Kävin vierailulla pienessä seurakunnassa.

Anonyymi

Meillä oli erään ikäisemme kanssa vääntöä käydä toistemme seurakunnissa.

Hän kävi Rauhanyhdistykselle yli kuukausi sitten ja minä laitoin kaikkia verukkeita, etten pääse Hänen Kirkkoonsa, joka oli pienempi, mitä meidän seurakunta ja kuului näihin Vapaisiin suuntiin.

Kuitenkin tänään oli käytännössä pakko mennä, etten nolaa itseäni kavereiden kesken.

Yllätys oli suuri, musiikilla on iso merkitys ja laulut ylistyslauluja, näin tulkitsin.

Ensin joku lähetyspäällikkö kertoi seurakunnia nimikkolähetistä, joita oli Afrikassa perhe, Himalajalla perhe, ja yksinäinen nainen Siperiassa.

Kaikki olivat toimineet siellä jo useita vuosia ja mikä ero meidän viikonloppu käynteihin oli myös se, että he keskittyivät täydellisesti tehtävään ja käänsivät Uutta Testamenttia paikalliselle kielelle, heidän omien aktiivien kanssa.

Raamattuhan on uskomisen auktoriteetti.

Minulla jäi maku, että lähetyskäskyssä he ovat meikäläisiä tuhat vuotta edellä ja paneutuvat siihen.
Hieman hävetti, mutta onneksi kukaan, kaveria lukunuottamaatta ei tiennyt, mistä olen.

Lähetystyö ei ole pelkkiä sanoja, siihen liittyy tekojakin. He myös pitivät koulua kukin alueellaan

Saarnakin oli kertomus Jeesuksen sinetistä meihin ihmisiin, joten Hän ei meitä jätä, ellei me sitten irtaannuta Hänestä, kuten me nyt, Jeesus on unohtunut.

Kannattaa käydä kuulolla.

26

641

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei pidä mennä lämmittelemään vieraille tulille.

      Tuollaisesta fariseusten lähetystyöstä ei ole mitään hyötyä kenellekään, koska ei ole syntien sovituksen sanaa.

      • Anonyymi

        Siinäpä srk myrkyn nielleen kommentti.

        Vapaissa suunnissa kehotetaan uskomaan yksin Jeesukseen Kristuksen syntien sovittajana ja kehotetaan katsomaan yksin Kristukseen joka Jumalan Karitsaan.

        SRK liikkeessä katsotaan synteihin ja uskotaan ennen synteihin ja niiden anteeksiantamukseen.
        Sielunvihollinen on ovela kun on koko liikeen saanut tuijottamaan ja piehtaroimaan synneissä..siinä ihminen väkisellä vaipuu toivottomuuteen.

        Vain Kristus vapauttaa.


      • Anonyymi

        Olitko mukana?
        Kyllä siellä saarnattiin selvästi se, että Jeesus kuoli ristillä juuri meidän vuoksi ja tasoitti ihmisille tie Isän luokse.

        Lähetystyöhän on Raamatun mukaan seuraavaa; 19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Mitään "tulia" eikä syyttelyjä siellä ei ollut.


      • Anonyymi

        siinäpä malli veeälihmisen järjenjuoksusta, ja hengenasioiden ymmärtämisestä, eli siis kumpaakaan ei ole nähtävissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä srk myrkyn nielleen kommentti.

        Vapaissa suunnissa kehotetaan uskomaan yksin Jeesukseen Kristuksen syntien sovittajana ja kehotetaan katsomaan yksin Kristukseen joka Jumalan Karitsaan.

        SRK liikkeessä katsotaan synteihin ja uskotaan ennen synteihin ja niiden anteeksiantamukseen.
        Sielunvihollinen on ovela kun on koko liikeen saanut tuijottamaan ja piehtaroimaan synneissä..siinä ihminen väkisellä vaipuu toivottomuuteen.

        Vain Kristus vapauttaa.

        Jumalan säätämä armojärjestys on sellainen, että pelastus on saatavissa vain uskovaisen ihmisen julistaman synninpäästön kautta. Raamatussa on tästä lukuisia esimerkkejä:

        - Jeesus ilmestyi Saulukselle Damaskon tiellä, mutta ei antanut Saulukselle siinä syntejä anteeksi. Pelastus tuli vasta Ananiaksen kautta.

        - Kornelius oli hurskas ja Jumalaa pelkääväinen mies ja rukoili alati. Hänen rukouksensa kuultiin, emkeli ilmestyi hänelle ja kehotti häntä noutamaan paikalle Pietarin. Vasta Pietarin kautta tuli Korneliukselle pelastus.

        - Etiopilainen hoviherra oli tullut Jerusalemiin rukoilemaan, ja sieltä palatessaan luki Jesajan kirjaa. Tarvittiin opetuslapsi Filippus saarnaamaan hgoviherralle synnit anteeksi.

        Kesän suurissa seuroissa on saarnattu kaikista näistä raamatunkohdista ja vielä useimmissa seurapuheissa niihin on viitattu.

        Järjellekin täysin käsittämätöntä ja raamatunvastaista on, että kirkossa saarnataan, että rukouksessa muka saisi synnit anteeksi.

        Myöskin on perin typerää luulla, että Jumala kuulisi pitkät, harhaiset ja monimutkaiset rukouslitaniat, joita eri uskonnollisuuksissa harrastetaan. Esimerkiksi Mooseksen rukouksena oli usein pelkkä huokaus, joka kantautui huutona Jumalan korviin.

        Matt. 6:
        5 Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
        6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
        7 Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.

        On ilmeisen totta mitä Jumalan valtakunnassa sanotaan, että Raamattu on suljettu kirja. Sen sanoma avautuu vain uskon kautta. Ihminen ei voi omin voimin ja Raamattua lukemalla saada pelastusta. Selkä esimerkki tästä on Saulua (sittemmin Paavali), joka oli saanut aikansa korkeimman jumaluusopillisen koulutuksen ja luuli sitten uskovaisia vainoamalla saavuttavansa pelastuksen.

        1. Kor. 1:21

        Sillä että Jumalan viisaudessa ei maailma tuntenut Jumalaa viisauden kautta, niin kelpasi Jumalalle tyhmän saarnan kautta niitä vapahtaa, jotka sen uskovat,

        Ef. 2:8

        Sillä armosta te olette autuaiksi tulleet, uskon kautta, ja ette itse teissänne: Jumalan lahja se on:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan säätämä armojärjestys on sellainen, että pelastus on saatavissa vain uskovaisen ihmisen julistaman synninpäästön kautta. Raamatussa on tästä lukuisia esimerkkejä:

        - Jeesus ilmestyi Saulukselle Damaskon tiellä, mutta ei antanut Saulukselle siinä syntejä anteeksi. Pelastus tuli vasta Ananiaksen kautta.

        - Kornelius oli hurskas ja Jumalaa pelkääväinen mies ja rukoili alati. Hänen rukouksensa kuultiin, emkeli ilmestyi hänelle ja kehotti häntä noutamaan paikalle Pietarin. Vasta Pietarin kautta tuli Korneliukselle pelastus.

        - Etiopilainen hoviherra oli tullut Jerusalemiin rukoilemaan, ja sieltä palatessaan luki Jesajan kirjaa. Tarvittiin opetuslapsi Filippus saarnaamaan hgoviherralle synnit anteeksi.

        Kesän suurissa seuroissa on saarnattu kaikista näistä raamatunkohdista ja vielä useimmissa seurapuheissa niihin on viitattu.

        Järjellekin täysin käsittämätöntä ja raamatunvastaista on, että kirkossa saarnataan, että rukouksessa muka saisi synnit anteeksi.

        Myöskin on perin typerää luulla, että Jumala kuulisi pitkät, harhaiset ja monimutkaiset rukouslitaniat, joita eri uskonnollisuuksissa harrastetaan. Esimerkiksi Mooseksen rukouksena oli usein pelkkä huokaus, joka kantautui huutona Jumalan korviin.

        Matt. 6:
        5 Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
        6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
        7 Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.

        On ilmeisen totta mitä Jumalan valtakunnassa sanotaan, että Raamattu on suljettu kirja. Sen sanoma avautuu vain uskon kautta. Ihminen ei voi omin voimin ja Raamattua lukemalla saada pelastusta. Selkä esimerkki tästä on Saulua (sittemmin Paavali), joka oli saanut aikansa korkeimman jumaluusopillisen koulutuksen ja luuli sitten uskovaisia vainoamalla saavuttavansa pelastuksen.

        1. Kor. 1:21

        Sillä että Jumalan viisaudessa ei maailma tuntenut Jumalaa viisauden kautta, niin kelpasi Jumalalle tyhmän saarnan kautta niitä vapahtaa, jotka sen uskovat,

        Ef. 2:8

        Sillä armosta te olette autuaiksi tulleet, uskon kautta, ja ette itse teissänne: Jumalan lahja se on:

        Taasko alkoi massapostitus. Kuulutko lapsiaan raiskanneeseen liikeeseen ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan säätämä armojärjestys on sellainen, että pelastus on saatavissa vain uskovaisen ihmisen julistaman synninpäästön kautta. Raamatussa on tästä lukuisia esimerkkejä:

        - Jeesus ilmestyi Saulukselle Damaskon tiellä, mutta ei antanut Saulukselle siinä syntejä anteeksi. Pelastus tuli vasta Ananiaksen kautta.

        - Kornelius oli hurskas ja Jumalaa pelkääväinen mies ja rukoili alati. Hänen rukouksensa kuultiin, emkeli ilmestyi hänelle ja kehotti häntä noutamaan paikalle Pietarin. Vasta Pietarin kautta tuli Korneliukselle pelastus.

        - Etiopilainen hoviherra oli tullut Jerusalemiin rukoilemaan, ja sieltä palatessaan luki Jesajan kirjaa. Tarvittiin opetuslapsi Filippus saarnaamaan hgoviherralle synnit anteeksi.

        Kesän suurissa seuroissa on saarnattu kaikista näistä raamatunkohdista ja vielä useimmissa seurapuheissa niihin on viitattu.

        Järjellekin täysin käsittämätöntä ja raamatunvastaista on, että kirkossa saarnataan, että rukouksessa muka saisi synnit anteeksi.

        Myöskin on perin typerää luulla, että Jumala kuulisi pitkät, harhaiset ja monimutkaiset rukouslitaniat, joita eri uskonnollisuuksissa harrastetaan. Esimerkiksi Mooseksen rukouksena oli usein pelkkä huokaus, joka kantautui huutona Jumalan korviin.

        Matt. 6:
        5 Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
        6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
        7 Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.

        On ilmeisen totta mitä Jumalan valtakunnassa sanotaan, että Raamattu on suljettu kirja. Sen sanoma avautuu vain uskon kautta. Ihminen ei voi omin voimin ja Raamattua lukemalla saada pelastusta. Selkä esimerkki tästä on Saulua (sittemmin Paavali), joka oli saanut aikansa korkeimman jumaluusopillisen koulutuksen ja luuli sitten uskovaisia vainoamalla saavuttavansa pelastuksen.

        1. Kor. 1:21

        Sillä että Jumalan viisaudessa ei maailma tuntenut Jumalaa viisauden kautta, niin kelpasi Jumalalle tyhmän saarnan kautta niitä vapahtaa, jotka sen uskovat,

        Ef. 2:8

        Sillä armosta te olette autuaiksi tulleet, uskon kautta, ja ette itse teissänne: Jumalan lahja se on:

        Siinäpä tuli koko veeältarina joka on saarnattu miljoonaan kertaan pääsaarnana kymmeniä vuosia eli hyvin olet kuunnellut ja oppinut tarinan, jossa on siteeksi totta, mutta kaikki loppuliima on lestalaista humpuukia joka ei kestäö minkäänlaisen Raamatun edessä.

        Ensiksi lyhyesti, etkö sinöä ole kuullut koskaan sellaisesta kuin Pyhä Henki, oletko kuullutm, ja siitä kuinka Henki tekee työtä alati joka paikassa !

        Miljoonat ihmiset ovat tulleet kannon päässä elämänsä käännekohtaan ja siinä tehneet parannuksen ja saaneet JUmlan Hengen sinetin sydämeensä, siinä sinulle armonjärjestystä loppuelosi ajaksi, mieti sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä srk myrkyn nielleen kommentti.

        Vapaissa suunnissa kehotetaan uskomaan yksin Jeesukseen Kristuksen syntien sovittajana ja kehotetaan katsomaan yksin Kristukseen joka Jumalan Karitsaan.

        SRK liikkeessä katsotaan synteihin ja uskotaan ennen synteihin ja niiden anteeksiantamukseen.
        Sielunvihollinen on ovela kun on koko liikeen saanut tuijottamaan ja piehtaroimaan synneissä..siinä ihminen väkisellä vaipuu toivottomuuteen.

        Vain Kristus vapauttaa.

        Sielunvihollinen on ovela ..
        Onhan se ..Kato persauksitasi ellei ole jo siellä:) Kiesus te olette vanhaa paskaa!


      • Olki kenelläkään Uudessa Testamentissa, vaikka Jeesus sen lupasi???

        Näytä yksikään paikka Raamatusta, äläkä puhu pakallista soopaa, kuka saarnasi toiselle synnit anteeksi.

        Vain te menette aidan yli, luulette olevanne Jeesuksen yläpuolella. Siitä on tuomio kova, vasen jono ja kadotus. Eikä yhtään naurata, kun tietää juttunne pedofiilinen synnin anteeksi antamisen, kun isä on repinyt alakerran hajalle.

        Vähän naurattaa.


      • Nimenomaan on.
        Vastaamme Jeesuksen huutoon; Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

        Te ette opeta elämään kuten Jeesus, mm: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

        Tämä upotus on pelastuksen edellytys. Teillä ei ole yhtään upotuskastettua ihmistä, joten Pelastus on kaukana; Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Ja huom., usko on Jeesus, muilla ei ole niin väliä, kuten Lahkollanne.


    • Anonyymi

      Oliko tuo vapaan suunaan pyhättö pohjan maalla?
      Jos oli, ni sitäki kautta voi pelastua.
      Raamatusa sanotaan jotta pyhä hengi leppää pohjan maalla.
      Se pyhän hengen eteläisin lepäily alue mennee josaki kärsä mäen kohalla

      • Anonyymi

        Kyllä oli Pohjanmaalla.
        Pelastuksen tuo Jeesus, Messias, mutta siellä tuodaan se asia selvästi julki. Oma tahto ratkaisee.
        Raamatussa ei sellaista tietoa ole, että Henki lepää Pohjanmaalla, Hän ei lepää ollenkaan, kenttänä on koko maailma.


      • Anonyymi

        Heimo asuu turpakukkulalla! Kummalle puolen pelastusrajaa hän jää?


      • Ei sanota niin Raamatussa?
        Laita kohtasi näkyviin????


    • Anonyymi

      veeällä suorastaan kauhistuu kaikkea vapaasuunnan uskovia kohtaan, heidän mielestään kyse on noita-simoneista ei sen vähemmästä !

      eli tällainen on faktatodellisuus tässäkin asian kohdassa tämän porukan kanssa.

      he eivät voi kertakaikkiaan uskoa mihinkään joka ei tule heidän hoitomiestensä suusta.
      Raamattua he eivät tunne, eivät sitä tutki, heidän ainoa toivonsa on srk-kultin sana olkoot se kuinka hassu tahansa.

    • Anonyymi

      Noissa ns. vapaissa suunnissa on se ominaisuus, että niihin on helppo mennä. Voi aivan itse päättää, että sinne menen ja siellä pysyn.

      Jumalan valtakuntaan voi tulla sisälle vain, jos Jumala kutsuu.

      • Anonyymi

        voi taas älyvapaata kommenttia edellä !

        vapaassa suunnassa et voi mennä yhtään mihinkään ellet ole tullut omakohtaiseen uskoon, ottanut kasteen kuten Raamatusta luemme ja jos et elä uutta elämää, eli et taaskaan tajunnut mitään asiasta jost aluulit kirjoittavasi !

        loppulauseesi on yhtä tajutonta jost apitäisi kädestä pitäen opettaa muutama päivä aluksi.


      • Jumala ei kutsu mihinkään, valat on Jeesuksen.


      • Jumala ei kutsu mihinkään, valat on Jeesuksen.


    • Turhaa häpeilet.
      Vastaa siihen, monelleko kielelle Vellut on Raamattua kääntäneet kohdemaissaan?

      Epäilen, ettei yhtään, taas vapaiden suuntien lähetyöntekijät kääntävät kohdekielelle aina Uuden Testamentin.

      Kannattaa hieman perehtyä lähetyöhön, ennekuin naureskelee,

      Kerropa ne kohdeseurakunnat ja osoite, jolle olette kääntäneet? Tuntuu ihmeeltä, kun ette itsekään edes tunne Raamattua.

      • Anonyymi

        Pinnasänky, sydämesi täynnä synnin,
        kärsit katkeruudesta ja kivusta.
        Kaipaat armahdusta ja toivon valoa,
        joka antaa voiman ja vapauden.

        Lestadiolaisuus on tie totuuteen,
        joka avaa portin armon valtakuntaan.
        Siellä löydät lohdun ja rauhan,
        ja kaiken synnin anteeksiantamuksen.

        Rukoile rohkeasti Herralta voimaa,
        joka ohjaa askeleesi oikealle tielle.
        Usko syvällä sydämessäsi,
        ja tunnet Jumalan läheisyyden lämmön.

        Pinnasänky, älä epäröi,
        vaan astu askel kohti uutta elämää.
        Lestadiolaisuus odottaa sinua,
        ja antaa sinulle toivon uuden päivän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pinnasänky, sydämesi täynnä synnin,
        kärsit katkeruudesta ja kivusta.
        Kaipaat armahdusta ja toivon valoa,
        joka antaa voiman ja vapauden.

        Lestadiolaisuus on tie totuuteen,
        joka avaa portin armon valtakuntaan.
        Siellä löydät lohdun ja rauhan,
        ja kaiken synnin anteeksiantamuksen.

        Rukoile rohkeasti Herralta voimaa,
        joka ohjaa askeleesi oikealle tielle.
        Usko syvällä sydämessäsi,
        ja tunnet Jumalan läheisyyden lämmön.

        Pinnasänky, älä epäröi,
        vaan astu askel kohti uutta elämää.
        Lestadiolaisuus odottaa sinua,
        ja antaa sinulle toivon uuden päivän.

        Miten Pinnasänky kommentoi runon?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten Pinnasänky kommentoi runon?

        En ole koskaan alentunut pellejä kommentoimaan.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        En ole koskaan alentunut pellejä kommentoimaan.

        Mutta puhujaveljiä kommentoit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta puhujaveljiä kommentoit.

        Sehän minun asia eikä ne minulle mitään veljiä juuri ole, tuttuja vain.


    • Anonyymi

      Kas kun vaparitkin osaa näytellä vellua. Epärehellistä porkkaa molemmat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      4121
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2368
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2076
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      101
      1733
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1362
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      311
      1290
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1237
    Aihe