Miten sen kanssa olisi parasta elää?
Onko jotain, mitä ei saa syödä?
Mitä pitäisi syödä?
Mikä tekisi hyvää?
Auttakaa, mitä teen
Polysytemia vera
4
2664
Vastaukset
- Anonyymi
Appeni sairasti tuota ja sai herkästi virtsakiviä. Toki ne hoidettiin sairaalassa, mutta kivuliaita ne olivat. Toinen, mikä herkästi tuosta sairaudesta tulee, on kihti. Sen oire on isovarpaan tyvinivelen kipu. Kipu oli hänellä sietämätöntä, lääkkeillä kuitenkin rauhoittui.
Yllä vain kokemus-esimerkkejä siitä, mitä ko. sairaus voi aiheuttaa. Toivottavasti ei kuitenkaan sinulle. Uskoisin, että lääkärisi on paras henkilö kertomaan, mitä sinun tulee syödä tai mitä ei saa syödä.
Kyllähän hoidot kehittyvät koko ajan, ja se mitä appeni 90 -luvulla koki, ei varmaankaan ole enää nykypäivää.- Anonyymi
Mahdatko kirjoittaa samasta asiasta kuin kysyjä kysyy ?
Toisessa ketjussa on vastauksia kuitenkin paljon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahdatko kirjoittaa samasta asiasta kuin kysyjä kysyy ?
Toisessa ketjussa on vastauksia kuitenkin paljon.Todellakin kirjoitan samasta asiasta, koska nuo ongelmat liittyvät nimenomaan Polysytemia veraan. Toki nuo saattavat tulla muutenkin, mutta erityisen herkästi Polysytemia vera sairastaville.
Esim. tässä artikkelissa puhutaan kihdin ja polysytemian yhteydestä: https://www.potilaanlaakarilehti.fi/uutiset/p-uraat-paljastaa-kihdin/
Kihdin ja virtsakivitaudin yhteyttä käsitelläänn mm. tässä: https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00345
- Anonyymi
Aiemmin ainut tehokas hoito polysytemiaan oli venesektio. Mutta, lääketiede kehittyy huimaa vauhtia. Niinpä polysytemiaankin on löydetty uusi lääke Ruksolitinibi.
Uuden lääkkeen vaikutuksia ei täysin vielä tunneta, mutta jotain parempaa lienee luvassa. Katso esim. tästä: Ruksolitinibi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1111103
- 103969
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap97822- 87758
- 48655
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi17627Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa178558- 49549
- 40549
- 25515