Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Oletko harrastanut keräilyä ?

Anonyymi

Oletko keräillyt postimerkkejä, astioita, äänilevyjä, lehti, tauluja tai jotain muuta ?
Onko kokoelmasi vielä tallella vai mitä sille tapahtui ?

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Isä keräsi. Kokoelma on tallessa.
      Lapsena opin kokoelman kautta, mitä kumman maita ovat Viro, Latvia ja Liettua.
      Isällä oli Zeppelin- merkkikin, mutta se on hävinnyt.

    • Anonyymi

      Olen kerännyt matkakokemuksia. Nuorena reppureissuja, nyt mukavuus edellä. Joka mantereella olen käynyt, aina sen mukaan missä on paras sää. Harrastin nuorempana kiipeilyä, joten vuoristot ovat tulleet tutuksi, Ranskan Alpit mieluisin kohde. Joulun ajaksi lennämme Miamiin. Matkoilta on paljon valokuvia ja filmejä, en kerää muutenkaan mitään krääsää.

      • Anonyymi

        Ei, keräily ei kuulu luonteelleni, koen sen tavaran haalimisena, tavaroiden joita arvostaa. Niiden keräily varmaan antaa tunteen vauraudesta, rahankin arvosta esineissä. Paljonhan rahakin liikkuu ihmisten halusta kaupallisesti ostaa ja vaihtaa laatutavaraa. Kysyntä luo jatkuvasti tarjontaa siinäkin.
        Yksittäisen esineen kauneusarvo ilahduttaa , mutta kerätä niitä enemmän ja enemmän on minusta omistamisenhalua.

        Eräs aikamme muoti-ilmiöistä, joista on nähty järkyttäviäkin seurauksia.


    • Anonyymi

      Jotkut keräilykohteet ovat ihan mielenkiintoisia postimerkeistä elämyksiin/matkoihin,
      mutta joskus miettii mikä saa ihmisen keräämään tolkuttoman määrän
      jotain yhtä tavaraa esim. vain elefantteja tai mitä vain yhtä koriste-esinettä.
      Mikähän "mytologia" siihen liittyy ? Ehkä joku kertoo ?

      Itse "keräsin" nuorena Lundia-huonekaluja, kun oli tarve sisustaa ensimmäistä omaa kotia. Aloitin kirjahyllystä, koska tarve oli hyllyille ja Lundia-hyllyä pystyi jatkamaan tarpeen mukaan.

      Kun hyllyä oli kaksi seinällistä, katsoin järkevämmäksi siirtyä kirjaston käyttäjäksi, muuten tulen hukkumaan kirjoihin eikä mikään tila tule riittämään hyllyille.

      Joutuessani muuttamaan, lahjoitin kirjojani pois ja myin hyllynikin, seuraavassa asunnossa ei ollut yhtään "ehjää" seinää olohuoneessa, jonne olisin saanut hyllyistä jonkunlaisen harmonisen kokonaisuuden.

      • Anonyymi

        Keräilygeeniä on tarjottu ilmiön taustaksi. Mikä ettei, onhan siementen, marjojen, kasvien ja linnunmunien keräily hengenpitimiksi ollut tarpeen.
        Jos vielä molemmilta vanhemmiltaan sen perii, vahvistuuhan geeni tuplaantuessaan. He joiden geeniperimässä se on turhana jäänteenä, ovat olleet lukemattomien sukupolvien ajan riippumattomia ruoka-aineiden keräilystä.


    • Keräilen matkamuistolusikoita.
      Niitä on aika paljon, en tiedä tarkalleen montako.

      Ensimmäiset ostin itse silloin, kun vielä matkusteli Tukholmaa kauemmaksi.
      Sitten on vanhempi likkani, joka on innokas matkustelemaan eri puolilla maailmaa, tuonut reissuiltaan minulle aina lusikan ja useammankin. Aika monta tosin nuorempikin vaikka hän ei enää niin kamalan paljon matkustele.

    • Postimerkkejä keräilin erityisesti nuorempana. Ja tallessa ovat edelleen. Tulin lueskelleeksi filatelista kirjallisuuttakin. Aikaa myöten elämiseen ilmaantui sen verran runsaasti monenlaista menoa ja meininkiä, että postimerkkikansiot jäivät kaapin perukoille. Kun nykyisin aika ajoin on mieleen putkahtaa pälkähtänyt, josko jatkaisin postimerkkeilyä, niin tuumailtavaksi tulisi samalla keräilemisen kohteen, alueen, määrittely. Asia on mietintämyssyssä.

      Silloin nuoruusaikoina postimerkkien "hyvännäköisyys" oli yksi seikka, mikä vaikutti keräilyyn. Komeita vaakunoita ja hallitsijoitten kuvia oli erikoismerkkien lisäksi myös tavanomaisten käyttösarjonen postimerkkien kuva-aiheina. Myöhemmin olen kyllä arvioinut asioita myös jonkinmoisesta filosofisesta perspektiivistä eli erityisen upeita postimerkkejä on julkaistu monenlaisten hirmuhallitsijoitten kilvenkiilloituksina. Esim. Hitler- ja Stalin-aiheisia "edustavia" postimerkkejä on runsaasti. Tietysti historiaa se semmoinenkin.

      Tassa tuo s24-sivustomestarointi on muuttanut Leiriniekka-tunnuksen Anonyymiksi. Mikähän viisaus siinä lienee takana?

      • Kappas vaan eli jotenkin kommenttini näkyykin Leiriniekka-nimikkeellä. Arvaamattomia ovat operaattorin askaroimiset.


    • Anonyymi

      Olen kerännyt vanhoja astioita, pöytäliinoja, lamppuja, kynttilänjalkoja sun muuta.
      Niissä on tunnelmaa ja ne sopivat hyvin kotiini koska se ei ole moderni.

    • Anonyymi

      Rahaa ja omaisuutta. Nyt on huonossa jamassa kun kaikki vaan laskee.

    • Anonyymi

      Nurkat täynnä kaikenlaista roinaa, työkaluja ,hitsauskonetta , porakoneita ,autonrenkaita vanteineen , auton osia , kaapit täynnä vaatteita ......... pitäis aloittaa hautuusiivous :(

    • Anonyymi

      Marjoja, sieniä, elämyksiä.
      Taloudellisen vakauden perusteita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1829
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1565
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1518
    8. 59
      1384
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe