...hybridit, ladattavat hybridit, vetyautot, monivettiilitekniikan sarjatuotantoon kaikelle kansalle jne. jne..
Tässä vain muutama leike:
"Prius Plug-in on ensimmäinen massavalmistettu auto, joka käyttää aurinkoenergian latausta keinona toimittaa ajoneuvon käyttövoimaa. Tämä tarkoittaa, että jos joudut pysäköimään jonnekin, missä ei ole latausverkkoa, tai jos sähkökatkos sammuttaa verkon, voit silti ladata akun auringon voimalla."
"Maailman ensimmäinen: kaasu-injektiolämpöpumppu auton ilmastointiin Prius Plug Inissä."
"Maailman ensimmäinen: hiilikuituvahvistettu muovinen takaluukku Prius Plug Inissä."
"Toyota ensin: akunlämmitysjärjestelmä Prius Plug Inissä
"Toyota ensin: kaksimoottorikäyttöinen järjestelmä. Prius Plug-in sisältää Toyota ensimmäisen hybridi-voimansiirron, jossa on kaksimoottorikäyttöinen järjestelmä. Normaalikäytössä tehonsäätöyksikkö ohjaa akun jännitteen ensisijaiseen sähkömoottoriin. Kuitenkin silloin, kun tarvitaan maksimaalista EV-lähtöä, PCU kytkee vaihteen sisään erityisen yksisuuntaisen vaihteen, joka antaa perinteisen hybridijärjestelmän generaattorin toimia toisena sähkömoottorina. Tämä lisää EV-vääntömomenttia noin 83 prosentilla, tuottaen paremman kiihtyvyyden, houkuttelevamman suorituskyvyn ja suurimman EV-nopeuden 84 mph. Se vähentää myös bensiinimoottorin tarvetta katkaista ja tuottaa ylimääräistä tehoa."
Modernin autonvalmistajan innovaatiot ovat olleet markkinoilla aina ensimmäisenä:
"Toyota oli ensimmäinen autonvalmistaja, joka toi myyntiin verkkovirralla ladattavan hybridiauton."
https://www.uusisuomi.fi/autot/208587-suomen-edullisin-ladattava-hybridi-maksaa-alle-40-000-euroa
"Toyota oli ensimmäinen autonvalmistaja, joka toi myyntiin verkkovirralla ladattavan hybridiauton."
http://kaasujalka.fi/press/2016/10/02/toyota-prius-plug-in-hybrid-kevaalla-suomeen/
Ja nyt on tulossa sähköauto uudenlaisilla akuilla, jolla ajetaan 800 km yhdellä latauksella.
Toyota on tehnyt kaiken ensin. Aivan kaiken. Aina.
Toyota on tehnyt automaailmassa aina kaiken ensin
34
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Linkit ovat vuodelta 2016.
Toyota ei ole kait saanut vieläkään tuotantolinjoja riittävästi pystyyn jotta tänne niitä saataisiin.
Tätä hybridi-ihmettä myyty mitä luultavimmin viimeisen reilun kolmen vuoden aikana alle 100kpl?
Jokainen voi käydä auton kokeilemassa ja todeta miksi.- Anonyymi
Tässä on valtavat kehut tuosta autosta:
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/201702152200071009
Se on myös tällä hetkellä maailman toiseksi myydyin sähköauto Tesla 3:n jälkeen.
- Anonyymi
Taas tämä sama bullshit-lista. Joku se vaan jaksaa valehdella samasta asiasta kuukaudesta toiseen. Keksisit edes uusia valheita äläkä tisetele näitä samoja useaan kertaan alasammuttuja.
- Anonyymi
Tottahan nuo näkyvät kaikki olevan.
- Anonyymi
Skodamiehet sanoo, että Toyotan hybriditekniikka on jälkeenjäänyttä.
- Anonyymi
Skoda on niin jälkeen jäänut, ettei niillä edes ole lainkaan hybridejä. Ainoastaan vanhanaikaisia dieselautoja työsuhdeautoiksi.
- Anonyymi
Tojotan tekniikka kivikautista. Esim Chevrolet volt tehnyt jo aikaa sitten oikean hybridin joka kuluttaa vain n. 2.5 l/ 100 km. Nykyisen korillot ns. hybridit kuluttaa yli 5 l matka-ajossa, tästä ihan omakohtaista kokemusta, ei kannata alkaa valehtelee pienempiä lukuja täällä.
- Anonyymi
Toyota on tässä Yhdysvalloissa kkkosena myyntilistalla Tesla 3:n jälkeen. Chervolet Volttia ei näy missään.
Ei näköjään mene kaupaksi edes kotimaassaan, mutta ladatttavaan Prikukseen luotetaan.
https://insideevs.com/news/373812/ev-sales-scorecard-september-2019/
- Anonyymi
Taas tuo sama spämmi aloitus joka ollaan tyrmätty joka kerta ja rölliTero on saanut nenilleen oikein huolella, mutta silti hän jaksaa toistaa hölmöilyään kerrasta toiseen.
Jos tuon saman tarmon suuntaisi itsensä kehittämiseen, nin tyhmäkin pärjäisi varmasti elämässään kohtuullisesti, mutta kun ei tajua, niin ei tajua.- Anonyymi
Italialaiset ne on keksineet melkein kaikki uudet auton innovaatiot muut sitten ostaneet lisensit Italialaisilta näin seon ollut..
- Anonyymi
Aika vakuuttavat todisteethan tuo aloittaja esittää. Miksi ne pitäisi tyrmätä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika vakuuttavat todisteethan tuo aloittaja esittää. Miksi ne pitäisi tyrmätä?
Siksi että ne ovat valhetta.
Chevy Volt oli markkinoilla ennen ladattavaa Priusta
Honda Clarity FCX oli vuosikausia ennen Toyotaa
Eurooppalaiset tekivät moniventtiilkansia sarjavalmistuksena vuosia ennen Toyotaa.
Ainoa oikein listassa on hybridien massavalmistus. Toki sekin nykyään arvotonta tekniikkaa jota Tojo yrittää jakaa ilmaiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi että ne ovat valhetta.
Chevy Volt oli markkinoilla ennen ladattavaa Priusta
Honda Clarity FCX oli vuosikausia ennen Toyotaa
Eurooppalaiset tekivät moniventtiilkansia sarjavalmistuksena vuosia ennen Toyotaa.
Ainoa oikein listassa on hybridien massavalmistus. Toki sekin nykyään arvotonta tekniikkaa jota Tojo yrittää jakaa ilmaiseksi.Honda kyhäsi muutaman auton joIta kukaan ei ostanut. Tekivät moniventtiilikansia, mutta kukaan ei keksinyt niin kestäviä moniventtiiliKANSIA JA -moottreita, että ne olisi voitu laittaa SARJATUOTANTOON. Toyota laittoi ne ensimmäisenä SARJATUOTANTOON.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Honda kyhäsi muutaman auton joIta kukaan ei ostanut. Tekivät moniventtiilikansia, mutta kukaan ei keksinyt niin kestäviä moniventtiiliKANSIA JA -moottreita, että ne olisi voitu laittaa SARJATUOTANTOON. Toyota laittoi ne ensimmäisenä SARJATUOTANTOON.
"The first mass-produced car using four valves per cylinder was the British Jensen Healey in 1972"
Massatuotantoa oli jo paljon ennen Toyotaa. Eli tässäkin Toyota vain koipo Yamahan avulla muiden keksimää tekniikkaa. Tojo ei ollut edes ensimmäinen kopioija koska alkuperäinen keksintö tehtiin jo joskus 20-luvulla. Tojota oli vain yksi kopioija pitkässä jonossa. Ei edes lähellä kärkeä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Honda kyhäsi muutaman auton joIta kukaan ei ostanut. Tekivät moniventtiilikansia, mutta kukaan ei keksinyt niin kestäviä moniventtiiliKANSIA JA -moottreita, että ne olisi voitu laittaa SARJATUOTANTOON. Toyota laittoi ne ensimmäisenä SARJATUOTANTOON.
"Honda kyhäsi muutaman auton joIta kukaan ei ostanut."
Honda oli vuosikausia tuotannossa ennen Miraita. Itke kuinka paljon haluat. Niin se vaan meni.
Samoin Chevy Volt esiteltiin koseptiautona jo 2007 ja oli tuotannossa ennen Priusta.
Tiedät itsekin että nämä ovat faktat, miksi nolaat itsesi jo ties kuinka monetta kertaa näillä samoilla valheilla? Keksisit edes uusia.
- Anonyymi
"Japanilainen Toyota kertoo tehneensä tänään perjantaina saksalaisen BMW:n kanssa uuden aiesopimuksen teknologiavaihtonsa laajentamisesta.Yhtiöiden mukaan ne aikovat nyt kehittää yhdessä muun muassa autojen voimansiirron sähköistämistä sekä polttokennojärjestelmiä.BMW hamuaa etenkin Toyotan pieniin automalleihinsa kehittämää hybriditekniikkaa. Saksalaisvalmistajan omat hybridiautot ovat olleet suhteellisen isoja ja valmistusratkaisuiltaan kalliita. Toyota puolestaan sanoo olevansa kiinnostunut BMW:n tietotaidosta urheilullisten automallien valmistuksessa.
Osapuolet eivät vielä spekuloineet sillä, milloin nähdään ensimmäiset Toyotan moottoreilla varustetut BMW-autot."- Anonyymi
Ja tämäkin uutinen on jo seitsemän vuotta vanha. BMW on ohittanut Toyotan hybriditekniikassa jo aikaa sitten. BMW siirtyi suoraan fiksumpaan teknologiaan eli ladattaviin autoihin kun Tojolla on edelleenkin vain yksi ladattava kajakki.
Tojota on tilanteessa jossa se yrittää jakaa hybriditeknologiaansa ilmaiseksi. Ei mkukaan muu autonvalmistaja ole kiinnostunut Atkinson-jojo-laatikko yhdistelmästä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tämäkin uutinen on jo seitsemän vuotta vanha. BMW on ohittanut Toyotan hybriditekniikassa jo aikaa sitten. BMW siirtyi suoraan fiksumpaan teknologiaan eli ladattaviin autoihin kun Tojolla on edelleenkin vain yksi ladattava kajakki.
Tojota on tilanteessa jossa se yrittää jakaa hybriditeknologiaansa ilmaiseksi. Ei mkukaan muu autonvalmistaja ole kiinnostunut Atkinson-jojo-laatikko yhdistelmästä.Taas meni kaikki väärin. Toyotan ja BMW:n yhteistyö ei ole päättynyt. Siitä on aivan tuoreita uutisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas meni kaikki väärin. Toyotan ja BMW:n yhteistyö ei ole päättynyt. Siitä on aivan tuoreita uutisia.
Ei mennyt mitään väärin. En väittänyt että yhteistyö olisi päättynyt.
Sanoin että BMW on edellä tojoa hybridien tekemisessä. Kaikki bemun hybridit lataushybridejä ja niissä on paljon parempi voimalinja kuin tojoissa.
Yhteistyö nykyään sitä että bemu suunnitteli ja rakensi Supran Tojolle.
- Anonyymi
Toyota on juuttunut 90-luvun höpöhybrideihin kun Bemarin hybridit ovat kaikki ladattavia ja Bemarilla on myös täyssähköautoja. Hyvin selvää kumpi on tekniikassa edellä.
Jos nämä kaksi tekevät yhteistyötä hybrideissä niin Tojo on oppilaanpenkillä höpöhybriditekniikkansa kanssa. Edes ilmaisten patenttien kautta tojo ei saa tekniikkaansa kaupaksi kenellekään.
Bemussa ei ole ollut koskaan tojon vimalinjaa eikä tulee. Sen sijaan tämän hetken parhaassa tojossa on täysin bemun voimalinja. Ja muitakin tojoja on ollut missä on ollut bemun voimalinjat.
Toisnpäin ei koskaan.- Anonyymi
Älä valehtele. Äläkä yritä esittää asiantuntijaa. Sellaiseksi sinusta ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä valehtele. Äläkä yritä esittää asiantuntijaa. Sellaiseksi sinusta ei ole.
Taas samaa kyvyttömyyttä kohdata totuus ja samaan aikaan kyvyttömyys argumentoida miksi toisen postaus olisi valhellinen.
Voi tero, ei varmaan helppoa olla tero.
Jos postaukseni on valhe niin pystyt varmaan nimeämään sen BMW-mallin jossa on ollut toyotan hybridivoimalinja. Tojon Atkinson vapari yhdistettynä tojojojo voimansiirtoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä valehtele. Äläkä yritä esittää asiantuntijaa. Sellaiseksi sinusta ei ole.
Supran voi.alinja on puhtaasti BMWn käsialaa ja viimeiset vuodet auriksen ja aven dieselit olivat BMWn tekemiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä valehtele. Äläkä yritä esittää asiantuntijaa. Sellaiseksi sinusta ei ole.
Aloituksessa olevien valheiden oikaisemiseksi ei tarvitse olla asiantuntija. Aivan perustason yleissivistys autoilusta riittää. Jo pelkästään tällä palstalla on kerrottuun moneen moneen kertaan mikä oli ensimmäinen sarjavalmisteinen moniventtiilikone, ensimmäinen ladattava hybridi ja polttokennoauto. Mikään näistä ei ollut Toyota.
Mikä voi olla motiivina avata ketju samoilla valheilla joka kuukausi kun itse tietää varmasti valehtelevansa ja muiden tietävän että kyseessä on valhe? Meitä on moneen junaan ja tojon junaan näyttää kerääntyvän nämä patologiset valehtelijat.
- Anonyymi
"1800-luvun loppupuolella Sakichi Toyoda kehitti Japanin ensimmäiset koneistetut kangaspuut, jotka mullistivat koko maan tekstiiliteollisuuden. Vuonna 1918 hän perusti yrityksen nimeltä Toyoda Spinning and Weaving Company ja rakensi kuusi vuotta myöhemmin poikansa Kiichiro Toyodan avustuksella automaattisen kutomakoneen. Vuonna 1926 perustettiin kutomakoneyhtiö Toyoda Automatic Loom Works, josta tuli myöhemmin Toyota Industries."
Autojen valmistus aloiteltiin vasta 1936. Hihiii. - Anonyymi
"1800-luvun loppupuolella Sakichi Toyoda kehitti Japanin ensimmäiset koneistetut kangaspuut, jotka mullistivat koko maan tekstiiliteollisuuden."
Tässä on hyvä esimerkki Toyotan innovaatioista. Ei maailman ensimmäiset koneistetut kangaspuut vaan Japanin ensimmäiset. Todennäköisesti kyseessä olivat kopiot eurooppalaista kangaspuista.
Samalla tavalla terot pitävät Toyotaa moniventtiltekniikan kehittäjinä koska heidän kylällään Pihtiputaalla ensimmäinen neliventtiliauto Esson pihassa oli Toyota. Puuttuu näkemys siihen että maailmassa oli ollut jo pitkään muiden tekemiä sarjavalmisteisia neliventtiiliautoja ennenkuin Toyotan kopsattu neliventtiilitojo saapui Pihtiputaalle. - Anonyymi
Miksei se näy suomen käytettyjen ladattavien hybridien tarjonnassa? Esim nettiautossa ei ollut myynnissä kuin 25 ladattavaa toyotaa , kun Mitsu , volvo, mersu, bmw ... vain muutamia mainitakseni, käytettyjen plugin hybridien tarjonta on vähintään kymmen kertainen. Onko niin, että toyotan maahantuoja ei luota plug-in tekniikkaan, vai missä vika.
- Anonyymi
Saman voi sanoa uusien Plug-in-hybridien tarjonnasta. Toyotalla on tarjolla yksi ladattava hybridi joka on sanalla sanoen täysi floppi. Ketään ei kiinnostaa ostaa sellaista.
Tavallaan nämä ovat yksi ja sama asia. Käytettyjä ei ole tarjolla koska kukaan ei halua ostaa sellaista uutena. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saman voi sanoa uusien Plug-in-hybridien tarjonnasta. Toyotalla on tarjolla yksi ladattava hybridi joka on sanalla sanoen täysi floppi. Ketään ei kiinnostaa ostaa sellaista.
Tavallaan nämä ovat yksi ja sama asia. Käytettyjä ei ole tarjolla koska kukaan ei halua ostaa sellaista uutena.Uusi Prius oli maailman myydyin ladattava hybridi vuoden 2018 ensimmäisen neljänneksen aikana.
Toyotan uusi ladattava Prius Plug-In Hybrid (USA:ssa Prius Prime) on noussut vuoden 2018 ensimmäisen neljänneksen aikana maailman myydyimmäksi ladattavaksi hybridiksi.
"Lataushybridien listakärki oli Toyota Prius Prime (12 100), kakkonen BYD Song (11 788) ja kolmas BYD Qin (10 096). Valmistajista Toyota/Lexus hallitsevat lataushybridien myyntiä 52 % osuudella, kakkosena on Suzuki 20 prosentin myyntiosuudella."
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/yllattava-auto-nousi-maailman-myydyimmaksi-sahkoautoksi
Tälläkin hetkellä se on USA:n toiseksi myydyin sähköauto Tesla 3:n jälkeen.
- Anonyymi
Vai niin, että aivan kaiken on Toyota tehny joo...
Mercedeksen kehittämiä/Mersussa ekana olleita:
- ensimmäinen auto v. 1886
- ensimmäinen dieselhenkilöauto
- polttoaineen suoraruiskutus
- kokoonpainuvat törmäysvyöhykkeet
- ABS jarrut
- ensimmäinen turvatyyny
- ensimmäinen polttokennoauto 1994
- ESP ajonvakautusjärjestelmä
- ikkunaturvatyynyt
- ensimmäiset bi-xenon valot
- pre-safe systeemi ym. monet monet muut avustin ja turvajärjestelmät
Ihan tommosta pientä nyt ens alkuun Mersulla,
ettei ihan kannata lesoilla esim. jostain Toyotan hiilikuituvahvisteisesta takaluukusta...- Anonyymi
Toyota alkoi kopioida automalleja vuonna 1936.
- Anonyymi
Mersu käyttää vielä ainoana autonvalmistajana vanhanaikaista takavetotekniikkaa, joka ei Sovellu esim. Suomen talveen ollenkaan.
Kumma kun kukaan ei ole kuullut noista keksinnöistä mitään. Ei edes polttokennoautosta. Toyotalla on hallussaa 5800 polttokennoauton patenttia.
- Anonyymi
Toyota tässäkin ensimmäisenä:
"Initially, Toyota's EVs will run on lithium ion batteries. But Toyota is also banking on a breakthrough in solid-state batteries. That technology promises lighter, more powerful and safer batteries and could spur demand for the EVs by giving them greater range.
Toyota intends to show evidence of its progress in solid-state batteries next summer." - Anonyymi
Ostan yli 100 vuotta vanhan sähköauton nimeltä Detroit Electric. Ympäristöystävällisin auto, koska sitä ei tarvitse enää valmistaa ja varmasti ehditty käyttää enemmän kuin 5 vuoden kestävää Toyotaa.
Amerikkalaiset ovat aina olleet edellä paljon ja Cadillac näistä maailmaa johtanein luxusautomerkki.
-1908 Cadillaciltä ensimmäinen auto jonka osat ovat vaihdettavissa.
-1912 Ensimmäiset sähköajovalot ja sähköstartti
-1915 Ensimmäinen kaupallisesti menestyksekäs V8-moottorilla varustettu auto
-1929 Cadillacilla ensimmäisenä maailmassa synkronoitu vaihteisto
-1930 ensimmäinen V16-moottorilla varustettu auto (vaikka USA oli vaipumassa lamaan!)
-1941: Cadillac tarjoaa autoihinsa Hydra-Matic-automaattivaihteiston (joka esiteltiin v. 1940 Oldsmobilessä)
-1949: Cadillacissa ja Oldsmobilessä lyhytiskuinen, korkeapuristeinen V8 (yleinen kaikissa amerikkalaisissa autoissa seuraavien 30 vuoden ajan)
-1949 miljoonas Cadillac valmistuu
-1952 Cadillac ja Chrysler tarjoavat ensimmäisinä maailmassa ohjaustehostimen (v. 1954 vakiovarusteena kaikissa Cadillacin malleissa)
-1953: Cadillac tarjoaa lisävarusteina mm. ilmastointijärjestelmän sekä sähköllä toimivat ikkunat ja etuistuimet
-1957: keskuslukitus
-1959: vakionopeussäädin (cruise control)
-1964: termostaatilla ohjattava automaatti-ilmastointi
-1965: säädettäväasentoinen tilt-and-telescope-ohjauspyörä
-1966: vauhdin mukaan jäykistyvä ohjaustehostus, istuinlämmittimet, 4-kaiuttiminen AM/FM-stereoradio
-1971: tietokoneohjatut, lukkiutumattomat takajarrut (lisävaruste)
-1974: Buick, Cadillac ja Oldsmobile asentavat ensimmäisinä maailmassa autoihinsa air bagit
-2002: Cadillac on valmistanut sadassa vuodessa yli 11 miljoonaa autoa.
-1987 Väylätekniikkaan perustuva sähköjärjestelmä
-1910 Turvalasit
-1948 Takalasin lämmitin
-1956 Sähkösäätöisen istuimen muisti
-1958 Sisältä säädettävä ulkopeili
-2000 Pimeänäköjärjestelmä (Night Vision)
-1988 Heijastusnäyttö (HUD)
-1951 Automaattinen ajovalojen vaihtaja
-1963 Automaatti-ilmastointi
-1977 Ajotietokone
En jaksa kaikkea laittaa eri amerikkalais merkeiltä mutta uusi Cadillac Escalade on vertaansa vailla täydellinen auto. Cadillac on yhä 117 vuoden jälkeen huippuauto ja aikaansa edellä. :)
Näkee että Toyota ei ole ainut auto joka on jäljessä kun vertaa kunnon autoihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031575
Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.781214- 881137
- 1391056
Mika Muranen juttu tänään
Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras1997Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta
Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt580995Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."
Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih8902- 20890
Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."
Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum9744Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa
On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida8680