Olisiko täällä kenelläkään kertoa selviytymistarinoita voimakkaan stressin jälkeisestä hiustenlähdöstä? Mulla oli itsellä häät tuossa pari kk sitten ja kesällä mulle puhkesi vaikea-asteinen masennus. Samalla meni kampaajakäynnillä värjäys pieleen ja lopulta hiuksiin tehtiin samalla viikolla 3 värikäsittelyä että homma oli kuosissa. Tiedän, oma syy kun värjäsin niin paljon, mutta olin masentuneen hysteerisessä tilanteessa, enkä edes kontrolloinut järjellä mitä teen. Tämä kaikki sai mut niin kovaan stressitilaan (ja värjäys päänahan ärtymään), että multa on parin kuukauden aikana lähtenyt oman arvion mukaan yli puolet hiuksista.
Olen vaihtanut sampoon Wellan sulfaatittomaan sampooseen ja hoitoaineen Kérastasen silikonittomaan Aura Botanica -vaihtoehtoon. Päänahka ei ole enää niin ärtynyt. Olen aloittanut syömään biotiinia, rautaa, d-vitamiinia, magnesiumia, cameliaöljyä, immufix-nimistä betaglukaania, kurkumaa ja kalaöljykapseleita. En osaa sanoa olisiko varsinainen hiustenlähtö jo rauhoittunut, kyllähän hiuksia yhä lähtee, etenkin pestessä, mutta en tiedä onko jo normaalin hiustenlähdön rajoissa. Hiukset pesen nykyään neljän päivän välein. Hiukset ohenevat koko ajan ja päänahka jo paistaa monista kohtaa. Veriarvot on katsottu ja ovat ok, hiuspohjan mikroanalyysissä ja hiuspohjan tutkimuksessa on käyty.
Ensinnäkin pelottaa, että kaljuunnun vallan. Onko kellään kokemuksia tapahtuuko näin vai ehtiikö uusia hiuksia kasvaa riittävän nopeasti? Sitten eniten ehkä mietin, että milloin hiukset ovat palautuneet kuntoon edes tyydyttävällä tasolla? Hiusakatemia mukaan jos hius lähtee kesken 2-6v kasvusyklinsä, se kasvaa takaisin vasta kun kasvusykli on kulunut loppuun. Pelkään olevani seuraavat 3 vuotta harvahiuksinen/kalju. Tämä epätietoisuus tässä riutoo..
Kaipaan polttavasti selviytymistarinoita ja etenkin tietoa tuosta kuinka nopeasti hiusten tuuheudessa/määrässä on paranemista odotettavissa! :) Kiitos jos jaksat kertoa mulle oman tarinasi<3
Kokemuksia stressiperäisestä hiustenlähdöstä, milloin hiukset taas tuuheammat?
Anonyymi
0
221
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418