InterCityssä on tunnelmaa..no joo..

Kirkuvia kakaroita,äiti kakattaa, äiti älä mene kauas, äiti tule pyyhkimään, äiti kierretään juna, äitiiiii äää ..Ville löi ääää..Hiljaa, hiljaa...istukaa....en halua...

Ja minä kun kuvittelin, että junassa on leppoisaa ja että päivittäisin blogia, että mutustelisin eväitä, jotka tein matkaa varten, nauttisin kahvia termarista ja, että matka kuluisi kuin siivillä.

Ei puhettakaa, kakarat kirkuu, nettiyhyeys pätkii, juna on täysi ja istumapaikka, ahdas seinäpaikka. Eväitten syönti näytti mahdottomalta. Onneksi vieruskaveri lähti ravintolavaunuun, joten sain juotua häthätää kupin kahvia ja syötyä pari lohivoileipää.

Jotain hyvääkin, konnari oli ystävällinen sain laitettua hänen avullaan ison matkalaukkuni lukolliseen säilöön.

Voipi olla, että en sittenkään ala ilmastoaktivistiksi.

Lentäen olisin jo perillä.

Taidan lähteä ajan kuluksi juokentelemaan noitten riehuvien kakaroitten kanssa junan päästä toiseen päähän ja takaisin ja laulamaan heidän kanssaan....mörkö se lähti piiriin....

110

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huomenta Oodista@

      Komia on kirjasto pääkaupunkilaisilla. Istun ja leppuutan selkääni Oodin aulan kiikkutuolissa.
      Oodin parvekkeelta löytyy bongauskohteita kuten Eduskunta- ja Finnlandiatalo.

      Kauppakeskus Mall of Tripla koluttu. Parasta mielestäni oli hyvin selkeä opastus. Löysin vaivatta paikallisjunaan. No, jännä kuinka perheet tulevat sisätiloihin viettämään aikaansa vaikka ulkona on happirikas syyssää.

      Nyt lähden katsastamaan kivijalkakauppoja.

      • Anonyymi

        Finlandia-talo! Ei saksalaisittain kanta ännää.

        Siis suomeksi


    • Herätty lauantai-aamuun 19.10 . Esikoinen syntyi 36-vuotta sitten ollessani 36-vuotias. Juhlan kunniaksi illastimme eilen metsikolaisessa Frida's ravintolassa. Jatkoilla katselimme vanhoja videokoosteita poikien lapsuudesta ja kahden vilkkaan pojan äidin touhuista, upeita muistoja.


      Tänään matka jatkuu...kohti uusia seikkailuita.

    • Kotona Heemstedessä. Matka sujui hyvin, kone tosin lähti myöhässä, joten viiveellä laskeuduttiin Amsterdamiin. Hyvää yötä, johan tälle päivälle onkin tullut pituutta.

    • Iltapäivää pilvisestä plus 14 C Heemstedestä. Matkaväsymys nukuttu pois. Kampaajani tekemä lettikampaus on kestänyt hyvin matkan mutkissa, Helsingin tihkusateessa ja tuulessa sekä nukkuessani kestänee vielä Jazzit tänä ilana Haarlemissa, jossa tapaamme hyviä ystäviämme.

      Kivaa sunnuntai-iltaa kaikille matkapäiväkirjani lukijoille.

    • Anonyymi

      En osaisi kuvitella olevani niin kiinnostava että maailmalla reistatessani
      tulisi mieleen tänne informoida missä liikun kulloinkin.

      • Se on sinun mielipide, joten olkoon. Minä luen mielelläni matkakertomuksia.

        En ole lähettänyt Joulukortteja 13-vuoteen, mutta kyllä toiset saa niitä lähetellä, enkä aijo kieltää sitä heiltä.


      • Anonyymi

        Tuskin sun informointis monia kiinnostaiskaan.


      • Anonyymi
        Kristiina23 kirjoitti:

        Se on sinun mielipide, joten olkoon. Minä luen mielelläni matkakertomuksia.

        En ole lähettänyt Joulukortteja 13-vuoteen, mutta kyllä toiset saa niitä lähetellä, enkä aijo kieltää sitä heiltä.

        Mulla sama juttu. Korppis osaa kirjoittaa nasevasti ja kiinnostavasti. Niin mnääkin haluaisin kirjuttaa. Matkustelu avartaisi mutta kyhny puuttuu. Yritän pelaamisella jottain saar, mutta pahast miinuksella pyörin. Muijakin lähti tuonilmaisiin yli vuoden halvautumistaan hoitopaikassa itkettyään. Hyvä että polinen pääsi murheistaan eroon. Hyvä Korppis.


    • Anonyymi

      Mielenkiintoisia juttuja sinulla. Jatka vain seikkailujesi kertomista.

      Harvoin tällä palstalla on näin reipasta menoa. Ilmoista ja muista yksinkertaisuuksista vain jahkaillaan.

      Kaikkea hyvää!

      • Anonyymi

        ......IIIIHH......TYRSK!!!!!!.......


      • Anonyymi

        Seikkailu Peen asunnolta vanhain jatsikerhoon. Miten jännittävää !!!!!!!!


      • Anonyymi

        Ittellens vastailee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seikkailu Peen asunnolta vanhain jatsikerhoon. Miten jännittävää !!!!!!!!

        Tehotonta pilkantekoa - ei naurata.

        Palstaa selatessasi jätä tämä aihealue väliin.


      • Anonyymi

        Tosi hienoa että palstalta löytyy yksi näin laajasti matkustellut ja kansainvälinen kulttuuri ihminen. Me kiitollisina poimitaan murut joita suvaitset kaikista kiireistäsi ja kulttuuriohjelmastasi huolimatta heitellä tänne luuserien palstalle. Kiitos mitä nöyrimmästi Arvoisalle Korpikirjailijalle !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi hienoa että palstalta löytyy yksi näin laajasti matkustellut ja kansainvälinen kulttuuri ihminen. Me kiitollisina poimitaan murut joita suvaitset kaikista kiireistäsi ja kulttuuriohjelmastasi huolimatta heitellä tänne luuserien palstalle. Kiitos mitä nöyrimmästi Arvoisalle Korpikirjailijalle !

        IIIHHHIHHHIi......EIH......TYRSK......!!!!!!


    • Anonyymi

      Mun viimosesta junamatkasta muijan kanssa Lahen messuille päättys vähä nirkosesti. Minulla oli jalassa kipsikeikka. En ehtinyt poistua Lahesta junasta. Pääsimmä junassa Kärkölässä. Liekö ollu taxin paikka. VR pahootteli junaliikenteen nopeeta rytmitystä.

      • Anonyymi

        Jos selvinpäin on liikkeellä niin kyllä junasta ehtii poistua oli sitten kipsi jalassa tahi ei. Mutta tietysti jos heräilee vasta junan tullessa asemalle niin sitte on huonompi.


    • Anonyymi

      Lailla pitäis kieltää pikkulasten pääsy junaan ! Onhan se nyt hirveetä kun väsynyt vanhus joutuu kärsimään niitten melusta ja vielä jotain penskaa kakattaakin ! Kuten arvoisa aloittaja valittaa. Voi tulla hajuhaittakin.

    • Tuosta junaan nukahtamisesta tuli mieleen setämies lähti Jyväkylään junalla ostamaan viinaa ja heräsi Rovaniemellä kun lankomies tuli moottoripyörällä hakemaan että nyt mennään Inarille kalastaan siikaa. Sillä oli vielä vissiin puolikas pullo koskista tuliaisiksi. Vaimo sai sitten aikanaan soiton Inarista, sisko, täällä se sun ukkelis on. Vähän huonossa hapessa, mutta kyllä si viikossa täällä korjaantuu. Huomenna mennään kalastaan Inarin tammukkaa...

    • Heräsin sateen ropinaa, luvattu selkenevää, iltapäivällä 14 C. Luonto on vielä vihreä, hieman keltaista ruskan alkua siellä täällä, ruusut ja marjapuut kukoistavat. Juuri äsken iso hanhiparvi ohitti parvekkeemme.

      Mieleisin lintuääni minulle on keväisin ja syksyisin sepelkyyhky. Ensimmäisenä aamuna herätessäni ja ikkunan avattuani sepelkýyhky lensi lähipuuhun ja toivotti minut kukunnallaan tervetulleeksi.

      Olin saanut paikalliselta terveysasemalta, kutsukirjeen infuenssarokotukseen. Käymme ottamassa rokotteet tällä viikolla. Olen jo vuosia sitten kirjautunut paikallisten terveyspalvelujen käyttäjäksi. Minusta pidetään hyvää huolta.


      Eilinen ilta kului hyvän jazzmusiikin tahdissa, hiukan tummia pilviä ilmestyi taivaalle kun saimme kuulla, että  yksi ystävämme, jonka piti olla mukana olikin sairaalassa kaaduttuaan ja katkaistuaan jalkansa.

      Vaikka kutsunkin Riecks Hotelli-ravintolaa jazzklubiksi se ei ole mikään epämääräinen hämyisä luola vaan Haarlemin keskustassa sijaitseva valoisa kaunis ravintola, salin ulkopuolella kiertää sievä terassi. Jazz-iltapäivät sunnuntaisin kokoavat ns. vanhoja hippejä ja tunnelma on hilpeä. Hotellin tiloissa on myös iso konserttisali, jossa oli ollut viikko sitten isompi jazz-konsertti.

      Kun sattuu ja tapahtuu elämä ei ole yksitoikkoista, eli tekeville sattuu. Noista juna-ja bussimatkoista, joita joku muisteli on meilläkin erilaisia kommelluskokemuksia.


      Eilen sattunutta😁

      Istuimme linja-autossa matkalla  kotiin jazzillan jälkeen. Sanoin P.lle, että nyt jäädään pois bussista seuraava pysäkki on Kerklaan, ei ole väitti P. No, kun ei uskonut minua, hyppäsin ulos bussista, P. jäi bussiin istumaan. Kävelin kotiin. P. tuli jonkun ajan päästä ja sanoi, joo, olit oikeassa kuski sanoi minulle heti bussin lähdettyä, se pysäkki oli Kerklaan, mutta ei se mitään P. tuumasi iloisena, sain tehtyä illan juoksulenkin.

      Mitä tänään, no katsotaan.

    • Anonyymi

      Höh ?! Joku matkustaa ulkomaille että saa kirjoittaa tuntemattomille ihmisille
      missä kulkee ? Ei ole ilmeisesti häävi reissu kun ei aika muuten kulu.

    • Anonyymi

      Höh ?! Onko tää totta ? Joku matkustaa ulkomaille että saa kirjoittaa tuntemattomille ihmisille missä kulkee ? Ei ole ilmeisesti häävi reissu kun ei aika muuten kulu.

      • Anonyymi

        Korppishan on palstan aktiivi ja hauska kuin minä piti sanoa moka eikun mikä
        Nyt se kävi väärässä paikassa sen piti käydä

        Raecksissa mun kantapaikka myös
        Bussijuttu on sairas eikun siis raikas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korppishan on palstan aktiivi ja hauska kuin minä piti sanoa moka eikun mikä
        Nyt se kävi väärässä paikassa sen piti käydä

        Raecksissa mun kantapaikka myös
        Bussijuttu on sairas eikun siis raikas

        Kerro jokin yksityiskohta, joka sinua Raecksissa eritoten viehättää?

        Korppis


    • Jääkaappia täydentämässä.

      Suurta paikallista herkkuani söimme tänään. Vers bebakken lekkerbek'ia eli tuoretta paistettua punakampelafilettä.

      Olen Suomessa tottunut syömään aamulla puuroa. Albertheijn'stä puuropaketin löytyminen tuotti hieman päänvaivaa.

      Meillähän Suomessa on rivikaupalla erilaisia pikapuurovalmisteita, mutta eipä ollut täällä. Aikani etsittyä löysin hyllyjen välistä alimmalta hyllyltä rivin kaurapuuropaketteja. No, ihanaa, aamulla saan kaipaamani aamupuuron.

      Ruokakassin hinta on aika lailla samoissa Suomen hintojen kanssa.
      On tietty kauppaketjuja, joissa hinnat voivat heittää paljonkin toisistaan.

      Aldimarketit lienevät halvimpia. Kävin pikaisesti läpi joitakin kiinnostavia ruokatuotteita Aldissa Sushipakkaus 8 erilaista tuotetta maksoi 3,90 e, kun samalainen setti Suomessa on lähemmäs 10 e. Valmiit majoneesipohjaiset salaatit kuten rapu-tai savulohisalaatit maksoivat pakkauksen koosta riippuen euron molemmin puolin.

      Viinit ovat ruokakaupoissa ja pullon hyvää Chileläistä punaviiniä saa noin 3,50 - 6,00 eurolla.

      Huomenna valmistan parsakaalista, porkkanasta, sipulisekoituksesta ja herkkusienistä jotain saa nähdä mitä.

      • Anonyymi

        🤮🤮🤮


      • Anonyymi

        aika haastava yhdistelmä. matkarakastaja kuikkanenkin sylkee kylmään parsakeittoon, tosin jos on kanaliemi kuutioita kaapissa ja keitto on lämmintä menee se hyvänä alkuruokana
        tomatteja tai paprikaa kun olisi olisi ja juustoa, niin sieni sipulitäytteellä niistä tulisi hyvää syötävää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aika haastava yhdistelmä. matkarakastaja kuikkanenkin sylkee kylmään parsakeittoon, tosin jos on kanaliemi kuutioita kaapissa ja keitto on lämmintä menee se hyvänä alkuruokana
        tomatteja tai paprikaa kun olisi olisi ja juustoa, niin sieni sipulitäytteellä niistä tulisi hyvää syötävää

        Kaikkea noita löytyy jääkaapista, kiitos vihjeistä, kokeiltavia ovat.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkea noita löytyy jääkaapista, kiitos vihjeistä, kokeiltavia ovat.

        Korppis

        Se oli J.Vainion mukaan matkarakastaja Huikkanen ei kuikkanen, Korppis. Ei milhän pahalla. Muuten. Olet palstan paras ärsyke joillekin pystyyn jo eläessään kuolleille tyypeille. Netin väriläiskä koko spektrin kirjossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli J.Vainion mukaan matkarakastaja Huikkanen ei kuikkanen, Korppis. Ei milhän pahalla. Muuten. Olet palstan paras ärsyke joillekin pystyyn jo eläessään kuolleille tyypeille. Netin väriläiskä koko spektrin kirjossa.

        On siinä elämäntehtävää kerrakseen toimia netin väriläiskänä koko kirjossa. Useimmilla on erilainen asioiden tärkeysjärjestys.


    • Anonyymi

      Voi luoja. Ihmisparka.

    • Anonyymi

      Miksi ihminen haluaa häpäistä itsensä ?

    • Anonyymi

      Korppis ei missään ulkomailla ole. Hän on yhteisen Euroopan unionin alueella.

      Erittäin mukava kuulla kuulumisia alueelta, jonka osa olemme. Impivaaran väkeä se tietysti täällä Suomessa närkästyttää.

      • Anonyymi

        Erittäin tarpeellista saada Suomen metsäläisten tietää mitä hollannissa kauraryyni maksaa. Saavutus sekin tehdä itsestään ja hollannin ikänestorista palstajulkkikset. Paljon aikaa ja työtä se on vaatinut pitkälti toistakymmentä vuotta . Korpis voi todella jo sanoa, että palstani on kotini..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erittäin tarpeellista saada Suomen metsäläisten tietää mitä hollannissa kauraryyni maksaa. Saavutus sekin tehdä itsestään ja hollannin ikänestorista palstajulkkikset. Paljon aikaa ja työtä se on vaatinut pitkälti toistakymmentä vuotta . Korpis voi todella jo sanoa, että palstani on kotini..

        Jos vielä saisi tietää kaurakryynien hinnan lisäksi, paljonko maksaa geneveriryyppy amsterdamilaisessa hieman paremmassa baarissa, sekä saako esim. suomalaisella työeläkekortilla eläkeläisalennuksen ostaessaan hollannikkaat itselleen?? Entä keskimääräinen kerrattujen tulppaanien hinta sikäläise torilla, verrattuna esim. helsingin kauppatorin hintoihin?


    • Anonyymi

      "Kerro jokin yksityiskohta, joka sinua Raecksissa eritoten viehättää?
      Korppis"

      Sinähän kävit omien sanojesi mukaan riecksissä en itse käy siellä koskaan
      Raecksin tapahtumahotellissa minulla on vaipaikka baarissa alakerrassa
      siellä ei viehätä mikään mutta alulan ja käytävien valaisimet ovat riippuvia
      jotta näyttäisi hienommalla ja aulassa lamput ovat viinapullon sisällä

      vieläkö bussissa jaksaa eikun maksaa rahalla ja mitä bussilippu maksaa haarlemista kotiin pitääkö tilata känykkään ostitko punaista vai valkoista chileläistä
      vai bolsia ja geneveriä ja makkaraa

      • Anonyymi 09.12 kirjoitit...

        "kävit omien sanojesi mukaan riecksissä"  minulla on "vaipaikka" baarissa alakerrassa
        siellä ei viehätä mikään mutta "alulan " ja käytävien valaisimet ovat ....

        Joskus näitä kirjoitusvirheitä sattuu itsekullekin, joten unohdetaan koko juttu ; )

        Googlettaessa saa kattavan kuvakokoelma Raeksista. No, mutta se nyt ei ole kantakuppilamme. Se itseasiassa ei ole tyypiltään kantakuppila.

        Kantapaikkoja meillä on useampia. Kantoortje Haalremissa ja Te Eerste Aanleg Heemstedessä ovat ns. viehättäviä lähiöpubeja, joissa käy vakioporukoita. Niistä saa juomien lisäksi pikkupurtavaa kuten juusto-ja makkarapaloja, gehoktball' pyöryköitä majoneesipohjaisten dippijen kera. Orkesterivierailut kuuluvat myös niiden ohjelmistoihin.

        Minulla on käytössä OV-chipkaart, jolla matkustan paikallisilla kulkuneuvoilla. Latasin eilen korttiini valuuttaa. Jos maksat käteisellä matkan se maksaa neljä euroa, mutta chipkaartilla matkan pituudesta riippuen 1 - 4 euroa sivuunsa. Heemstede Haarlem 1,40 e. Haarlem Amsterdam 4,00 e. Pitemmät matkoille kannattaa ostaa lippu rautatieasemilta, silloinkin matkustan P. alennuksilla, jotka ovat noin 50 % normaalihinnoista.

        Väkeviä emme juo, joten en tiedä geneverin napsien hintoja ravintoloissa enkä pullohintoja kaupoissa.

        Suomalainen pankkikortti käy useimpiin paikallisiin liikkeisiin ja ravintoloihin.

        Tänään vuorossa Haarlem-kierros. Aurinko paistaa, hiukan pilven höttöjä taivaalla, tulossa miellyttävä ulkoilupäivä plus 14 -16 C.

        Meillähän aika on yhden tunnin Suomen aikaa jäljessä. Hyvää alkanutta päivää sinulle ja muille aktiivisti juttujani seuraaville ; ))


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Anonyymi 09.12 kirjoitit...

        "kävit omien sanojesi mukaan riecksissä"  minulla on "vaipaikka" baarissa alakerrassa
        siellä ei viehätä mikään mutta "alulan " ja käytävien valaisimet ovat ....

        Joskus näitä kirjoitusvirheitä sattuu itsekullekin, joten unohdetaan koko juttu ; )

        Googlettaessa saa kattavan kuvakokoelma Raeksista. No, mutta se nyt ei ole kantakuppilamme. Se itseasiassa ei ole tyypiltään kantakuppila.

        Kantapaikkoja meillä on useampia. Kantoortje Haalremissa ja Te Eerste Aanleg Heemstedessä ovat ns. viehättäviä lähiöpubeja, joissa käy vakioporukoita. Niistä saa juomien lisäksi pikkupurtavaa kuten juusto-ja makkarapaloja, gehoktball' pyöryköitä majoneesipohjaisten dippijen kera. Orkesterivierailut kuuluvat myös niiden ohjelmistoihin.

        Minulla on käytössä OV-chipkaart, jolla matkustan paikallisilla kulkuneuvoilla. Latasin eilen korttiini valuuttaa. Jos maksat käteisellä matkan se maksaa neljä euroa, mutta chipkaartilla matkan pituudesta riippuen 1 - 4 euroa sivuunsa. Heemstede Haarlem 1,40 e. Haarlem Amsterdam 4,00 e. Pitemmät matkoille kannattaa ostaa lippu rautatieasemilta, silloinkin matkustan P. alennuksilla, jotka ovat noin 50 % normaalihinnoista.

        Väkeviä emme juo, joten en tiedä geneverin napsien hintoja ravintoloissa enkä pullohintoja kaupoissa.

        Suomalainen pankkikortti käy useimpiin paikallisiin liikkeisiin ja ravintoloihin.

        Tänään vuorossa Haarlem-kierros. Aurinko paistaa, hiukan pilven höttöjä taivaalla, tulossa miellyttävä ulkoilupäivä plus 14 -16 C.

        Meillähän aika on yhden tunnin Suomen aikaa jäljessä. Hyvää alkanutta päivää sinulle ja muille aktiivisti juttujani seuraaville ; ))

        kiitos olen armoton ihailijasi ja matkakertomuksiesi ovat ne sitten paltamosta tai haarlemista

        (syvyys parantaisi
        jos
        pystyisit kirjoittamaan Hollannin politikkasta tai ilmapiiristä mutta mitään ei voi
        pyytää tämä nykyinenkin on ihan hienoa)


      • Anonyymi kirjoitti:

        kiitos olen armoton ihailijasi ja matkakertomuksiesi ovat ne sitten paltamosta tai haarlemista

        (syvyys parantaisi
        jos
        pystyisit kirjoittamaan Hollannin politikkasta tai ilmapiiristä mutta mitään ei voi
        pyytää tämä nykyinenkin on ihan hienoa)

        Politiikka ei minua kiinnosta, mutta keskustelemme luonnollisesti lehtien päivittäisistä otsikoista, jotain tiedän, mutta kapea-alaista tietoa se on. En halua mennä alueille, joita en hallitse. Tavallinen arki ja elämän meno kiinnostaa.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Anonyymi 09.12 kirjoitit...

        "kävit omien sanojesi mukaan riecksissä"  minulla on "vaipaikka" baarissa alakerrassa
        siellä ei viehätä mikään mutta "alulan " ja käytävien valaisimet ovat ....

        Joskus näitä kirjoitusvirheitä sattuu itsekullekin, joten unohdetaan koko juttu ; )

        Googlettaessa saa kattavan kuvakokoelma Raeksista. No, mutta se nyt ei ole kantakuppilamme. Se itseasiassa ei ole tyypiltään kantakuppila.

        Kantapaikkoja meillä on useampia. Kantoortje Haalremissa ja Te Eerste Aanleg Heemstedessä ovat ns. viehättäviä lähiöpubeja, joissa käy vakioporukoita. Niistä saa juomien lisäksi pikkupurtavaa kuten juusto-ja makkarapaloja, gehoktball' pyöryköitä majoneesipohjaisten dippijen kera. Orkesterivierailut kuuluvat myös niiden ohjelmistoihin.

        Minulla on käytössä OV-chipkaart, jolla matkustan paikallisilla kulkuneuvoilla. Latasin eilen korttiini valuuttaa. Jos maksat käteisellä matkan se maksaa neljä euroa, mutta chipkaartilla matkan pituudesta riippuen 1 - 4 euroa sivuunsa. Heemstede Haarlem 1,40 e. Haarlem Amsterdam 4,00 e. Pitemmät matkoille kannattaa ostaa lippu rautatieasemilta, silloinkin matkustan P. alennuksilla, jotka ovat noin 50 % normaalihinnoista.

        Väkeviä emme juo, joten en tiedä geneverin napsien hintoja ravintoloissa enkä pullohintoja kaupoissa.

        Suomalainen pankkikortti käy useimpiin paikallisiin liikkeisiin ja ravintoloihin.

        Tänään vuorossa Haarlem-kierros. Aurinko paistaa, hiukan pilven höttöjä taivaalla, tulossa miellyttävä ulkoilupäivä plus 14 -16 C.

        Meillähän aika on yhden tunnin Suomen aikaa jäljessä. Hyvää alkanutta päivää sinulle ja muille aktiivisti juttujani seuraaville ; ))

        "Suomalainen pankkikortti käy useimpiin paikallisiin liikkeisiin ja ravintoloihin."

        Eikö kaikkien pankkikortit ole jo sellaisia, jotka käy kaikissa EU-maissa? Minun korttini ainakin muuttui automaattisesti jo sellaiseksi monta vuotta sitten. Kortissani ei ole mahdollista maksaa luotolla.

        Vai tarkoitatko tuolla kommentillasi sitä, että Hollannissa ei ole vielä kaikissa liikkeissä mahdollisuus maksaa "muovilla"?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Suomalainen pankkikortti käy useimpiin paikallisiin liikkeisiin ja ravintoloihin."

        Eikö kaikkien pankkikortit ole jo sellaisia, jotka käy kaikissa EU-maissa? Minun korttini ainakin muuttui automaattisesti jo sellaiseksi monta vuotta sitten. Kortissani ei ole mahdollista maksaa luotolla.

        Vai tarkoitatko tuolla kommentillasi sitä, että Hollannissa ei ole vielä kaikissa liikkeissä mahdollisuus maksaa "muovilla"?

        Iltaa@ anonyymi 11.46

        Kirjoitin....Suomalainen pankkikortti käy useimpiin paikallisiin liikkeisiin ja ravintoloihin. Eli kuten Suomessakin pankkikortti ei välttämättä käy kaikissa paikoissa.

        Omat kokemukseni....

        Talomme alakerran Spar-lähiökaupassa pankkikorttini ei käynyt viime syksynä, heillä ei myöskään ollut Visalla maksamismahdollisuutta. Nyt en ole vielä kokeillut onnistuisko jo. Joissakin ravintoloissa turvallisuussyistä ei ulkollaiset pankkikortit käy vaan pitää maksaa Visalla.

        Minulla on Visa-pankkikortti yhdistelmäkortti käy pääsääntöisesti niin Euroopassa kuin Amerikan mantereella.


    • Anonyymi

      Täällä on monta eri lailla luonnevikaista tai geriatrista sairautta potevaa, jotka katsovat omien arkisten asioittensa olevan palstoille tuomisen arvoisia.

    • Anonyymi

      korppis "Viinit ovat ruokakaupoissa ja pullon hyvää Chileläistä punaviiniä saa noin 3,50 - 6,00 eurolla. Huomenna valmistan parsakaalista, porkkanasta, sipulisekoituksesta ja herkkusienistä jotain saa nähdä mitä"

      parsakaali on ok, paljonko se maksaa hollannissa

      käytän parsakaalin sijaan usein kukkakaalia

      parskalaaista poimin kuitenkin tallelle kumilenkit
      koska rahamiesten asiantuntijoiden mafiosojen globaalien tapaan käytän niitä setelinipuissa joita on taskuissa eri taskuissa eri kokoisia tietenkin

      en maksa korteilla yleensä vaan rahalla eli kuten asiantuntijat

      ole(n) asiantuntija käytä(n) parsalkaalilenkkiä rahanipussa
      https://www.amazon.com/The-Broccoli-Wad-Money-Band/dp/B0058P2IH0

    • Anonyymi

      Korppis "Politiikka ei minua kiinnosta, mutta keskustelemme luonnollisesti

      kaikessa riitelemättömyydessä on ns. pakko kysyä
      kun

      Lipposka: politiikka ei kiinnosta kun kymppitonnin kuukausitulot eduskunnassa loppuivat

      Lindström Soinin löytö oikeusministeriksi, ei kolututusta laborantin päälle,
      poliitiikka on harrastus enää ja jääkiekko USA:ssa on rautaa seurata

      niin

      kun sinäkin olit kepulainen ja kunnan tms. lähespoliittisissa hommissa Korppis
      ja jopa vähän ehdokkaana kepussa

      niin miten se henkinen kasvu menee sellaiseksi että politiikasta tulee sitten no no no .... kyllästyykö siihen jotenkin perusteellisesti onko se sisältä edes vähän katseltuna niin tekopyhää ja naurettavaa ...

      • Anonyymi

        Ymmärsin, että olisit ollut kiinnostunut Hollannin eli tämän maan politiikasta. Kotimaan politiikkaa seuraan, mutta en enää ota siihenkään aktiivisti osaa. Se tämä ikä, ymmärtänet.

        Korppis...nyt baanalle Hui ; )


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärsin, että olisit ollut kiinnostunut Hollannin eli tämän maan politiikasta. Kotimaan politiikkaa seuraan, mutta en enää ota siihenkään aktiivisti osaa. Se tämä ikä, ymmärtänet.

        Korppis...nyt baanalle Hui ; )

        Kopina vain kuuluu, kun korppikotka pyyhältää puukengillään pitkin katua.
        Miten on korppis , jaatko vuoteesi Petzen kaa, vai punkkaatteko erillään alavalla maalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kopina vain kuuluu, kun korppikotka pyyhältää puukengillään pitkin katua.
        Miten on korppis , jaatko vuoteesi Petzen kaa, vai punkkaatteko erillään alavalla maalla?

        Nyt tämän hokasin, että voin lukea täältä korppiksen kivoja matkakuvauksia. Saa tietoa Hollannin käytännöistä myös.
        Jo täälläkin pörräävät nämä kalkkikset, jotka luulevat olevan hienoa, kun voi toista mollata ja kuka keksiikään pahimpia sanoja ja lauseita, oikein kilpaillaan siitä.

        Jos joku toinen kertoisi näitä juttuja kuin korppis, niin oltaisiin kovasti ihastelemassa, mutta kun on korpikirjailija, niin eikun haukkumaan ja vähättelemään.

        "Karavaani kulkee ja koirat haukkuu."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tämän hokasin, että voin lukea täältä korppiksen kivoja matkakuvauksia. Saa tietoa Hollannin käytännöistä myös.
        Jo täälläkin pörräävät nämä kalkkikset, jotka luulevat olevan hienoa, kun voi toista mollata ja kuka keksiikään pahimpia sanoja ja lauseita, oikein kilpaillaan siitä.

        Jos joku toinen kertoisi näitä juttuja kuin korppis, niin oltaisiin kovasti ihastelemassa, mutta kun on korpikirjailija, niin eikun haukkumaan ja vähättelemään.

        "Karavaani kulkee ja koirat haukkuu."

        "Koirat haukkuu ja karaani kulkee". Täsmällensä näin. Saakohan kateelliset nukuttua kun ne vapisevat; mitähän se Korppis huomenna kirjoittaa. OK Korppis, Anna palaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Koirat haukkuu ja karaani kulkee". Täsmällensä näin. Saakohan kateelliset nukuttua kun ne vapisevat; mitähän se Korppis huomenna kirjoittaa. OK Korppis, Anna palaa.

        Ihan tämä elämäni on tavallista 72-vuotiaan naisen elämää. Kävelylenkkien jälkeen kolotti sieltä ja täältä. Levätä piti. Eilen komeroita ja piirongin laatikoita kolutessani (en aina muista mitä mihinkin olen jättänyt) löysin muovipussillisen villalanganjämiä. Niinpä illalla aloitin sukkien kutomissavotan. Äskeen ensimmäinen sukka valmistui. Tarkoitus olisi iltapuhteina tehdä sukkia myöhäiseen pukinkonttiin. Itselle ajattelin kutoa räpikkäät niin voin kylmillä ilmoitta valokuvata kännykällä ulkona, eikä tarvitse hanskojen kanssa vehtailla.

        Kenkiäkin löyty enempi kuin muistin. Nyt jo kuusi paria käyttökelpoisia kulkuvälineitä.
        Puhdistin ja lankkasin ne käyttöön.

        Näin iltaisin mylhäisen päivällisen jälkeen istumme olohuoneessa minä kudon ja P. lukee.
        tunnelmaa luo ledvalot takan eturitilässä.

        TV. tä meillä ei ole.

        Hyvää yötä.

        Korppis


    • Kiertelimme tänään kotikyläämme Heemstedeä, joka on valittu Hollannissa, paikaksi jossa on  hyvä asua. Leveä keskustan kävelykatu, kahviloineen ja putiikkeineen on viehättävä ihmisiä yhteen keräävä kylän ydin. Kylää kiertää kanavat, jonka rannoilla on penkkejä istahtaa ja ihailla keväisin lintujen pesimistouhuja, nyt syksyllä kaunista ruskaa. Heemstedessä asuu perushollantilaisia hyvin toimeentulevia ihmisiä. Kylää ympäröi puistoalueita ja Groenendaalsebos alueella luontopolkuja. Keskimäärin perheissä on kolme lasta. Kävelyllä keskustassa näkee kuinka isovanhemmat hoitavat huolella pienempiä lapsenlapsiaan tai hakevat isompia lapsia kouluista, mutta luonnollisesti täällä on myös päiväkoteja ja tässä asuntomme lähellä iso ala-aste. Ikäisemme hollantilaiset ovat hyvin puettuja, naiset meikattuja ja hiukset huollettuja. Ravintoloiden terasseilla lämpölamppujen alla istuu ladyja viinilasillisella ja  pikku purtavia napostellen. Täälläkin kuten Suomessa naisleskijä on enempi kuin miesleskijä,  epäsuhta johtaa siihen, että vapaista miehistä on pulaa ; )

      Joku kysyi aijemmin parsakaalin hintaa, ostoksilla Dekamarketissa bongasin 500 g paketin parsakaalia hintaan 0,89 s.

      Päivä oli puoli-aurinkoinen, nyt jo sees. Huomiseksi luvattu 18C, joten taitaa tulla parveke päivä Donnalle ; )

      • Anonyymi

        Pitkiä honkkeleita kooltaan kuin näöltään ylipäänsä hollantilaiset, kuinka Petzen ulkoiset ulottuvuudet? Muistaakseni kirjailija katselee ympäristöä melko ylhäältä.


      • Anonyymi

        Hyvää tietoa

        hollanti on iso maatalousviejä jopa toiseksi suurin toisinaan ja se iskee nitraattia peltoon niin että kainuussa voisi leuka pudota kengälle pelkästä kauhusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää tietoa

        hollanti on iso maatalousviejä jopa toiseksi suurin toisinaan ja se iskee nitraattia peltoon niin että kainuussa voisi leuka pudota kengälle pelkästä kauhusta

        Mikähän alavissa maissa on tilanne v. 3019 kun kaikki jäätiköt ovat sulaneet ja merivesi noussut lähes metrin? Rakentavatko sitkeät hollantilaiset aina vaan tulvapatojaan korkeammiksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän alavissa maissa on tilanne v. 3019 kun kaikki jäätiköt ovat sulaneet ja merivesi noussut lähes metrin? Rakentavatko sitkeät hollantilaiset aina vaan tulvapatojaan korkeammiksi?

        Mikähän mahtaa olla Suomen tilanne v.3019. Raivaavatkohan suomalaiset soita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää tietoa

        hollanti on iso maatalousviejä jopa toiseksi suurin toisinaan ja se iskee nitraattia peltoon niin että kainuussa voisi leuka pudota kengälle pelkästä kauhusta

        Vähintään 2-3 kertaa enempi iskevät apupaskoja peltoon kuin Suomessa.
        Pari kertaa käynyt maassa, tulppaanipellot olivat toukuussa tosi komeat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän mahtaa olla Suomen tilanne v.3019. Raivaavatkohan suomalaiset soita?

        E i net soita raiva salan vuolen päästä. Yhteiskunta ei ole enää niin maataloudesta riippuvainen kuin oli vielä 50v sitten. Soita suojellaan, mutta metsätalous toimii vielä. Metsien tuotteita jalostetaan enemmän. Varakkaat ajelevat lentävillä kulkupeleillä jne.


    • Anonyymi

      Noh, on siellä sitten työssäkäyvääkin väestöä, koska on lapsenlapsia.

      Onko siellä paljon teollisuutta vai mistä leipänsä hankkivat?

    • Yhteydenpitoa tietokoneilla.

      1980-luvulla mikrotietokoneet yleistyvät voimakkaasti. Isotkin tietokoneet olivat enää huonekalun kokoisia ja kirjoituskone korvautuu henkilökohtaisella tietokoneella.
      wiki

      1990-luvulla tietokone muuttuu jokaisen pienyrityksen päivittäiseksi apuvälineeksi ja tietoliikenteen kehitys laajentaa käyttötapoja. Tietokone siirtyy myös osaksi autoja ja kodinkoneita. wiki


      Kommenttini.
      "Ostin ensimmäisen ison pöytäkoneen yritykseni käyttöön 1993. Maksoi 14000 mk. Esikoisellani oli jo aijemmin pelikoneita käytössään."

      2000-luvulla tietokoneita käytetään työssä ja kotona päivittäin, kannettavat tietokoneet yleistyvät jokamiehen käyttöön. wiki

      Kommenttini.

      "Jouluna v. 2009 sain pojiltani lahjaksi läppärin, jotta pystyin OYKS.n sairaala hotellista pitämään yhteyttä ulkomaailmaan.

      Vuonna 1993 ostettu työkone oli jo käynyt vanhaksi ja siirretty mökkikäyttöön.

      Käytössäni oli ollut jo useampia tehokkaampia koneita" Itseasiassa sain aina poikien vanhat koneet kun he uusivat omia koneitaan ; )"

      2010-luvulla tietokoneen jokapäiväisen käytön lisäksi taulutietokoneet eli tabletit yleistyvät. Myös Windows-, Android- ja Apple-älypuhelimet kehittyvät voimakkaasti muuttuen käytännössä taskutietokoneiksi. Wiki

      kommenttini
      "Tabletin ja ensimmäisen älykännyn hankin 2010-luvun alkupuolella. Käytössäni on nyt kolmas älykänny.

      EU.n sisällä on operaattoreiden hinnoittelua yhtenäistetty, joten nyt 2019 voin huoletta käyttää suomalaista operaattoria ollessani Hollannissa. Aijemmin suljin kotimaisen yhteyden maahan saavuttuani. Käytin ilmaisia wifi-yhteyksiä.

      Muutama vuosi sitten hankimme tänne Hollannin kotiin wifin. Nyt käytän sitä kotona ollessani ja kun lähden ulos kytken DNA/ KPN päälle.

    • Yhteydenpitoa tietokoneilla.

      1980-luvulla mikrotietokoneet yleistyvät voimakkaasti. Isotkin tietokoneet olivat enää huonekalun kokoisia ja kirjoituskone korvautuu henkilökohtaisella tietokoneella.
      wiki

      1990-luvulla tietokone muuttuu jokaisen pienyrityksen päivittäiseksi apuvälineeksi ja tietoliikenteen kehitys laajentaa käyttötapoja. Tietokone siirtyy myös osaksi autoja ja kodinkoneita. wiki


      Kommenttini.
      "Ostin ensimmäisen ison pöytäkoneen yritykseni käyttöön 1993. Maksoi 14000 mk. Esikoisellani oli jo aijemmin pelikoneita käytössään."

      2000-luvulla tietokoneita käytetään työssä ja kotona päivittäin, kannettavat tietokoneet yleistyvät jokamiehen käyttöön. wiki

      Kommenttini.

      "Jouluna v. 2009 sain pojiltani lahjaksi läppärin, jotta pystyin OYKS.n sairaala hotellista pitämään yhteyttä ulkomaailmaan.

      Vuonna 1993 ostettu työkone oli jo käynyt vanhaksi ja siirretty mökkikäyttöön.

      Käytössäni oli ollut jo useampia tehokkaampia koneita" Itseasiassa sain aina poikien vanhat koneet kun he uusivat omia koneitaan ; )"

      2010-luvulla tietokoneen jokapäiväisen käytön lisäksi taulutietokoneet eli tabletit yleistyvät. Myös Windows-, Android- ja Apple-älypuhelimet kehittyvät voimakkaasti muuttuen käytännössä taskutietokoneiksi. Wiki

      kommenttini
      "Tabletin ja ensimmäisen älykännyn hankin 2010-luvun alkupuolella. Käytössäni on nyt kolmas älykänny.

      EU.n sisällä on operaattoreiden hinnoittelua yhtenäistetty, joten nyt 2019 voin huoletta käyttää suomalaista operaattoria ollessani Hollannissa. Aijemmin suljin kotimaisen yhteyden maahan saavuttuani. Käytin ilmaisia wifi-yhteyksiä.

      Muutama vuosi sitten hankimme tänne Hollannin kotiin wifin. Nyt käytän sitä kotona ollessani ja kun lähden ulos kytken DNA/ KPN päälle.

    • Kiivas on ajan kulu, armottomasti aika rientää. Viikko sitten näihin aikoihin astuin Hollannin maan kamaralle. Säät ovat olleet lempeitä jopa kesäisiä, tänään teimme ostos-kävelylenkin
      18 C joskin leudossa tuulisessa säässä.

      Aamulla tuntui nupissa eilisen illan vieton seuraukset. Illan emäntä oli loitsinut huikean makupalapöydän. Vihanneksia, dippikastikkeita ja herkullisia tapas-paloja. Liha-tapakset maistuivat, enkä tuntenut edes huonoa omaatuntoa langetessani huikeisiin lihanmakupaloihin ; ) No, en ole ikään ollut ehdoton missään. Viiniä kului ja juttua riitti.

      Tilasin niska-hartiahieronnan ensiviikolle. Trigger points-hoitoja en nyt ota, tehokkaita ne kylläkin ovat, mutta tyydyn normihierontaa.Helmikuisesta aivoveritulpan aiheuttamasta vasemmanpuolen halvauksesta selvinnyt talon isäntä, aikoi kävellä parin vuoden päästä. Uskon vahvasti näin käyvän hän on positiivinen etenijä.

      En tiedä kuinka Suomessa pelaa apuvälineiden saanti, toipilaille, mutta Haarlemin kunta oli tehnyt kaikki tarvittavat muutokset ja hankinnat ystäviemme taloon, jotta normaali eläminen kotona onnistuu rullatuolissa likkuvalle. Kaksikerroksisen talon portaikoon oli asennettu istumahissi. Takapihalle luiskat, joita pitkin sähkökäyttöinen invamopo pääsee portista tielle. Motoroitu sänky ja wc.n ja kylppärin apukaiteet yms. kaikki tehty viimeisen päälle hyvin. Olen onnellinen heidän puolestaan, vaikka kieltämättä ei ole helppoa vaimolle, joka työnsä ohella hoitaa miestään, onneksi työpiste on kotona.

      Halloween lähestyy.

      Ostin tänään ison oranssin kurpitsan. aijon kovertaa sen ja tehdä siitä Halloween-kynttilälyhdyn takan sisään.
      Sisuksista valmistan kurpitsakeittoa.

      Huomenna sunnuntaina ei mennä kirkkoon eikä tänään lauantaisaunaan, mutta saunattakin tulee toimeen ; )

      • Anonyymi

        Suomessa ei tarvita sähköpyörätuoleja
        koska invalidi voi avata Kalliossa ikkunan ja pihalla päivystää matukohortti joka ryntää nolla-ajassa paikalle ja kantaa invalidin minne tämä haluaa ja takaisin

        Halonen järjestänyt asuu Kalliossa


    • Anonyymi

      Lauantaina tuli kaksi viikkoa reissussa.

      Menoja on ollut, mutta lepopäiviäkin joukossa. Villasukkia valmistunut ja kävelykilometriä kertynyt. Infulenssarokotuskin saatu ja hiukan sairasteltu.

      Kekrin ajan halloweenit ja pyhäinpäivät vietetty perinteisesti. Eilen illalla yksi kynttilä sytytettiin ulos parvekkeen lyhtyyn ja kaksi pöydälle vanhempiemme muistolle.

      Tänään oli nostalginen musiikkipläjäyspäivä. Ensin taidenäyttelyssä huikeita isän ja kahden nuoren pojan musiikki esityksiä ja illalla jazzia Haarlemissa.

      When I need you,
      Kai vielä kohdataan,

      Noita kauniita kappaleita kuunnellessani, ajatukset kiitivät kuusseitkytluvulle ja tippa vierähti silmäkulmaan.

      Suomessa taitaa jo lumi olla maassa, täällä satelee, mutta väliin mahtuu aurinkoakin.

      Korppis

      • Anonyymi

        Noniin. Korppiksen kuulumisia ja tietoiskua.
        Leppeitä kelejä sielläpäin, vaan viileetä on itä-Suomessa ollut.
        Tunnut käyvän hierotuttamassa triggereitä, vaan etsi hieroja, joka tekee kokovartalohierontaa öljyllä muovialustalla , oikein kunnolla lutraa paikat runsaalla öljyllä.
        Siinä, kun makoilet ilman rihmankiertämää jäntevien käsien käsittelyssä, niin olo on autuaalinen. Ps. On myös täyden palvelun hierontaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noniin. Korppiksen kuulumisia ja tietoiskua.
        Leppeitä kelejä sielläpäin, vaan viileetä on itä-Suomessa ollut.
        Tunnut käyvän hierotuttamassa triggereitä, vaan etsi hieroja, joka tekee kokovartalohierontaa öljyllä muovialustalla , oikein kunnolla lutraa paikat runsaalla öljyllä.
        Siinä, kun makoilet ilman rihmankiertämää jäntevien käsien käsittelyssä, niin olo on autuaalinen. Ps. On myös täyden palvelun hierontaa.

        Huomenta@

        Puolipilvistä, mahdollisesti jopa auringonpaistetta. Lähden oma lääkärikeskukseen, vien kontrollinäytteen, haen varuiksi lääkkeitä matkallemme ja annan vakuutusyhtiöni yhtystiedot.

        Huomenna sitten ystävieni fysikaaliseen hoitolaitokseen niska-hartiahierontaan. Miksi ostaa hieromapalveluja jos kokovartalohierontaa saa kotona 😜

        Hyvää päivän jatkoa sinne Savoon ja muuallekin.


    • Anonyymi

      Nyt kun halloweenit, kekrit, pyhäinpäivät ja kaikkien sielujen muistopäivät on joko juhlittu tai ainakin jollain tavalla vietetty, oranssi halloween-lyhty on vielä hengissä ledit sisällä ulkorappusella, karkit sain syödä itse, kun tänä vuonna lapset saalistivat jossain muualla, luumu/tuorejuusto/saksanpähkinätäytteinen kalkkunarulla oli hyvää karpalohyytelön kera, spagettikurpitsa oli kiva sekä koostumukseltaan että maultaan parmesaanilla ja oliiviöljyllä terästettynä.
      Nyt arkeen taas ja yrittämään tehdä kolme viimeistä lukua käännöksestä valmiiksi niin saisin kirjan latausvalmiiksi ennen joulua. Pitänee yrittää taas hieman irrottautua näiltä palstoilta, että tulisi jotain hyödyllistäkin tehdyksi.

      • Anonyymi

        edellinen oli tietenkin minulta, terveisiä alajuoksulta
        PalomaNS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        edellinen oli tietenkin minulta, terveisiä alajuoksulta
        PalomaNS

        Minun kurpitsa teki tehtävänsä ja kutistui joten se lensi aamulla roskikseen. Kurpitsan tilalle takkaan jäi kauniisti säteilevä ledpallo.

        Jossain vaiheessa kirjoitin pankkikorteista. Se nyt vain on niin, että esim. lääkäriaseman apteekissa ei suomalainen pankki-visakortti käynyt. Vain hollantilaiset pankkikortit tai riihikuiva raha. No, ne pillerit joita lääkäri minulle kirjoitti eivät olleet niitä jota itseasiassa olin hakemassa, joten en lunastanut, olkoon.

        Lähdemme P.n vanhempien haudalle. P.n tytär tulee kohta hakemaan. Tämä vierailu tehdään pyynnöstäni. Kävin haudalle viimeksi 10-vuotta sitten.

        Illalla sukkapuikkojen kilinää.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun kurpitsa teki tehtävänsä ja kutistui joten se lensi aamulla roskikseen. Kurpitsan tilalle takkaan jäi kauniisti säteilevä ledpallo.

        Jossain vaiheessa kirjoitin pankkikorteista. Se nyt vain on niin, että esim. lääkäriaseman apteekissa ei suomalainen pankki-visakortti käynyt. Vain hollantilaiset pankkikortit tai riihikuiva raha. No, ne pillerit joita lääkäri minulle kirjoitti eivät olleet niitä jota itseasiassa olin hakemassa, joten en lunastanut, olkoon.

        Lähdemme P.n vanhempien haudalle. P.n tytär tulee kohta hakemaan. Tämä vierailu tehdään pyynnöstäni. Kävin haudalle viimeksi 10-vuotta sitten.

        Illalla sukkapuikkojen kilinää.

        Korppis

        Nehän on syntyneet 1800 luvulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nehän on syntyneet 1800 luvulla.

        Kyllä 1896 isä ja 1898 äiti.
        Minun isäni 1909 ja äitini 1914.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä 1896 isä ja 1898 äiti.
        Minun isäni 1909 ja äitini 1914.

        Korppis

        Et siis koskaan nähnyt miesystäväsi vanhempia ? Hollannissa kai ollaan pitkäikäisempiä kuin Suomessa. Eikö ole hankala kun ette osaa toistenne äidinkieltä ? Puhuuko kaikki sinulle siellä englantia ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis koskaan nähnyt miesystäväsi vanhempia ? Hollannissa kai ollaan pitkäikäisempiä kuin Suomessa. Eikö ole hankala kun ette osaa toistenne äidinkieltä ? Puhuuko kaikki sinulle siellä englantia ?

        Jessus miten on kiinnostunut Korppiksesta, ihan epätoivoisesti yrittää saada juttua aikaan, addiktoitunut parka! Niinpä on pääsy syytämään myöhemmin vasten kasvoja vääristyneitä syytöksiään. Ei ihme, että on ollut kuin perseeseen ammuttu karhu uhrin puutteessa. Tunnettu tapaus jo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun kurpitsa teki tehtävänsä ja kutistui joten se lensi aamulla roskikseen. Kurpitsan tilalle takkaan jäi kauniisti säteilevä ledpallo.

        Jossain vaiheessa kirjoitin pankkikorteista. Se nyt vain on niin, että esim. lääkäriaseman apteekissa ei suomalainen pankki-visakortti käynyt. Vain hollantilaiset pankkikortit tai riihikuiva raha. No, ne pillerit joita lääkäri minulle kirjoitti eivät olleet niitä jota itseasiassa olin hakemassa, joten en lunastanut, olkoon.

        Lähdemme P.n vanhempien haudalle. P.n tytär tulee kohta hakemaan. Tämä vierailu tehdään pyynnöstäni. Kävin haudalle viimeksi 10-vuotta sitten.

        Illalla sukkapuikkojen kilinää.

        Korppis

        Mitä hollannissa käytetään rahana

        Mitä kirjaa palvoma tyrkkää jouluksi
        Keittokirjaako


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis koskaan nähnyt miesystäväsi vanhempia ? Hollannissa kai ollaan pitkäikäisempiä kuin Suomessa. Eikö ole hankala kun ette osaa toistenne äidinkieltä ? Puhuuko kaikki sinulle siellä englantia ?

        Onko hollannissa sama kalenteri jos siinä on heittoa tähän suuntaan tai toiseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä 1896 isä ja 1898 äiti.
        Minun isäni 1909 ja äitini 1914.

        Korppis

        Siis työnsitkö hollannissa pillereitä seteliautomaattiin eikä ne toimineet?
        Sylkikö se ne takas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun kurpitsa teki tehtävänsä ja kutistui joten se lensi aamulla roskikseen. Kurpitsan tilalle takkaan jäi kauniisti säteilevä ledpallo.

        Jossain vaiheessa kirjoitin pankkikorteista. Se nyt vain on niin, että esim. lääkäriaseman apteekissa ei suomalainen pankki-visakortti käynyt. Vain hollantilaiset pankkikortit tai riihikuiva raha. No, ne pillerit joita lääkäri minulle kirjoitti eivät olleet niitä jota itseasiassa olin hakemassa, joten en lunastanut, olkoon.

        Lähdemme P.n vanhempien haudalle. P.n tytär tulee kohta hakemaan. Tämä vierailu tehdään pyynnöstäni. Kävin haudalle viimeksi 10-vuotta sitten.

        Illalla sukkapuikkojen kilinää.

        Korppis

        Josko sinulla ei sitten ole sellaista korttia joka käy?(tuskin Hollanti nt niin takapajula on)

        Minulla on Visa Debit ja se on on aina käynyt, ainakin Eu-maissa. Poikeuksena tietty jotkut torit, jossa yksityinen ihminen on ollut myymässä jotain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Josko sinulla ei sitten ole sellaista korttia joka käy?(tuskin Hollanti nt niin takapajula on)

        Minulla on Visa Debit ja se on on aina käynyt, ainakin Eu-maissa. Poikeuksena tietty jotkut torit, jossa yksityinen ihminen on ollut myymässä jotain.

        kun laittaa pankkipalvelussa rastin väärään ruutuun, niin eipä käykkään


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jessus miten on kiinnostunut Korppiksesta, ihan epätoivoisesti yrittää saada juttua aikaan, addiktoitunut parka! Niinpä on pääsy syytämään myöhemmin vasten kasvoja vääristyneitä syytöksiään. Ei ihme, että on ollut kuin perseeseen ammuttu karhu uhrin puutteessa. Tunnettu tapaus jo!

        Nyt minäkin tiedän jotain.

        Fasessa kerännyt itselleen lähes 1000 "ystävää", tunkenut hyväuskoisen kälyni ystäväksi kun hylkäsin tarjouksen viime helmikuussa. Jäi kiinni tänään. Käly poisti listaltaan, samalla hävisi naisen punainen kukkakimppuprofiili hausta. Esiintyy yksinäisenä isoäitinä, jota kuitenkin lapsenlapset auttavat selviytymään näissä vaikeissa netin syövereissä. Harmiton, nöyrä Arja-mummo.

        Korppis


    • Anonyymi

      "Taiteelliset, tunnelmalliset otoset ovat erilaisia kuin itsestämme ottamat selviet. Parhaat kuvani on muiden ottamia. Onhan sekin jotain kun ei tunnisteta muutoin kuin vanhasta talvitakista."

      Taas näitä korppiksen "kukkasia", kun selfietkin on selvieitä, kuten CV= CW.

      • Anonyymi

        Pääsit facetililleni. On vain kolme mahdollisuutta ja se rajaakin hyvin sen, että olet jäljitettävissä. Vaihtoehdot on nyt rajattu.

        korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääsit facetililleni. On vain kolme mahdollisuutta ja se rajaakin hyvin sen, että olet jäljitettävissä. Vaihtoehdot on nyt rajattu.

        korppis

        Jännää. Ihan kuin muinoin lännessä henkipaton tai junanryöstäjän jäljitys läpi solien ja autiomaan. Varo väijytystä !
        Elävänä tai kuolleena , palkkio 500$


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jännää. Ihan kuin muinoin lännessä henkipaton tai junanryöstäjän jäljitys läpi solien ja autiomaan. Varo väijytystä !
        Elävänä tai kuolleena , palkkio 500$

        Ei niin jännää kuin lännessä. Enempi huivipäinen sentraalisantra, yhdistelee linjoja jääden taka-alalle kuulostelemaan, saisko jutun juurta repäistyä 🤭 tirks..tirks

        korppis


      • Anonyymi

        Täältä se löytyy....huhuuu

        Koppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täältä se löytyy....huhuuu

        Koppis

        14.52 kommentti mainoksen yläpuolella....
        Korppis


      • Anonyymi

        Eikö sullakaan oo muuta tekemistä kun kopioida facesta toisten kirjoituksia ihme kun et mun kommentteja kyseiseen asiaan kopsannut yritä keksiä jotain omaperäistä äläkä jakele toisten kirjoituksia ympäri somea säälittävä tapaus olet 🤪🤪 terveisin tiina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sullakaan oo muuta tekemistä kun kopioida facesta toisten kirjoituksia ihme kun et mun kommentteja kyseiseen asiaan kopsannut yritä keksiä jotain omaperäistä äläkä jakele toisten kirjoituksia ympäri somea säälittävä tapaus olet 🤪🤪 terveisin tiina.

        En osaa enää käyttää tätä mutta mun kirjoitus oli sille tyypille joka kopsaa korppiksen juttuja facesta edelleen tiina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sullakaan oo muuta tekemistä kun kopioida facesta toisten kirjoituksia ihme kun et mun kommentteja kyseiseen asiaan kopsannut yritä keksiä jotain omaperäistä äläkä jakele toisten kirjoituksia ympäri somea säälittävä tapaus olet 🤪🤪 terveisin tiina.

        Voi ei, joko taas on tuotu facesta tietoja tänne?

        Muistan sen tappelun mikä syntyi präniköistä :), taisi olla naapuripalstalla.


    • Anonyymi

      Ei minuu korppiksen kirjotukset mitenkään vaiva. mut nuo kateeliset arvostelijat. Lojaaliutta ihmiset, etenkin eläviä ja toisia ihmisiä kohtaan.
      ' vedensivu

    • Tapahtumien taustaa facebookista. Koska faceviestejäni on kopsattu ja julkaistu kokonaisuudessaan kirjoitan varoituksen henkilöstä, joka voi olla sinun faceystäväsi.

      Sain ystäväpyynnön 25.2.2019 henkilöltä, joka käyttää nimeä Arja Kuusisto, syntynyt v. 1952.

      Vastasin hänelle 25.02.2018

      Hei Arja! Sain kaveripyyntösi. Hyväksyin pyyntösi, mutta haluan tietää kuka olet ja miksi pyysit minut ystäväksesi. Nimesi ei ole minulle tuttu. Kaikki faceystäväni tunnen henkilökohtaisesti joten kerro itsestäsi ja miksi haluat tutustua minuun.

      Arja vastasi

      Lapsenlapseni auttoi minua tässä, fb:eessä. Minulla ei ollut vielä kavereita joten pyysin sinua. Eihän se haittaa.

      Kävin hänen sivullaan ja hänellä oli jo tuolloin satoja facekavereita, joten kirjoitin.

      Onhan sinulla paljon kavereita mikä näkyy facekaverisivustollasi. Tunnen kaikki facekaverini eikä minulla ole yhtään tuntematonta ystävää. Olen pahoillani, mutta en hyväksy selitystäsi.


      Arja vastasi

      harmi, kiitos viestistäsi, lapsenlapseni auttaa minua facebookissa.

      Lähettäjä Arja Kuusisto  25.02.2019

      Tämän jälkeen hän pyysi kälyäni, joka on kiltti ja hyväuskoinen kaverikseen. Lähetin tuolloin viestin kälylleni, että miksi hän on ottanut tämän tuntemattoman henkilön kaverikaeen. Eilen ymmärsin miksi tuo henkilö oli vielä kälyni listall. Kälyni kirjoitti. En ole ollut missään tekemisissä kyseisen henkilön kanssa. Poista kehoitin, johon kälyni vastasi. Miten se poisto tapahtuu. Neuvoin ja hän poisti Arjan ystävälistaltaan.

      Arja Kuusisto nimellä esiintyvän henkilön faceystävälistalla oli 977 kaveria.

      Käykää vilkaisemassa omia faceystäviä, oletteko ottaneet hänet ystäväksenne.

      • Anonyymi

        Outoja ihmisiä liikkuu varmaan medioissa, mutta alun alkaen liityin Faceen ainoastaan suku-ja lähiystäväpiirin vuoksi.
        Edes hyvänpäivän tuttuilla en ole halunnut laajentaa joukkoa, saati vielä ulkomaalaisilla mieseläjillä 🤣))
        Joidenkin tuntemattomien kaveripyyntöjen motiiveja ei aina tiedä, haalivatko näyttöä sadoista kavereista, ehkä runsaista luku ja tirkistysmahdollisuuksista, mutta nykyään poistan suoraan tuntemattomat kiinnostuneet.
        Muuten hauska viestintä mesta, ---kuva ja musiikkiilmaisut, messingerit & näköyhteydet, tapaamisten kuvamuistot, joskin älypuhelimien pikkuruuduissa samat mahdollisuudet.
        sini.s


      • Anonyymi

        Annoit myös nyt varoituksen itsestäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Annoit myös nyt varoituksen itsestäsi.

        Ole siis varuillasi, facebooktilisi kautta on helppo päästä jäljillesi ja loppu on sitten nettipoliisin hommia. Runsaasti kunnialoukkauksia, jotka löytyvät ketjuista joita olet aloittanut minusta ja ystävästäni sekä ketjuistani, joissa roikut, jäljitys on helppoa.
        Kesti pari tuntia päästä jäljillesi. Olet julistanut sodan ja tulet sen häviämään sen lupaan.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outoja ihmisiä liikkuu varmaan medioissa, mutta alun alkaen liityin Faceen ainoastaan suku-ja lähiystäväpiirin vuoksi.
        Edes hyvänpäivän tuttuilla en ole halunnut laajentaa joukkoa, saati vielä ulkomaalaisilla mieseläjillä 🤣))
        Joidenkin tuntemattomien kaveripyyntöjen motiiveja ei aina tiedä, haalivatko näyttöä sadoista kavereista, ehkä runsaista luku ja tirkistysmahdollisuuksista, mutta nykyään poistan suoraan tuntemattomat kiinnostuneet.
        Muuten hauska viestintä mesta, ---kuva ja musiikkiilmaisut, messingerit & näköyhteydet, tapaamisten kuvamuistot, joskin älypuhelimien pikkuruuduissa samat mahdollisuudet.
        sini.s

        Tämän henkilön profiili tuli tuon tuosta kaveriehdotuslistalle. Arvelin olisiko joku lapsuuden koulukaveri, naisillahan sukunimi yleensä muuttuu avioitumisen jälkeen.

        Useamman kaveripyynnön jälkeen hyväksyin vai kysyäkseni tunnenko hänet, keskustelumme kopioitu tuohon ylempään viestiini.

        Näitä on ja poistan heidät heti. Nyt tämä henkilö kuitenkin oli saanut kälyni nimen ja pyysi häntä kaverikseen.

        No, kkaikki facekaverini tunnen, mutta en voi välttää kaverinkavereiden vakoiluja. Profiilikuvat ja taustakuvat ovat yleisiä.

        Jos kuuluu erilaisiin ryhmiin profiiliin ei pääse, mutta ryhmän sisäisiin kommentteihin pääsee.

        Ilmeisesti olen niin vaikuttava persoona, että motiivina on pakkomielle. Ei ole muuta järkevää selitystä.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ole siis varuillasi, facebooktilisi kautta on helppo päästä jäljillesi ja loppu on sitten nettipoliisin hommia. Runsaasti kunnialoukkauksia, jotka löytyvät ketjuista joita olet aloittanut minusta ja ystävästäni sekä ketjuistani, joissa roikut, jäljitys on helppoa.
        Kesti pari tuntia päästä jäljillesi. Olet julistanut sodan ja tulet sen häviämään sen lupaan.

        Korppis

        Mikäli nyt ihan oikeasti osoitit viestisi minun kommenttiin, niin ystävällisesti ilmoitan Sinulle, että minulla ei ole fb-tiliä, ei ole ollutkaan ja ei tule olemaankaan.

        En ole aloittanut mitään ketjua, en ole julistanut sotaa...et se siitä ja piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ole siis varuillasi, facebooktilisi kautta on helppo päästä jäljillesi ja loppu on sitten nettipoliisin hommia. Runsaasti kunnialoukkauksia, jotka löytyvät ketjuista joita olet aloittanut minusta ja ystävästäni sekä ketjuistani, joissa roikut, jäljitys on helppoa.
        Kesti pari tuntia päästä jäljillesi. Olet julistanut sodan ja tulet sen häviämään sen lupaan.

        Korppis

        Tuskin häviää, koska itse välität väärää tietoa ja mikä sinä luulet olevasi päättämään, kuka kenetkin hyväksyy face-kaverikseen?


    • Anonyymi

      Mielenkiintoista korppis

      Armottomana sinun ja A Christien ihailijana kysyn

      Tämä feikki Arja

      Tuottiko hän mitään sisällöllisiä tekstejä itse

      Kopioiko hän siis tekstejäsi kälysi sivuston kautta

      Mistä hän tietää että kälysi on kälysi nimestäkö

      PS. Olen muinoin jo Unix aikana metsästänyt hakkereita lähes ammattimaisesti

    • Anonyymi

      Saan tuon tuostakin kaveripyyntöjä ihmisiltä joita en tunne, ystävien ystävien kamujen serkkujen naapureilta. En koskaan edes vastaa niihin, otan vain pois. Facebook niitä ehdottelee kavereiksi ja jotkut nähtävästi klikkaa, "koska toikin tuntee ton", pelkkää nettikömpelyyttä, johon ei useinkaan liity mitään trollausta, hakkerointia tai pahoja aikeita.
      Toisen esim. facesssa kirjoittamien kommenttien kopioiminen esim. tänne voi olla vain tyhmyyttä, mutta siihen voi liittyä jotain muutakin, nettivainoamista ja silleen. Elämä on liian lyhyt että sitä tuhlaisi pitämällä ihmisiä ystävälistallaan jotka ei tuota muuta kuin harmia ja negatiivista energiaa.
      (kirjoitti Paloma Alajuoksulta, ei kirjautuneena, koska pännii kun tää saitti lemppaa ulos mun kirjautumiset noin tunnin jaksoilla)

      • Anonyymi

        eli Korppis on mielestäsi tyhmä, koska hän juuri kopio toisen tekstiä facesta ja sinä olet itsekin syyttänyt häntä, että hän on tuonut sinun tietoja fasesta näille palstoille.

        Yrittäkää nyt pysyä jossain linjassa kirjoitustenne suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eli Korppis on mielestäsi tyhmä, koska hän juuri kopio toisen tekstiä facesta ja sinä olet itsekin syyttänyt häntä, että hän on tuonut sinun tietoja fasesta näille palstoille.

        Yrittäkää nyt pysyä jossain linjassa kirjoitustenne suhteen.

        Yritä sinäkin edes hieman oppia ymmärtämään lukemaasi. Meillä ei ole korppiksen kanssa mitään selvittämätöntä eikä kaunoja. Kaikki on sovittu ja selvitetty ja taakse jätetty.
        Käsittääkseni korppis vain siteerasi jotain toista joka oli kopioinut hänen tekstiään facebookissa. Miten se voisi olla tyhmää? Joskus tekee itsekin kaiken maailman tyhmyyksiä netissä ja sanoo asioita joita ei olisi tarvinnut sanoa, etenkin jos on ärtynyt, mutta tiedon kuljettaminen kontrolloitujen ja asetuksilla suojattujen someryhmien ja tämän yleisen palstan välillä ei ole hyvien tapojen mukaista. Ilkeyttä, tyhmyyttä, kömpelyyttä tai sitten melkein rikollisuuden rajamailla liikkuvaa stalkkausta?
        Paloma de las Nieves Perpetuas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritä sinäkin edes hieman oppia ymmärtämään lukemaasi. Meillä ei ole korppiksen kanssa mitään selvittämätöntä eikä kaunoja. Kaikki on sovittu ja selvitetty ja taakse jätetty.
        Käsittääkseni korppis vain siteerasi jotain toista joka oli kopioinut hänen tekstiään facebookissa. Miten se voisi olla tyhmää? Joskus tekee itsekin kaiken maailman tyhmyyksiä netissä ja sanoo asioita joita ei olisi tarvinnut sanoa, etenkin jos on ärtynyt, mutta tiedon kuljettaminen kontrolloitujen ja asetuksilla suojattujen someryhmien ja tämän yleisen palstan välillä ei ole hyvien tapojen mukaista. Ilkeyttä, tyhmyyttä, kömpelyyttä tai sitten melkein rikollisuuden rajamailla liikkuvaa stalkkausta?
        Paloma de las Nieves Perpetuas

        Yritä sinäkin edes hieman oppia ymmärtämään lukemaasi. Missään en kirjoittanut, että teillä olisi jotain kaunoja yhä jne.

        Korppiksen kopionti muuttuu sinun silmissäsi siteeraamiseksi?


    • Anonyymi

      Korppis toi aivan aiheetta tämän olettamansa "vainoojan/stalkkarin" tiedot tänne, koska hänen kristallipallonsa taas oli savun peitossa.

      Eiköhän tuokin ole jo kunnianloukkaus, että tuo tunnetun henkilön tiedot tänne ja tietenkin viellä kopioituna heidän kirjeenvaihdostaan?

      Minä se olin, joka kopsasin korppiksen jutun sieltä facesta, joten turhat syytökset toiselle viattomalle ja ennenkaikkea heidän joku talvinen keskustelu?

      Minulla oli vain jäänyt jotain tuonne hampaankoloon Korppiksen kirjoituksista, kuinka hän itse siteeraa ja muistelee jonkun sanomia aivan uskomattomalla tavalla vääriristellen ne aivan ,.....kamalaksi!

      • Aika kyseenalainen "kunnia" mitä on loukattu, kun joku kiemurtelee tuntemattomalle facekaveriksi valehdellen, ettei hänellä ole ketään muita kavereita vaikka niitä oli jo silloin satoja.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Aika kyseenalainen "kunnia" mitä on loukattu, kun joku kiemurtelee tuntemattomalle facekaveriksi valehdellen, ettei hänellä ole ketään muita kavereita vaikka niitä oli jo silloin satoja.

        Mä mietin sitä, että tuodaan jonkun nimi tänne palstalle ja entäpäs sitten, jos on monta, joilla on sama nimi, niin kaikki joutuu mustamaalatuksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä mietin sitä, että tuodaan jonkun nimi tänne palstalle ja entäpäs sitten, jos on monta, joilla on sama nimi, niin kaikki joutuu mustamaalatuksi.

        Ihminen mustamaalasi itse itsensä ja siinä samalla kaikki muutkin saman nimiset.

        Kerrot sinulle jääneen jotain hampaankoloon Korppiksen kirjoituksista.
        Mites, jos puhdistaisit ne hampaasi jossain muualla kuin täällä avoimella keskustelupalstalla.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ihminen mustamaalasi itse itsensä ja siinä samalla kaikki muutkin saman nimiset.

        Kerrot sinulle jääneen jotain hampaankoloon Korppiksen kirjoituksista.
        Mites, jos puhdistaisit ne hampaasi jossain muualla kuin täällä avoimella keskustelupalstalla.

        En se minä ollut joka hampaankoloista kirjoitti.

        mutta sulle voisin sanoa, että onko sulla yleensäkään varaa neuvoa, miten tällä palstalla pitäisi toimia? :)))))


      • Anonyymi kirjoitti:

        En se minä ollut joka hampaankoloista kirjoitti.

        mutta sulle voisin sanoa, että onko sulla yleensäkään varaa neuvoa, miten tällä palstalla pitäisi toimia? :)))))

        Kuka sinä?
        Nikkien kanssa täällä keskustellaan eikä hekilöitten.
        Ja nyt vastasin samalle Anonyymille.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ihminen mustamaalasi itse itsensä ja siinä samalla kaikki muutkin saman nimiset.

        Kerrot sinulle jääneen jotain hampaankoloon Korppiksen kirjoituksista.
        Mites, jos puhdistaisit ne hampaasi jossain muualla kuin täällä avoimella keskustelupalstalla.

        Ai tuo puhuu jo Korppiksen suullakin, vie itse paskasi sinne Slusseniin vaikka, ja tutki niitä kirkkosanomias, että oppisit käyttäytymään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai tuo puhuu jo Korppiksen suullakin, vie itse paskasi sinne Slusseniin vaikka, ja tutki niitä kirkkosanomias, että oppisit käyttäytymään.

        Kirkkosanomistako sinä olet tuon korkeasti sivistyneen käyttäytymisesi oppinut?


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      415
      4634
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      248
      2314
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1730
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      162
      1467
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      318
      1435
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1157
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      140
      1141
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      80
      1110
    9. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1085
    10. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      995
    Aihe