Miksi naisten mieli halajaa niin kovasti naimisiin

Anonyymi

Miksi monet naiset haluaa niin kovasti naimisiin. Kun katsoo kailenmoisia hääohjelmia niin tulee miettineeksi miksi miksi naisten mieli halajaa niin kovasti naimisiin. Oli hinta/konsti/nöyryytys (vaikka julkinen) mikä hyvänsä. Mistä johtuu? Kyselen uteliaisuudesta, kun itsellä ei ole koskaan ollut vetoa tämmöiseen, pitkän elämän aikana. Pitkästä parisuhteesta ja perheestä huolimatta. En lähde kiistelemään siitä onko avioliitto hyvä vai ei. Enkä siis tuomitse ketään. Olen vain utelias. Vai onko joillakin naisilla vain kova hinku päästä naimisiin? Perustelethan hieman? Itse häät? Valkoisiin pukeutuminen? Ajatus siitä että jotenkin omistaa miehen?
Entä eikö tule negatiivisia ajatuksia:
Pallo jalassa-tunne? Pakko tehdä lapsia (vaikka ei ehkä haluaisi) -tunne? ; Sitoutuminen ihmiseen loppu elämäksi jota ei ehkä tunnekaan kovin hyvin, eikä välttämättä haluakaan häntä 2/5/10/50 vuoden päästä.
Siis selittäkää pliis. Oikeasti en ymmärrä tätä. Anteeksi jo etukäteen jos tylsyyteni/
ymmärtämättömyyteni/
epäromanttisuuteni loukkaa jotakuta.

16

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehkä jotkut on vaan tyhmiä...

    • Anonyymi

      Ei se tarkota palloa jalassa eikä lapsia. Ei ees avioehtoa. Eiköhän kaikilla oo omat säännöt suhteessaan silti ja päämäärät. En omiani lähde avaamaan mutta meillä lapset on esim asia joita kumpikaan ei painosta tekemään saati hingu.. Kiirekään ei ole. Eikä omakotitaloonkaan ole kiire.. Meillä molemmilla on vielä melkee 40 v aikaa tehdä töitä ja kattella.
      Me haluttiin sitoutua toisimme, pienet vaatimattomat häät, ei pröystäilyä eikä esitystä. Meidän näköse mutta kuitenkin mieleenpainuvat. Ketään ei tarvinnut nöyryyttää.
      Se ei meinaa kyllä palloa jalassa koska terveessä suhteessa saa liikkua ja elää ihan omaa elämää.
      Uskottomuusasiatkin on jokaisen suhteen oma juttu. Toisilla on lupa käydä vieraissa. Toiset sopii että ollaan uskollisia.

      Kahdella ihmisellä on oltava samat arvot jo seurustellessa.. Muuten voi tulla äkkiero. En itse ota paineita tulevaisuudesta asenteella:"koska muutkin!"

      Me eletään tasan miten eletään ja muut elää miten elää..Turha puuttua! Mua ei kiinnosta arvostelijat. :p
      Jokanen liitto on omansa.

      T. Metal gurrll

    • Anonyymi

      Sä kirjotit ap ton todella vastenmielisellä tavalla. Muka nöyränä.

      Sun ei tartte todellakaan ymmärtää, koska kukaan ei sua naimisiin pakota. Joten kannattasko keskittyä ihan siihen omaan elämään vaan.

      Et tuu täältä saamaan sua ittees tyydyttäviä vastauksia. Tai ylipäätään totuuksia koska sellasia ei ole olemassakaan.

      Huomaan ja ymmärrän miks tähän kukaan ei oo jaksanu vastaa.

      • Anonyymi

        Sinun ei tarvitse esittää tietäväsi millä mielialalla sinulle täysin ventovieras ihminen mitäkin kirjoittaa. Eikä kukaan pakota sinua vastaamaan kysymykseen.


    • Anonyymi

      Tuo olettamus jo että vaan naiset haluaa naimisiin.. Tsiisös ei se niin mene 😂
      En ees lukenu loppuun. Ei jatkoon -->

      • Anonyymi

        Niin avioliittohan on vanha nimenomaan miesten kehittämä instituutio, jossa nainen tehdään täysin riippuvaiseksi ja puolustuskyvyttömäksi. Mies haluaa omistaa naisensa 100% ja pätee aina ja ikuisesti. Nainen haluaa naimisiin, jotta saa vakuuden miehen lopullisesta sitoutumisesta ja hyväksynnästä. Tämän jälkeen voikin vähän rentoutua, kun parisuhde on lukittu, kenties kiinnittämällä jopa vertauskuvallinen lukko johonkin maailmankolkkaan pilaamaan toisten arkkitehtuurista nautintoa...

        Sitten kaikki puetaan "valkoisiin"😂👌

        Itselläni ei ole mitään avioliittoa vastaan, kunhan olisi oikea mies, joka minut haluaa omistaa❤☀💋

        Voin toki sinkkunakin olla ja panna ketä haluan.

        Maailma on raaka ja rankka paikka, mutta rakkaus sitä edes vähän kaunistaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin avioliittohan on vanha nimenomaan miesten kehittämä instituutio, jossa nainen tehdään täysin riippuvaiseksi ja puolustuskyvyttömäksi. Mies haluaa omistaa naisensa 100% ja pätee aina ja ikuisesti. Nainen haluaa naimisiin, jotta saa vakuuden miehen lopullisesta sitoutumisesta ja hyväksynnästä. Tämän jälkeen voikin vähän rentoutua, kun parisuhde on lukittu, kenties kiinnittämällä jopa vertauskuvallinen lukko johonkin maailmankolkkaan pilaamaan toisten arkkitehtuurista nautintoa...

        Sitten kaikki puetaan "valkoisiin"😂👌

        Itselläni ei ole mitään avioliittoa vastaan, kunhan olisi oikea mies, joka minut haluaa omistaa❤☀💋

        Voin toki sinkkunakin olla ja panna ketä haluan.

        Maailma on raaka ja rankka paikka, mutta rakkaus sitä edes vähän kaunistaa..

        Kuten varmasti kaikki tietävät että on olemassa myös välimuotoja, kuin olla villi sinkku tai visusti naimisissa.
        Olen myös huomannut sen että monilla miehillä on kyllä halu "omistaa" nainen.
        Mutta ei avioliitto mitenkään takaa sitä että mies tai nainen on sitoutunut. Minun mielestäni ihminen sitoutuu jos oikeasti rakastaa toista ja se on jokaisen omassa päässä, ei riipu siitä onko se paperilla tai onko yhteistä omaisuutta, yhteisiä lapsia, tai edes yhteinen asunto.
        En tietenkään tarkoita sitä että avioliitossa on jotain pahaa, jos on molempien tahto.
        Eikä tietenkään myöskään sinkkuudessa ole mitään pahaa, jos se on omasta tahdosta kiinni.


    • Anonyymi

      Jos haluaa perustaa perheen on ihan järkevää että varmistuu siitä että toinen osapuoli on todella sitoutunut suhteeseen. Jos mies ei halua naimisiin niin sehän tarkoittaa ettei hän ole valmis sitoutumaan suhteeseen. Ja jos toinen ei ole valmis sitoutumaan niin miksi perustaa sellaisen kanssa perhettä.
      Ja naimisiinhan mennään vain kerran elämässä. Tai olisi ainakin tarkoitus että näin olisi. Avoliitto on ihan ok. silloin kun kumpikaan ei ole valmis vielä kuitenkaan perustamaa perhettä eikä sitoutumaan yhteiseen elämään täysillä. Silloin suhteen voi lopettaa vaivatta.

      • Anonyymi

        Sitoutuminen ei riipu siitä onko naimisissa vai ei. Kyllä sitoutumisessa on kysymys ihmisen omasta luonteesta, siitä kuinka arvostaa kumppaniaan ja parisuhdettaan. Perheen perustaminen ei myöskään vaadi avioliittoa.


    • Anonyymi

      Onhan luodattu naisten mielipiteitä tuosta asiasta jo kauan. Moni suominainen sanoo, että en välitä mennä naimisiin, mutta haluan kokea ne häät.

    • Anonyymi

      Aloittaja tässä.
      Pitää kai täsmentää koska osa loukkaantui ja otti tämän niin kovin henkilökohtaisesti.

      Kuten alussa sanoin niin ajatus lähti hääohjelmasta. Ihan tarkalleen ottaen ohjelmasta Häät sulhasen tapaan. Tätä olen aina välillä katsellut kun tulee usein televisiossa silloin kun ei muutakaan tule. Järkyttävää on mielestäni se miten sulhaset nöyryyttää morsiamia, tälläistä siis joissakin jaksoissa, ei missään tapauksessa kaikissa jaksoissa.
      Sulhanen saattaa hankkia morsiamelle mekon jonka tietää olevan susiruma (jopa morsiamen itsensä mielestä) ja järjestää oikein nöyryyttävät hääjuhlat, vaikka tietävät että morsian ei pidä siitä ja kokee sen nöyryyttävänä (huom! Vielä telkkarissa julkisesti) ja jotkut sankarit vielä pettää polttareissa (ymmärrän kyllä että joillakin on avoin suhde, tuskin kuitenkaan kovin yleinen ratkaisu).
      Näistä kaikista seikoista huolimatta häät vietetään.

      Eikö tuossa vaiheessa itseään kunnioittava nainen nostaisi kytkintä ja jättäisi miehen itse selvittämään ohjelma formaatin kanssa hääsotkun...
      Tuollainen sulhanen ei vaikuta arvostavan naistaan, eikä avioliittoa. Sillä kumppanin nöyryyttämisestä julkisesti ei todellakaan tule rakkaus tai kunnioitus ensimmäisenä mieleen.

      Joten mitä muuta tästä voi päätellä muuta kuin sen että (joillakin!) naisilla on melkein pakkomielteinen tahto mennä naimisiin.

      En tietenkään tarkoittanut että tämä koskisi kaikkia naimisissa olevia naisia.
      Eikä edes tuossa ohjelmassa ole kaikki sulhaset tahallisesti nöyryyttäneet morsiamia, pikemminkin pienempi osa niistä. En toki ole läheskään kaikkia jaksoja katsonut, ehkä kolme-neljä kautta yhteensä laskettuna .

      Kun en oikein noin yleensäkään ymmärrä tahtoa mennä naimisiin, kun itse näen sen pallona jalassa, mikä varmaan tulikin selväksi aiemmin. Niin miten tuollaista voi ymmärtää...
      Siis tulee väkisinkin tunne että näillä kaiken p.n sietävillä morsiamilla on ajatusmaailma: "ei sen väliä kuinka pahasti julkisesti minua nöyryytetään. Eikä sen väliä piittaako sulhanen edes. Kunhan vain pääsen naimisiin"...

      Eli toivoin että joku osaisi selittää tuon että onko osalla naisista todella noin kova hinku mennä naimisiin, vaikka julkinen nöyryytys olisi kuinka kova ja jos on näin niin miksi se on niin kova?
      Vai onko kysymys siitä että joillakin naisilla ei ole pientäkään itsekunnioitusta, jolloin he eivät tietenkään odota sulhaseltakaan kunnioitusta?

      Toinen asia mitä olen ihmetellyt aina, miksi se hääpäivä on joka kerta sanottu olevan vain naisen elämän tärkein päivä? Miksei miehen? Tämä on sinänsä typerä kommentti koska luo juuri tätä väärää mielikuvaa siitä että on vain naisten tahto mennä naimisiin.

    • Häät, avioliitto ja prinsessaleikki vastaavat useimpien ihmisten biologisia tarpeita, vaikka ne ovatkin puetut kulttuuriseen muotoon.

      Miesten ja naisten ero näissä asioissa juontuu siitä, että eräissä asioissa varhaisen ihmisen biologinen rooliero on ollut suuri. Meidän geenimme ovat jokseenkin muuttumattomina periytyneet niiltä ajoilta.

      Itsekään en pidä hääjuhlista vaikka olenkin taipunut kulttuurin muokkaamaan avioliittoon. Vaimoltani tyttönä ollessaan sukulaisensa jatkuvasti utelivat, milloin ne hääkutsut oikein tulevat. Kiertoilmaushan se vain oli uteluille, onko poikaystävä jo olemassa. Vaimoni oli kuitenkin luvannut, että kyllä ne sitten aikanaan tulevat.

      Vaimoni piti puheita sitovina, joten esitin, että jospa pidettäisiin häät vain hänen vierailleen. Se taas tuntui hänestä mahdottomalta ja liian vinolta. Niinpä sitten jouduttiin kutsumaan minunkin suvun kaarneet ja korppikotkat, nekin joiden kanssa en ollut edes ollut tekemisissä. Kiusallista, mutta pakollista. Muutenkaan en ollut koskaan viettänyt minkäänlaisia juhlia, joissa olisin ollut juhlien kohteena.

      Itse vihkitilaisuus ortodoksisessa kirkossa oli kaunis. Vaimoni oli pukeutununut itse suunnittelemaansa uskomattoman upeaan prinsessa-asuun, häämekkoon, ja pappi kruunasi meidät perheen kuninkaaksi ja kuningattareksi, sekä tarjosi yhteisen viinimaljan muistona siitä, että alkujaan häitä oli vietetty ehtoollisliturgian yhteydessä.🌹👀

      • Anonyymi

        Kiitos hyvästä vastauksesta. Sait ajattelemaan asiaa tuosta näkökulmasta. On varmasti totta että joitakin naisia on saatettu suvun voimin painostaa nuoresta asti ja varsinkin jos on uskonnollinen koti. En ole koskaan ajatellut tätä.
        Minua ei nuorena painostettu mitenkään naimisiin. Voi osasyy olla siihen että juuri siksi tätä tarvetta naimisiin menosta ei koskaan tullut. Ja kun avomies on vielä ollut näiden melkein 20vuoden ajan ollut samoilla linjoilla asiasta, niin tietenkin myös se vaikutti asiaan.
        Totta myös että merkittävä tekijä asiassa on myös se että toiset ihmiset ilmeisesti oikeasti pitävät isoista juhlista ja keskipisteenä olemisesta, itse kokisin tuon lähinnä kiusallisena ja ahdistavana.
        En pidä minkäänlaisista juhlista erityisemmin muutenkaan, menen juhliin ainoastaan jos en mitenkään voi kiertää kutsua ja henkilö on niin tuttu etten kehtaa olla mitenkään menemättä. Onneksi näin ei ole käynyt monta kertaa. Itse en koskaan juhlia pidä.
        Mutta isot juhlat ja huomion keskipisteenä oleminen ei kyllä ole pelkästään naisten juttu. Tunnen monia miehiä jotka pitävät isoja, näyttäviä juhlia ja kutsuvat kymmeniä vieraita ja ilmeisesti pitävät huomion keskipisteenä olemisesta. Esim. kun täytetään pyöreitä vuosia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos hyvästä vastauksesta. Sait ajattelemaan asiaa tuosta näkökulmasta. On varmasti totta että joitakin naisia on saatettu suvun voimin painostaa nuoresta asti ja varsinkin jos on uskonnollinen koti. En ole koskaan ajatellut tätä.
        Minua ei nuorena painostettu mitenkään naimisiin. Voi osasyy olla siihen että juuri siksi tätä tarvetta naimisiin menosta ei koskaan tullut. Ja kun avomies on vielä ollut näiden melkein 20vuoden ajan ollut samoilla linjoilla asiasta, niin tietenkin myös se vaikutti asiaan.
        Totta myös että merkittävä tekijä asiassa on myös se että toiset ihmiset ilmeisesti oikeasti pitävät isoista juhlista ja keskipisteenä olemisesta, itse kokisin tuon lähinnä kiusallisena ja ahdistavana.
        En pidä minkäänlaisista juhlista erityisemmin muutenkaan, menen juhliin ainoastaan jos en mitenkään voi kiertää kutsua ja henkilö on niin tuttu etten kehtaa olla mitenkään menemättä. Onneksi näin ei ole käynyt monta kertaa. Itse en koskaan juhlia pidä.
        Mutta isot juhlat ja huomion keskipisteenä oleminen ei kyllä ole pelkästään naisten juttu. Tunnen monia miehiä jotka pitävät isoja, näyttäviä juhlia ja kutsuvat kymmeniä vieraita ja ilmeisesti pitävät huomion keskipisteenä olemisesta. Esim. kun täytetään pyöreitä vuosia.

        Kiitos vastauksen vastauksesta. Jos parilla on samat intressit, ei tarvitse neuvottelua.


    • Anonyymi

      koska suomessa pakotetaan avioeroamaan nuoria

    • Anonyymi

      En tiedä muiden motiiveista, mutta minä ainakin haluan saada pallon jalkaan tai sormuksen sormeeni merkiksi että kuulun osaksi jonkun miehen elämää. Olen elänyt avoliitossa kahdesti ja lapsiakin on toisesta siunaantunut mutta vielä en ole avioliittoon asti päässyt. Olen harkitseva enkä usko että tekisin avioliittopäätöksen vain siitä syystä että haluan naimisiin. En mene väärän miehen kanssa naimisiin, enkä ole niin tehnytkään.
      Minulle on tärkeää myös hääjuhlan vietto. Itse olen ollut vain ihanissa häissä. Häissä tärkeää on juhlia sekä avioliittoa mutta myös tuoda kahden ihmisen suvut ja ystävät yhteen. Itse ajattelen ainakin muiden häissä olleen parasta antia se että on saanut tutustua uusiin ihmisiin ja tavata ne joista on kuullut paljon mutta ei nähnyt. Nykyaikana kun ei niin paljon pidetä yhteyttä sukulaisiin ja kauempana asuviin ystäviin.
      Ja häät on aina koskettava tapahtuma. Tutustuu samalla paremmin hääpariin erilaisten hääleikkien, puheiden ym. Myötä.
      Ja avioliitossa on ainakin itselleni se ero avoliittoon, että sen jälkeen kaikki on yhteistä, aviopuolisot on elatusvelvollisia toisistaan. Avoliitossa voi hyvinkin elää taloudellisesti erillistä elämää mutta avioliitossa ei. Ja kyllä minulle merkitsee paljon sanat myötä-ja vastamäessä. Avoliiton voi päättää syystä kuin toisesta, mutta avioliitossa sitoudutaan myös kestämään ne huonot ajat. Toki ei kaikkea pidä kestää missään liitossa. Toivottavasti vielä löydän samalla tavalla ajattelevan miehen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1766
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1377
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1316
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1263
    5. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1250
    6. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1189
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1166
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      611
      1128
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      9
      1034
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      964
    Aihe