Olen 45v armeijan taistelulentäjä.Pääsen eläkkeelle. Armeijan lentäjillä etu, kun eläkeikä voi alkaa jo 45v täytettyä ja muita hommia saa tehdä niin paljon kuin tykkää menettämättä eläkettä. Lennänkin nyt noin 20v ajan ulkomailla mannertenväliä lentoja kuukausipalkka 35000e kk ja siihen päälle vielä 4000e kk eläke☺ Tienaan noin puolimilliä vuodessa.
Armeijan lentäjä
27
1454
Vastaukset
- Anonyymi
hyvät tienestit,mutta kerro meille mikä on knot?ja mihin sitä käytetään?
- Anonyymi
Knot on solmu eli 1knot=1,852km/h. Ilmailuliikenteessä käytetty yleinen termi lentokoneen nopeudesta.
- Anonyymi
Varo ettei lennä pelikaani turbiiniin ja tulotaso romahda.
- Anonyymi
Ei sitä ulkomaille tarvitse lähteä , saat samat edut eräästä Luvialaisesta puutavaraliikkeestä , kunhan vain eläkkeellä olet armeijasta ja kova töitä tekemään .
- Anonyymi
Sinä et ole lentänyt kuin kapakasta.
- Anonyymi
Jotenkin musta tuntuu että vaikka jalat eivät olekaan maassa niin kyllä kirjoittaa pitäisi osata hieman paremmin, jos siis yleensä edes olet lentäjä?
No mulle se on ihan sama vaikka olisit astronautti ja tulot "pilvissä", ihmettelen vaan että miksi sitä sitten pitäisi jatkaa 65 vuotiaaksi asti? Mistä sä tiedät paljonko sulla on päiviä jäljellä? Jos on varaa niin eikös niistä voisi nauttia nyt jo ja tekis sitten vaikka jotain "keikkaa" jos ei saa muuten aikaa kulumaan.
No, jokainen taaplaa tyylillään. - Anonyymi
Käyn terveystarkastuksissa joka vuosi. Monipuolinen tarkastus. Maksan itse kaiken. Synlab hyvä ja yli puolet halvempi kuin muut yksityiset. Työterveys noin kolmen vuoden välein eli liian harvoin, eikä siellä oteta kaikkea mitä tarvitsisi ottaa. Monissa firmoissa työterveystarkastus vain joka viides vuosi. Tutkitutan mm. maksa, kilpirauhanen, munuaiset kolesteroli, hb, crp paastosokeri, kuudenviikon keskiarvo sokeri pitkä tulehdusarvo jne. Kaikki olleet hyvät tähän mennessä.
- Anonyymi
Mille koneille olet tyypit lentänyt, kaikki? Millä aiot kaupallisella puolrlla ajkaa??
Paljon on maanopeutta 20solmun vastaisessa finaalin lopussa hornetilla?
Missä olit sentrifugitesteissä?
Paljon oli max G;t testissä?- Anonyymi
Hävittäjälentäjillä hetkelliset g-voimat yli 10g. Hornetilla. Suojapuku auttaa. Taju lähtee 7g ilman suojapukua ja 20g hengenvaarallinen. Pitää suorittaa jokaiselle konemallille oma koulutuksensa, jos haluaa lentää muita koneita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hävittäjälentäjillä hetkelliset g-voimat yli 10g. Hornetilla. Suojapuku auttaa. Taju lähtee 7g ilman suojapukua ja 20g hengenvaarallinen. Pitää suorittaa jokaiselle konemallille oma koulutuksensa, jos haluaa lentää muita koneita.
No kerro nyt , mille ne tyypit on ja mitä majakka missäkin on...?
- Anonyymi
Kukaan ilmavoimien lentäjä ei käytä sanoja "armeijan lentäjä"...
Mene huilimaan tykkimies - Anonyymi
Liikennelentäjien kuukausipalkka ei tosiaan ole 35 000 euroa kuukaudessa. Lähelle 20 000 euroa pääsevät jos lentävät ahkerasti kaukomaille.
- Anonyymi
Parhaimmat ovat mannertenvälisillä 400 000e vuosi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parhaimmat ovat mannertenvälisillä 400 000e vuosi.
Onhan noissa lentäjien henkilökohtaisissa lisissä yms. paljonkin eroja, joku voi tienata jopa 400 000e vuosi vastaavilta lennoilta, joissa keskimäärin tienaa 250 000e vuosi. Onhan esimerkiksi TVO:lla vuoropäälliköillä todella isoja eroja palkoissa. Joku tienaa 70 000e ja joku toinen vastaavasta hommasta jopa yli 100 000e.
- Anonyymi
Kunnan/Valtion IT hommissa 20 vuotta alalla ollut tienaa noin 60-70.000 € vuodessa.
- Anonyymi
Hyvä palkka. Minä tienaan merillä kipparina 75000e vuosi. 5 viikkoa töitä ja sama vapaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä palkka. Minä tienaan merillä kipparina 75000e vuosi. 5 viikkoa töitä ja sama vapaa.
Ei koskaan enää peltipurkkiin töihin..Pitkää linjaa voisi edes harkita,,,no ei kuitenkaan.
Monta satamaa lyhyessä ajassa ja paperihommat isot.
Ja sitä vaimoa käy joku panemassa, kun on viikkoja pois alvariinsa.
- Anonyymi
Väliäkös sillä, Omalla vaimolla vakikomea mies isolla. Hommat toimii aina, kun olen merillä:)
- Anonyymi
Mulla sama ja. Mitä väliä. Omaakin kolmikymppistä kaunista vaimoa käy välillä p.....ssa 3 eri todella isolla varustettua. Ja paljaalla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla sama ja. Mitä väliä. Omaakin kolmikymppistä kaunista vaimoa käy välillä p.....ssa 3 eri todella isolla varustettua. Ja paljaalla!
Jokainen tekee mitä lystää, mutta itse ainakin olen sitä mieltä, että ei vaimoa tule lainata muille, vaikka olisi miten komeet miehet ja hyvin varusteiset tahansa. Tottakai nainen siitä nauttisi. Se ei ole kuitenkaan oikein.
- Anonyymi
Ihmettelen vain sitä, miksi monia kateellisia vaivaa asia, mitä kukin tienaa? On se selvää, että joku sähkömies tienaa vaikka 30te, mutta joku toinen taas 70te vuosi. Osa firmoista maksaa tietystä syystä ns. tietyille tyypeille samasta työstä parempaa palkkaa kuin keskimäärin. Tämä pätee esim. TVO ja finnair.
- Anonyymi
Ok.
Mikä tän jutun pointti oli?- Anonyymi
Eurajoella todella moni kateellinen keskustalainen. Ei millään haluta uskoa, että jotkut tienaavat ja menestyvät vaikka onkin perussuomalainen, eikä kokkare tai kepulainen.. Kännipäissään auotaan palstalla päätä kirjoitusvirheineen ja tyhmine juttuineen.
- Anonyymi
Ois kiva pointti kuulla että missä tuo taistelulentäjä on taistellut.Akkansa kanssako vain vai oikein ilmaherruudesta? ruisleipä auttaa siinä asiassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ois kiva pointti kuulla että missä tuo taistelulentäjä on taistellut.Akkansa kanssako vain vai oikein ilmaherruudesta? ruisleipä auttaa siinä asiassa.
Horkilla yli 100 % lisää voimaa. Salli mun nauraa. Penkki vuodessa 100kg---220kg. Yli tuplaten parannus. Sitä ennen polki usean vuoden paikallaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan samoilla taistelupaikoilla olet aloittajan kanssa taistellut, kovin taistelu oli selviytyminen muutaman vuoden peruskoulussa, ei kuitenkaan kummallakaan niin pitkälle että osaisitte kirjoittaessanne edes pilkun jälkeisen välilyönnin laittaa. Sellainen opetetaan vasta peruskoulun neljännellä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan samoilla taistelupaikoilla olet aloittajan kanssa taistellut, kovin taistelu oli selviytyminen muutaman vuoden peruskoulussa, ei kuitenkaan kummallakaan niin pitkälle että osaisitte kirjoittaessanne edes pilkun jälkeisen välilyönnin laittaa. Sellainen opetetaan vasta peruskoulun neljännellä...
Niin,jotkut ne kiihottuu pilkuista ja muista välimerkeistä . Kuka milläkin tavalla on onnellinen.Ei se välilyönti mitään mutta ai ai se heittomerkki!
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa903416Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei3443000Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi1921608Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.2451421Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �621302Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano281051- 791027
- 741020
- 117980
- 72944