Kumpi noista on parempi tiedostojen latailuun? Curlin joutuu ilmeisesti aika usein asentamaan erikseen, mutta onko noilla kahdella toiminnallisuuden kannalta mitään eroa?
Curl vs. wget
3
475
Vastaukset
- Anonyymi
Erona on se, että curlilla voi tarvittaessa myös lähettää muunkin viestin kuin pelkästään GET palvelimelle ja se, että curl tukee montaa muutakin protokollaa kuin pelkästään http(s).
https://unix.stackexchange.com/questions/47434/what-is-the-difference-between-curl-and-wget
wget on tarvittaessa rekursiivinen mutta toimii vain komentoriviltä.- Anonyymi
Okei, eli curlilla voi ilmeisesti lähettää (POST) vaikka lomakkeen sisällön? Pystyyköhän liittämään mukaan vaikkapa bearer-tokenin? Saattaisi olla ihan kätsy REST-systeemeitä kehitellessä.
- Anonyymi
Ei sellaista komentoa olekaan, joka toimii vain komentoriviltä. Kaikki komennot voidaan käskyttää esimerkiksi Lazarus sovelluksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2021602- 801090
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm98906- 77885
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp85798- 119754
- 111733
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante117628- 48597
- 19576