Golfin koneista

Anonyymi

Laatupeli haussa. Kumpi on parempi pata, 1,2 tsi 85 hv tai 1.0 115? Jotenkin viehättää isompi iskutilavuus ja vähän pelottaa kyllä tuo hurja ero tehossa. Lähteekö käsistä?

23

1322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onneksi on länsinaapurissa testi 🐒

      • Anonyymi

        Se 1.2 tsi on 2013 alkain jakoremmillä ne vanhemmat oli sillä heikolla jakoketjulla suosittelen sitä uudempaa mallia .ja se 1.0 tsi 115 hv on uusin moottori hieman tärisevä käynniltään mutta on tosi tehokas ja taloudellinen..että hieman makuasia kumman ottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se 1.2 tsi on 2013 alkain jakoremmillä ne vanhemmat oli sillä heikolla jakoketjulla suosittelen sitä uudempaa mallia .ja se 1.0 tsi 115 hv on uusin moottori hieman tärisevä käynniltään mutta on tosi tehokas ja taloudellinen..että hieman makuasia kumman ottaa.

        kylmä pakkasilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kylmä pakkasilla?

        Ne uudemmissab moottoreissa on parempi lämmityslaite kun pakosarja lämmittää kennolle menevää nestettä..ne vanhat Tsi:t on kylmiä talvella..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se 1.2 tsi on 2013 alkain jakoremmillä ne vanhemmat oli sillä heikolla jakoketjulla suosittelen sitä uudempaa mallia .ja se 1.0 tsi 115 hv on uusin moottori hieman tärisevä käynniltään mutta on tosi tehokas ja taloudellinen..että hieman makuasia kumman ottaa.

        Itsellä on Golf 7 vm. 2015 1.2 tsi 86 hv. Ajettu 68 tkm. Toimii hyvin, ei vikoja ja kuluttaa alle 5l/100 km omassa ajossani. Kulkee ja kiihtyy tarpeeksi normaalikäytössä. Suosittelen.


    • Anonyymi

      Mä ostaisin käytetyn 1.4 TSI moottorilla ja DSG 7 vaihteisena, on nimittäin yli 10 vuotta vahvistettu jakoketjua niin pitäs kestää ainakin yhen huoltovälin ilman remppaa. DSG öljytki ne vaihto nii kaikki ongelmat poistu, nyt ei tarvi joka huollossa uusia sisuskaluja.

      • Anonyymi

        No mutta eikö tuossa moottorissa hajoa männätkin. Tuskin sitä ongelmaa on poistettu, pirun kallis korjata.


      • Anonyymi

        Volkkari Prepaid, kestää just huoltovälin, matka tyssää pian jos huoltoväli pitenee tai jos huollossa ei uusita psljon osia. Normaali autossa pelkkä öljynvaihto on se tärkein huolto muu lähinnä säätöä ja tarkistuksia
        Volkkareihin ei pelkkä huolto riitä, siksi niitä korjstaan paljon merkkihuollossa ja näistä korjauksista ollaan hys hys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta eikö tuossa moottorissa hajoa männätkin. Tuskin sitä ongelmaa on poistettu, pirun kallis korjata.

        kerro lisää, onko tyyppivika tuo mäntäjuttu, siis onko valmistaja myöntäny suunnittelun kukkasen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kerro lisää, onko tyyppivika tuo mäntäjuttu, siis onko valmistaja myöntäny suunnittelun kukkasen?

        https://ssch.com.au/trade-news/bulletin-volkswagen-1-4-piston-failure/

        noita linkkejä aiheesta löytyy netti pullollaan.

        Kai tuo tyyppivika on, nimenomaan kaksoisahdetulle 1.4:lle, sitä en tiedä miten valmistaja on tuohon suhtautunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://ssch.com.au/trade-news/bulletin-volkswagen-1-4-piston-failure/

        noita linkkejä aiheesta löytyy netti pullollaan.

        Kai tuo tyyppivika on, nimenomaan kaksoisahdetulle 1.4:lle, sitä en tiedä miten valmistaja on tuohon suhtautunut.

        Okei, eli meitä Polo GTI 1.4 TSI kuskeja siis kusetettiin suomen maahantuojan toimesta, väittivät, että huohotin olisi ollut syypää suuriin kulutuksiin jo uudesta alkaen. Taisi vaan olla uusissa valmiiksi vialliset moottorit. Suunnitelmissa on kysyä yleuseltä syyttäjältä, että onko VV Auto syyllistynyt petokseen valehdellessaan / salatessaan tyypivian takuuaikana ja sen jälkeen. Motti ous pitäny vaihtaa, tarjosivat vain huohotinletkun vaihtos, 9000 euroa vs 50 euroa, arvaatte varmaan miksi näitä salataan. Auto makso rapiat 27000 euroa, motin hinta 1/3 koko auton hinnasta. Törkee petos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei, eli meitä Polo GTI 1.4 TSI kuskeja siis kusetettiin suomen maahantuojan toimesta, väittivät, että huohotin olisi ollut syypää suuriin kulutuksiin jo uudesta alkaen. Taisi vaan olla uusissa valmiiksi vialliset moottorit. Suunnitelmissa on kysyä yleuseltä syyttäjältä, että onko VV Auto syyllistynyt petokseen valehdellessaan / salatessaan tyypivian takuuaikana ja sen jälkeen. Motti ous pitäny vaihtaa, tarjosivat vain huohotinletkun vaihtos, 9000 euroa vs 50 euroa, arvaatte varmaan miksi näitä salataan. Auto makso rapiat 27000 euroa, motin hinta 1/3 koko auton hinnasta. Törkee petos.

        Arvatenkin männän ja sylinterin välys on liian pieni ja ahdetun moottorin lämmöntuotto on sitä luokkaa että välys kuroutuu umpeen, siitä seuraa männän hajoaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kerro lisää, onko tyyppivika tuo mäntäjuttu, siis onko valmistaja myöntäny suunnittelun kukkasen?

        Ei mitään mäntävikaa ole ollutkaan männänrenkaissa liian pienet öljyurat niiissä vanhoissa 1.8 litran 09-12 vm ..joihin on jouduttu sen takia uudet männät vaihtamaan öljynkulutuksen takia..ne jakoketjuviat on niissä 1.2 ja 1.4 l vanhoissa moottoreissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään mäntävikaa ole ollutkaan männänrenkaissa liian pienet öljyurat niiissä vanhoissa 1.8 litran 09-12 vm ..joihin on jouduttu sen takia uudet männät vaihtamaan öljynkulutuksen takia..ne jakoketjuviat on niissä 1.2 ja 1.4 l vanhoissa moottoreissa.

        Jaa, meinaat että nuo kymmenet ellei sadat kirjoitukset jotka käsittelee 1.4 TSI moottorin hajonneita mäntiä on mielikuvituksen tuotteita.

        Kummallisia ihmiset tekee kun internettiin tuollaisia mielikuvitustarinoita kirjoittelevat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, meinaat että nuo kymmenet ellei sadat kirjoitukset jotka käsittelee 1.4 TSI moottorin hajonneita mäntiä on mielikuvituksen tuotteita.

        Kummallisia ihmiset tekee kun internettiin tuollaisia mielikuvitustarinoita kirjoittelevat.

        Sitä kaksoisahdettua moottoria ole enää valmistettu pitkiin aikoihin eli senkin asian voi jo jättää omaan arvoonsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä kaksoisahdettua moottoria ole enää valmistettu pitkiin aikoihin eli senkin asian voi jo jättää omaan arvoonsa.

        tämä rönsyhän alkoi tästä kommentista

        "Mä ostaisin käytetyn 1.4 TSI moottorilla ja DSG 7 vaihteisena, on nimittäin yli 10 vuotta vahvistettu jakoketjua niin pitäs kestää ainakin yhen huoltovälin ilman remppaa."

        joka viittasi myös niihin versioihin joista hajoaa mäntiä

        mutta meitä autoilijoita on niin monenlaisia, joku ostaa uusia, joku ostaa 10 vuotta vanhoja ja on niitäkin jotka ajaa 20 vuotta vanhoilla


    • Anonyymi

      Tuollainen reipas 100hv riittää hyvin, kiihtyy pirteästi kun vaan käyttää tehoja. 115hv moottori antaa enemmän tehoja kaikilla kierrosalueilla, myös 2000-3000rpm.

      Eron pitäisi olla selvä 85hv koneeseen verrattuna.

      En tiedä mitä eroja itse moottorissa, muuta kuin koko.

    • Anonyymi

      1.4 ei ooo lukollista keulaa ja 1.6-2.0 on, toki voihan sen itse hitsata kun palkon hitsaa vetarin ja epäkeskon väliin

    • Anonyymi

      Sitten se ei ainakaan ole VW. Sillä on ollut laatu kateissa jo vuosikausia. Itsellä oli uutena ostettu Golf vuodelta 2003. Ajoin sen loppuun asti mutta merkki vaihtui TSI-koneiden pilattua merkin maineen.

      • Anonyymi

        sama täällä TSI ja DSG ovat saksalaisia kirosanoja, molemmat ovat paskan synonyymeja


    • Anonyymi

      Mikäli haluat ns. laatupeliä silloin täytyy ostaa TOYOTA. Niissä on latu ja hinta kohdillaan. Volkkareissä on ollut moottoreissa paljon ongelmia, mutta toyotan kaikki moottorit ovat kästäviä ja pieni kulutuksellisia. muutenkin Toyota on tekniikassa ja ominaisuuksissa muita paljon edellä.

    • Anonyymi

      1.0 tsi on jo jumalmoottori ja esim bmw/audi/mersulla ei ole lähellekään vastavaa yhtä viatonta bensaturboa.

      30tkm karstaa moottorin tuossakin ja lisää öljynkulutusta jos ajat niin pitkillä väleillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oi mun haniseni

      Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      26
      5183
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

      Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      12
      3775
    3. Hei rakas sinä

      Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3177
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

      IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      48
      2746
    5. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

      Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1308
    6. Israel aloitti 3. maailmansodan

      https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      283
      1275
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

      Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      59
      1165
    8. Miellytänkö sinun silmää?

      Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1129
    9. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

      Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      396
      1112
    10. Nainen, meidän talossa on säännöt

      1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      208
      1039
    Aihe