Mitä Raisiolaisuus sinulle merkitsee

Anonyymi

Oletko tyytyväinen siitä että asut Raisiossa? Mitä Raisiolaisuus sinulle merkitsee?

27

713

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulle Raisiolaisena täällä asuminen tarkoittaa sitä että saan täällä asua ja olla ylpeä siitä että juureni ovat juurikin Raisiossa. Täällä on kaikki mitä tarvitsen.

    • Anonyymi

      Olen entinen Raisiolainen ja se tuo minulle mieleen alkoholin ja huumausaineet.

    • Anonyymi

      Tähän voisi heittää kysymyksen että mitä Naantalilaisuus tuo mieleen.

      Vastaus: Korvaushoitoklinikka, vaikeasti asutettavien yksikkö ja Raisiosta muuttaneet hörhöt.

      • Anonyymi

        Vaisaari ,Karvetti, Petäsmäki, Tammisto, Kapponkatu,Myllynkiventie. Kyllä on mukavat parit nyt kyseessä.


    • Anonyymi

      Huonot valtuutetut. Valtuuston Jonne-Janne täys sätkyukko. Eikä muissakaan kehumisia. Juhlia pidetään ja rahaa tuhlataan vaikka talous kuralla.

    • Anonyymi

      raisio on hyvä paikka asua. päättäjien on kuitenkin laitettava raisiolaisten veronmaksajien etu ensisijalle. elikkä uimahalliin korkeampi maksu muille kuin raisiolaisille, ruskon asukkaiden terveyspalvelut on lopetettava, vuokrat maksamatta jättäville ei saa antaa asuntoa. reitti saramäestä raisioon on lopetettava, tonttien liittymismaksut pienemmiksi, kaupungintalolla työskentelevät on laitettava töihin, eikä maksaa juoruilusta. siinä näin aluksi.

    • Anonyymi

      Raisiolainen kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella. Samoin kuin turkulainen, helsinkiläinen, suomalainen.

    • Anonyymi

      raisio kirjoitetaan r kirjaimella isolla, tahi pienellä kuka sen määrää? jokainen kirjoittaa miten haluaa. raisiossa on ihan jees asuaaaaa.

      • Anonyymi

        Ei sitä kukaan määrää. Se opetetaan koulussa. Olitko paikalla silloin ?


    • Anonyymi

      Raision päättäjät koulunpenkille. Omaa etua ajetaan ja paljo puhetta tyhjästä. Lisää maahantulijoita ni saadaan talous kuntoo...

    • Anonyymi

      En koe olevani raisiolainen, käyn täällä vain nukkumassa. En ole tyytyväinen.

    • Anonyymi

      En suostuisi koskaan asumaan tienristeyksessä, jossa suurin osa asukkaista on maalaisnarkkeja etc.

    • Anonyymi

      raisiossa on kaikki mahdolliset palvelut, tuntuu kelpaavan naantalilaisille, ja ruskolaisille.

      • Anonyymi

        Aikas hyvin sanottu👍


    • Anonyymi

      Ei ole paljon ylpeydenaiheita kun lukee uuden turkkarin...

    • Anonyymi

      Surullista, talous kuralla ja suuret investoinnit suunnitteilla. Koulu ja esiopetus sekoitetaan ja uudistetaan missä ei mitään tolkkua. Uimahalliin kaikki rahat... voisi purkaa koko hallin ja hoitaa uimiset impparissa. Olisi kunnan talous vihdoinkin plussalla. Päättäjätkin voisivat pienentää tai kieltäytyä edes vuodeksi palkkioistaan.

    • OSA1.

      Kun olin pieni lapsi ja kuljin Raision korotettuja siltoja pitkin pienissä lapsen askareissani, koin usein outoa vetovoimaa Risteystä kohti. Tuntui kuin sitä olisi ollut pakko katsoa. Ja tuntui kuin sitä katsoessa katsoisi jotain erityistä ja merkittävää. Puhuin tästä kaverien kanssa ja ainakin osa heistä koki jotain samaa. Joku voisi nyt ehkä ajatella, että se mikä kiinnosti oli autojen määrä ja jatkuva liikenne. Mutta niin maalaisia ei nyt sentään oltu että tämä olisi syy. Oltiinhan sentään käyty usein Turussakin ja siellä nähty vielä enemmän autoja ja kaikkea.

      Eräänä lapsuuteni kesänä pyöräilimme kaverini kanssa silloilla ja ympäri keskustaa. Jostain syystä oli jo yö (en muista miksi olimme saaneet olla niin myöhään ulkona) ja liikenne oli vähentynyt. Saimme jostain päähämme pyöräillä autoteillä ja pyöräillä myös Risteyksen läpi. Leikimme että olisimme autoja ja odotimme liikennevalojen vaihtumista. Varmaan kaiken aikaa pelkäsimme että oikeasti jostain tulee auto ja jäämme kiinni ja joku valittaa vanhemmille.

      Mutta kun pyöräilin Risteyksen halki koin omituisen tunnelman ja kaaduin. En loukannut itseäni pahasti. Mutta minä ja kaverini näimme miten pyöräni takarengas pyöri ja pyöri paljon kauemmin kuin tuntui mahdolliselta. Nauroimme sille ja ihmettelimme sitä. Lapsen maailmassa oudotkin tapaukset voi helposti integroida maailmankuvaan. Eikä tämä nyt niin outoa ollut. Mutta pyörä ei vain lakannut pyörimästä. Sitten varmaan ajoimme pois.

      Muistan nähneeni outoja unia, jossa Risteys oli veden alla ja Risteys itsessään pyöri ja olin itsekin veden alla mutta en hukkunut. Aina joskus kun olin vanhempien mukana autossa niin Risteyksen läpi ajaminen aiheutti voimakkaita tuntemuksia. Ne olivat ikään kuin kaiken kirkastumista ja merkityksellistymistä näin aikuisen termein myöhemmin ilmaistuna.

      Sitten koitti se erikoisin hetki. Olin saanut kait joululahjaksi jonkinlaisen kemisti-setin. Oli taas kesä, ehkä sama kesä kun aiemminkin. En muista, lapsuus on maagista aikaa ja asiat sekoittuvat. Joka tapauksessa olimme olleet myös innoissamme Kolme etsivää -kirjasarjasta ja leikimme joskus näitä etsiviä. Kuvittelimme ratkaisevamme rikoksia ja tekevämme tutkimuksia. Oli siis taas yö ja olimme Risteyksessä. Tarkoitus oli jotenkin ratkaista sen arvoitus kemistin välineillä. Ratkaista mystinen asia tieteen keinoin, tai jotain sellaista.

      Tapahtui näin. Kompassineula pyöri koko ajan ympäri. Jostain mielijohteesta tiputin välineistössä olevan rautahippupölyn asfaltille. Se otti asfaltilla hyvin nopeasti selkeän muodon. Kun kosketimme muotoa ja vedimme rautahippuja pois, ne palautuivat samaan muotoon. Kaverillani oli kertakäyttökamera (suuri aarre tuohon aikaan 80-luvulla) ja hän otti muodosta kuvan. Kuva kehitettiinkin ja jotenkin se päätyi minulle. Ja vaikka tämä kaikki varmasti kuulostaakin nyt kovin oudolta, niin lapsen maailmassa tämä ei ollut kai sitten sen maagisempi hetki kuin muutkaan hetket.

      Aikuisena pohdin asiaa joskus. Ja sitten kerran jostain syystä laitin tuon vanhan valokuvan sellaiseen muodontunnistusohjelmaan joita nykyään on netissä ilmaiseksi saatavina. Olette kaikki varmaan kuulleet sovelluksista jotka tunnistavat kasvoja, ja sanovat esim. ketä julkkista muistutat. Tulos minkä sain oli tämä: asfaltille muodostunut merkki muistutti Lineaari-A -aakkostoa.

      Kyseessä on siis Kreetan saarella vaikuttaneen mystisen minolaisen kulttuurin kirjoitusjärjestelmä. Sanon mystisen, koska asiat ovat mystisiä jos ne ovat tietämisen mahdollisuuden tuolla puolen. Lineaari-A:ta ei siis ole koskaan kyetty tulkitsemaan. Eikä tiedetä mitä kieltä minolaiset puhuivat. Minolaiset olivat myös yksi ainuita tunnettuja eurooppalaisia kulttuureja ilman armeijaa ja sotavoimaa. Siis rauhanomainen kulttuuri Välimerellä jossa ympärillä oli kuitenkin aina muiden valtakuntien ja kansojen sotavoimia.

      Kysyin asiaa myöhemmin myös Turun yliopiston klassisten kielten laitokselta. Kuvassa oleva symboli oli asiantuntijastakin aivan selkeästi Lineaari-A -kirjaimistoon kuuluva. Se on ehkä 20-25 merkkiä sisältävä lause(?).

      Onko mahdollista, että minolaiset = atlantislaiset. Että Atlantis oli jollain tasolla todella olemassa. Että Thera-tulivuoren purkaus 1600 eaa tuhosi tämän "Atlantiksen" ja ajoi kulttuurin edustajat diasporaan kuten Salomon Temppelin tuhoaminen ajoi juutalaiset diasporaan 70 jaa. Onko mahdollista, että minolais-atlantislaiset päätyivät myös "Suomeen". Pronssikausi alkoi täällä 1700-luvulla eaa. Ehkä minolaiset toivat pronssin tullessaan? Ehkä Raisio perustettiin ennen Turkua ja oli esihistoriallisella ajalla minolais-atlantislaisen kulttuurin keskus maassamme? Ja todellakin, ehkä tämä kulttuuri oli jotain aivan muuta kuin mitä virallinen historiankirjoitus esittää.

      /OSA1. PÄÄTTYY

    • OSA2.

      Tässä vaiheessa haluan sanoa, että en usko avaruusolio-teorioihin. En usko, että ekstra-terrestiaalit rakensivat pyramidit tai auttoivat niiden rakentamisessa. Uskon että muualla maailmankaikkeudessa on älyllistäkin elämää, mutta en usko tämän edustajien vierailleen Maassa. Koen ufo-tarinat moderneina myytteinä. Jos ennen sinut kaappasi peikko ja vei vuoren sisään, nyt sinut abduktoi humanoidi.

      Mutta miten sitten on mahdollista, että atlantis-minolaiset ovat rakentaneet Risteyksen alle koneen, joka luo kentän joka tuottaa Lineaari-A -aakkostoa ja... tarinoita? Tehtäviä? Käskyjä?

      Teoriani on tämä. Muinaiset kreikkalaiset olisivat voineet matkustaa Kuuhun vuoden nolla tienoilla, jos teollinen vallankumous olisi käynnistynyt Kreikassa vuoden 300 eaa tienoilla. Perustan aikajaksotukseni siihen kuinka kauan meillä keskimäärin tieteellisen ajattelun synnystä (n. 1600-luku) ja teollisesta vallankumouksesta kesti päästä Kuuhun.

      Mutta kreikkalaiset eivät teollistuneet. Yleisen teorian mukaan siksi, koska heillä oli orjia, eikä tarvittu koneita tekemään raskaita töitä. Ja heidän kulttuurissaan ei ollut edistyksen eikä kehityksen käsitettä. Mutta mitä jos olisi ollut? Mitä jos se olisi keksitty, ottaen huomioon että he keksivät niin paljon kaikkea muuta? Muistetaan myös Heronin höyrykonepallo. Laite joka oli vain vau-efektiin pyrkivä lelu, mutta mikä sisälsi siemenen ja mahdollisuuden höyrykoneeseen. Ja höyrykone olisi pamauttanut käyntiin teollisen vallankumouksen. Ja sitten oltaisiin oltu pian kuussa. Ja historiankirjoissamme lukisi, että sivilisaatio saavuttaa teollisen tason muutamassa sadassa vuodessa, kun vauhtiin pääsee. Vaikka nykyään pidämme luontevana, että se vaatii tuhansia vuosia.

      Minä luulen, että minolaiset olivat se kansa, joka saavutti tämän tason. Mutta he salasivat sen. Ajatelkaa sitä vaikka niin, että mitä jos 90000 vuotta sitten olisi elänyt ihmisheimo, ja yksi sen jäsenistä olisi syntymässä onnekkaan mutaation kautta saavuttanut nykyihmisen tietoisuuden ja älyn. Mutta muut ryhmän jäsenet olisivat edelleen enemmän apinoiden tasolle. Tämäkin ihminen haluaisi salata itsensä. Ja kuinka yksin ja omituiseksi hän olisikaan itsensä tuntenut.

      Jos ja kun minolaiset saavuttivat teknisen tason jonka nykykulttuurimme saavuttaisi, sanotaan vaikka vuonna 2400, on ymmärrettävää että he olisivat salanneet sen muilta. Ehkä tämä selittää sen, että heillä ei ollut armeijaa. Ehkä Kreetan saari oli piilotettu häiveteknologialla, joka itse asiassa esti sen löytämisen. Ja ottaen huomioon 2400 jaa. tasoisen teknisen tietämyksen, ei olisi ollut temppu eikä mikään muokata minolaiset rauniot näyttämään siltä ettei niissä ole jälkeäkään pronssikauden ylittävästä teknisestä tasosta. Tämä muokkaus on voitu tehdä esimerkiksi nanorobottien avulla.

      Onko kuvaus Killistä ja Nallista Raision kirkon rakentajina muistumaa atlantilais-minolaisten yli-inhimillisistä vaikuttaneista kyvyistä ja voimista? Onko tarina rahaisesta Raisiosta kuvaus jonkinlaisesta minolaisen teknologian koneesta, jonka toimintaperiaate ja käyttötarkoitus ylitti tuonajan ihmisten käsityskyvyn.

      Vastauksena ap:n kysymykseen. Raisiolaisuus merkitsee minulle, että olen atlantislaisten jälkeläinen. Kaverini eivät koskaan tunteneet Risteyksessä outoja tunnelmia. Mutta minä tunsin ja kaikki perheenjäseneni tunsivat. Jos nyt voimme hyväksyä mahdollisuuden, että minolaiset olivat vuoden 2400 jaa. tasolla, voimme myös olettaa osanneen kirjoittaa uutta geeniä suoraan DNA:han. (Ovatko minolaisten käärmepapittarien käärmeet tällainen "hidden in plain sight" -tyylinen silmänisku DNA:sta.) Ne raisiolaiset jotka ovat suorassa linjassa Atlantiksesta omaavat synteettisiä geenejä, jotka saavat heidät reagoimaan Risteyksen alla olevaan Koneeseen/Olemukseen/Tietoisuuteen.

      Ja jos ja kun voisimme kaivaa Risteyksen auki...

      Myönnän että osa tästä on spekulaatiota ja saattaa kuulostaa oudolta tai epäuskottavalta. Mutta tämä on ennen kaikkea keskustelunavaus ja pyrkimys herättää tietoisuutta tästä aiheesta. #raisioonatlantis

      Haluaisin tiedustaa palstalaisilta, onko Teillä vastaavia kokemuksia Risteyksestä tai Raisiosta muuten?

      Lisäksi eräs minua suuresti kiinnostava asia johon haluaisin apua ovat puretut kävelysillat, ns. ylätasanne. Onko niistä ilmakuvaa tai onko niiden piirustukset saatavilla. Olen piirtänyt koko ylätasanteen muistikuvieni paperille, ja minusta tuntuu että sekin oli Lineaari-A:ta.

      /OSA2. PÄÄTTYY. LOPPU. KUITTI. KALIMERA.

      • Anonyymi

        Hei
        Hieno kirjoitus, sinulla on aineksia romaanikirjailijaksi, vaikkapa science fictionia.
        Itsekin kun olen omituisia asioita joskus kokenut, en pilkkaa, mutta en kuitenkaan aivan kaikkea usko näistä Atlantis-Raisio - yhteyksistä.
        Esimerkiksi, 2400 ekr tuo risteys oli 14 metriä veden alla, karkean laskelmani mukaan.
        Mitä siitä tuumit ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hei
        Hieno kirjoitus, sinulla on aineksia romaanikirjailijaksi, vaikkapa science fictionia.
        Itsekin kun olen omituisia asioita joskus kokenut, en pilkkaa, mutta en kuitenkaan aivan kaikkea usko näistä Atlantis-Raisio - yhteyksistä.
        Esimerkiksi, 2400 ekr tuo risteys oli 14 metriä veden alla, karkean laskelmani mukaan.
        Mitä siitä tuumit ?

        Hei!

        Kiitos paljon kauniista sanoistasi.

        Niin myönnän auliisti, että teoriassani on kysymyksessä monilta vain työhypoteesi. Faktoista voidaan johtaa hyvin moninaisia tulkintalinjoja.

        Tuo Risteyksen sijainti veden alla tuona mainitsemanasi aikana varmasti onkin totta. Mutta kuten yllä kerroin näin unia, jossa Risteys oli veden alla ja itse saatoin silti hengittää. Jos ajattelemme (ja edelleen, tämä on vain työhypoteesia) minolais-atlantilais-raisiolaisten olleen 400 vuotta nykyistäkin tieteellis-teknistä tasoamme edellä jo Theran purkautuessa 1600 eaa, niin heillä oli mahdollisesti keinoja liikkua veden alla. Rakentaa veden alle. Elää veden alla.

        Olen ylipäätään ajatellut, että Risteys on rakennettu tuohon paikkaan, koska ihmiset ovat tunteneet sisimmässään siinä paikassa olevan jonkinlaista outoa voimaa.

        Mutta on toki mahdollista, että minolais-raisiolaiset elivät myös kuivalla maalla eli eivät itse asiassa nykyisen Raision alueella ollenkaan alunperin "Suomeen" tultuaan. Ja tietenkään Suomeakaan ei missään nykyisessä mielessä ollut tuolloin olemassa.

        Eräs kiinnostava seikka jonka viimeksi unohdin mainita, on myös tämä Ruissalossa sijaitseva Kukkarokivi, joka on suurin siirtolohkare maassamme. Ja joka tarinoiden mukaan oli Killin ja Nallin paikalleen heittämä. Ottaen huomioon spekulaation että Killi&Nalli olisivat muistumia kansantarinoissa minolaisten maagisilta vaikuttavista yliluonnollisista (mutta itse asiassa "yli-teknologisista") voimista... Ehkä se onkin vain kiveksi naamioitu kone tai alus? Onko sitä koskaan röntgen-sädetetty? Onko potentiaalisen aluksen potentiaalinen häiveteknologian taso niin suuri, että röntgenkään ei paljastaisi mitään?

        Mutta kisa elää, kuten Matti Kyllönen tapasi sanoa.


      • Anonyymi
        Mahapartti kirjoitti:

        Hei!

        Kiitos paljon kauniista sanoistasi.

        Niin myönnän auliisti, että teoriassani on kysymyksessä monilta vain työhypoteesi. Faktoista voidaan johtaa hyvin moninaisia tulkintalinjoja.

        Tuo Risteyksen sijainti veden alla tuona mainitsemanasi aikana varmasti onkin totta. Mutta kuten yllä kerroin näin unia, jossa Risteys oli veden alla ja itse saatoin silti hengittää. Jos ajattelemme (ja edelleen, tämä on vain työhypoteesia) minolais-atlantilais-raisiolaisten olleen 400 vuotta nykyistäkin tieteellis-teknistä tasoamme edellä jo Theran purkautuessa 1600 eaa, niin heillä oli mahdollisesti keinoja liikkua veden alla. Rakentaa veden alle. Elää veden alla.

        Olen ylipäätään ajatellut, että Risteys on rakennettu tuohon paikkaan, koska ihmiset ovat tunteneet sisimmässään siinä paikassa olevan jonkinlaista outoa voimaa.

        Mutta on toki mahdollista, että minolais-raisiolaiset elivät myös kuivalla maalla eli eivät itse asiassa nykyisen Raision alueella ollenkaan alunperin "Suomeen" tultuaan. Ja tietenkään Suomeakaan ei missään nykyisessä mielessä ollut tuolloin olemassa.

        Eräs kiinnostava seikka jonka viimeksi unohdin mainita, on myös tämä Ruissalossa sijaitseva Kukkarokivi, joka on suurin siirtolohkare maassamme. Ja joka tarinoiden mukaan oli Killin ja Nallin paikalleen heittämä. Ottaen huomioon spekulaation että Killi&Nalli olisivat muistumia kansantarinoissa minolaisten maagisilta vaikuttavista yliluonnollisista (mutta itse asiassa "yli-teknologisista") voimista... Ehkä se onkin vain kiveksi naamioitu kone tai alus? Onko sitä koskaan röntgen-sädetetty? Onko potentiaalisen aluksen potentiaalinen häiveteknologian taso niin suuri, että röntgenkään ei paljastaisi mitään?

        Mutta kisa elää, kuten Matti Kyllönen tapasi sanoa.

        Hei

        No niin, alkoi kiinnostaa minolaisten yhteydet pohjoisen eurooppaan, ja tein muutaman internet haun, joista selvisi:
        "The ancient Minoan DNA was most similar to populations from western and northern Europe. The population showed particular genetic affinities with Bronze Age populations from Sardinia and Iberia and Neolithic samples from Scandinavia and France." (BBC:n uutinen 15.5.2013 samana vuonna tehdystä tutkimuksesta) eli minolaisten DNA on erityisesti sukua myös skandinavian ihmisten DNA-näytteille.
        Sitten, on yleisesti tutkittu ja tiedossa, että minolaiset(kin) kävivät kauppaa pohjoiseurooppaan, tänne on kulkeutunut pronssia sieltä ainakin n 1750 ekr ja minolaisista raunioista on löytynyt itämeren meripihkaa.
        Ihan vaan nopealla haulla . Joten yhteyksiä on ollut.
        Olen itse käynyt Kreetalla ja Santorinilla ja nähnyt kasoittain minolaisia raunioita , ja Knossoksen temppelin rauniot myös. Siksi aihe kiinnostaa jossain määrin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hei

        No niin, alkoi kiinnostaa minolaisten yhteydet pohjoisen eurooppaan, ja tein muutaman internet haun, joista selvisi:
        "The ancient Minoan DNA was most similar to populations from western and northern Europe. The population showed particular genetic affinities with Bronze Age populations from Sardinia and Iberia and Neolithic samples from Scandinavia and France." (BBC:n uutinen 15.5.2013 samana vuonna tehdystä tutkimuksesta) eli minolaisten DNA on erityisesti sukua myös skandinavian ihmisten DNA-näytteille.
        Sitten, on yleisesti tutkittu ja tiedossa, että minolaiset(kin) kävivät kauppaa pohjoiseurooppaan, tänne on kulkeutunut pronssia sieltä ainakin n 1750 ekr ja minolaisista raunioista on löytynyt itämeren meripihkaa.
        Ihan vaan nopealla haulla . Joten yhteyksiä on ollut.
        Olen itse käynyt Kreetalla ja Santorinilla ja nähnyt kasoittain minolaisia raunioita , ja Knossoksen temppelin rauniot myös. Siksi aihe kiinnostaa jossain määrin.

        Mielenkiintoisia tietoja DNA:sta. Ymmärrän tuon niin, että mahdollisesti minolaiset olisivat saattaneet alunperin siis olla Skandinavian neoliittista väestöä, joka ainakin osittain siirtyi sitten Välimeren alueelle. Tai ainakin tuo on yksi tulkinta, jonka tuosta voi vetää. Näin ollen voi ajatella, että he tulivuorenpurkauksen jälkeen palasivat alkukotiinsa.

        Itse en ole käynyt Kreetalla. Voisi olla kiinnostavaa havannoida saisiko labyrinttien raunioissa samanlaisia tuntemuksia kuin mitä olen Risteyksessä kokenut. Ehkä labyrintti ja Minotauros on siirretty Risteyksen alle?


      • Anonyymi
        Mahapartti kirjoitti:

        Mielenkiintoisia tietoja DNA:sta. Ymmärrän tuon niin, että mahdollisesti minolaiset olisivat saattaneet alunperin siis olla Skandinavian neoliittista väestöä, joka ainakin osittain siirtyi sitten Välimeren alueelle. Tai ainakin tuo on yksi tulkinta, jonka tuosta voi vetää. Näin ollen voi ajatella, että he tulivuorenpurkauksen jälkeen palasivat alkukotiinsa.

        Itse en ole käynyt Kreetalla. Voisi olla kiinnostavaa havannoida saisiko labyrinttien raunioissa samanlaisia tuntemuksia kuin mitä olen Risteyksessä kokenut. Ehkä labyrintti ja Minotauros on siirretty Risteyksen alle?

        Hei
        Odotetaan ensi vuotta. Silloin se risteys on kaivettu auki ajotunnelia varten. Samalla löytyy minolaistyyppinen laiva 14 m syvyydestä.
        Erikoisia "tuntemuksia" ollaan vaimon kanssa matkaillessa saatu vain kahdessa historiallisessa kohteessa maailmalla
        Stonehenge Englannissa, "autuas" olo
        Rhodos, Kreikka, Lindoksen temppeliraunio , "taivaallinen" tunnelma
        Kotimaassa ei koskaan, vaikka ajankin usein sen risteyksen läpi autolla tai pyörällä.


    • Anonyymi

      Keskustelu kauan, kauan sitten Ruotsinlaivan yökerhossa:

      Daami: Muuten mistä sä olet oikein kotoisin?

      Mä: Oon ihnan paljasjalkainen Raisiolainen, syntynyt ja asunut siellä aina .

      Daami: hiljaisuus......

      Daami: hiljaisuus......

      Daami: hiljaisuus......

      Daami lopulta: Et kai sä asialle varsinkaan silloin pienenä mitään voinut, ei se oo sun syys, saat sen anteeksi...

    • Anonyymi

      Kotiseutu rakkaus. Jos jollain täällä mälsää, siittä risteyksestä vaan taittamaan matkaa vehreämmille suunnille.

    • Luin tänään 1.7.2020 Rannikkoseudusta, että Tasalassa on ollut ongelmia autojen kauko-ohjainlukitusten kanssa. Autojen ovet eivät lukitu, vaikka painaa napista.

      En ehtinyt lukea juttua kokonaan, mutta tuli kyllä mieleen, että ehkä se Risteyksen alla oleva minolainen kone/olemus/tietoisuus vaikuttaa ja aiheuttaa näitä häiriöitä.

    • Sitten kun nuo kaivuuhommat keskustassa alkaa, niin saamme ehkä löytää kaikki nämä atlantislaisten vermeet ja kamppeet.

      Perimätieto kertoo, että salainen tunneli on kuitenkin kaiken aikaa ollut olemassa. Tiedätte sen mustan linnun? Kolmen kulttuurin kohtauspaikka. Minkä kolmen, ovat monet varmaan miettineet. Kuten kaikki salaliitot jne, tämäkin "hidden in plain sight" eli kyseessä on suomalaisen, atlantislaisen ja kurdilaisen kulttuurin kohtaaminen tuhansia vuosia sitten.

      Patsaan alla suora tunneli ihmeiden ytimeen. Mietin myös sitä, jos uutisoitiin, että lähistöllä jyrsijöitä. Varmaan tulleet sieltä tunnelista koska mistä muualta. Hiiret ja rotathan on vesieläimiä kuitenkin?

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5195
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3257
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1385
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe