde kuin jonkun random kotitestaajan vertailu 7v vanhempaan rengasmalliin eri olosuteissa, eri rengaskoolla jne.

        Talvikumien osto nyt edessä,
        Rengasnyyjän kertomaa,,, uusi kuminasta on 17" ja suuremmat. Pienemmissä on eri tekniikka.
        Yleensä Conti tekee kunnon talvikumet. Mitä on kuluttajille toimitettavissa renkaissa esim vähemmän pintaa kuin testirenkaissa. Hieman hallvempi kuin suomalainen Nokia.
        Miten noista voi valita kuin summassa ostaen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tiedät uutuusrenkaista kestävyyden??

        Misukka miehet luonnollisesti tietää kaiken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitokset vastaukseta! Näillä uusilla renkailla tullaan ajamaan todella vähän - eli on toisaalta hyvä, että renkaan kulutuspinta säilynee mahdollisimman pehmeänä useita vuosia. Continentalin todella kestävä nastojen asennustapa Saksan tehtaalla (vulkanointi) ja loistava käyttökokemus edellisestä mallista IC2 saivat alunperin harkitsemaan tuota IC3:sta.

        Michelin X-Ice North 4 on tosiaan saanut kehuja. Miten Michelinin nastojen kiinnitys - kuinka luotettavasti nastat pysyvät? Onko tietoa missä nämä valmistetaan/nastoitetaan?
        Hankookin RS2:sta olen harkinnut, mutta nämä tulevat Korean tehtaalta aina ilman nastoja, ja niitä nastoitetaan missä milloinkin.

        Michelin x-ice north 4 valmistetaan Venäjällä. Vierintävastus ei paras mahdollinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Misukka miehet luonnollisesti tietää kaiken.

        Köyhät taas tietää, että ainakaan misukka se ei tällä kertaa kestä, jos ei ole erikseen testattu juuri siinä koossa ja juuri samanlaisen auton alla. Niinpä mielenköyhä tietää, että halvin rengas on paras.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tiedät uutuusrenkaista kestävyyden??

        Ihan tunnettu fakta että Michelin panostaa eniten kestoon. Joka ikisessä kulumisvertailussa eri rengastyypeillä Michelin joko voittanut tai ollut ihan kärkipäässä. Ainoa poikkeus on sporttirenkaat missä Michelin panosti enemmän muihin ominaisuuksiin kuin kestoon, siksi Pilot Sport 4 otti myös testivoiton.

        Tämä on kerrottu jo niin useasti tällä palstalla etten jaksa luetella niitä lukuisia todisteita enää, on todettu kestävämmäksi kesärenkaissa, nastarenkaissa, kitkoissa jne jne. Mm ADAC, TM, Autobild todennut Michelinin keston olevan parhaimmasta päästä.


    • Anonyymi

      Moottori-lehden viime vuoden testi: https://ibb.co/fV2gaU
      Tämän mukaan Michelin loistaa vain tuossa jääpidossa (ennätyksellinen nastamäärä). Jarrutus märällä, sivuttaispito ja tunnottomuus ovat mainittu ongelmakohdiksi. Continentalin IC2 vei tuosta selvän voiton. IC3:sta ei tuolloin vielä ollut mukana...

      • Anonyymi

        " Continentalin IC2 vei tuosta selvän voiton"

        Selvän voiton? Eihän tuossa todettu mitään voittajaa. Conti todettiin vain tasapainoisimmaksi, Michelin päihitti talvipidossa koska Conti IC2 vain keskinkertainen jäällä. Michelinin heikkous oli märkä asvaltti, Contin heikkous jää, kumman heikkouden itse haluaisit talvirenkaaseen? Jos vähänkin enemmän painottaa talviominaisuuksia niin se "selvä voitto" olisi testissä mennyt Michelinille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Continentalin IC2 vei tuosta selvän voiton"

        Selvän voiton? Eihän tuossa todettu mitään voittajaa. Conti todettiin vain tasapainoisimmaksi, Michelin päihitti talvipidossa koska Conti IC2 vain keskinkertainen jäällä. Michelinin heikkous oli märkä asvaltti, Contin heikkous jää, kumman heikkouden itse haluaisit talvirenkaaseen? Jos vähänkin enemmän painottaa talviominaisuuksia niin se "selvä voitto" olisi testissä mennyt Michelinille.

        Ei nyt kuitenkaan voi heikkoudeksi sanoa Contilla jäätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Continentalin IC2 vei tuosta selvän voiton"

        Selvän voiton? Eihän tuossa todettu mitään voittajaa. Conti todettiin vain tasapainoisimmaksi, Michelin päihitti talvipidossa koska Conti IC2 vain keskinkertainen jäällä. Michelinin heikkous oli märkä asvaltti, Contin heikkous jää, kumman heikkouden itse haluaisit talvirenkaaseen? Jos vähänkin enemmän painottaa talviominaisuuksia niin se "selvä voitto" olisi testissä mennyt Michelinille.

        En Micheliniä, lukee kyljessä made in russia. Taitaa jäädä monilta vannoutuneilta misukka miehiltä x-ice north 4 ostamatta, halpa rus inhokki maassa tehdyt. Misukka miehet ei ymmärrä halpis tuotteita ja ovat markettien pihoissa polvillaan tutkailemassa kanssa autoilijoiden rengasmerkkejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En Micheliniä, lukee kyljessä made in russia. Taitaa jäädä monilta vannoutuneilta misukka miehiltä x-ice north 4 ostamatta, halpa rus inhokki maassa tehdyt. Misukka miehet ei ymmärrä halpis tuotteita ja ovat markettien pihoissa polvillaan tutkailemassa kanssa autoilijoiden rengasmerkkejä.

        Ryssälässä tehdään muitakin merkkejä, Nokiasta alkaen. Onko Michelin tässä mitenkään poikkeus? Osta vaan ne Misukat, niin ei tarvi selkä kyyryssä luikkia markettiin häpeillen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ryssälässä tehdään muitakin merkkejä, Nokiasta alkaen. Onko Michelin tässä mitenkään poikkeus? Osta vaan ne Misukat, niin ei tarvi selkä kyyryssä luikkia markettiin häpeillen.

        En osta, halpis ja kakkoslaatu leima niissä, vähän kuin kiinalaiset halpikset alla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ryssälässä tehdään muitakin merkkejä, Nokiasta alkaen. Onko Michelin tässä mitenkään poikkeus? Osta vaan ne Misukat, niin ei tarvi selkä kyyryssä luikkia markettiin häpeillen.

        Misukat ei ole taloudelliset ajaa, siksi contit. Contit pehmeämmät, kuluu nopeammin, ei kerkeä ajaa loppuun misukoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En osta, halpis ja kakkoslaatu leima niissä, vähän kuin kiinalaiset halpikset alla.

        Miten markkinoiden kallein voi olla halpis?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Misukat ei ole taloudelliset ajaa, siksi contit. Contit pehmeämmät, kuluu nopeammin, ei kerkeä ajaa loppuun misukoita.

        Mitä iloa siitä loppuunajamisesta on, jos hinta sama ja kilometrit samat? Voihan loppuunajamattomat ottaa sitten kesärenkaiksi. Itsellä niin kävi kylläkin juuri Conteilla.
        Sen muistan, että Michelin syksyn rengastesteissä suurimman vierintävastuksen rengas, mutta en muista onko Contit yhtään paremmat? Yleisesti kitkarenkailla alempi vierintävastus. Erot parhaan kitkan ja huonoimman nastan välillä luokkaa 4% eli jotain 0,2-0,4l/100km. Jos 0,3l/100km, niin jos rengas kestää 50tkm, niin säästöä 150l eli reilut 200e eli ihan merkittävästi. Mutta tässä tosiaan verrataan kitkaan, nastojen kesken erot pienempiä, satasen säästökin varmasti vaikea saavuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten markkinoiden kallein voi olla halpis?

        Kallein, ei todellakaan. Halpis johtuu valmistusmaasta, misukka miesten painajainen. Kiina tai Venäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä iloa siitä loppuunajamisesta on, jos hinta sama ja kilometrit samat? Voihan loppuunajamattomat ottaa sitten kesärenkaiksi. Itsellä niin kävi kylläkin juuri Conteilla.
        Sen muistan, että Michelin syksyn rengastesteissä suurimman vierintävastuksen rengas, mutta en muista onko Contit yhtään paremmat? Yleisesti kitkarenkailla alempi vierintävastus. Erot parhaan kitkan ja huonoimman nastan välillä luokkaa 4% eli jotain 0,2-0,4l/100km. Jos 0,3l/100km, niin jos rengas kestää 50tkm, niin säästöä 150l eli reilut 200e eli ihan merkittävästi. Mutta tässä tosiaan verrataan kitkaan, nastojen kesken erot pienempiä, satasen säästökin varmasti vaikea saavuttaa.

        Misukat tulee kalliiksi, hinta ja vierintävastus. Polttoainetta palaa. Loppuun ei kerkeä ajaa ja korput on 6v vanhana. Kesärenkaiksi ei kelpaa, vaaralliset ja epätaloudelliset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kallein, ei todellakaan. Halpis johtuu valmistusmaasta, misukka miesten painajainen. Kiina tai Venäjä.

        Mun Misukoissa lukee made in Germany. Onkse Kiina suomeksi?
        Todellakin on Michelin kallein rengasmerkki keskimäärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun Misukoissa lukee made in Germany. Onkse Kiina suomeksi?
        Todellakin on Michelin kallein rengasmerkki keskimäärin.

        Mun misukoissa lukee made in RUS, onko se Venäjä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En Micheliniä, lukee kyljessä made in russia. Taitaa jäädä monilta vannoutuneilta misukka miehiltä x-ice north 4 ostamatta, halpa rus inhokki maassa tehdyt. Misukka miehet ei ymmärrä halpis tuotteita ja ovat markettien pihoissa polvillaan tutkailemassa kanssa autoilijoiden rengasmerkkejä.

        Nokian myös luke Made in Russia😂


      • Anonyymi

        Continental ice contact 2 on paskin nastarengas ikinä.

        Alla rav4, ja näillä uusilla conti ice contact 2 nastoilla, on jarrutusmatka ennen liikenneympyrää 50km tuntivauhdista noin 50-100m, muuten menee pitkäksi tai pelti rutisee.

        Kokeile josset usko. Voi olla että toimii jossain pikku pesupalloissa, mutta isommissa autoissa aivan onneton rengas.

        Nakang Ice Activa SW8 taas aivan toista luokkaa, vaikka halpisrenkaista parhaasta päästä, suomalaiset ivalossa testatut tikka nastat, ja nastoja 70% enemmän kuin muissa renkaissa, erityislupa suomessa.

        Toki jokainen tekee niinkuin itse lystää, mutta continental ice contact 2 renkaista ei löydy yhtä ainutta hyvää sanaa. Pelkkää miinusta, ja isoja miinuksia ovatkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt kuitenkaan voi heikkoudeksi sanoa Contilla jäätä.

        Todellakin voi, jos jarrutusmatka on 100 metrin luokkaa 50km/h vauhdista. Paska mikä paska, ei siitä mihinkään pääse. Ja kaiken lisäksi suht kallis paska.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Continental ice contact 2 on paskin nastarengas ikinä.

        Alla rav4, ja näillä uusilla conti ice contact 2 nastoilla, on jarrutusmatka ennen liikenneympyrää 50km tuntivauhdista noin 50-100m, muuten menee pitkäksi tai pelti rutisee.

        Kokeile josset usko. Voi olla että toimii jossain pikku pesupalloissa, mutta isommissa autoissa aivan onneton rengas.

        Nakang Ice Activa SW8 taas aivan toista luokkaa, vaikka halpisrenkaista parhaasta päästä, suomalaiset ivalossa testatut tikka nastat, ja nastoja 70% enemmän kuin muissa renkaissa, erityislupa suomessa.

        Toki jokainen tekee niinkuin itse lystää, mutta continental ice contact 2 renkaista ei löydy yhtä ainutta hyvää sanaa. Pelkkää miinusta, ja isoja miinuksia ovatkin.

        Ei se rengas ole paska, vaan auto (Rav).


    • Anonyymi

      Ja edelleen...kokemuksia nimenomaan IC3:sta?

      • Anonyymi

        Kuka hiivatti niillä on vielä päässyt ajeleen kunnon talvessa. Siis kaikissa oloissa.
        Mistä näitä sikiää?


        Tv Ammattimies


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka hiivatti niillä on vielä päässyt ajeleen kunnon talvessa. Siis kaikissa oloissa.
        Mistä näitä sikiää?


        Tv Ammattimies

        Tämäpä juuri.
        Itse ajattelin ostaa ice contact 2 nastarenkaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämäpä juuri.
        Itse ajattelin ostaa ice contact 2 nastarenkaat.

        Minulla on lähes 50 vuoden kokemus kaikenlaisista talvirenkaista, ja jos joitakin ongelmia pidon suhteen on ollut, syy on löytynyt ratin takaa. Nokialaisia olen lähinnä käyttänyt ja käytän jatkossakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on lähes 50 vuoden kokemus kaikenlaisista talvirenkaista, ja jos joitakin ongelmia pidon suhteen on ollut, syy on löytynyt ratin takaa. Nokialaisia olen lähinnä käyttänyt ja käytän jatkossakin.

        Misukka miehille ei kelpaa ratin takaa vika. Vika on vain renkaissa, misukoilla et joudu koskaan mihinkään tilanteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka hiivatti niillä on vielä päässyt ajeleen kunnon talvessa. Siis kaikissa oloissa.
        Mistä näitä sikiää?


        Tv Ammattimies

        Niinpä. Itse ajelen auton mukana tulleilla kitkoilla jonnekin tammikuulle ja sitten pitää alkaa katselemaan ja kuulostelemaan kunnollisia talvirenkaita.

        Tällä hetkellä vahvoilla on tämä uusi Conti, Hakkapeliitta ja ehkä Hankook - tässä järjestyksessä. Jokaisella näistä on omat hyvät puolensa vielä tässä vaiheessa.

        Venäläisiä renkaita en autooni huoli, muuten Misukkakin olisi kiinnostava .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Itse ajelen auton mukana tulleilla kitkoilla jonnekin tammikuulle ja sitten pitää alkaa katselemaan ja kuulostelemaan kunnollisia talvirenkaita.

        Tällä hetkellä vahvoilla on tämä uusi Conti, Hakkapeliitta ja ehkä Hankook - tässä järjestyksessä. Jokaisella näistä on omat hyvät puolensa vielä tässä vaiheessa.

        Venäläisiä renkaita en autooni huoli, muuten Misukkakin olisi kiinnostava .

        Minulle tärkeää että renkaat on tasaisen hyvät ilman heikkouksia.
        IceContact 3 olisi muuten mutta ainakin TM:n testin perusteella meluisat, joten olin päätymässä Hakkapeliitta ysiin.
        Sitten paikallisesta rengasliikkeestä löytyi vielä IceContact 2 renkaita selvästi edullisemmin kuin uudet mallit ja niiden pitäisi olla myös nastarenkaiksi hiljaiset ja muutenkin tasaisen hyvät.
        Otin ne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on lähes 50 vuoden kokemus kaikenlaisista talvirenkaista, ja jos joitakin ongelmia pidon suhteen on ollut, syy on löytynyt ratin takaa. Nokialaisia olen lähinnä käyttänyt ja käytän jatkossakin.

        Vaikka kuinka on laadukas rattimies ja älykäs liikenteessä, niin renkaissa on eroja ja miksi ei valitsi parasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle tärkeää että renkaat on tasaisen hyvät ilman heikkouksia.
        IceContact 3 olisi muuten mutta ainakin TM:n testin perusteella meluisat, joten olin päätymässä Hakkapeliitta ysiin.
        Sitten paikallisesta rengasliikkeestä löytyi vielä IceContact 2 renkaita selvästi edullisemmin kuin uudet mallit ja niiden pitäisi olla myös nastarenkaiksi hiljaiset ja muutenkin tasaisen hyvät.
        Otin ne.

        Mistä löysit vielä Conti 2? Tulen ja ostan jos on kaupan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä löysit vielä Conti 2? Tulen ja ostan jos on kaupan.

        Kuopion suunnalta löytyi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on lähes 50 vuoden kokemus kaikenlaisista talvirenkaista, ja jos joitakin ongelmia pidon suhteen on ollut, syy on löytynyt ratin takaa. Nokialaisia olen lähinnä käyttänyt ja käytän jatkossakin.

        Sulla se patriotismi varma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle tärkeää että renkaat on tasaisen hyvät ilman heikkouksia.
        IceContact 3 olisi muuten mutta ainakin TM:n testin perusteella meluisat, joten olin päätymässä Hakkapeliitta ysiin.
        Sitten paikallisesta rengasliikkeestä löytyi vielä IceContact 2 renkaita selvästi edullisemmin kuin uudet mallit ja niiden pitäisi olla myös nastarenkaiksi hiljaiset ja muutenkin tasaisen hyvät.
        Otin ne.

        Onnea auton korjaukseen kun olet ojassa continental renkaillasi :)


    • Anonyymi

      Ihan hyvät on olleet, mutta kuten joku tuossa ylempänä sanoi, niin ehkä sittenkin olisi pitänyt hommata misukat. Mutta ei nämäkään siis huonot ole olleet, pitoa on hyvin eteen sivulle ja taakse. Ohjaustuntuma ehkä vähän normaalia enemmän "löllöytyy" näillä.

      • Anonyymi

        Onko kuuluvaa melua?


      • Anonyymi

        Oletko jo kokeillut korkeampia rengaspaineita...2.5-2.7 bar? Onko muuten 16" ja perusnastat vaiko 17" ja yli ja ne uudet "kuminastat" sinun IC3:ssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko jo kokeillut korkeampia rengaspaineita...2.5-2.7 bar? Onko muuten 16" ja perusnastat vaiko 17" ja yli ja ne uudet "kuminastat" sinun IC3:ssa?

        Kerrohan tosiaan IC3 käyttökokemuksia, jos sulla on sellaiset alla... Kovasti kiinnostaa tietää miten ne eroaa edellisestä IC2 mallista käytännössä. Contin sivu lupaa tietenki parempaa pitoa yms mutta tuo pehmeys (ajotuntuma) ja pehmeän kumin myötä nastojen paikallapysyvyys mietityttää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrohan tosiaan IC3 käyttökokemuksia, jos sulla on sellaiset alla... Kovasti kiinnostaa tietää miten ne eroaa edellisestä IC2 mallista käytännössä. Contin sivu lupaa tietenki parempaa pitoa yms mutta tuo pehmeys (ajotuntuma) ja pehmeän kumin myötä nastojen paikallapysyvyys mietityttää...

        Pehmeyden takia nastat on vulkanoitu renkaaseen ja toisin päin, kun nastat on vulkanoitu niin renkaasta on voitu tehdä pehmeä. Toivottavasti ei ole samanlainen pulla kuin kitkat...

        Mutta onko 16" norminastarengas yhtä pehmeä kuin isommat kuminastat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pehmeyden takia nastat on vulkanoitu renkaaseen ja toisin päin, kun nastat on vulkanoitu niin renkaasta on voitu tehdä pehmeä. Toivottavasti ei ole samanlainen pulla kuin kitkat...

        Mutta onko 16" norminastarengas yhtä pehmeä kuin isommat kuminastat?

        Kertokaahan tosiaan käyttökokemuksia tuosta IC3:sta...niin 16" perusmallista, kuin >16" FlexiStud versiosta...


    • Anonyymi

      Aivan liian pehmeä kumi on noissa IC3:ssa, se todennäköisesti vaikuttaa niin kulutuskestävyyteen kuin pidon säilyvyyteen iän myötä. Uudella extra-pehmeään kumiin perustuvalla renkaalla saa toki hyvät pidot arviot testaajilta; miten sitten yhden talven jälkeen, kun kumi kovettuukin normaaliksi...

      • Anonyymi

        Se on hyvä että kuluukin ja on pehmeä. Talvirenkaissa kaipaan vain pitoa. Ei niitä loppuun saa ajettua 15-20tkm koko vuodessa ajava, kerkee vanheta ennen kuin kulutuspinta lopulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on hyvä että kuluukin ja on pehmeä. Talvirenkaissa kaipaan vain pitoa. Ei niitä loppuun saa ajettua 15-20tkm koko vuodessa ajava, kerkee vanheta ennen kuin kulutuspinta lopulla.

        Mutta ei sekään ole kiva jos rengas on asfaltilla kitkarengasmainen pullamössö - niitä kuivankelin kilometrejäkin tulee Vappuun mennessä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei sekään ole kiva jos rengas on asfaltilla kitkarengasmainen pullamössö - niitä kuivankelin kilometrejäkin tulee Vappuun mennessä...

        En tiedä millä kitkoilla tulee pullamössö. Nastoilla tulee julmettu ulina ja epämukava ajotuntuma asfaltilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei sekään ole kiva jos rengas on asfaltilla kitkarengasmainen pullamössö - niitä kuivankelin kilometrejäkin tulee Vappuun mennessä...

        Kaikki oikeat pohjoismaihin suunnitellut renkaat, niin nastarenkaat kuin kitkat ovat todella pehmeitä ja niissä on paljon lamelleja ja siksi ne kaikki tuntuvat uutena pehmeiltä, mutta tunnelma muuttaa kauden parin jälkeen hieman tanakammaksi. Kunnon pitoa ei oikein muulla tapaa saada aikaan. Kesäkumien jälkeen uudet talvirenkaat tuntuvat aina letkuilta, yleensä ne ovat korkeampia, kapeampia ja löysempiä kuin kesärenkaat.
        Ei kaikesta kannata aina itkeä ja nillittää, faktat on faktoja ja pitoa pitää saada.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä millä kitkoilla tulee pullamössö. Nastoilla tulee julmettu ulina ja epämukava ajotuntuma asfaltilla.

        Samanlaisia "pullamössöjä" ne uudet nastarenkaatkin on ja lisäksi nastojen älytön määrä alkaa kantaa paljaalla asfaltilla ja tekee niistä huonommat kuin nuo pullakitkat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki oikeat pohjoismaihin suunnitellut renkaat, niin nastarenkaat kuin kitkat ovat todella pehmeitä ja niissä on paljon lamelleja ja siksi ne kaikki tuntuvat uutena pehmeiltä, mutta tunnelma muuttaa kauden parin jälkeen hieman tanakammaksi. Kunnon pitoa ei oikein muulla tapaa saada aikaan. Kesäkumien jälkeen uudet talvirenkaat tuntuvat aina letkuilta, yleensä ne ovat korkeampia, kapeampia ja löysempiä kuin kesärenkaat.
        Ei kaikesta kannata aina itkeä ja nillittää, faktat on faktoja ja pitoa pitää saada.

        Täysin totta, kaikki talvirenkaat ovat uutena pehmeitä ja luonnollisesti tuntuvat kesärenkaita pehmeämmiltä, rakenteen ja muiden mainitsemiesi faktojen takoa. Pakko on kuitenkin huomautta, että IC3:sta on ammattilaisten arvosteluissa sanottu "epätavallisen/liian" pehmeäksi, siis muiden "pehmeiden" talvirenkaiden joukossa. Pohdinkin tuossa muutama postaus ylempänä, että mitä tämä "epätavallinen/liiallinen" pehmeys tarkoittaa käytännössä - ajettavuus, kulutuskestävyys, pidon säilyvyys parin vuoden jälkeen yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin totta, kaikki talvirenkaat ovat uutena pehmeitä ja luonnollisesti tuntuvat kesärenkaita pehmeämmiltä, rakenteen ja muiden mainitsemiesi faktojen takoa. Pakko on kuitenkin huomautta, että IC3:sta on ammattilaisten arvosteluissa sanottu "epätavallisen/liian" pehmeäksi, siis muiden "pehmeiden" talvirenkaiden joukossa. Pohdinkin tuossa muutama postaus ylempänä, että mitä tämä "epätavallinen/liiallinen" pehmeys tarkoittaa käytännössä - ajettavuus, kulutuskestävyys, pidon säilyvyys parin vuoden jälkeen yms.

        Voisi ainakin olettaa, ettei ne sitten kovetu niin nopeasti, kovettuminen kai kuitenkin yksi olennainen pidon vievä tekijä talvirenkaissa. Toki ne kovettuu verrattuna siihen mitä ne on uusina, muttei ihan ämpärimuoviksi ehkä muutu vielä kymmenessä vuodessakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei sekään ole kiva jos rengas on asfaltilla kitkarengasmainen pullamössö - niitä kuivankelin kilometrejäkin tulee Vappuun mennessä...

        Kesä ja talvirenkaat on pullamössöä ajaa 55/60 korkeina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin totta, kaikki talvirenkaat ovat uutena pehmeitä ja luonnollisesti tuntuvat kesärenkaita pehmeämmiltä, rakenteen ja muiden mainitsemiesi faktojen takoa. Pakko on kuitenkin huomautta, että IC3:sta on ammattilaisten arvosteluissa sanottu "epätavallisen/liian" pehmeäksi, siis muiden "pehmeiden" talvirenkaiden joukossa. Pohdinkin tuossa muutama postaus ylempänä, että mitä tämä "epätavallinen/liiallinen" pehmeys tarkoittaa käytännössä - ajettavuus, kulutuskestävyys, pidon säilyvyys parin vuoden jälkeen yms.

        Pehmeys ei aitomaattisesti tarkoita nopeaa kulumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisi ainakin olettaa, ettei ne sitten kovetu niin nopeasti, kovettuminen kai kuitenkin yksi olennainen pidon vievä tekijä talvirenkaissa. Toki ne kovettuu verrattuna siihen mitä ne on uusina, muttei ihan ämpärimuoviksi ehkä muutu vielä kymmenessä vuodessakaan.

        Ei ne juurikaan kovetu ensimmäisinä vuosina, vaan ensimmäisten millien kulumisen jälkeen ei tunnu niin veltolta.


    • Anonyymi

      Siis tottakai talvirengas on pehmeämpi kuin kesärengas. Ja kitkoissa on pehmeämpi kumi ja ilmeisesti ne on rungoltaankin notkeampia.
      Meillä on tallissa kaksi suurin piirtein samanlaista ajoneuvoa. Toisessa on pari vuotta vanhat Contin jotkut kitkat ja toisessa Contin IC2 nastat. Onhan ne kitkat 'mukavat' mutta surkean pehmeät asfaltilla. Ihmettelen suuresti miten jotkut viittii ajaa noilla kesälläkin. Varmaan jos menis johonkin 40-profiiliin ongelmat paranisivat mutta ei viitsi alkaa pukkaamaan turhan takia.
      Kunhan tämä talveksi muuttuu vaihdan nuo kitkat pois. Vaihtoehtona on pidon kannalta IC3 tai edullisempana perinteisenä vaihtoehtona ilmeisesti 'riittävän hyvä' Hankookin RS2... lähinnä tuota IC3:n pehmeyttä puntaroin.

      • Anonyymi

        Ihan kaikki uudet pitävät renkaat tuntuu veteliltä, mutta äkkiä siihen tottuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan kaikki uudet pitävät renkaat tuntuu veteliltä, mutta äkkiä siihen tottuu.

        No eihän nämä kitkat oikein edes pidä jäällä eikä sohjossa. Eikä niihin pääse oikein tottumaan kun välillä ajaa muijan auton nastoilla. Meidän autoissa ei rengasmelukaan ole ongelma niin nastat on itsestään selvä valinta. Oikein jos olisin innokas renkaanvaihtaja ja pesijä niin syksyllä kitkat olis kätevät kun ne voi heittää alle heti kun kelit alkaa näyttää talven merkkejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eihän nämä kitkat oikein edes pidä jäällä eikä sohjossa. Eikä niihin pääse oikein tottumaan kun välillä ajaa muijan auton nastoilla. Meidän autoissa ei rengasmelukaan ole ongelma niin nastat on itsestään selvä valinta. Oikein jos olisin innokas renkaanvaihtaja ja pesijä niin syksyllä kitkat olis kätevät kun ne voi heittää alle heti kun kelit alkaa näyttää talven merkkejä.

        Parhaat kitkat pitää paremmin kuin huonot nasta jäällä ja sohjossa ei nastoista ole mitään hyötyä.
        Itse oli nastojen vankkumaton kannattaja siihen asti kun nykyiseen autoon hankin Nokian kitkat, enkä enää koskaan osta nastarenkaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eihän nämä kitkat oikein edes pidä jäällä eikä sohjossa. Eikä niihin pääse oikein tottumaan kun välillä ajaa muijan auton nastoilla. Meidän autoissa ei rengasmelukaan ole ongelma niin nastat on itsestään selvä valinta. Oikein jos olisin innokas renkaanvaihtaja ja pesijä niin syksyllä kitkat olis kätevät kun ne voi heittää alle heti kun kelit alkaa näyttää talven merkkejä.

        Kyllä pitää kitkat sohjossa. Tuskin sinulla edes omia kokemuksia kitkoista tai korkeintaan jostain halpiksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä pitää kitkat sohjossa. Tuskin sinulla edes omia kokemuksia kitkoista tai korkeintaan jostain halpiksista.

        Käsittääkseni Continentalit on sieltä paremmasta päästä kitkoissakin - hinnasta en tiedä kun en ole koskaan kitkoja ostanut mutta eikös ne saman maksa kuin nastatkin?

        Nämä Contin kitkat tuntuu menevän tukkoon sohjossa. Tuntuis siltä että karkeampi nastarengas pyörii paremmin.


    • Anonyymi

      Olen ajanut 20 vuotta monenlaisilla kitkarenkailla joista paras
      kokemus on Continental, pehmeys tarkoittaa myös pitoa.
      Renkaan ominaisuudet pysyvät koko käyttöiän.
      MUTTA
      En missään tapauksessa aja kitkoilla kesällä koska silloin kuluvat
      nopeasti ja ovat liian pehmeät äkkijarrutuksissa.

      • Anonyymi

        22v ajoin nastoilla talvet, pinnoitetuista renkaista lähtien koettu nastarenkaat. Aina kerrottu, kitkoilla ei tee mitään. Ei pitoa. Tänä keväänä auto meni vaihtoon ja mukana alla uudet kitkarenkaat. No, mitenhän käy, eihän niillä tiellä pysy, eikä kaikilla keleillä voi ajaa. Mitä, mitä lumella liikennevaloissa lähtee liikkeelle paremmin kuin nastoilla, kuuraisella tiellä ei pito ongelmia, ah mikä hiljaisuus. Vesijäinen soratie oli ainut missä pito oli huono. Ei taida paluuta nastoihin olla enää minulla. En silti tuomitse nastoilla ajavia, ymmärrän sen valinnan täysin.


    • Anonyymi

      Ketjun aiheenahan oli yksiselitteisesti "Continental Ice Contact 3 - käyttökokemuksia".

      Pysytään aiheessa, niin arvokas uutuusrenkaiden käyttökokemus-keskustelu ei sotkeudu tänne kuulumattomilla kitkat-vs-nastat yms yms löpinöillä. Niitä varten on ihan varmasti omia ketjuja. Kiitos.

      • Anonyymi

        Onko tullut uusia kokemuksia IC3:sta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tullut uusia kokemuksia IC3:sta?

        Ei. Kysy maaliskuussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei. Kysy maaliskuussa.

        Jääpito mahtava, ääntä jonkin verran. Myyjän mukaan hiljenee 500-1000km jälkeen. Kulutus sama kuin muutaman vyoden vanhoilla Contikitkoilla. Jatketaan testausta. Koko 16/205/55 perusnastalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jääpito mahtava, ääntä jonkin verran. Myyjän mukaan hiljenee 500-1000km jälkeen. Kulutus sama kuin muutaman vyoden vanhoilla Contikitkoilla. Jatketaan testausta. Koko 16/205/55 perusnastalla.

        Onko myyjällä kokemusta, vai lukiko Vagniikan maailmasta asiakkaalle?


      • Anonyymi

        Hienosti pelaa ainakin pehmeällä lumella, vetisellä jäätiköllä ja märällä assulla. Ääntä on toki hieman mutta se on sävyltään sellaista huminaa. Rengaskoko on 225/50/17 eli noissa on se kuminasta. Olisin halunnut 225/55/17 mutta niissä olisi ollut perinteiset nastat, halusin testata tätä uutuutta.

        Ensimmäisen viikon jälkeen vaikuttaa hyvältä. Yllätys oli että nuo oli jopa halvemmat kuin venäläiset Hakkapeliitat tai Misukat. Vaihtoehto oli lähinnä Hankookin RS2 joka olisi ollut 150€ halvempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko myyjällä kokemusta, vai lukiko Vagniikan maailmasta asiakkaalle?

        Oli sanojensa mukaan ihan itse ajanut nuo kilometrit. Täytyy käydä juttusilla, jos ei itse huomaa eroa. Puolituttu myyjä, joten hyvin voi käydä kuittailemassa. Huomenna lähtö peilikirkkaille sivuteille, jossa pito testataan. Katsotaan miten käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienosti pelaa ainakin pehmeällä lumella, vetisellä jäätiköllä ja märällä assulla. Ääntä on toki hieman mutta se on sävyltään sellaista huminaa. Rengaskoko on 225/50/17 eli noissa on se kuminasta. Olisin halunnut 225/55/17 mutta niissä olisi ollut perinteiset nastat, halusin testata tätä uutuutta.

        Ensimmäisen viikon jälkeen vaikuttaa hyvältä. Yllätys oli että nuo oli jopa halvemmat kuin venäläiset Hakkapeliitat tai Misukat. Vaihtoehto oli lähinnä Hankookin RS2 joka olisi ollut 150€ halvempi.

        "Rengaskoko on 225/50/17 eli noissa on se kuminasta"

        Josta oli uutinen jo viimevuonna.
        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/5ebd7c9f-9659-4c01-be66-c6d06fd61396

        Continental IceContact 3 Flex Stud on juurikin tuo uusi kuminastallinen rengas. Tämä Flex Stud on se lisänimi jolla erotetaan kuminastallinen rengas perinteisestä nastarenkaasta. Tämä uusi kuminastarengas voitti juuri ilmestyneessä Tekniikan Maailman testissä pito-ominaisuuksien osalta Michelin X Ice North 4 renkaan.

        Continen IceContact 3 on siis perinteisillä nastoilla varustettu rengas. Koska lisänimi puuttuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Rengaskoko on 225/50/17 eli noissa on se kuminasta"

        Josta oli uutinen jo viimevuonna.
        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/5ebd7c9f-9659-4c01-be66-c6d06fd61396

        Continental IceContact 3 Flex Stud on juurikin tuo uusi kuminastallinen rengas. Tämä Flex Stud on se lisänimi jolla erotetaan kuminastallinen rengas perinteisestä nastarenkaasta. Tämä uusi kuminastarengas voitti juuri ilmestyneessä Tekniikan Maailman testissä pito-ominaisuuksien osalta Michelin X Ice North 4 renkaan.

        Continen IceContact 3 on siis perinteisillä nastoilla varustettu rengas. Koska lisänimi puuttuu.

        Juu, toi 225/50/17 on FlexStud, renkaan kyljessä on sellainen leima. Nastoista on hankala nähdä eroa. Jossain oli juttua että kaikki 17" ja yli olis ollut kuminastoja mutta näin ei siis ole - myyjä varmisti asian maahantuojalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, toi 225/50/17 on FlexStud, renkaan kyljessä on sellainen leima. Nastoista on hankala nähdä eroa. Jossain oli juttua että kaikki 17" ja yli olis ollut kuminastoja mutta näin ei siis ole - myyjä varmisti asian maahantuojalta.

        Bmw e61 225/45r18 Kuminastalla

        Erittäin hiljainen ic2.seen verrattuna. Oikeassa talvikelissa erinomainen, asfaltilla aika velton tuntoinen, ohitustilanteet valtateillä meinaa hirvittää. Nollakelin jäätiköllä liukkaampi kuin ic2.nen mutta erinomainen pito silloinkin...
        Nastat kestäneet hyvin vaikka kaasupohjassa kiihdytyksiä tulee tehtyä sulalla kelillä


    • Anonyymi

      Kuukausi on nyt ajettu FlexStud-IC3:lla. Pito kaikilla alustoilla niin hyvää kuin ajatella saattaa, rengasmelu on samaa luokkaa kun matalilla kesärenkailla. Sulalla asfaltilla ohjautuu vakaasti.

      Asfalttiajon jälkeen leijuu aikamoinen kuminkäry autotallissa. Lieneekö syy testeissäkin havaitussa pehmeydessä ja enne kestävyydestä?

    • Anonyymi

      Minulla on tällä hetkellä autossa n. 15 000 km ajetut 225/50/17 FlexStubit. Ajo ominaisuudet ovat loistavat niin kuivalla kuin märälläkin. Myös pito on lumella ja jäällä loistava. Ongelmana on että eturenkaiden nastoista puuttuu reippaasti yli puolet! Renkailla on ajettu matka-ajoa pääosin valtateillä. Ensimmäiset nastat olivat irronneet jo muutaman viikon ajon jälkeen. Olen ajanut työkseni yli 30 vuotta, mutta nämä ovat kyllä ensimmäiset talvirenkaat, mistä nastoja on irronnut näin paljon.

      • Anonyymi

        Nastojenhan piti olla erityisen hyvin vulkanoimalla kiinnitetty näissä renkaissa. Mielenkiintoista.


    • Anonyymi

      Kertokaapa tietäjät mitkä renkaat ovat hiljaisimmat ajossa.
      Otan huomioon keliolosuhteet ja ajan sen mukaisesti joten merkittävin ominaisuus minulle on se, että rengas on mahdollisimman hiljainen ajaa.

      • Anonyymi

        Kitkarenkaat, pääosin ovat hiljaisia.


      • Anonyymi

        Kesärenkaat. Useimmiten testivoittaja.


      • Anonyymi

        Jos osaat ajaa autoa ja ennakoida oikein niin ehdottomasti Linglongin kesärengas on paras ja hiljaisin myös talvella.


    • Anonyymi

      Hyvät ja hiljaiset renkaat ovat. Ajettu keski suomessa nyt noin 3 kuukautta. Yli 5000km siis takana. Aikaisemmin oli IceContact 2 rengasmalli. Niillä tuli ajettua noin 3 vuotta. Alkoi kumi kovettua. Kesärenkaita myös continenlin renkaat. Laatu renkaat kyseessä. Tilattu https://riekko.eu nettirengaskaupasta.

      • Anonyymi

        Älä kerro mistä ostit. Kokemustiedot riittää.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Contin kuminastarenkaiden tuotanto jouduttiin keskeyttämään ja kuluttajille jaetaan rahoja takaisin. Nastat irtoaa jo yhdessä talvessa. Se siitä saksalaisesta "premium-laadusta".

        Nokian huijaa testeissä, Goodyearit kuluu samantien loppuun. Kyllä se on pojat niin että Michelin ainoa luotettava laaturengas. Voittaa testejä, kestää pisimpään, pito pysyy myös vanhana jne.


      • Anonyymi

        10tkm ajettu kuminastoilla eikä yhtään nastaa irronnut.


      • Anonyymi

        Onko tietoa millaisia hyvityksiä on tarjottu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tietoa millaisia hyvityksiä on tarjottu?

        Kannattaa kysyä liikkeestä mistä ostit renkaat, voi olla että hyvittävät ainoastaan jos nastoja irronnut. Reipasta ajoa asvaltilla vaan niin Conteissa ei ole nastoja jäljellä, silloin saat rahat takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa kysyä liikkeestä mistä ostit renkaat, voi olla että hyvittävät ainoastaan jos nastoja irronnut. Reipasta ajoa asvaltilla vaan niin Conteissa ei ole nastoja jäljellä, silloin saat rahat takaisin.

        Hiton hyvät renkaat olisivat. Muutama nastanreikä on tyhjänä etupyörissä. Harmi, ajattelin että nuo nastat kuluisivat nätisti renkaiden mukana ja pito pysyisi hyvänä useamman vuoden.

        Onkohan ne IC3:n rautanastastat kestäneet kiinni?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiton hyvät renkaat olisivat. Muutama nastanreikä on tyhjänä etupyörissä. Harmi, ajattelin että nuo nastat kuluisivat nätisti renkaiden mukana ja pito pysyisi hyvänä useamman vuoden.

        Onkohan ne IC3:n rautanastastat kestäneet kiinni?

        En tiedä IC3 rautanastoista mutta ainakin IC2 rautanastatkin irronneet muutamassa talvessa monen käyttäjän mukaan. En suosittelisi Continentalia, uutena hyvät mutta eivät kestä ajoa. Suosittelen Micheliniä, päihitti IC3:n TM testissä ja Michelin varmasti kestää.


    • Anonyymi

      Vaihdoìn kesärenkaat alle ja laskin, että 20 nastaa olisi irronnut vetävistä pyöristä 5000km:n aikana. Seuraavan 5000km:n jälkeen nuo on varmaan käyttökelvottomat. Onko kokemusta miten maahantuoja on näiden reklamaatioita käsitelyt?

      • Anonyymi

        Jos ostit ne rengasliikkeestä, mene sinne. Siellä yhdessä maahantuojan kanssa tekevät ratkaisun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ostit ne rengasliikkeestä, mene sinne. Siellä yhdessä maahantuojan kanssa tekevät ratkaisun.

        Siis ehdottavat ratkaisua...

        Tarttee lähteä keskustelemaan. Eturenkaat ovat laittomat jo 5000km jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis ehdottavat ratkaisua...

        Tarttee lähteä keskustelemaan. Eturenkaat ovat laittomat jo 5000km jälkeen.

        Nimenomaan ehdottavat..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan ehdottavat..

        Millaisia ehdotuksia olette Contilta saaneet? Tein kuukausi sitten reklamaation renkaat minulle myyneeseen rengaskauppaan, renkaat jäi sinne mutta mitään ei ole kuulunut.


    • Anonyymi

      Onko tullut reklamaatioihin vastauksia?

    • Anonyymi

      Laissa on määrätty talvirenkaat pakolliseksi turvavarusteeksi kun näitä rengasmalleja on myyty. Tehdas on keskeyttänyt tuotannon (valmistusprosessissa ongelmia), jottei lisää viallisia tuotteita tule markkinoille. Yleensä on tapana vetää virheelliset tuotteet pois markkinoilta, saa nähdä nöyrtyykö valmistaja siihen vai yrittääkö kiertää ja kaartaa kuten poliitikoilla on tapana ja jokainen tietää, mitä siitä seuraa. Nykyään ei voi pakoilla vastuuta ja tiedon kulkua, kiitos netin.
      Parempi myöntää virhe arvovaltaa ja mainetta menettämättä.
      Eiköhän kaikille korvata virheellinen tuote, mutta siihen menee aikaa ja talven tuloon on myös vielä aikaa.
      Saattaa olla, että tapausten määrä lisääntyy kun näin koronakeväänä ajosuoritteita on tullut vähemmän etätöiden ja rajojen sulkemisen vuoksi.

      • Anonyymi

        Totta tuo koronakevään vaikutus kilometreihin. Itselle tuli noihin renkaisiin joulukuun jälkeen vain 5000km ja renkaat oli laittomat nastapoikkeaman takia. Normaalisti olisin ajanut noin 15000km ja siinä vaiheessa renkaat olisi jo kauheassa kunnossa. Ostin nuo vielä nimenomaan sen takia että vulkanoidut nastat piti pysyä hyvin kiinni ja pysyä terävinä loppuun asti. Pehmeä kumi vähän arvelutti keston puolesta mutta se ei nyt sitten ollut ongelma.

        Käsittääkseni Continentalilla ei ole muuta mahdollisuutta kuin korvata tämä sovinnolla. Sen verran tämä asia on saanut jo julkisuutta että parempi hoitaa homma pois kaikessa hiljaisuudessa ettei sitä huonoa julkisuutta tulisi enää enempää - ainakin tähän asti olen pitänyt Conteja laatutavarana vaikka vähän kalliimpia ovat olleetkin.


    • Anonyymi

      Millaisia hyvityksiä Continental on tarjonnut. Minun renkaat on olleet rengasliikkeessä huhtikuussa mutta mitään ei ole kuulunut.

    • Anonyymi

      Moottori-lehden testin paras nastarengas hylättiin
      Continentalin kumirunkoisilla Flexstud-nastoilla varustettu Conti Ice Contact 3 -rengas oli Moottori-lehden testin ykkönen, mutta viimeisen testiosion jälkeen se hylättiin.

      25.8.2020 9:40
      Renkaan kohtaloksi osoittautui asvaltilla tehty ajo, sillä nastojen irtoamisen vuoksi rengas jätettiin loppuarvostelun ulkopuolelle.

      – Viimeisenä vuorossa olleessa märkäkäsittelykokeessa Continentalin renkaista irtosi kymmeniä nastoja muutaman renkaille rankan ratakierroksen aikana. Muissa renkaissa ei vastaavaa nastakatoa esiintynyt, testijohtaja Pasi Piironen Test Finland Oy:stä kommentoi.

      https://www.is.fi/autot/art-2000006612790.html

    • Anonyymi

      Joko olette saaneet Contilta uusia renkaita kuminastojen tilalle? Mulla on ollut reklamaatio sisällä huhtikuusta, vastaavat peltinasta IC3:t luvattiin jo keväällä mutta niitä ei vaan kuulu.... viikko sitten viimeksi soittelin ja tarttee vielä selvitellä jotakin.... haluaako Conti uudestaan lehtiin?

    • Anonyymi

      Parhaat nastarenkaat on i pike rs 2👍

    • Anonyymi

      Minulla oli Continentalin Ice Contact 2 renkaat alla kolme talvea ja ajoin niillä 30000km. Renkaista lähti liki kaikki nastat ja yksi rengas oli alkanut murenemaan sivuilta. Ajo ollut normaalia, rauhallista ajoa. Ylivoimaiseti surkeimmat renkaat laadultaan ja kestoiältään. Suosittelen pysymään kaukana Continentalin renkaista.

    • Anonyymi

      Continental ice contact 2 on hyvä rengas,jos kellä irtonut nastoja,sitten vika kuskissa!

    • Anonyymi

      Ic 3 ei kannata ottaa. Nastaat irto heti.

      • Anonyymi

        Kuminastat irtosi muutaman tuhannen kilometrin jälkeen, mutta tilalle annetuista peltinastamalleista ei lähtenyt yhtään nastaa irti viime talvena.


    • Anonyymi

      Itsellä oli kyseiset renkaat viime talven ja pettymys oli suuri. Sivuttaispito jäisellä tiellä oli kamala. Jatkuva levottomuus ja tunne että lähtee luisumaan kohti ojaa, ja sitä se tekikin. Taas vastaavilla nokian renkailla mentiin ihan jämäkästi ja ilman huljuilua. En uskonut että ero voi takavedossa olla noin suuri premium renkaiden osalta mutta en voi suositella niitä kenellekkään. Myin renkaat kaverilleni nelivetoautoon ja totesi saman siinä, sivuttain pito on surkea, 3 vuotta vanhat michelinit oli paljon loogisemmat ja pitävämmät yleisti vaikka oli hylätty katsasruksessa nastojen puutteen takia. Joku mättää noissa testeissä koska contin kesärenkaat (prem6) sulaa alle ennen aikojaan, oli toki lämmin kesä mutta ei se selitä että takarenkaat on liki kaljut yhdessä kesässä (12t k ajettu). Edelliset nokian kumit kesti 20t . Kulmat on säädetty tarkalleen ohjearvoihin ja renkaat kuluu tasaisesti.

      • Anonyymi

        Melun osalta voin sanoa että hiljaisempia löytyy muilta, on ehkä ekan 1000km kohtuu vaimeat mutta sitten alkaa jyrinä vaikka asvaltti paranee kesän myötä. Edes sileällä pinnalla humina ja jyrnytys ei lakkaa vaan vähän muuttuu, auto kumminkin 2018 vuoden parempi saksalainen.


    • Anonyymi

      Ostin kaksi uutta kolmosta ja ensi tuntuma on että tuo kakkonen on hiljaisempi ja sen vuoksi miellyttävämmän tuntuinen rengas ajossa. Kakkonen oli erinomainen myös kuluneena, aivan kuten Contsan kitkat ennen kakkosta.

    • Anonyymi

      Hankook winter I pike rs2. Kokemuksestani voin suositella!👍

      • Anonyymi

        Kaivoit vanhat ketjun kertoaksesi, että uudet renkaat on paremmat kuin vanhat, idiootti.
        Et ihan pystynyt ketjun aiheessa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      3338
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1935
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1361
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe