Pähkinää ja valkoista

pirttihirmu_

Meillä on harkinnassa pähkinä-valkoinen keittiö mellistä (domus), joko niin että osa ovistakin tai sitten vain runko pähkinää. Onko kellään kokemusta, kestävätkö ovet? Mitä suosittelisitte välitilaan, jotain väriäkin pitäisi saada? Valkoiset koneet on suunnitelmissa, paitsi uuni (huuva rosteria joten uuni myös).

10

3308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mk.

melli (melamiinipintainen lastulevu) ei ole se parasmahdollinen vaihtoehto oviin oli se sitten minkä värinen tahansa. Suosittelisin laminaatti pintaisia ovia, = keittiön tason pinnoitemat. Hinta pompsahtaa aina laadun mukana, eli hyvä vaihtoehto on myös puiset ovet. Kestävyys on aivan toista luokkaa. Välitilaan kaakelit tai sitten "välitilalaminaatti". Jos kuitenkin päädyt tuohon melli oveen tarkista ainakin että oven reunalistat ovat vahvaa muovia, kokeile reilusti kynnellä, jos rapsahta rikki ei ne kestä käytössäkään. Sama pätee laminaatti oviin.

• mää

pähkinäviiluovia (kustavin puu) ei ole turhan kalliit, itsellämme vaakaviilulla yhdessä kiiltävien valkoisten yläkaappien kanssa.

• pirttihirmu_

Älä? Meillä on laskennassa yhdellä puusepällä kustavinviiluiset pähkinäovet. Tietävät vaan joka putiikissa sanoa että ne on kalleimmasta päästä. Meillä kun on u-mallinen keittiö niin kaappeja ja laatikostoja menee aikas reilusti, seitsemän kalustemetriä... sen puoleen on pikkupakko miettiä hintaakin. Tiedossa on ja arveluttaahan tuo mellin kestävyys, mutta ainakin domukselta vakuuttelevat että kyllä se kestää.... vaikka myyjähän toki sanoo mitä sanoo.

• mmm

Olen juuri hankkimassa ihan vastaavaa oviyhdistelmää eli vaakapähkinäviilu ja kiiltävä valkoinen, parketin väri vain mietityttää. Pähkinäparketti on niin tumma, mutta mikä muu parketti voisi sopia pähkinäviiluun. Millainen lattia sinun pähkinäkeittiössäsi ja olohuoneessa (jos yhteydessä keittiöön) on?

• Tiina
        mmm kirjoitti:

Olen juuri hankkimassa ihan vastaavaa oviyhdistelmää eli vaakapähkinäviilu ja kiiltävä valkoinen, parketin väri vain mietityttää. Pähkinäparketti on niin tumma, mutta mikä muu parketti voisi sopia pähkinäviiluun. Millainen lattia sinun pähkinäkeittiössäsi ja olohuoneessa (jos yhteydessä keittiöön) on?

Meille tulossa myös vaakaviiluinen pähkinä ja kiiltävä valkoinen. Oon ajatellu lattiaksi laittaa tammiparketin, koska en halua enää tummaa lattiaa. Nyt on tumma parketti ja siinä näkyy pöly ihan heti. Tumma lattia on kyllä kaunis.

• pirttihirmu_
        Tiina kirjoitti:

Meille tulossa myös vaakaviiluinen pähkinä ja kiiltävä valkoinen. Oon ajatellu lattiaksi laittaa tammiparketin, koska en halua enää tummaa lattiaa. Nyt on tumma parketti ja siinä näkyy pöly ihan heti. Tumma lattia on kyllä kaunis.

Löydettiin ihan kiva laminaatti, sellanen vaalennettu tammi, en nyt muista tarkkaan sen värin nimeä (k-raudasta). Mun mielestä kanssa pähkinä on liian tumma, varsinkin kun meillä tasokin on pähkinää. Kaunis olis kyllä...

Meille tulee ihan mattavalkoiset yläkaapit. Uskallatteko paljastaa hintaa ja kalustemetrejä, jos teidän kaapit tuli viilusta? Mitä meinasitte laittaa välitilaan?

• Linnea

Itse suunnittelen myös valkeaa keittiötä, kiiltävät ovet alumiinilistoilla, ei erillisiä vetimiä, ei valo- eikä koristelistoja, vaan mahdollisimman selkeää.
      Tasoihin todennäköisesti pähkinää, mahdollisesti myös runkoihin. Reilu teräksinen tiskipöytä.
      Välitilaan ajattelin laittaa maitolasia - väristä tulee silloin vihertävä. Alunperin haaveilin punaisista laatoista välitilaan, mutta en taida uskaltaa - voi harmittaa muutaman vuoden päästä. Nyt laitan punaista vaikka tekstiileihin.
      Lattia ehkä ruudutettua korkkia (kahta erisävyistä vaaleanruskeaa).

• ihmettelijä

Tiedän, että nyt on muodissa ovista poikkeava runko. Mielestäni kuitenkin ovista poikkeava runko (esim. valk. ovet ja pähkinä runko) tekee keittiökaapeista jotenkin sekavan. Itse yhdistäisin esim. alakaappien ovet runko pähkinää ja yläkaappien ovat runko valkoista. Tämä on vain minun mielipide, onko kukaan kanssani samaa mieltä. Yst. kommentoikaa!

Viesti ei koske keskustelun aloittanutta, vaan huomaan muidenkin valitsevat rungon väriksi toisen kuin ovien väriksi. Sellaisen valinneet voisitteko perustella teettekö sen siksi, että se on nyt muotia vai mielestänne kaunis? Omasta mielstäni väriä saa esim. työtasoilla (esim. masiivipuu) sekä tekstiileillä ja kaakeleilla tms.

• pirttihirmu_

Meillä oli ajatuksena ottaa ylös valkoiset ovet ja pähkinärunko (näkyvät osat) mahdollisesti valolistat, se toisi vähän yhtenäisyyttä alaosan pähkinään. Mielestäni jos ylhäällä on valkoista ovissa ja rungoissa ja alhaalla vastaavasti pähkinää, lopputulos on helposti ylhäällä kevyt ja alhaalla raskas. Tasapainoa siis haetaan meillä, muista en tiedä. Makuja on monia.

• mtd
        pirttihirmu_ kirjoitti:

Meillä oli ajatuksena ottaa ylös valkoiset ovet ja pähkinärunko (näkyvät osat) mahdollisesti valolistat, se toisi vähän yhtenäisyyttä alaosan pähkinään. Mielestäni jos ylhäällä on valkoista ovissa ja rungoissa ja alhaalla vastaavasti pähkinää, lopputulos on helposti ylhäällä kevyt ja alhaalla raskas. Tasapainoa siis haetaan meillä, muista en tiedä. Makuja on monia.

Allekirjoittaneella on suunnitelmissa laittaa alas valkoiset rungot ja ovet pähkinää, ylös pelkkää valkoista. Työtasojen väri/materiaali on vielä hakusassa, ehkä valkoiset tasot(?). Niin joo, yläkaappeja ei tule kuin pari, pääasiassa avohyllyjä(eikä niitäkään joka kohtaan).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      175
      4961
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4336
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3087
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      248
      2910
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2852
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2491
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27