Taycan syö Teslan 6-0

Anonyymi

14

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      tärkeitä juttuja noi radalla ajamiset

      • Anonyymi

        Tuo jälkimmäinen on käytännössä hirvenväistökoe mikä on erittäin tärkeä. Nopea väistöliike voi pelastaa henkesi. On hyötyä myös muissa tilanteissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo jälkimmäinen on käytännössä hirvenväistökoe mikä on erittäin tärkeä. Nopea väistöliike voi pelastaa henkesi. On hyötyä myös muissa tilanteissa.

        Jos riskienhallinnallisesti ajatellaan asiaa, Suomessa kuolee hirveen törmäämiseen noin 5 ihmistä. Jos unohdetaan ikääntymisestä johtuvat kuolemantapaukset, niin työikäisiä ihmisiä kuolee noin 10.000.

        Hirveentörmäämisestä hengissä selviämiseen ei siis kannata juurikaan satsata, se on olematon riski.

        Mutta, onhan tuo yksi markkinamiesten tapa taas myydä autoa.

        100t€ sijoitus autoon sen vuoksi että sillä on parempi mahdollisuus selvitä hirveentörmäämisestä on aivan ufo juttu perusteluna autonvalinnaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos riskienhallinnallisesti ajatellaan asiaa, Suomessa kuolee hirveen törmäämiseen noin 5 ihmistä. Jos unohdetaan ikääntymisestä johtuvat kuolemantapaukset, niin työikäisiä ihmisiä kuolee noin 10.000.

        Hirveentörmäämisestä hengissä selviämiseen ei siis kannata juurikaan satsata, se on olematon riski.

        Mutta, onhan tuo yksi markkinamiesten tapa taas myydä autoa.

        100t€ sijoitus autoon sen vuoksi että sillä on parempi mahdollisuus selvitä hirveentörmäämisestä on aivan ufo juttu perusteluna autonvalinnaksi.

        No et tajunnut. Testin nimi on hirvenväistökoe mutta se kertoo paljon muutakin. Se kertoo että auto pysyy hyvin tiellä kaarteessa eikä esim. kaadu, ajaudu ulos tai lähde sivuluisuun. Kaikki erittäin tärkeitä ominaisuuksia turvalliselle autolle. Ja hirven lisäksi voi joutua väistämään tielle hyppäävää lasta, tielle pudonnutta tavaraa, vastaantulevaa autoa väärällä kaistalla jne. jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos riskienhallinnallisesti ajatellaan asiaa, Suomessa kuolee hirveen törmäämiseen noin 5 ihmistä. Jos unohdetaan ikääntymisestä johtuvat kuolemantapaukset, niin työikäisiä ihmisiä kuolee noin 10.000.

        Hirveentörmäämisestä hengissä selviämiseen ei siis kannata juurikaan satsata, se on olematon riski.

        Mutta, onhan tuo yksi markkinamiesten tapa taas myydä autoa.

        100t€ sijoitus autoon sen vuoksi että sillä on parempi mahdollisuus selvitä hirveentörmäämisestä on aivan ufo juttu perusteluna autonvalinnaksi.

        Voi sitä joutua vähän muutakin kuin hirveä väistämään. Eikä tässä kukaan sanonut, ettei halvemmalla voisi väistää, verrattiin vaan noita kahta autoa keskenään. Toi väistö kertoo auton ominaisuuksista ja asiakas tossa hintaluokassa haluaa parasta. Vaikkei sitä ominaisuutta usein tarttiskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No et tajunnut. Testin nimi on hirvenväistökoe mutta se kertoo paljon muutakin. Se kertoo että auto pysyy hyvin tiellä kaarteessa eikä esim. kaadu, ajaudu ulos tai lähde sivuluisuun. Kaikki erittäin tärkeitä ominaisuuksia turvalliselle autolle. Ja hirven lisäksi voi joutua väistämään tielle hyppäävää lasta, tielle pudonnutta tavaraa, vastaantulevaa autoa väärällä kaistalla jne. jne.

        Tosin käytännössä tuolla Porschella tullaan taatusti ajautumaan useammin kaarteista ulos kuin vuoden 1995 Hiacella. Ja kun ajaudutaan, niin paljon kovempaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No et tajunnut. Testin nimi on hirvenväistökoe mutta se kertoo paljon muutakin. Se kertoo että auto pysyy hyvin tiellä kaarteessa eikä esim. kaadu, ajaudu ulos tai lähde sivuluisuun. Kaikki erittäin tärkeitä ominaisuuksia turvalliselle autolle. Ja hirven lisäksi voi joutua väistämään tielle hyppäävää lasta, tielle pudonnutta tavaraa, vastaantulevaa autoa väärällä kaistalla jne. jne.

        Kyllä kyllä, mutta edelleenkin riskienhallinnallisesti, mainitsemasi ominaisuudet eivät paranna todennäköisyyttä sille, että eläisit merkittävästi pidempään.

        100t€ sijoitus mainittujen riskien hallintaan on aivan tajuttoman paljon ylimitoitettu.

        Nämä on niitä asioita millä autoja myydään, vaikkei ne oleellisia olekkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kyllä, mutta edelleenkin riskienhallinnallisesti, mainitsemasi ominaisuudet eivät paranna todennäköisyyttä sille, että eläisit merkittävästi pidempään.

        100t€ sijoitus mainittujen riskien hallintaan on aivan tajuttoman paljon ylimitoitettu.

        Nämä on niitä asioita millä autoja myydään, vaikkei ne oleellisia olekkaan.

        Porsche julkisti jo Taycanista version 4S joka on samaa hintaluokkaa Teslan kanssa. Kyllä mulle ainakin auton käytös kaarteessa on tärkeämpi kuin esim. se pääseekö 0-100 2,9sekuntiin vai 2 ,6 sekuntiin. Älytön kiihtyvyys on ennemminkin turvallisuusriski. Teslallahan ajetaan tilastojen mukaan paljon enemmän kolareita kuin muilla autoilla, eli turvallisuus on huono. No kyllä tietysti Porschellakin revitellään.


    • Anonyymi

      Vai että on urheiluauto radalla parempi kuin 7-paikkainen bussi. Tätä en olisi uskonut näkeväni.

    • Anonyymi

      Porsche on huippulaatuinen auto, Tesla huippulaaduton.

    • Anonyymi

      Porsche Taycan Turbo S hinta on 198 854,55 € ja Tesla Model S hinta on 105 000 €. Eli Taycan hinnalla saa melkein kaksi Teslaa. Jos kaksi kertaa kalliimmalla ei saa mitään etuja, niin jokin on pielessä hinnoittelussa.

      • Anonyymi

        Montako 3-vuotiasta teslaa saa 3-vuotiaan Taycanin hinnalla? Arvioita?


    • Anonyymi

      Tesla on nörttien suunnittelema tekninen taidonnäyte, sähköautotekniikan ja elektroniikan osalta. Oikean autotehtaan suunnitteluosastolla osataan sen sijaan muut auton valmistuksen osa-alueet suvereenisti Teslaa paremmin. Nörtit osuivat siinä oikeaan, että sähköautojen kiinnostuttavuuden nostamiseksi uudelle tasolle piti autoista tehdä suorituskykyisempiä kuin perinteiset polttomoottoriautot keskimäärin olivat, vain WOW efektillä Tesla pääsi nousemaan yli uutiskynnyksen ja myynnilliseen menestykseen. Autonrakentamisessa oppimiskäyrä sen sijaan saisi olla vähän jyrkemmin nousujohteinen, muuten käy niin, että Taycan ei ole ainoa auto, joka "murskaa" Teslan.
      Lisäksi Teslaa painaa erityisesti Euroopassa suorastaan hämmästyttävän huono arvon säilyminen. Harva yli 100 000 euron auton ostaja kuitenkaan on niin varakas, etteikö yli 50 000 arvonalennus kolmessa vuodessa kirpaisisi aikamoisesti. Tuollaisiin prosentuaalisiin tai euromääräisiin lukemiin ei oikeastaan Teslan lisäksi taida päästä mikään muu kulkupeli.

    • Anonyymi

      Huvittava seurata Tesla-fanien reaktioita tähän maailmalla. Ne jakautuvat kahteen ryhmään. Ensimmäinen on ”väärin sammutettu” ryhmä. Eli testi on tehty väärin. Teslasta ei ollut vihonviimeistä softapäivitystä, testi oli tehty sadekelillä, hirvenväistökokeessa Tesla-kuljettaja oli huono jne. jne.
      Toinen ryhmä on ”ei merkitystä” ryhmä. Yhtäkkiä 0-100 ajalla ei olekaan merkitystä vaikka ennen Teslan häviämistä se oli kaikki kaikessa. Samoin kuin aikaisemmin Tesla-fanit sanoivat että ei ole merkitystä vaikka sähköllä pääsee vain 300-400km, koska ”kuinka usein ajat Lappiin”. Nyt kun Porsche pääsee ”vain” tuohon lukemaan ja Tesla pidemmälle, se ylimääräinen 100km onkin kaikki kaikessa. 😅

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kaipaamasi miehen nimi?

      Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      37
      7088
    2. Olit ihan

      Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      35
      3721
    3. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

      Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      53
      3632
    4. Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi

      Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu
      Maailman menoa
      46
      3514
    5. Millaista läheisyyttä

      Toivoisit ikävästi kohteesi kanssa?
      Ikävä
      56
      3101
    6. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

      "Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      125
      3087
    7. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

      se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      34
      2779
    8. 34
      2652
    9. Antifasismi - mitä se on?

      Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint
      Maailman menoa
      27
      2445
    10. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

      Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      125
      2418
    Aihe