Alkoi savuttamaan korotetulla tyhjäkäynnillä, mutta toimi siis ihan ok edelleen eikä mitään vikailmoituksia tullut.
Turbon vaihto merkkiliikkeessä sijaisautoineen maksoi reilu 1 000 €. 999-kuutioinen pikkumoottori todettiin hyväkuntoiseksi, mm. puristuspaineet ovat tallessa. Öljyä ei kulu yhtään turbon vaihdon jälkeen.
Tuosta turbosta tulee 0,6 snt/km eli 0,60 €/100 km. Pikkuturbo säästää polttoainekuluissa n. 3 €/100 km (vrt, samantehoinen bensavapari) eli turbon kulumisesta huolimatta pikkuturbo kannattaa varsinkin kun käytettynä Ecoboostin hintaero vapariin ei ole niin hirveän suuri.
Ford Ecoboostin turbo kulahti 180 000 km:n jälkeen. Laskelmia
Anonyymi
2
841
Vastaukset
- Anonyymi
Kuluva osa ja joskus hajoaa joskus ei. Tuurista ja ajotavoista kiinni jonkin verran.
- Anonyymi
Ei ole säästö 3e/100km.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2194207
- 1214056
- 483652
- 673069
- 2002761
- 222558
- 492548
- 202426
- 412309
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl412265