Autistiset öykkärit

Anonyymi

Onko sinunkin työpaikallasi henkilö, joka on teknisesti asiantunteva ja aikaansaava, mutta vuorovaikutustaidoiltaan autistinen ja aggressiivinen öykkäri? Sellainen joka saa arvaamattomalla ja epäempaattisella käytöksellä kollegansa olemaan jatkuvasti hieman varuillaan?

Miten pystytte parhaiten tulemaan toimeen tällaisen henkilön kanssa?

Onko kokemusta miten hankkiutua eroon tällaisesta henkilöstä korrektilla tavalla?

9

128

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onhan noita cowboy-koodareita tullut vastaan useammankin kerran. Yleensä tilanne on ollut sellainen, että olen huomannut paremmaksi itse häipyä firmasta, kuin ruveta vääntämään jonkun tietyn persoonan kanssa.

• Anonyymi

On tullut vastaan useammassakin paikassa. It-alalla aika yleinen persoonatyyppi.

• Anonyymi

Järjestä palavereja, keskusteluja, ryhmätilaisuuksia, monenkeskistä kommunikaatiota, mielellään ulkomaalaisia mukana. Ja pomo mukaan niihin mielellään.
      Tuollaisessa ympäristössä nuo aina on kuin liukkaalla jäällä ja pyllähtävät iloisesti turvalleen kun pitäisi olla kommunikointitaitoja, tunneälyä ja empatiakykyä. Ei niiden saa antaa jäädä sinne kammioonsa sulkeutumaan. Nykyinen työelämä muutenkin kaipaa eritaitoja.

Lisäksi voit toivoa tiimipäiviin ja vastaaviin ryhmätilaisuuksiin ohjelmaa, jossa joutuu kommunikoimaan muiden kanssa ja toimimaan yhdessä, sihteerin voi lahjoa laittamaan hänet sosiaalisesti lahjakkaiden ryhmään niin tuntee itsensä oikein epäonnistuneeksi. Ehkä lähtee itse pois kun tuntee olonsa epämukavaksi. :-)

• Anonyymi

Minun työpaikallani on vain (perheellisiä) ongelmattomia ihmisiä, miksi palkkaisimme mielenterveysongelmaisia? Heidän paikka on kuntoutuksessa.

• Anonyymi

Ei ole näkynyt. Sen sijaan on näkynyt sosiaalisina pidettyjä ihmisiä, joiden käytös on aivan h..tin epäsosiaalista.

• Anonyymi

Hirveen kuulosta kun aikuiset ihmiset haukkuu hankalia tyyppejä autisteiksi. Sun kaltaiset valopäät käyttää sitä haukkumasanana ja synonyyminä ikävälle ihmiselle. Ei tarvii ihmetellä miks lapset haukkuu pihoilla toisiaan autisteiksi. Ja miltähän tuntuu tällaisesta lapsesta, jolla oikeasti autismi lievänä kun sitä käytetään haukkumasanana?

• Anonyymi

Mielummin otan työparikseni hiljaisen mutta teknisesti osaavan henkilön kun suupaltin ja perseennuolijan joka istuu "etätöissä" ja mitä luultavammin sluibailee ja hakee muualle.

Ns. autistisen öykkärin kanssa voi saada kuitenkin projektit tehtyä kunnialla loppuun asti.

Itsekeskeinen perseennuolija taas ei saa vietyä mitään tehtäviään loppuun asti.

• Anonyymi

ovat tulleet tekemään töitä eivätkä pitämään marttaseuraa. On vain koetettava sumplia jotenkin eteenpäin vaikka kemiat kolisee tämän tästä.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      17
      2383
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1261
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      907
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      135
      848
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      831
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      807
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      776
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      745
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      164
      732
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      130
      684
    Aihe