Mitä ovat nämä ohkaiset, ei siis kapeat, ns.
millikoon renkaat, jotka ovat suht. harvinaisia
ja siten myös kalliita. Kuinka ne
eroavat "tavallisista" renkaista. Tätä
rengastyyppiä on käytössä ainakin CX Turbossa.
Toisekseen, saako mistään enää sopivasti 2CV:n
125/?/? "vihannesleikkureita".
Ihme millirenkaat
6
1795
Vastaukset
- 2cvkimmo
>Toisekseen, saako mistään enää sopivasti 2CV:n
>125/?/? "vihannesleikkureita".
Misukan 125x15 on ihan yleisesti saatavana, tosin
kaikki rengasliikkeet eivät pidä enää hyllyssä,
joten menee tilaustavaraksi. Hinta on noussut
hissukseen, katuhinta ovh on nykyään n. 500,-
/kpl, mutta sopivasti tinkien olen kuullut 1500,-
/sarja asennettuna. Eikös tämä ole "sopivasti"?
Continental valmistaa Smartia varten etupyöräksi
135x15-55 rengasta, testiraportit 2CV-maailmalta
kertovat, että on tyyris ostaa ja kauhea ajaa. Ei
ole kaiketi saatavana Suomesta kun ei ole noita
Smarttejakaan montaa.
Toyo-merkkistä kumia on myös
saatavana "halparenkaana", maahantuonnin
alkamisesta ei ole vielä vahvistusta kuulunut.
Firestonea on myös ollut saatavana maailmalla,
mutta kuvio on aika karkea, sopii paremmin
vaikkapa Méhariin. - paulivil
CX-mallissa on metriset renkaat eli normaalin
tuumakoon sijaan vannekoko on ilmoitettu
milleinä. Eli vanteet vaihtamalla niistä pääsee
eroon. TRX-renkaita on käytetty myös joissakin
BMW-malleissa ja Michelinin lisäksi mm. Avon
valmistaa 60-sarjan 16":sta vastaavaa leveää
rengasta. CX:n TRX rengas taitaa maksaa tuplat
verrattuna tavalliseen CX-renkaaseen, joka ei kai
kuitenkaan GTi-malliin oikein käy. Gti-CX:ään käy
kai samat 15" vanteet kuin Evasion/Synergie/Jumpy-
pakuunkin. 225/50-15 lienee sopivin koko.- Brunkeberg
Surullisenkuuluisan Michelin TRX:n koko Turbo-
CX:ssä on 210/55 R 390. Helvetin kalliit renkaat ja
kivikovat alla. Turbon aluvanne oli aina kokoa 390
mm, tavallisessa GTi:ssä oli kahta tyyppiä, joko
390 mm tai 15*. - paulivil
Brunkeberg kirjoitti:
Surullisenkuuluisan Michelin TRX:n koko Turbo-
CX:ssä on 210/55 R 390. Helvetin kalliit renkaat ja
kivikovat alla. Turbon aluvanne oli aina kokoa 390
mm, tavallisessa GTi:ssä oli kahta tyyppiä, joko
390 mm tai 15*.Syy Citikan ja muiden harjahdukseen näihin TR-
renkaisiin oli siinä, että nämä olivat verrattuna
muihin aikalaisiinsa aika edistyksellistä
tekniikkaa. Rakenne juonsi juurensa Michelinin F1-
renkaista kevyine materiaaleineen ja erikoisia
vanteita vaativine runkoineen. Etuna näistä
saatiin sitten erittäin nopeasti reagoiva rengas,
joka hakee kai nykyäänkin vertaistaan tuon
ominaisuuden suhteen. Muissa seikoissa on toki
rengastekniikka mennyt ohi, mutta perinteinen
vanne kai rajoittaa kehitystä tämän suhteen. Tuo
metrisisyys estää vääräoppiset asennukset. Eli
eivät nuo autovalmistajat ilkeyttään tuollaisia
pyöriä valinneet vaan todella uskoivat tämän
patentin yleistymiseen. Taitaa Michelinkin
pikkuhiljaa lopetella noiden valmistamisen, kun
10 vuotta alkaa olla täynnä viimeisen
tuollaisilla kumeilla valmistetun auton iässä. - Brunkeberg
paulivil kirjoitti:
Syy Citikan ja muiden harjahdukseen näihin TR-
renkaisiin oli siinä, että nämä olivat verrattuna
muihin aikalaisiinsa aika edistyksellistä
tekniikkaa. Rakenne juonsi juurensa Michelinin F1-
renkaista kevyine materiaaleineen ja erikoisia
vanteita vaativine runkoineen. Etuna näistä
saatiin sitten erittäin nopeasti reagoiva rengas,
joka hakee kai nykyäänkin vertaistaan tuon
ominaisuuden suhteen. Muissa seikoissa on toki
rengastekniikka mennyt ohi, mutta perinteinen
vanne kai rajoittaa kehitystä tämän suhteen. Tuo
metrisisyys estää vääräoppiset asennukset. Eli
eivät nuo autovalmistajat ilkeyttään tuollaisia
pyöriä valinneet vaan todella uskoivat tämän
patentin yleistymiseen. Taitaa Michelinkin
pikkuhiljaa lopetella noiden valmistamisen, kun
10 vuotta alkaa olla täynnä viimeisen
tuollaisilla kumeilla valmistetun auton iässä.Michelin valmistaa ns. mobiilirenkaita, esim. X ja
XAs D-malliin löytyvät tuotanto-ohjelmasta, samoin
X 2CV:hen. Jopa 20-lukuisiin saa alkuperäiset
renkaat uutena. Hienoa kulttuuripolitiikkaa, tosin
hinnatkin ovat periaatteella "harrastaminen on aina
kallista". Kyllä TRX:kin varmasti pysyy
tuotannossa, hinta vain nousee entisestään. - Visa-mies
Brunkeberg kirjoitti:
Surullisenkuuluisan Michelin TRX:n koko Turbo-
CX:ssä on 210/55 R 390. Helvetin kalliit renkaat ja
kivikovat alla. Turbon aluvanne oli aina kokoa 390
mm, tavallisessa GTi:ssä oli kahta tyyppiä, joko
390 mm tai 15*.Ilmoitetaan nyt se GTi-25:nkin rengaskoko:
190/65R390.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä841719Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2721595Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2881373Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1701299- 57915
- 48881
- 66874
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em66873Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40861Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤48838