Ollaan oltu yhdessä noin vuosi. Tuntuu että toinen osapuoli piilottelee ja kaunistelee juomistaan. Hän käy ajoittain muutaman kerran kuukaudessa viihteellä ja juo itsensä ihan kunnon kuosiin. Nyt on välillä alkanut sanoa että "janottaa" viitaten että kaljaa pitäisi saada. Viikollakin useinkin ottaa saunan jälkeen kaljan (määrä ei ole iso mutta uskon ettei hän PYSTY olemaan ilman).
No. Nyt sitten 2 viimeisintä kertaa hän on saanut tosi ison riidan aikaiseksi ensin ystävien ja toisen minun kanssa. Hänen persoonallisuus vain muuttuu kun juo riittävästi. On tosi tunteeton, silmät seisoo, ja laukoo asioita jotka loukkaavat ihan tosi syvältä. Minut on kaksi kertaa jättänyt kännissä ja ollut putkassa selviämässä kerran.
Muun ajan hän on paljon puhelimella, ei oikein pysty keskustelemaan ja olemaan rennosti. Ei ole ikinä minulle myöntänyt että alkoholi on ongelma, tietääkö kuitenkin itse?
Itselläni on lapsia, en halua alkoholistia itseni enkä lasten vuoksi elämääni. Miten olisi hyvä tuoda asia esiin? Miten etenen? Ei asuta yhdessä
Huolestuttaa puolison alkonkäyttö
2
88
Vastaukset
- Anonyymi
Tuskinpa suhdetta kannattaa jatkaa, koska jo itse olet huomannut käytöksensä muutoksen juovuspäissään. Ei hän siitä muuksi muutu, ellei vähennä/lopeta alkon käyttöään.
- Anonyymi
Kumppanin alkoholismi on jo alkanut pyörittää ajatuksiasi ja vauhti tulee vain kiihtymään. Pian suurin osa ajastasi kuluu sitä miettiessä, miten voisit vaikuttaa asiaan. Et kuitenkaan voi hänen juomiselleen mitään, joten jätä koko asia mielestäsi.
Jos haluat jatkaa seurustelua juovan kanssa, niin jatka vaan, jos se ei häiritse eikä vaivaa. Jos vaivaa, voit silti jatkaa seurustelua, jos olet halukas luopumaan haaveista hyvästä yhteisestä tulevaisuudesta.
Al-anon on auttanut monia läheisiä ratkaisemaan, haluaako jatkaa alkoholistin rinnalla vai ei,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Finlayson Tom of Finland tuotteineen ajautumassa konkurssiin
Takavuosina kotimainen lakana- ja pyyhevalmistaja Finlayson teki jättimäisiä voittoja, myymällä alastomien gay-miesten k1392875Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi262417- 1352008
Suhde varattuun, kuinka saa tunteet katoamaan
Kuinka unohtaa ihminen johon olet tulen palavasti ihastunut/rakastunut, varsinkin jos olet varattu tai kohteesi on vara1341583Mies millä tasolla sun kiinnostus oli?
Mitä musta halusit/hait? Nyt kun kaikki on ohi, ei ole mitään menetettävää enää...831377- 331213
- 1001161
Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!
Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle21049Nainen, jos kiinnostaa niin miksi ihmeessä
et kirjoita tänne jotain tunnistettavaa? On niin paljon eri mahdollisuuksia ottaa esille yksityiskohtia menneestä ajasta601032Minua särkee puolestasi
Kirjoitan kahdelle naiselle tämän, koska molemmat jouduitte saman kokemaan. Minun itsehillintäni petti ja sinä jouduit50990