Miten sen kanssa olisi parasta elää?
Onko jotain, mitä ei saa syödä?
Mitä pitäisi syödä?
Mikä tekisi hyvää?
Auttakaa, mitä teen
Polysytemia vera
4
2665
Vastaukset
- Anonyymi
Appeni sairasti tuota ja sai herkästi virtsakiviä. Toki ne hoidettiin sairaalassa, mutta kivuliaita ne olivat. Toinen, mikä herkästi tuosta sairaudesta tulee, on kihti. Sen oire on isovarpaan tyvinivelen kipu. Kipu oli hänellä sietämätöntä, lääkkeillä kuitenkin rauhoittui.
Yllä vain kokemus-esimerkkejä siitä, mitä ko. sairaus voi aiheuttaa. Toivottavasti ei kuitenkaan sinulle. Uskoisin, että lääkärisi on paras henkilö kertomaan, mitä sinun tulee syödä tai mitä ei saa syödä.
Kyllähän hoidot kehittyvät koko ajan, ja se mitä appeni 90 -luvulla koki, ei varmaankaan ole enää nykypäivää.- Anonyymi
Mahdatko kirjoittaa samasta asiasta kuin kysyjä kysyy ?
Toisessa ketjussa on vastauksia kuitenkin paljon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahdatko kirjoittaa samasta asiasta kuin kysyjä kysyy ?
Toisessa ketjussa on vastauksia kuitenkin paljon.Todellakin kirjoitan samasta asiasta, koska nuo ongelmat liittyvät nimenomaan Polysytemia veraan. Toki nuo saattavat tulla muutenkin, mutta erityisen herkästi Polysytemia vera sairastaville.
Esim. tässä artikkelissa puhutaan kihdin ja polysytemian yhteydestä: https://www.potilaanlaakarilehti.fi/uutiset/p-uraat-paljastaa-kihdin/
Kihdin ja virtsakivitaudin yhteyttä käsitelläänn mm. tässä: https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00345
- Anonyymi
Aiemmin ainut tehokas hoito polysytemiaan oli venesektio. Mutta, lääketiede kehittyy huimaa vauhtia. Niinpä polysytemiaankin on löydetty uusi lääke Ruksolitinibi.
Uuden lääkkeen vaikutuksia ei täysin vielä tunneta, mutta jotain parempaa lienee luvassa. Katso esim. tästä: Ruksolitinibi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 87777
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19746- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109626
- 32593
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511