...ja kukutuksetkin vain valehtelua, niin miksi niitä on niin paljon takseina?
Skodamiehet väittää, että litraiset bensaturbot kuluttaa vähemmän kuin hybridit. Miksi takseina ei ole paljon näitä pikkuturboja?
Kun ne hybridit on kerta niin huonoja
20
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Paljonko niitä on oikeasti takseina, muutama Auris farkku ja Prius Plus taksiorjien käytössä liisattuna.
- Anonyymi
oliko 30000 tojoa taksina hesassa?
Tässä on varmaan ajateltu säästöjä polttoainekuluissa, mutta valitettavasti taksikuskit eivät osaa/halua hyödyntää tuota polttoainetaloudellisuutta. Rengit vähät välittää polttoainekuluista, jos sitä ei jotenkin sidota heidän palkkaukseen.
- Anonyymi
Kun sen kuskin ei tarvitse välittää mitään siitä kulutuksesta. Auto hoitaa sen kulutuksen pieneksi ilman mitään hoitamista. Niissä on kaikkein pienin kulutus ja päästöt mitä polttomoottoriautoista löytyy.
Pikkuturbo kuluttaa keskimäärin 1,7 l/100 km enemmän kuin Toyotan hybridi.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15521131/toyotan-hybridit-voittavat-pikkuturbot-ja-dieselit Anonyymi kirjoitti:
Kun sen kuskin ei tarvitse välittää mitään siitä kulutuksesta. Auto hoitaa sen kulutuksen pieneksi ilman mitään hoitamista. Niissä on kaikkein pienin kulutus ja päästöt mitä polttomoottoriautoista löytyy.
Pikkuturbo kuluttaa keskimäärin 1,7 l/100 km enemmän kuin Toyotan hybridi.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15521131/toyotan-hybridit-voittavat-pikkuturbot-ja-dieselitEi se nyt ihan noin mene. Mahdolliset säästöt katoavat siihen, että lähdetään valoista aina kaasu pohjassa ja valoihin tullaan jarrulla seisten. Jonossakin kaasua painetaan aina sen verran reippaasti, että moottori käynnistyy.
Kaupungissa hybridin etua ei varmaan kukaan kiistä, mutta sitä pitää osata hyödyntää. Jos polttomoottori on käynnissä ei hybridi etua saa.- Anonyymi
Aurinkokuningas kirjoitti:
Ei se nyt ihan noin mene. Mahdolliset säästöt katoavat siihen, että lähdetään valoista aina kaasu pohjassa ja valoihin tullaan jarrulla seisten. Jonossakin kaasua painetaan aina sen verran reippaasti, että moottori käynnistyy.
Kaupungissa hybridin etua ei varmaan kukaan kiistä, mutta sitä pitää osata hyödyntää. Jos polttomoottori on käynnissä ei hybridi etua saa.Hybridietua saa, vaikka polttomoottori on käytössä. Kun polttomoottoria ei tarvita, se pysäytetään.
Moottori on suunniteltu niin, että se toimii taloudellisesti silloin kun se käy.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/3-0-litraa-satasella-toyotan-atkinson-moottori-on-pihistyksen-mestari/c270215b-c5c7-30a9-b28b-358fe3b03a50
Tavanomainen moottori on vielä enemmän kompromissi ja kuluttaa enemmän eri käyttötilanteissa.
Omassa bensa-turbossa on liki 300hp 400Nm mutta en koe, että vaimon Toyota hybridi olisi liian heikkotehoinen. Liikennevaloista pääsee hybridillä kivasti muun liikenteen mukana pintakaasulla. Täyttä tehoa tarvitaan hetkellisesti vasta moottoritien rampilla.
Käykää hyvät ihmiset ajamassa hybridi-autolla, ennenkuin kommentoitte. En minäkään uskonut, että hybridin kulutus voisi olla alhainen maantieajossa. Nyt uskon.
Luulin moottoria myös meluavaksi kierroskoneeksi. Samoin ajo-ominaisuuksia epäilin. Yllätyin positiivisesti niissäkin asioissa. Anonyymi kirjoitti:
Hybridietua saa, vaikka polttomoottori on käytössä. Kun polttomoottoria ei tarvita, se pysäytetään.
Moottori on suunniteltu niin, että se toimii taloudellisesti silloin kun se käy.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/3-0-litraa-satasella-toyotan-atkinson-moottori-on-pihistyksen-mestari/c270215b-c5c7-30a9-b28b-358fe3b03a50
Tavanomainen moottori on vielä enemmän kompromissi ja kuluttaa enemmän eri käyttötilanteissa.
Omassa bensa-turbossa on liki 300hp 400Nm mutta en koe, että vaimon Toyota hybridi olisi liian heikkotehoinen. Liikennevaloista pääsee hybridillä kivasti muun liikenteen mukana pintakaasulla. Täyttä tehoa tarvitaan hetkellisesti vasta moottoritien rampilla.
Käykää hyvät ihmiset ajamassa hybridi-autolla, ennenkuin kommentoitte. En minäkään uskonut, että hybridin kulutus voisi olla alhainen maantieajossa. Nyt uskon.
Luulin moottoria myös meluavaksi kierroskoneeksi. Samoin ajo-ominaisuuksia epäilin. Yllätyin positiivisesti niissäkin asioissa.Sä kirjoitat nyt ex hybridi kuskille. Hyöty on minimaalinen raskaalla kaasujalalla. Samalla tavalla StartStop- järjestelmä toimii turboissa ja sammuttaa auton tarvittaessa. Ajaudut taas vääntämään asiaa topicin ulkopuolelta.
- Anonyymi
Aurinkokuningas kirjoitti:
Sä kirjoitat nyt ex hybridi kuskille. Hyöty on minimaalinen raskaalla kaasujalalla. Samalla tavalla StartStop- järjestelmä toimii turboissa ja sammuttaa auton tarvittaessa. Ajaudut taas vääntämään asiaa topicin ulkopuolelta.
Taas? En ole koskaan ennen kirjoittanut tänne. Enkä kirjoita jatkossakaan. Omituista väittelyä mielipiteistä. Jokainen voi olla vapaasti sitä mieltä, mitä on.
Mutta on fakta, että minulla on raskas kaasujalka. Omalla bensaturbolla pääsen yli 15 l/100km keskikulutukseen helposti, Toyotalla en saa kulumaan yli 5l/100km sadalla. Ajon päätteksi kulutuslukema alkaa aina 3:lla tai 4:lla.
Jokin vika siinä Toyotan voimanlähteessä on, kun ei kuluta yhtä paljon kun bensaturbo. - Anonyymi
Aurinkokuningas kirjoitti:
Sä kirjoitat nyt ex hybridi kuskille. Hyöty on minimaalinen raskaalla kaasujalalla. Samalla tavalla StartStop- järjestelmä toimii turboissa ja sammuttaa auton tarvittaessa. Ajaudut taas vääntämään asiaa topicin ulkopuolelta.
Luepas noista lehtien koeajoista mikä se hyöty on äläkä valehtele. Katso Toytan hinnastosta päästöt ja etsi että löydätkö pienempiä päästöjä. Et löydä.
Anonyymi kirjoitti:
Luepas noista lehtien koeajoista mikä se hyöty on äläkä valehtele. Katso Toytan hinnastosta päästöt ja etsi että löydätkö pienempiä päästöjä. Et löydä.
Mikäs oli tämän keskustelun aihe? Oliko jotain tekemistä päästöjen kanssa? Tai tehojen ja ajomukavuuden?
- Anonyymi
Näinpä se on muuallakin maailmassa. Useimmissa maissa Toyotan hybridit ovat yleisimpiä takseina.
- Anonyymi
Juu, Aasiassa.
- Anonyymi
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/3addbae6-9c74-461a-8f08-cc85891a3b35
tojotalta muotoilija? - Anonyymi
Kovanen ja Menevä rahastavat renkejään noilla himmeleillä.
- Anonyymi
Miten nuo aloittajan asiat liittyvät toisiinsa?
- Anonyymi
Säästöä syntyisi reilummin, jos nuo taksisuharit osaisi liikennesäännöt ja vieläpä noudattaisi niitä.
- Anonyymi
Paikallistuntemus puuttuu täysin.
- Anonyymi
Kuinkahan moni aikaisemmista kirjoittajista on käynyt yhtäkään tuuria ajamassa?
- Anonyymi
Alun sähköautohypetyksen aikoina takseissa oli muutama Teslakin. Taitavat olla kadoksiin kuluneita säästäessään. No yhden olen nähnyt puolen vuoden aikana Espoon suunnalla.
Luulisi niitä olevan tolpilla jonoksi asti jos niin edullisia käytössä olisivat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1347920- 595902
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa813322Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän73013Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101698Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2101660Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3361398Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351192Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931189Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321101