k-market sinisalmi

Anonyymi

Hienoa että kauppa jatkaa toimintaa uusilla yrittäjillä. Toivotan onnea ja menestystä !

31

2952

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onnittelut minunkin puolestani uusille yrittäjille! Kyläkauppojen aika ei vielä ole ohi.

    • Anonyymi

      Viekissä kaljan ostajia onneksi riittää.

      • Anonyymi

        Kauppa ei kannata pelkällä kaljan myynnillä,,,kyllä siellä kauppa pitää muutenkin käydä.


    • Miten pitkään Sinisalmi onkaan toiminut? Siinä on tainnut vierähtää jo useampi vuosikymmen.

      • Anonyymi

        Kaikkea se asiantuntija ilkeää kysyäkkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkea se asiantuntija ilkeää kysyäkkin.

        Ei asiantuntijakaan voi tietää kaikkea. Muistelen, että jo 1980-luvulla oli kauppa, varmaan jo aiemminkin? Onko palstalla tietäjiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkea se asiantuntija ilkeää kysyäkkin.

        No. Minä ilkeän hiukan enemmän. Kysymyksessään ei mielestäni ollut mitään vikaa. Minä olen tuntenut tuon suunnan kyliltä kaikki kaupat ja kauppiaat. Siihen aikaan (1960) oli ko. kauppoja myös viiden ja viidentoista kilometrin sektorilla useita. Mätäsvaarassa, Varpasessa, Kylänlahdessa, Höljäkässä. Lieksaa lähestyttäessä muistelen Jumalissakin olleen kyläkaupan aikoinaan, sillä siellä olen käynyt., sisällä. Nallekarkkia luvalla, luvalla ostamassa. Hymyilkää.

        ”pankon kohtelias kiistakumppani”


      • Anonyymi

        Nyt olet myöhässä. Ei sua ollut olemassakaan silloin ,kun se kauppa aloitti.
        AIantuntijoitahan on mutta eipä sulle kerrota, lue vaikka valemediasta.


      • Anonyymi

        Lueppa Lieksan lehteä ko jutusta niin jospa asia selviis.


    • Anonyymi

      Nuotiomakkarat ostetaan sieltä, ja munkkikahvit Annukalta. Suosittelen Etelän turistillekin. Tervettä mieltä ajatukseen, ja oman sielunsa tuntoon, jne.

      ”Terve metsä ja ilmasto, ilman höpötystä.”

      • Anonyymi

        Kyseinen paikka eikö ole Nurmijärvellä josta saa lieksan parhaat munkit ja monet muut leivonnaiset.


      • Anonyymi

        Tuota olen sitä mieltä että viekin kylällä ei kaljan tai tupakan myynnillä pärjätä. Sitä mieltä myös olen että kaksi täysin alaa paremmin tuntevaa hyppää kauppiaaksi pikku kylälle jossa juoru liikkuu nopeammin kuin vpk. Onnea kuitenkin yrittäjille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota olen sitä mieltä että viekin kylällä ei kaljan tai tupakan myynnillä pärjätä. Sitä mieltä myös olen että kaksi täysin alaa paremmin tuntevaa hyppää kauppiaaksi pikku kylälle jossa juoru liikkuu nopeammin kuin vpk. Onnea kuitenkin yrittäjille

        Olihan Viekissä polttoaineiden myyntiäkin mutta paikalliset tankkasi ennen Lieksassa tai Nurmeksessa? Ilkisipä muuan asukas vielä valittaa kun polttoaineiden myynti loppui, mutta ko. henkilö ei koskaan Viekissä tankannut, kuulin. Ennen ajetaan kauemmas että saadaan 5 senttiä litralta halvempaa! Se on jotenkin katkeraa ihmisllä jos joku saa yrittämisestä tienattua leipänsä, sitä kun ruvetaan sitten pitämään miljonäärinä ja sehän ei passaa vaikka asia on aivan toisin! Kateus on kova sana nykyään, ja on ollut ennenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota olen sitä mieltä että viekin kylällä ei kaljan tai tupakan myynnillä pärjätä. Sitä mieltä myös olen että kaksi täysin alaa paremmin tuntevaa hyppää kauppiaaksi pikku kylälle jossa juoru liikkuu nopeammin kuin vpk. Onnea kuitenkin yrittäjille

        Kyllä kesäaikaan hyvin asiakkaita piisaa. Valikoima samalla tasolla kun pysyy niin jatkossakin piisaa asiakkaita. Ja kyllä, Annukka Nurmijärvellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olihan Viekissä polttoaineiden myyntiäkin mutta paikalliset tankkasi ennen Lieksassa tai Nurmeksessa? Ilkisipä muuan asukas vielä valittaa kun polttoaineiden myynti loppui, mutta ko. henkilö ei koskaan Viekissä tankannut, kuulin. Ennen ajetaan kauemmas että saadaan 5 senttiä litralta halvempaa! Se on jotenkin katkeraa ihmisllä jos joku saa yrittämisestä tienattua leipänsä, sitä kun ruvetaan sitten pitämään miljonäärinä ja sehän ei passaa vaikka asia on aivan toisin! Kateus on kova sana nykyään, ja on ollut ennenkin.

        Jamalissa oli kol.e kauöpaa. Keräsen,Honkasen ja Taunon kauppa.
        Varpasessa omi viisi koulua ja yksi potsi jpka ammuttiin nälkävuonna 1974


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota olen sitä mieltä että viekin kylällä ei kaljan tai tupakan myynnillä pärjätä. Sitä mieltä myös olen että kaksi täysin alaa paremmin tuntevaa hyppää kauppiaaksi pikku kylälle jossa juoru liikkuu nopeammin kuin vpk. Onnea kuitenkin yrittäjille

        Lie kummallakaan "yrittäjällä" kaupallista koulutusta taustalla? Palveluammatissa pitää olla neutraali (kaikki asiakkaat huomioitava), joten tatuodut kädet ja tissit piiloon kuten muissakin kaupoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lie kummallakaan "yrittäjällä" kaupallista koulutusta taustalla? Palveluammatissa pitää olla neutraali (kaikki asiakkaat huomioitava), joten tatuodut kädet ja tissit piiloon kuten muissakin kaupoissa.

        Samaa minäkin mietin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jamalissa oli kol.e kauöpaa. Keräsen,Honkasen ja Taunon kauppa.
        Varpasessa omi viisi koulua ja yksi potsi jpka ammuttiin nälkävuonna 1974

        Honkasen Viljo piti K-kauppaa, mutta oliko se siinä melkein vieressä tien toisella puolella ollut kauppa S- vai T-kauppa? Postikin taisi olla Jamalissa sen saman tien varrella kuin Honkasen kauppa, mutta en tunnistanut sitä enää ohi ajaessani kun edellisesti Jamalin visiitistä oli mennyt jo liki 20 vuotta.


    • Anonyymi

      Lomailen kesäisin joitakin viikkoja Viekijärven kesämökilläni ja Viekin kauppa on silloin lähikauppani. Saan sieltä kaiken tarvitsevani ja jos mitä ei satu heti olemaan hyllyssä, se tilataan seuraavaksi käyntikerraksi.

    • Anonyymi

      Lapsuudessani emme asioineet Viekin kaupoissa kuin satunnaisesti, koska Jamalin kauppa oli meille paremmalla "hollilla", ns. liikenneyhteydet toimi paremmin - Sinisalmen kauppias Ollilla oli muuten myymäläauto jossakin 60-70 luvun vaihteessa, joka kävi meidänkin kylän perukoilla. Silloin tuli käytyä ostoksilla.

    • Anonyymi

      vai on viekissä kauppias vaihtunut..jo 4 vuotta sitten...se nainen joka oli siinä ennen kauppiaana oli tosi mukava...nyt en muista nimeä...no onnea uudelle yrittäjälle.

      • Anonyymi

        enään siinä ei ole kauppaan kun se hakeutunut konkurssiin pysyvästi ja rakennus puretaan.


    • Anonyymi

      Ympäri se meni. Viekiläisille ihan oikein

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä vaan katsomaan kauppaa. https://www.youtube.com/watch?v=A5licBLJHiI

        Just joo, kauppiaspariskunta on itse saanut aikaan nuo ilmiöt. Kehottaisin hakeutumaan avun piiriin muuten ongelma jatkuu uudessakin asuinpaikassa tällä perheellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just joo, kauppiaspariskunta on itse saanut aikaan nuo ilmiöt. Kehottaisin hakeutumaan avun piiriin muuten ongelma jatkuu uudessakin asuinpaikassa tällä perheellä.

        Onko aikaisemmilla kauppiailla samoja havaintoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just joo, kauppiaspariskunta on itse saanut aikaan nuo ilmiöt. Kehottaisin hakeutumaan avun piiriin muuten ongelma jatkuu uudessakin asuinpaikassa tällä perheellä.

        Kerro miten ne on saanut itse aikaan? Kait sinä tiedät, kun kerran syyttelet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro miten ne on saanut itse aikaan? Kait sinä tiedät, kun kerran syyttelet?

        Psykiatria voi antaa selityksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro miten ne on saanut itse aikaan? Kait sinä tiedät, kun kerran syyttelet?

        "Muistakaa kriittisyys", hohhoijaa. Ensimmäinen asia mitä näissä jutuissa pitää ottaa huomioon on ihmisen psykologia ja narsistisuus että juuri "hän" on kohdannut "selittämättömän". Hieman kun nuppia kaivaa niin kaikenlaista varmaan löytyy.

        Yhteistä tämäntyyppisille selittämättömille "ilmiöille" on että ne esiintyvät vain ihmisen pään sisällä.


    • Anonyymi

      Ai onko kauppa taas auennut?

      • Anonyymi

        Ei ole. Hölynpölyä koko juttu.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe