Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Nubira Wagon

ville

Ajellut Nubiralla 15000km. On eräs piirre joka hieman kummastuttaa. Vähänkin tuulisella kelillä
ajo maantiellä muuttuu kovin levottomaksi. Tuuliherkkyys silmiinpistävää. Renkaat Nokian hakkapeliitat ja peltivanteet. Onko kellään kokemusta miten ajoa voisi tasapainottaa kuin mallia vaihtamalla. Muuten auto tuntuu luotettavalta ja ihan kohtuulliselta hankinnalta.

10

7949

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -ah-

      Nubira on valitettavasti varsin herkkä sivutuulelle, sitä en tiedä onko wagon sedania tuuliherkempi (itsellä sedan). Onhan tuo kieltämättä hieman kiusallista kun auto on muuten aivan hyvä ajaa. Onneksi ainakin meikäläisen käyttämillä teillä ei juurikaan tuule sivusta (maisema ei ole aukeaa).

      Tuollaiselle ominaisuudelle ei kait oikein voi mitään. Renkailla ei ainakaan luulisi olevan suurta vaikutusta. Mitkäs renkaat teikäläisellä Nubirassa on?

    • Kalos

      Kaloksella on samat ominaisuudet. Kaloksen sivutuulen "kestävyyys" parani kun vaihdoin alle tuumaa isommat vanteet matalaprofiili renkailla.

    • PPLehto

      Minulla on 12,5tkm ajettu Nubira Wagon 1.8 CDX ja "hyvän vuoden" nastarenkaat alla. Itse olen myös huomannut tuon erittäin ärsyttävän ominaisuuden (järkyttävän kulutuksen lisäksi). Välillä tuntuu, että ilman tuultakin autoa saa ohjata viivasuorallakin tiellä koko ajan. En tiedä, mistä se johtuu. Veikkaisin, että osa tuosta ominaisuudesta menee renkaiden piikkiin sillä nuo Good Yearin Ultra Gripit ovat kyllä aika järkyttävät. Meteli on sanoin kuvaamaton, kuten myös renkaiden "löysyys". Pito on sentään kohtuullisen hyvä. Ainoa keino, mitä itse olen ajatellut, on vaihtaa renkaat matalaprofiilirenkaiksi. Tiedä sitten, auttaako sekään... Toivottavasti kesärenkailla meno muuttuu rauhallisemmaksi.

      • kiemura

        meillä golfissa Good year UG500 nastat, ja mitään vaelteluja ei ilmene missään tilanteessa, vakaata menoa on ollut. Eli taitaa olla enemmänkin autosta kiinni...


      • PPLehto
        kiemura kirjoitti:

        meillä golfissa Good year UG500 nastat, ja mitään vaelteluja ei ilmene missään tilanteessa, vakaata menoa on ollut. Eli taitaa olla enemmänkin autosta kiinni...

        Tuli viime viikolla vaihdettua kesärenkaat (aluvanteilla) alle. Huomasin renkaita vaihtaessani, että talvirenkaat olivat kooltaan 185/65-15 ja kesärenkaat 195/55-15. Aikamoinen ero, jonka todella ajossa huomaa. Sen lisäksi, että meteli väheni todella paljon, on auton meno nyt paljon vakaampaa. Todella tuulisia kelejä ei ole nyt ollut mutta yhtä huojuvaista meno ei enää ole kuin talvirenkailla. Toivottavasti meno myös pysyy vakaana...


      • -ah-
        PPLehto kirjoitti:

        Tuli viime viikolla vaihdettua kesärenkaat (aluvanteilla) alle. Huomasin renkaita vaihtaessani, että talvirenkaat olivat kooltaan 185/65-15 ja kesärenkaat 195/55-15. Aikamoinen ero, jonka todella ajossa huomaa. Sen lisäksi, että meteli väheni todella paljon, on auton meno nyt paljon vakaampaa. Todella tuulisia kelejä ei ole nyt ollut mutta yhtä huojuvaista meno ei enää ole kuin talvirenkailla. Toivottavasti meno myös pysyy vakaana...

        195/55/15 on Nubiran vakiokoko jolla se on tarkoitettu ajettavaksi. Itselläni on talvirenkaatkin samaa kokoa eikä mitään ongelmia. Miksi ihmeessä ostit autoosi alikokoiset talvikumit?


      • PPLehto
        -ah- kirjoitti:

        195/55/15 on Nubiran vakiokoko jolla se on tarkoitettu ajettavaksi. Itselläni on talvirenkaatkin samaa kokoa eikä mitään ongelmia. Miksi ihmeessä ostit autoosi alikokoiset talvikumit?

        Huomasin asian vasta kesärenkaita alle vaihtaessani. Auto luovutettiin talvirenkailla, enkä tullut tuollaista asiaa silloin tarkastaneeksi varsinkin, kun muistaakseni tuulilasi tai TM sanoi sivutuuliherkkyyttä ominaisuudeksi. Näköjään nuo omituisen kokoiset talvirenkaat vaan korostivat entisestään tuota ominaisuutta. Kyllähän niilläkin ajamaan pystyy ja pito on hyvä mutta sivutuuli riepottelee autoa aika pahasti ja renkaiden meteli on järkyttävä...


      • ostaja

        Olen kauppoja tekemässä Nubira wagonista ja luonnollisesti kaikki kokemukset ko. autosta tässä vaiheessa kiinnostaa. Ensimmäisenä silmiin pisti tuo järkyttävä kulutus. Paljonko se on / 100km


      • PPLehto
        ostaja kirjoitti:

        Olen kauppoja tekemässä Nubira wagonista ja luonnollisesti kaikki kokemukset ko. autosta tässä vaiheessa kiinnostaa. Ensimmäisenä silmiin pisti tuo järkyttävä kulutus. Paljonko se on / 100km

        Kulutus oli aluksi 8,5-9,5 litraa satasella sellaisessa ajossa, jossa Peugeot 406 1.8 16V GrW -99 (facelift) vei noin 7,5. Nyt olen kyllä pikku hiljaa huomannut kulutuksen laskeneen, kun kilometrejä on mittariin kertynyt n. 16tkm. Kulutus on nyt vaihdellut 7,5 ja 8,5 välillä eli noin litran on kulutus laskenut ja se alkaa pikku hiljaa olla sata kiloa painavamman Peugeotin tasolla. Silti se on mielestäni vähän turhan paljon...

        Ensimmäinen huolto on nyt tehty. Hintaa 158 euroa. Parin viikon päästä vaihdetaan takuuseen etupään jousituksesta jotkut vakaajien kumipuslat, kun nykyiset pitävät ärsyttävää natinaa mm. korotetuissa suojateissä. Mitään suurempia ongelmia ei ole ollut ja pienetkin ongelmat ovat olleet harvinaisia. Kojetaulu natisee aika ajoin hiukan. Talvella oikeasta reunasta ja nyt lämpimillä ilmoilla keskeltä. Ilmastoinnin kompressori piti myös talvella parin viikon ajan omituista ääntä mutta se loppui ilman toimenpiteitä.

        Edellisistä huolimatta sana laatu on saanut Peugeotin jälkeen aivan uuden, positiivisen sävyn, kun ajattelen autoani. On erittäin todennäköistä, että seuraava autonikin on samaa merkkiä (tai siis nykyinen Chevy). Odottelen jo diesel-Nubiran tuloa... :)


      • Fukushin
        ostaja kirjoitti:

        Olen kauppoja tekemässä Nubira wagonista ja luonnollisesti kaikki kokemukset ko. autosta tässä vaiheessa kiinnostaa. Ensimmäisenä silmiin pisti tuo järkyttävä kulutus. Paljonko se on / 100km

        Mulla on ollut nubira wagon vähän yli vuoden ja itseasiassa huomenna olen viemässä sitä ekaan huoltoon. Kulutus on minullakin laskenut jonkin verran ekojen tuhansien jälkeen (nyt ajettu n 13t) ja samoin auto on tullut pirteämmäksi. Ajelen pääosin lyhyitä pyrähdyksiä kaupunkiajona ja kulutus on sen mukaista n. 9l/100km. Maantieajossa vähemmän.
        Sivutuuliherkkyys on jotain järkyttävää. Etenkin kun ajan paljon 7-tiellä, moottoritieosuuksilla kovan tuulen aikana tuntuma on todella epämiellyttävä.
        Auton "halpa" ostohinta kuuluu sisällä, rengasmeteli sekä moottorin äänet kuuluu hyvin.
        Kaikesta huolimatta, autoa hankkiessa koeajoin Nubira wagonin sekä farkku astran, Nubira ei ollut niin tunnoton kuin opel. Enkä minä omaani pois vaihtaisi, pidän autosta.
        Huomisessa huollossa pyydän huoltomiehiä tarkastamaan termostaatin; moottori käy aika kylmänä. Jospa se vaikuttaa myös kulutukseen..?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2067
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      22
      1782
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1654
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1470
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1404
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1328
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe