Taycan murskaa Teslan ensimmäisessä vertailussa radalla. Teslalla ei ole mitään jakoa. Täytyy muistaa että Porschella on perinteenä antaa suorituskykyarviot (esim. 0-100) alakanttiin. Lisäksi Teslan suorituskyky heikkenee joka vedon jälkeen.
https://jalopnik.com/porsche-taycan-defeats-tesla-model-s-in-acceleration-h-1839136144
Taycan syö Teslan 6-0
14
<50
Vastaukset
- Anonyymi
tärkeitä juttuja noi radalla ajamiset
- Anonyymi
Tuo jälkimmäinen on käytännössä hirvenväistökoe mikä on erittäin tärkeä. Nopea väistöliike voi pelastaa henkesi. On hyötyä myös muissa tilanteissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo jälkimmäinen on käytännössä hirvenväistökoe mikä on erittäin tärkeä. Nopea väistöliike voi pelastaa henkesi. On hyötyä myös muissa tilanteissa.
Jos riskienhallinnallisesti ajatellaan asiaa, Suomessa kuolee hirveen törmäämiseen noin 5 ihmistä. Jos unohdetaan ikääntymisestä johtuvat kuolemantapaukset, niin työikäisiä ihmisiä kuolee noin 10.000.
Hirveentörmäämisestä hengissä selviämiseen ei siis kannata juurikaan satsata, se on olematon riski.
Mutta, onhan tuo yksi markkinamiesten tapa taas myydä autoa.
100t€ sijoitus autoon sen vuoksi että sillä on parempi mahdollisuus selvitä hirveentörmäämisestä on aivan ufo juttu perusteluna autonvalinnaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos riskienhallinnallisesti ajatellaan asiaa, Suomessa kuolee hirveen törmäämiseen noin 5 ihmistä. Jos unohdetaan ikääntymisestä johtuvat kuolemantapaukset, niin työikäisiä ihmisiä kuolee noin 10.000.
Hirveentörmäämisestä hengissä selviämiseen ei siis kannata juurikaan satsata, se on olematon riski.
Mutta, onhan tuo yksi markkinamiesten tapa taas myydä autoa.
100t€ sijoitus autoon sen vuoksi että sillä on parempi mahdollisuus selvitä hirveentörmäämisestä on aivan ufo juttu perusteluna autonvalinnaksi.No et tajunnut. Testin nimi on hirvenväistökoe mutta se kertoo paljon muutakin. Se kertoo että auto pysyy hyvin tiellä kaarteessa eikä esim. kaadu, ajaudu ulos tai lähde sivuluisuun. Kaikki erittäin tärkeitä ominaisuuksia turvalliselle autolle. Ja hirven lisäksi voi joutua väistämään tielle hyppäävää lasta, tielle pudonnutta tavaraa, vastaantulevaa autoa väärällä kaistalla jne. jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos riskienhallinnallisesti ajatellaan asiaa, Suomessa kuolee hirveen törmäämiseen noin 5 ihmistä. Jos unohdetaan ikääntymisestä johtuvat kuolemantapaukset, niin työikäisiä ihmisiä kuolee noin 10.000.
Hirveentörmäämisestä hengissä selviämiseen ei siis kannata juurikaan satsata, se on olematon riski.
Mutta, onhan tuo yksi markkinamiesten tapa taas myydä autoa.
100t€ sijoitus autoon sen vuoksi että sillä on parempi mahdollisuus selvitä hirveentörmäämisestä on aivan ufo juttu perusteluna autonvalinnaksi.Voi sitä joutua vähän muutakin kuin hirveä väistämään. Eikä tässä kukaan sanonut, ettei halvemmalla voisi väistää, verrattiin vaan noita kahta autoa keskenään. Toi väistö kertoo auton ominaisuuksista ja asiakas tossa hintaluokassa haluaa parasta. Vaikkei sitä ominaisuutta usein tarttiskaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No et tajunnut. Testin nimi on hirvenväistökoe mutta se kertoo paljon muutakin. Se kertoo että auto pysyy hyvin tiellä kaarteessa eikä esim. kaadu, ajaudu ulos tai lähde sivuluisuun. Kaikki erittäin tärkeitä ominaisuuksia turvalliselle autolle. Ja hirven lisäksi voi joutua väistämään tielle hyppäävää lasta, tielle pudonnutta tavaraa, vastaantulevaa autoa väärällä kaistalla jne. jne.
Tosin käytännössä tuolla Porschella tullaan taatusti ajautumaan useammin kaarteista ulos kuin vuoden 1995 Hiacella. Ja kun ajaudutaan, niin paljon kovempaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No et tajunnut. Testin nimi on hirvenväistökoe mutta se kertoo paljon muutakin. Se kertoo että auto pysyy hyvin tiellä kaarteessa eikä esim. kaadu, ajaudu ulos tai lähde sivuluisuun. Kaikki erittäin tärkeitä ominaisuuksia turvalliselle autolle. Ja hirven lisäksi voi joutua väistämään tielle hyppäävää lasta, tielle pudonnutta tavaraa, vastaantulevaa autoa väärällä kaistalla jne. jne.
Kyllä kyllä, mutta edelleenkin riskienhallinnallisesti, mainitsemasi ominaisuudet eivät paranna todennäköisyyttä sille, että eläisit merkittävästi pidempään.
100t€ sijoitus mainittujen riskien hallintaan on aivan tajuttoman paljon ylimitoitettu.
Nämä on niitä asioita millä autoja myydään, vaikkei ne oleellisia olekkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kyllä, mutta edelleenkin riskienhallinnallisesti, mainitsemasi ominaisuudet eivät paranna todennäköisyyttä sille, että eläisit merkittävästi pidempään.
100t€ sijoitus mainittujen riskien hallintaan on aivan tajuttoman paljon ylimitoitettu.
Nämä on niitä asioita millä autoja myydään, vaikkei ne oleellisia olekkaan.Porsche julkisti jo Taycanista version 4S joka on samaa hintaluokkaa Teslan kanssa. Kyllä mulle ainakin auton käytös kaarteessa on tärkeämpi kuin esim. se pääseekö 0-100 2,9sekuntiin vai 2 ,6 sekuntiin. Älytön kiihtyvyys on ennemminkin turvallisuusriski. Teslallahan ajetaan tilastojen mukaan paljon enemmän kolareita kuin muilla autoilla, eli turvallisuus on huono. No kyllä tietysti Porschellakin revitellään.
- Anonyymi
Vai että on urheiluauto radalla parempi kuin 7-paikkainen bussi. Tätä en olisi uskonut näkeväni.
- Anonyymi
Porsche on huippulaatuinen auto, Tesla huippulaaduton.
- Anonyymi
Porsche Taycan Turbo S hinta on 198 854,55 € ja Tesla Model S hinta on 105 000 €. Eli Taycan hinnalla saa melkein kaksi Teslaa. Jos kaksi kertaa kalliimmalla ei saa mitään etuja, niin jokin on pielessä hinnoittelussa.
- Anonyymi
Montako 3-vuotiasta teslaa saa 3-vuotiaan Taycanin hinnalla? Arvioita?
- Anonyymi
Tesla on nörttien suunnittelema tekninen taidonnäyte, sähköautotekniikan ja elektroniikan osalta. Oikean autotehtaan suunnitteluosastolla osataan sen sijaan muut auton valmistuksen osa-alueet suvereenisti Teslaa paremmin. Nörtit osuivat siinä oikeaan, että sähköautojen kiinnostuttavuuden nostamiseksi uudelle tasolle piti autoista tehdä suorituskykyisempiä kuin perinteiset polttomoottoriautot keskimäärin olivat, vain WOW efektillä Tesla pääsi nousemaan yli uutiskynnyksen ja myynnilliseen menestykseen. Autonrakentamisessa oppimiskäyrä sen sijaan saisi olla vähän jyrkemmin nousujohteinen, muuten käy niin, että Taycan ei ole ainoa auto, joka "murskaa" Teslan.
Lisäksi Teslaa painaa erityisesti Euroopassa suorastaan hämmästyttävän huono arvon säilyminen. Harva yli 100 000 euron auton ostaja kuitenkaan on niin varakas, etteikö yli 50 000 arvonalennus kolmessa vuodessa kirpaisisi aikamoisesti. Tuollaisiin prosentuaalisiin tai euromääräisiin lukemiin ei oikeastaan Teslan lisäksi taida päästä mikään muu kulkupeli. - Anonyymi
Huvittava seurata Tesla-fanien reaktioita tähän maailmalla. Ne jakautuvat kahteen ryhmään. Ensimmäinen on ”väärin sammutettu” ryhmä. Eli testi on tehty väärin. Teslasta ei ollut vihonviimeistä softapäivitystä, testi oli tehty sadekelillä, hirvenväistökokeessa Tesla-kuljettaja oli huono jne. jne.
Toinen ryhmä on ”ei merkitystä” ryhmä. Yhtäkkiä 0-100 ajalla ei olekaan merkitystä vaikka ennen Teslan häviämistä se oli kaikki kaikessa. Samoin kuin aikaisemmin Tesla-fanit sanoivat että ei ole merkitystä vaikka sähköllä pääsee vain 300-400km, koska ”kuinka usein ajat Lappiin”. Nyt kun Porsche pääsee ”vain” tuohon lukemaan ja Tesla pidemmälle, se ylimääräinen 100km onkin kaikki kaikessa. 😅
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin661526eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1421516En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311262Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä611194- 421045
- 172948
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik100860Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60719Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja42637Mikä siinä on, että kun Kokoomus on hallituksessa...
... niin talous menee ihan päin helvettiä? 1980-luku Holkeri, 1990-luku Viinanen, 2008 finansssikriisi Katainen ja nyt O94624