Paniikki pissaamisesta

Anonyymi

Viime kesänä festareilla kusin housuun. Join tosi paljon vettä ja energiajuoman.
Sen jälkeen mulle on jäänyt trauma, että pissankohan taas housuuni.
Heti kun tunnen että mulla on vähänkään hätä, tuntuu että pissaan housuun.
Harvoin pystyn unohtamaan tunnetta. Mutta jos unohdan, pidättäminen onnistuu pitkään.
Jos en pysty niin mulle tulee kamala paniikki ja mun on pakko päästä vessaan. Heti.
Kun pääsen vessaan saattaa olla ettei pissaa tule melkein yhtään. Ja joudun odottamaan tosi kauan että sitä edes tulee.
Heti jos menen jonnekki missä tiedän ettei ole vessaa, niin tarkistan kokoajan onko mulla pissahätä. Panikoin sitä ihan kamalasti että mulle iskee pissahätä. Ja jos se iskee.. mulle tulee sellasia hetkiä kun tuntuu että se tulee housuun.
Mutta sitten taas kun pääsen vessaan, pissaa ei tule melkein yhtään.
En myöskään enään erota isoa ja pientä pissahätää toisistaan.
Mikä avuksi? Muilla samoja kokemuksia? Kukaan kussut myös julkisesti housuunsa?

26

2232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Luulisin että tuo sun ongelma on seurausta siitä yhdestä vahingosta kun tuli pissat housuun. Se on varmasti tuntunut niin nololta että sen takia on jäänyt trauma ja pelkoa että se voisi tapahtua uudestaan. Kirjoitit että pystyt pidättämään kauankin tarpeen vaatiessa mutta suosittelen pyrkiä välttämään pidättämistä turhan kauaa. Kun hätä tuntuu niin kannattaa mennä vessaan. Tärkeää olisi pystyä jotenkin käsittelemään aiempi nolo tilanne ja ymmärtää että se oli oikeasti vahinko eikä välttämättä toistu.Yleensäkin jos tapahtuu jotain noloa, mitä tahansa, niin kyllä sitä jännittää myöhemmin että mitä jos se tapahtuu uudestaan. Kannattaa yrittää päästä ajatuksesta eroon. Tapahtunut mikä tapahtunut eikä sille voi mitään jälkeenpäin.
      Usein monilla ihmisillä pelkästään jännitys tai hermostuneisuus aiheuttaa hieman ongelmia virtsarakon tai suolen kanssa. Eikä se ole millään tavalla vaarallista.

      • Anonyymi

        Niinpä, jotain traumaa varmaan tullut, jos on noin että tarvittaessa pystyy pidättämään kauankin. Kyllä se terveelläkin tulee pidätys tosi työlääksi jos todella paljon juo ja yrittää vaan pidätellä eikä asiaa helpota yhtään jos sattuu oleen vähän kännissä tai naurattaa.

        En ole mistään nettilähteistä löytänyt, että jännitys/hermostuneisuus aiheuttaisi pidätysongelmia, mutta kylläkin voi tuntua rakon ja suolen lisääntyneenä liikkeenä mikä osaltaan hieman haittaa pidätystä. Näin varsinkin jos on muutenkin problematiikkaa suoliston ja/tai rakon kanssa. Periaatteessa stressin pitäisi hillitä, sillä elimistön stressaantuessa se siirtää voimavaroja sinne missä eniten tarvitaan (esim. taistele/pakene -tilanne tai muu äkillinen tilanne) ja siksi esim. ummetus ei ole ihme stressaantuneella. On omalla kohdalla tuttuja juttuja ja jos ajatellaan määriä niin virtsanpidätys pahempaa ja on pitkänaikaa täysin mahdotonta pidätellä vaikka kuinka yrittää, koska vain riippumatta onko stressiä vai ei.

        Monisairas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, jotain traumaa varmaan tullut, jos on noin että tarvittaessa pystyy pidättämään kauankin. Kyllä se terveelläkin tulee pidätys tosi työlääksi jos todella paljon juo ja yrittää vaan pidätellä eikä asiaa helpota yhtään jos sattuu oleen vähän kännissä tai naurattaa.

        En ole mistään nettilähteistä löytänyt, että jännitys/hermostuneisuus aiheuttaisi pidätysongelmia, mutta kylläkin voi tuntua rakon ja suolen lisääntyneenä liikkeenä mikä osaltaan hieman haittaa pidätystä. Näin varsinkin jos on muutenkin problematiikkaa suoliston ja/tai rakon kanssa. Periaatteessa stressin pitäisi hillitä, sillä elimistön stressaantuessa se siirtää voimavaroja sinne missä eniten tarvitaan (esim. taistele/pakene -tilanne tai muu äkillinen tilanne) ja siksi esim. ummetus ei ole ihme stressaantuneella. On omalla kohdalla tuttuja juttuja ja jos ajatellaan määriä niin virtsanpidätys pahempaa ja on pitkänaikaa täysin mahdotonta pidätellä vaikka kuinka yrittää, koska vain riippumatta onko stressiä vai ei.

        Monisairas

        Stressin ei toki tarvi olla äärivoimakasta tai äkillistä vaan voi olla ja useimmilla varmaan pitkäkestoista.

        Pidätyskyvyn perusidea on, että aivojen kanssa "keskustellaan" milloin alkaa olla tarve pissata, mutta keskeisin säätely tapahtuu ristipunoksen keskuksessa selkäytimen alaosassa. Erityisesti silloin, kun tahdonalaisessakin säätelyssä vikaa, on syy hyvin tod.näk. tuolla ja tyypillisesti niitä on mm. välilevypullistuma ja MS.

        Kaikki syyt ei suinkaan ole hermostollisia vaan on niitä naistyyppisiä, kasvaimet, tulehdukset jne. Tässä kun on ollut ja tulee oleen liukasta, sitä väkisin jännittää jalkojen ja keskivartalon lihaksia pysyäkseen pystyssä. Tämmönenkin jännitys voi vaikuttaa lantionpohjaan ja samoin kova kuntosaliharjoittelu.

        Monisairas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Stressin ei toki tarvi olla äärivoimakasta tai äkillistä vaan voi olla ja useimmilla varmaan pitkäkestoista.

        Pidätyskyvyn perusidea on, että aivojen kanssa "keskustellaan" milloin alkaa olla tarve pissata, mutta keskeisin säätely tapahtuu ristipunoksen keskuksessa selkäytimen alaosassa. Erityisesti silloin, kun tahdonalaisessakin säätelyssä vikaa, on syy hyvin tod.näk. tuolla ja tyypillisesti niitä on mm. välilevypullistuma ja MS.

        Kaikki syyt ei suinkaan ole hermostollisia vaan on niitä naistyyppisiä, kasvaimet, tulehdukset jne. Tässä kun on ollut ja tulee oleen liukasta, sitä väkisin jännittää jalkojen ja keskivartalon lihaksia pysyäkseen pystyssä. Tämmönenkin jännitys voi vaikuttaa lantionpohjaan ja samoin kova kuntosaliharjoittelu.

        Monisairas

        Natriumia unohtamatta, on tosi tärkeä hermoston ja koko elimistön toiminnan kannalta! On toki glukoosia ja paljon muuta. Tarpeeksi kun on pielessä voi tulla keltasta ja ruskeeta, mutta on paljon muutakin oiretta silloin. Tässä tapauksessa ei varmaan ole mitään roolia, mutta omasta kokemuksesta tiedän tuon natriumin. Olen itse joutunut kuuntelemaan kaikenmaailman käsittämätöntä bullshittia eri syistä.

        Monisairas


    • Anonyymi

      Kofeiini juomat alkavat misuja kusettamaan ja tussu lihaksia pitäisi treenata!

    • Anonyymi

      Ajatuskin siitä että voi päästä pissa housuun saa ainakin minut ihan hysteeriseksi ja
      sitten se yleensä tapahtuukin eli housuun menee. Mulla vahinko kävi ensikerran
      kun olin yo kirjoituksissa, siitä oppineena aloin käyttämään Tena Lady suojia aina kun
      olen menossa jonnekin missä on ihmisiä. Helpottaa stressiä kun tietää ettei kukaan
      huomaisi vaikka housuun pääsisikin. Mutta on niitä näkyviä vahinkoja tapahtunut
      vaikka kuinka suojautuisi. Tästä olen oppinut että käytän vain mustia farkkuja,
      pitkähelmaisia paitoja ja aina pepunpeittävää takkia minimoimaan läikkien näkyvyyden vahingon satuttua.

      • Anonyymi

        Tuohonkin vaivaan on saatavana lääkitys.


    • Anonyymi

      Kyllä meitä on kaikenikäisiä, pikkutyttösistä mummeleihin. Jo kolmannes yli kolmekymppisistä on joskus kastellut pikkarinsa ja siitä vaiva vain lisääntyy
      vuosiensaatossa. Itse olen jo tovin käyttänyt suojia vaikka ikää on vielä alle
      neljänkymmenen, kun olet tehnyt muutaman tenavan niin olet valmis tenan
      käyttäjä. Nämä Tenan silhuette inkohousut ovat aika siistit, varmat ja huomaamattomat. Niiden kanssa on mukavampi riisua ja pukeutua jopa petipuuhissa
      kuin näiden tavanomaisempien suorakaidesuojien kanssa.

      Olin menneellä viikolla Tallinnanristeilyllä ja oli Tenan mustat silhuette inkohousut
      kokoajan jalassa ja kyllä oli mukavaa. Kattokaahan Tenan sivuilta mainos niin voitte
      taas alkaa bailata eikä tarvi pelätä nolojatilanteita.

    • Anonyymi

      Olin muutama vuosi sitten Ruisrockissa ja tutustuin erääseen hyvin mukavaan tyttöön.Ei siitä sen kummempaa kehkeytynyt,mutta olipahan kerran hauskaa minullakin.Jälkeen päin ajattelin,että ehkäpä parempi näin.

    • Anonyymi

      No mikä naurattaa? Monella hyvinkin "nätillä" lapsia saaneilla tyttösillä on pikku vaippa housussa, toisilla karkaa pisara toisilla liraus, ja ovat silti monen miehen
      mielestä mitä ihanampia rakastettavia. Itsellä on Tenan Silhuette inkohousut joka
      päivä jalassa ja silti mieheni rakastaa ja rakastelee kanssani lähes päivittäin.

      Mitä tulee julkisiin esiintymisiin, en tohtisi lähteä sinne ilman suojia sillä vessan
      etsintä saa stressaantumaan ja fiilis hyvistä bailuista häviää.

    • Anonyymi

      Itse aloin suojien käytön "vanhojen tansseissa" jossa suoja ensikerran myös kastui.
      Kokemuksesta viisastuneena olen myös bailannut suojat housussa ja en tosiaankaan
      lähtisi festareille ilman tenoja. Viimekesänä oli Rock in the City tapahtuma jossa
      kävin ja mulla oli tenan silhuette mustat inkohousut ja illan lopuksi harrastin intiimiä kanssakäymistä ja ei se kaveri edes huomannut niitä, vaikka olivat jo kastuneetkin
      hieman.

    • Anonyymi

      Eilen pääsi pissa housuun Koffin puistopartyissä, ihmisiä oli paljon joten puskapissillä
      ei kehdannut käydä, joten hyvänä ennakoijana laitoin jo kotona inkohousut jalkaan.

      Suoja toimi hyvin ja tuskin kukaan huomasi, että housuun pääsi muutamat pisut kun
      siideri maistui ja oli hyvä fiilis. Yöllä yllätyin miten painava inkohousu on kastuneena.

    • Anonyymi

      En lähde koskaan ns. kaupungille ilman inkohousuja, hame päällä voi hyvin käydä puskapissillä mutta ei niitä puskia tunnu olevan joka paikassa joten suojat hoitakoon
      tehtävänsä jos tarve vaatii.

    • Anonyymi

      Kyllä kovassa hädässä on lirautettu housuun, ei se nyt niin ihmeellistä oo. Käytä vain
      tummia housuja niin ei pikkaset kostukkeet näy. Kun on hauskaa, nauretaan, kutitellaan toisia niin silloin hädässä usein pääsee pikkaset housuun, itselle se on
      arkipäivää, tosin olen alkanut käyttämään Allwaysin distreet suojia jotta isompikin
      pissi imeytyy eikä näy. Kannattaa kokeilla niin stressi poistuu.

    • Anonyymi

      Onhan sitä jokusen kerran housuun lirahtanut, eikä se ole menoa haitannut joten
      turhaan olet vauhkona tapauksesta. Kokemus joka vanhemmiten uusii, nyt tiedät
      miten toimit/valmistaudut seuraavaan kertaan.

      Itse käytän suojia aina jos menen tapahtumiin joista en tiedä järjestelyistä, miten
      vessat ja missä kunnossa. On helpompi lirauttaa housuun kuin saada jokin tulehdus
      yleisistä vessoista. Ja mitä suojiin tulee itse suosin Allwaysin tai Tenan suojaavia
      alkkareita, pysyy pisuhousussa eikä tuoksut häiritse.

    • Anonyymi

      Juominen kannattaa aina(ainakin veden juonti), sillä jos juot vähän niin pissa väkevöityy ja olet huomattavasti alttiimpi tulehduksille ja se lisää alttiuta virtsankarkailuun.
      Itse olen nelikymppinen neljästi synnyttänyt ja kärsin virtsankarkailusta. Käytän
      inkohousuja alushousuina, ne antavat hyvän suojan kokopäiväksi ja kukaan ei
      huomaa vaikka housuun lirahtaakin. Työssä ja vapaalla voi olla huoleti ja keskittyä
      muuhun kuin että jos pissa karkaakin ja jos karkaa paljon ja jos joku huomaa että
      pissaa tuli housuun ja ....
      Kannattaa kokeilla suojia niin vältyt turhalta stressiltä asian suhteen, sillä stressi
      lisää myös virtsankarkailua.

    • Anonyymi

      Suojat ovat ok, antavat aikaa jos tilanne vaatii. Itse suosin Tenan silhuette suojia, ovat
      kuten alkkarit konsanaan, ja imee päästöt ja pitää tuoksut sisällään. Itsellä tuppaa
      lirahtamaan kun nauraa tai ponnistaa, mutta ei haittaa kun suojat pikkuhousuna.

    • Anonyymi

      Pidätysongelmat on monelle meistä arkipäivää. Onneksi suojat ovat niin kehittyneitä ja mukavia käyttää. Stressi virtsankarkailusta on uuvuttavaa joten ala käyttää
      suojia niin olo helpottuu. Juomista älä vähennä sillä se vain pahentaa virtsaamisvaivoja. Itse olen käyttänyt suojia jo vuosia ja kun on tottunut kuukautis-suojiin niin tottuu myös inkontinenssisuojiin.

    • Anonyymi

      Itse sain apua homeopaattisesta Argentum Nitricumista 200 ja 1 M potensseja otin. Vuosiin en uskaltanut mennä edes bussilla mihinkään ja autollakin vain jos luotin ihmiseen, että pääsen koska tahansa vessaan.

    • Anonyymi

      Always Discreet inkontinenssi alushousut jalassa, olo upea ja ei tarvi murehtia jos
      pääsee pikku päästö. Elämän ilo löytyy pikkuasioista ja pikkuasioista ei kannata
      stressata. Itsellä päästöjä tapahtuu lähes päivittäin tipoista lirauksiin kun nostelee,
      kipittää rappuja tai pidätyskyky kun loppuu bussissa tai kauppareissulla.

      • Anonyymi

        Tämmösen kanssa varmaan vielä pärjäilee, mutta sitten ei ole enää ihan pikkujuttu, jos on tunne tai kokemusta, että koko rakko tyhjenee vaikka miten taistelee vastaan.

        Monisairas


    • Anonyymi

      Olen esiintyvä taiteilija, ja minulta tuppaa pääsemään stressipissa housuun lähes
      joka keikalla. Käytän esiintyessäni Tenan Silhuette inkohousuja ja olen niihin ollut
      tyytyväinen, noloja tilanteita ei ole tullut.

      Se on ihme juttu kun jännittää tulevaa tilannetta niin ei tunne janoa, ei nälkää ei
      pissahätää.

      • Anonyymi

        Heipä hei,
        mulla on sama juttu, kun stressaa niin ei tunnu nälkä, jano eikä pissahätä ennenkuin housusta
        haarut kastuu ja silloinhan se on jo myöhäistä. Tilanteen mukaan itsekin käytän inkohousuja,
        farkkujen kanssa noita Silhuette housuja ja hameen kanssa Tenan Pants Plussaa. Silloin tunnen
        että suojaa löytyy ja kukaan ei sitä huomaa.


    • Anonyymi

      Mulla on erikoinen vaiva, kun ajan polkupyörällä niin alkaa pissattaa ja pidättäminen ei
      meinaa onnistua ja tuppaa housuun karkaamaan joskus isokin pissa. Mikä vaivan voi
      aiheuttaa?

    • Anonyymi

      Itselläni on takana useampi synnytys. Vaiva paheni vaihdevuosien alettua. Yritän voimistaa lantiopohjan lihaksia jumppaamalla. Olen lukenut toisten saavan apua myös estrogeenistä. Itse en käytä korvaushoitoa.

    • Anonyymi

      Lääkkeiden sivuvaikutuksena voi olla virtsankarkailua. Yleinen ongelma iäkkäämmillä, esim. laitoshoidossa olevilla melkein jokaisella on käytössä vaippahousut.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2685
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2272
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2020
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1749
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1666
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    8. 92
      1593
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe