Kumpi noista on parempi tiedostojen latailuun? Curlin joutuu ilmeisesti aika usein asentamaan erikseen, mutta onko noilla kahdella toiminnallisuuden kannalta mitään eroa?
Curl vs. wget
3
475
Vastaukset
- Anonyymi
Erona on se, että curlilla voi tarvittaessa myös lähettää muunkin viestin kuin pelkästään GET palvelimelle ja se, että curl tukee montaa muutakin protokollaa kuin pelkästään http(s).
https://unix.stackexchange.com/questions/47434/what-is-the-difference-between-curl-and-wget
wget on tarvittaessa rekursiivinen mutta toimii vain komentoriviltä.- Anonyymi
Okei, eli curlilla voi ilmeisesti lähettää (POST) vaikka lomakkeen sisällön? Pystyyköhän liittämään mukaan vaikkapa bearer-tokenin? Saattaisi olla ihan kätsy REST-systeemeitä kehitellessä.
- Anonyymi
Ei sellaista komentoa olekaan, joka toimii vain komentoriviltä. Kaikki komennot voidaan käskyttää esimerkiksi Lazarus sovelluksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 512243
- 85864
- 49856
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!9785- 68722
Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35711Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27630- 45523
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap82517Porukkaa ku pipoa
Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel28489