Missä linkissä joku muistaa laskelman jossa verrattiin yli10v auton korjaamista ja loppuunajamista VS uuden vähäpäästöisen ostamista. Ite oon ajanut 1000e hintaisilla rapeilla ranskalaisilla ja korjannut niitä vai välttämättömän verran . 4 kappaletta ja kaikilla ajanut yli 100000km . Eli lähes puol milj km ja autojen yhteis summa n 6500e korjaamisiin ja katsastuksiin mennyt n 1500e tietty liikenne- vakuutus ilman kaskoa. Auton valmistaminen sinänsä on jo iso hiilipäästö. Eikö olisi järkevää pitää autot liikennekelpoisina mahdollisimman pitkään?
Autojen loppuunkäyttäminen
2
69
Vastaukset
- Anonyymi
Varmaan joku kykenisi laskemaan taloudellisilla käyttöiän ympäristövaikutusten kannalta.
Järkevää se tietysti olisi käyttää autot loppuun.
Se vaan on niin, että useimpien ihmisen käytöstä ei ohjaa rationaalisuus vaan tunne.
Helppo huomata se tätäkin palstaa lukemalla. - Anonyymi
Lisäksi on paljon sellaisia jotka vaihtavat auton uuteen ennen ensimmäistä katsastusta, pääsee helpommalla!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli265153Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm123765Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403177IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm462719Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861298Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2811267- 591165
- 791129
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3941106Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2081029