Voiko solun kommentin (muistiinpano) tekstiin sisällyttää mitenkään jonkin toisen solun arvon?
Jos vaikka lasketaan jostain arvosta vaikka kymmenen eri tulosta, voisi vain pari oleellisinta olla näkyvissä omissa soluissaan, ja loput kahdeksan näkisi solusta avautuvan keltaisen lapun tekstistä.
Myös voisi ehkä olla [Lisää] -nappi josta avautuisi pikku ikkuna jossa olisi loput arvot, tai jotain vastaavaa?
Solun kommenttiin linkki
10
143
Vastaukset
nyt lisää kaavasolun 10 viimeisintä arvoa kommenttiin ja poistaa aina vanhimman sen jälkeen
jos tarttee fiksata niin kerro
ko taulukon moduuliin...
Public Vanha As String
Dim b
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
'solu minkä arvoa muutetaan
If Target.Address = Range("B1").Address Then
'kaavan tulos solu
With Range("C1")
If .Comment Is Nothing And .Value <> "" Then
.AddComment.Text ""
.Comment.Text "Kaavan tulokset:" & vbNewLine & .Value
Vanha = .Value
Else
b = Split(.Comment.Text, vbNewLine)
If UBound(b) < 10 Then
.Comment.Text "Kaavan tulokset:" & vbNewLine & .Value & vbNewLine & Vanha
Vanha = .Value & vbNewLine & Vanha
Else
Vanha = .Value & vbNewLine & _
b(1) & vbNewLine & _
b(2) & vbNewLine & _
b(3) & vbNewLine & _
b(4) & vbNewLine & _
b(5) & vbNewLine & _
b(6) & vbNewLine & _
b(7) & vbNewLine & _
b(8) & vbNewLine & _
b(9) & vbNewLine
.Comment.Text "Kaavan tulokset:" & vbNewLine & Vanha
End If
.Comment.Shape.TextFrame.AutoSize = True
End If
End With
End If
End Sub
Keep EXCELing
@Kunde- Anonyymi
Nyt kai sattui väärinymmärrys, en tarkoittanut saman kaavan edellisiä laskentatuloksia (mikä sinällään on myös hyvä idea), vaan samasta "prosessista", eri kaavoilla jossain näkymättömissä taulukon perillä laskettuja muita vähemmän oleellisia lukuarvoja, joita ei haluta sekavoittamaan varsinaista näkymää. Kuitenkin nämäkin tiedot saisi halutessaan tarkasteltavaksi.
Näitä "piilotulossoluja" voisi olla esim. viisi kappaletta, ja kommenttiin pitäisi lisätä myös selitetekstiä ennen ja jälkeen solun arvon. Anonyymi kirjoitti:
Nyt kai sattui väärinymmärrys, en tarkoittanut saman kaavan edellisiä laskentatuloksia (mikä sinällään on myös hyvä idea), vaan samasta "prosessista", eri kaavoilla jossain näkymättömissä taulukon perillä laskettuja muita vähemmän oleellisia lukuarvoja, joita ei haluta sekavoittamaan varsinaista näkymää. Kuitenkin nämäkin tiedot saisi halutessaan tarkasteltavaksi.
Näitä "piilotulossoluja" voisi olla esim. viisi kappaletta, ja kommenttiin pitäisi lisätä myös selitetekstiä ennen ja jälkeen solun arvon.Tuostahan on helppo fiksata mitä tahansa... ;-)
- Anonyymi
kunde kirjoitti:
Tuostahan on helppo fiksata mitä tahansa... ;-)
No niin onkin, kun kommentin voi kirjoittaa ohjelmallakin...
- Anonyymi
Voi voi. Bugit itse windowsessa kaataa sitä helposti, vaida se Mintiin.
- Anonyymi
kunde kirjoitti:
Tuostahan on helppo fiksata mitä tahansa... ;-)
Sub Kommentti()
Dim a As Double, b As Double, c As Double
With Range("C2")
a = Range("C3")
b = Range("D3")
c = Range("E3")
.Comment.Text "Lisää tietoja:" & vbNewLine & "Tekstiä " & a & " tietoa" & vbNewLine & "Tekstiä " & b & " tietoa" & vbNewLine _
& "Tekstiä " & c & " tietoa" & vbNewLine & "Tekstiä..."
End With
End Sub
Periaatteessa toimii, mutta miten saan desimaalien määrän rajattua vaikka kahteen? Nyt soluista muuttujiin haetut luvut ovat täydellä 12 desimaalin tarkkuudella. Ohittaa näköjään solun oman lukumuotoilun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sub Kommentti()
Dim a As Double, b As Double, c As Double
With Range("C2")
a = Range("C3")
b = Range("D3")
c = Range("E3")
.Comment.Text "Lisää tietoja:" & vbNewLine & "Tekstiä " & a & " tietoa" & vbNewLine & "Tekstiä " & b & " tietoa" & vbNewLine _
& "Tekstiä " & c & " tietoa" & vbNewLine & "Tekstiä..."
End With
End Sub
Periaatteessa toimii, mutta miten saan desimaalien määrän rajattua vaikka kahteen? Nyt soluista muuttujiin haetut luvut ovat täydellä 12 desimaalin tarkkuudella. Ohittaa näköjään solun oman lukumuotoilun.Noh onnistuuhan se ainakin kun lisää muuttujan ympärille aina, Round(x, 2).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi voi. Bugit itse windowsessa kaataa sitä helposti, vaida se Mintiin.
Meinaatko saada Excelin toimimaan Winessä?
- Anonyymi
Eikös se onnistu niin että kirjoittaa kommenttitekstiin solun osoitteen?
- Anonyymi
Ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191682
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991498Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy37953Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29889Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38831Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50796Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43758Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56748Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37740Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37720