Tässä se taas nähtiin.

Anonyymi

Vanhusten hoito on retuperällä Suomessa.

19

1065

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ei se välttämättä niin ole. ei aina tarvitse syyllistää.
      vanhankansan ihmiset ei halua lähteä kotoaan, eikä halua pyytää apua, haluavat pärjätä omillaan.

    • Anonyymi

      ikävä juttu,mutta 24/7 hoitoa vaativaa ei kyllä kuulu jättää yhdelle hoitajalle,
      jos sitten siitä oli kyse?

      • Anonyymi

        Onko 90-vuotias enään kykenevä omaishoitajaksi? Nyt on sosiaalitoimella peiliin katsomisen paikka! Eikö molemmille olisi löytynyt laitospaikkaa? Kävivätkö "omaishoidosta" vastaavat sos.tantat 3 kertaa viikossa stressaamassa omaishoitajaa, kahvittelemassa ja jauhamassa p..kaa ja jakamassa määräyksiään? Tämmöistä olen kuullut, sen sijaan mikään työ tai auttaminen ei kuulu heidän toimenkuvaan. Kotkotusta kyllä riittää!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko 90-vuotias enään kykenevä omaishoitajaksi? Nyt on sosiaalitoimella peiliin katsomisen paikka! Eikö molemmille olisi löytynyt laitospaikkaa? Kävivätkö "omaishoidosta" vastaavat sos.tantat 3 kertaa viikossa stressaamassa omaishoitajaa, kahvittelemassa ja jauhamassa p..kaa ja jakamassa määräyksiään? Tämmöistä olen kuullut, sen sijaan mikään työ tai auttaminen ei kuulu heidän toimenkuvaan. Kotkotusta kyllä riittää!!!!

        Hyvä että pystyt sanomaan asiat niin kuin ne on toivottavasti siitä on muille samassa elämäntilanteessa oleville apua ja nämä sosiaalitantat ajattelisivat järjellä näitä asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko 90-vuotias enään kykenevä omaishoitajaksi? Nyt on sosiaalitoimella peiliin katsomisen paikka! Eikö molemmille olisi löytynyt laitospaikkaa? Kävivätkö "omaishoidosta" vastaavat sos.tantat 3 kertaa viikossa stressaamassa omaishoitajaa, kahvittelemassa ja jauhamassa p..kaa ja jakamassa määräyksiään? Tämmöistä olen kuullut, sen sijaan mikään työ tai auttaminen ei kuulu heidän toimenkuvaan. Kotkotusta kyllä riittää!!!!

        Onkohan geronomin työhön kuuluvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko 90-vuotias enään kykenevä omaishoitajaksi? Nyt on sosiaalitoimella peiliin katsomisen paikka! Eikö molemmille olisi löytynyt laitospaikkaa? Kävivätkö "omaishoidosta" vastaavat sos.tantat 3 kertaa viikossa stressaamassa omaishoitajaa, kahvittelemassa ja jauhamassa p..kaa ja jakamassa määräyksiään? Tämmöistä olen kuullut, sen sijaan mikään työ tai auttaminen ei kuulu heidän toimenkuvaan. Kotkotusta kyllä riittää!!!!

        <<Eikö molemmille olisi löytynyt laitospaikkaa?<<

        Kuulemma harvoin pääsee samaan paikkaan, ja se on monille iso ongelma, kun elämän ajan on oltu yhdessä. Kyllä olisi itsellekin vaikea, jos erotettaisiin.


    • Anonyymi

      Vanhukset stressaantuvat tosiaan näistä hoitajista. Ei ihme. Niin rasituin minäkin, kun satuin joskus olemaan äitini luona, kun hoitaja "käväisi" ovella. Ja syy ei ole hoitajien. Kuka tai mikä puolue keksi tuollaisen kotihoidon? Ideana hyvä, mutta ei toimi.

      • Anonyymi

        Olen omaishoitaja, ja totta kai olen ollut aivan loppuun väsynyt, mutta nyt on ihana sairaanhoitaja apuna - kultaakin kallimpi! Mutta olen vielä paljon, paljon nuorempikin kuin kyseinen pariskunta. Ihmeen pitkään he jaksoivatkin. Mutta ei minun väsymys olisi koskaan syynä kyseiseen tekoon, vaan se huoli jälkeen jäävästä, jos itselle tapahtuisi jotakin. Juuri tuo paine on omaishoidossa - ainakin itselläni - pahin. Aivan varmasti heillä oli yhteinen päätös, siis se mitä tapahtui, ja olen niin onnellinen, että he pääsivät yhdessä lähtemään. Älkää miettikö, että se oli tragedia, se oli onni, että heillä oli rohkeutta päätyä yhdessä tähän. Se oli heidän ratkaisu - se heille suotakoon. Toivottavasti ei tarvitse kuitenkaan koskaan itse miettiä mitään vastaavaa, mutta ymmärrän heitä kyllä oikein hyvin. Nuoremmat eivät voi edes kuvitella, että miten raskasta on selvitä, kun ikää tulee lisää aina vain enemmän ja enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen omaishoitaja, ja totta kai olen ollut aivan loppuun väsynyt, mutta nyt on ihana sairaanhoitaja apuna - kultaakin kallimpi! Mutta olen vielä paljon, paljon nuorempikin kuin kyseinen pariskunta. Ihmeen pitkään he jaksoivatkin. Mutta ei minun väsymys olisi koskaan syynä kyseiseen tekoon, vaan se huoli jälkeen jäävästä, jos itselle tapahtuisi jotakin. Juuri tuo paine on omaishoidossa - ainakin itselläni - pahin. Aivan varmasti heillä oli yhteinen päätös, siis se mitä tapahtui, ja olen niin onnellinen, että he pääsivät yhdessä lähtemään. Älkää miettikö, että se oli tragedia, se oli onni, että heillä oli rohkeutta päätyä yhdessä tähän. Se oli heidän ratkaisu - se heille suotakoon. Toivottavasti ei tarvitse kuitenkaan koskaan itse miettiä mitään vastaavaa, mutta ymmärrän heitä kyllä oikein hyvin. Nuoremmat eivät voi edes kuvitella, että miten raskasta on selvitä, kun ikää tulee lisää aina vain enemmän ja enemmän.

        Ajattelen aivan samoin, heillä oli varmaankin yhteinen päätös.
        Tai jos toinen oli jo muistisairas niin hoitaja ei jaksanut enää ja päätti sitten molempien puolesta ettei puoliso jää heitteille nyky yhteiskunnan järkyttävän huonoon hoitoon.
        Varmaankin rankka päätös mutta jos ei vaan jaksa enää.
        Tädit on ehkä käyneet valvontakäynnillä ja todenneet kaiken olevan kunnossa.


      • Anonyymi

        Yhtäältä resurssipulan ja toisaalta lomautustarvetta vanhustenhuolto henkilökunnassa kyseisessä kaupungissa? Näin erään lehtitiedot mukaan perusturva johtajan lausuma? Eivätkös nuo asiat ole vastakkaisia, eivät yhteneviä? Ja epäilys siitä että surullisen lopputulokseen ovat johtaneet muut syyt kuin yhteiskunnallisen avun saannin puute, on aika vankkaa tekstiä johtotasolta, ellei se sitten ole todistettavasti myös totuus? Aina voi tehdä kaiken vielä paremmin, vaikka olisi sen alkujaan kuinka hyvin tehnyt. Viisas Tasavsllan presidenttimme lausuma. Näin myös vanhusten huollossa.


      • Anonyymi

        jep näillä käväisijöillä on usein ollut kiire omille asioilleen se on monesti nähty.


    • Anonyymi

      Nykyinen hallitus lupasi ennen vaaleja ikäihmisten hoitoon ja huolenpitoon satoja miljoonia rahaa ja lisää hoitajia. Miten on käynyt? Kaikkiin muihin joutavanpäiväisiin löytyy rahaa,mutta ei tähän .Vihervasemmisto on rinteen johdolla täyttänyt ensimmäisenä omat taskunsa.Miten on mahdollista,että politikot valehtelevat äänestäjilleen päin naamaa ei ole ihme,jos politikkojen uskottavuus on nollassa.ERITTÄIN HÄRSKIÄ TOIMINTAA.

    • Anonyymi

      Kyllä edellinen hallitus piti lupauksensa ja houkutteli Sipilän johdolla raiskaajia suomeen.

      • Anonyymi

        Joku sosiaalijohtaja kommentoi että tämä oli yksittäistapaus , eikä ota kantaa. Valitettavasti näitä yksittäistapauksia alkaa olla suomen maassa
        liikaa , oli sitten kysymys kouluampumisista, raiskauksista tai vanhusten huonosta hoidosta. Oikeinko yliopistossa opetetaan sanomaan, että oli yksittäistapaus? Poliisin ylin johtokin osaa tämän homman! Aina on yksittäistapaus . Eikö se kerro jotain tämän maan pahoinvoinnista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku sosiaalijohtaja kommentoi että tämä oli yksittäistapaus , eikä ota kantaa. Valitettavasti näitä yksittäistapauksia alkaa olla suomen maassa
        liikaa , oli sitten kysymys kouluampumisista, raiskauksista tai vanhusten huonosta hoidosta. Oikeinko yliopistossa opetetaan sanomaan, että oli yksittäistapaus? Poliisin ylin johtokin osaa tämän homman! Aina on yksittäistapaus . Eikö se kerro jotain tämän maan pahoinvoinnista?

        Kaikki jauhaa samaa mantraa, koska te viranhaltijat opitte ajattelemaan omilla aivoillanne?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki jauhaa samaa mantraa, koska te viranhaltijat opitte ajattelemaan omilla aivoillanne?

        Nämä yksittäistapaukset jäävät hoitamatta kun yksittäistapauksissa ei ole hoitajia sillä yksittäistapauksissa heitä ei ole saatavissa.

        Tavataan yksittäistapauksissa...


    • Anonyymi

      Sama virasta palkkaa nauttiva esittää että Huittisten on huolehdittava
      kaikista vastaanotetuista 20v ikään asti!!(ks kaupungin sivut)Kyllä riittää
      aikaa ja apuja!!

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1796
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1376
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe