Kun koneessa on kaksi verkkoyhteyttä, wlan ja kiinteä, niin voiko nuo yhdistää jollain tavalla yhdeksi ja samaksi verkoksi, johon yhdistetyt laitteet näkevät toisensa?
Eli jos wlan-verkko toimii osoitteestossa 192.168.0.0 ja kiinteällä vastaava on 192.168.1.0, niin voidaanko noista tehdä yhteinen verkko, vaikka osoiteavaruuteen 192.168.2.0?
Jonkunlainen kytkin/reititin-systeemi ilmeisesti tarvitaan?
Kahdesta verkkokortista yksi verkko
4
76
Vastaukset
- Anonyymi
Toteuttamistapa riippuu koneen käyttöjärjestelmästä. Mikä käyttis koneessa?
Itse ratkaisisin ongelman erillisellä routterilla niin ei tarvisisi konetta rasittaa asialla. Mutta jos haluat sen koneessa tehdä niin hakusanaksi wlan ja ethernet sekä bridge.- Anonyymi
Tässä vielä esimerkki toteutuksesta Debianissa:
unix.stackexchange.com/questions/363332/how-do-i-configure-a-network-interface-bridge-from-wifi-to-ethernet-with-debian
Eli siis muutama rivi lisää verkkoyhteyden konfiguroivaan tiedostoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä vielä esimerkki toteutuksesta Debianissa:
unix.stackexchange.com/questions/363332/how-do-i-configure-a-network-interface-bridge-from-wifi-to-ethernet-with-debian
Eli siis muutama rivi lisää verkkoyhteyden konfiguroivaan tiedostoon.Olikos tuossa muuten jotain rajotteita, ettei voi yhdistää kahta wifiä? En ainakaan saanut onnistumaan koneessa, jossa oli kaksi wifi-korttia, wifi-b ja wifi-g joskus kauan sitten, oisko ollut jotain verkon suorituskyvyn kanssa tekemistä ts. ei tule oikein suositeltavia nopeuksia vaan pakettien reititysaika on liian pitkä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olikos tuossa muuten jotain rajotteita, ettei voi yhdistää kahta wifiä? En ainakaan saanut onnistumaan koneessa, jossa oli kaksi wifi-korttia, wifi-b ja wifi-g joskus kauan sitten, oisko ollut jotain verkon suorituskyvyn kanssa tekemistä ts. ei tule oikein suositeltavia nopeuksia vaan pakettien reititysaika on liian pitkä?
Miten olis ihan normi Siltaaminen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606264- 1003232
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252546- 212188
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271686
- 251470
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2251403- 491382
- 301341