Breakaway Finland

Anonyymi

Breakaway (Suomeksi irrottautua) on itsepuolustusjärjestelmä ja harjoittelumenetelmä, joka keskittyy otteista irrottautumiseen. Lajissa ei kilpailla eikä se sisällä vyö- taikka tasoarvoja. Breakaway ei perustu mihinkään jo olemassa olevaan lajiin tai tyyliin vaan se on kokemus naisten itsepuolustus- ja uhkatilannekoulutuksista sekä MAPA-koulutuksista (Management of Actual or Potential Aggression)
Breakawayn harjoittelun sisältö:
- Ranneotteesta irrottautuminen
- Hiusotteesta irrottautuminen
- Kuristusotteesta irrottautuminen
Breakawayssa harjoitellaan pääsääntöisesti sisäliikuntavaatteissa mutta myös ulkovaatteissa. Mitään erillistä lajiasua ei ole.

15

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joo olen käynyt vastaavalla kurssilla kouluaikoina.

    • Anonyymi

      Mitä järkeä perustaa ihan oma lajinsa irrottautumiselle kun niitä on lähes joka lajin peruskurssillakin?

    • Anonyymi

      Mitä järkeä on lyönti- ja potkulajeissa? Entä painissa? Niimpä. Ihan hyvä vaan, että joku laji keskittyy irrottautumisiin.

    • Anonyymi

      Ei tuo mielestäni mitään lisäarvoa. Jos oikeasti haluaa oppia itsepuolustusta, niin Krav Maga riittää siihen oikein hyvin. Kamppailemiseen mikään ip-laji ei sovellu ja sparrailukin on enemmän leikkimistä jos vertaa todellisiin kamppailulajeihin.

    • Anonyymi

      Itse sain aikoinaan työpaikalla vastaavaa koulutusta vaarallisten asiakaiden takia. Periaatteessa ihan sama onko se nimi Krav Maga vai MAPA vai Breakaway yms, kunhan ne sisällöt on yksinkertaisia ja suoraviivaisia.

    • Anonyymi

      MAPA-Koulutus tuttua ja Breakaway ihan vähän. MAPA tuli tunnetuksi hoitoalan perustutkinnon aikana ja Breakaway lukioaikoina.

    • Anonyymi

      Irrottautumisia otteista on lähes joka lajissa jonkin verran mutta ainakin tuossa saa niihin toistoa sitten jos se pitää sisällään vaan nuo.

    • Anonyymi

      Jokaiselle jotakin.

    • Anonyymi

      Onko olemassa videoita missä näytetään tärkeimmät tekniikat?

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kävin kerran 6 tunnin koulutuksessa mutta siitä on niin pitkä aika että olen ajatellut käydä ennen joulua kertauskurssilla.

    • Anonyymi

      Hommatkaa sumutin. Ihan turha kuluttaa aikaa missään lajissa.

    • Anonyymi

      Ammattikoulussa liikuntatunneilla käytiin tutustumassa tuohon ja jotain muistan.

    • Anonyymi

      Irrottautumiskurssit on hyviä hoitoalalle ja opetusalalle sekä naisten itsepuolustuskurssille.

    • Anonyymi

      MAPA Perusteet-koulutus takana ja Breakaway-peruskurssi edessä. Alkaa marraskuussa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe