Breakaway (Suomeksi irrottautua) on itsepuolustusjärjestelmä ja harjoittelumenetelmä, joka keskittyy otteista irrottautumiseen. Lajissa ei kilpailla eikä se sisällä vyö- taikka tasoarvoja. Breakaway ei perustu mihinkään jo olemassa olevaan lajiin tai tyyliin vaan se on kokemus naisten itsepuolustus- ja uhkatilannekoulutuksista sekä MAPA-koulutuksista (Management of Actual or Potential Aggression)
Breakawayn harjoittelun sisältö:
- Ranneotteesta irrottautuminen
- Hiusotteesta irrottautuminen
- Kuristusotteesta irrottautuminen
Breakawayssa harjoitellaan pääsääntöisesti sisäliikuntavaatteissa mutta myös ulkovaatteissa. Mitään erillistä lajiasua ei ole.
Breakaway Finland
15
95
Vastaukset
- Anonyymi
Joo olen käynyt vastaavalla kurssilla kouluaikoina.
- Anonyymi
Mitä järkeä perustaa ihan oma lajinsa irrottautumiselle kun niitä on lähes joka lajin peruskurssillakin?
- Anonyymi
Mitä järkeä on lyönti- ja potkulajeissa? Entä painissa? Niimpä. Ihan hyvä vaan, että joku laji keskittyy irrottautumisiin.
- Anonyymi
Ei tuo mielestäni mitään lisäarvoa. Jos oikeasti haluaa oppia itsepuolustusta, niin Krav Maga riittää siihen oikein hyvin. Kamppailemiseen mikään ip-laji ei sovellu ja sparrailukin on enemmän leikkimistä jos vertaa todellisiin kamppailulajeihin.
- Anonyymi
Itse sain aikoinaan työpaikalla vastaavaa koulutusta vaarallisten asiakaiden takia. Periaatteessa ihan sama onko se nimi Krav Maga vai MAPA vai Breakaway yms, kunhan ne sisällöt on yksinkertaisia ja suoraviivaisia.
- Anonyymi
MAPA-Koulutus tuttua ja Breakaway ihan vähän. MAPA tuli tunnetuksi hoitoalan perustutkinnon aikana ja Breakaway lukioaikoina.
- Anonyymi
Irrottautumisia otteista on lähes joka lajissa jonkin verran mutta ainakin tuossa saa niihin toistoa sitten jos se pitää sisällään vaan nuo.
- Anonyymi
Jokaiselle jotakin.
- Anonyymi
Onko olemassa videoita missä näytetään tärkeimmät tekniikat?
- Anonyymi
On. Laitat vaan Youtubeen: Breakaway Training niin tulee heti muutamia.
1. https://www.youtube.com/watch?v=HtP79JZT5mc
2. https://www.youtube.com/watch?v=imRQ0pexktI
3. https://www.youtube.com/watch?v=9lhbzTe20B4
Loput saat(te) etsiä itse kun menen nyt saunaan. - Anonyymi
Kävin kerran 6 tunnin koulutuksessa mutta siitä on niin pitkä aika että olen ajatellut käydä ennen joulua kertauskurssilla.
- Anonyymi
Hommatkaa sumutin. Ihan turha kuluttaa aikaa missään lajissa.
- Anonyymi
Ammattikoulussa liikuntatunneilla käytiin tutustumassa tuohon ja jotain muistan.
- Anonyymi
Irrottautumiskurssit on hyviä hoitoalalle ja opetusalalle sekä naisten itsepuolustuskurssille.
- Anonyymi
MAPA Perusteet-koulutus takana ja Breakaway-peruskurssi edessä. Alkaa marraskuussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467625
- 334203
- 573705
- 503190
- 172866
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons652551- 542398
- 512378
- 402339
- 162276