Lääkäri diagnosoi minulla keuhkokuumeen vasemmalla puolella. Olo on kaikin puolin ihan hyvä, mutta oikealla puolella kyljessä on aivan kamalat kivut kun hengittää/yskii/liikkuu tiettyihin asentoihin. Aristaa kovasti myös kädellä kokeillessa. Onko kokemusta, voiko keuhkokuumeen kylkikivut olla sellaisia että kädellä kokeileminenkin sattuu, ja voiko ne olla toisella puolella kuin itse tauti? Vai onko mulla vaan kylkiluiden välissä olevat lihakset niin turkasen kipeät tms että tämä ei oikeastaan edes liity koko tautiin?
Keuhkokuumeen kylkikivut vs lihasjumi
2
1725
Vastaukset
- Anonyymi
Onko otettu thorax?
Tehtiinkö S-CRP- ja PVK-tutkimukset? Koholla olevat tulehdusarvot (CRP) tukevat keuhkokuumediagnoosia.
Itselläni on ollut kuumeetoon keuhkokuume, johon liittyi vain mieletön syvältä tuleva "hevosenyskä" ja yleistilan lasku. Saman sairasti tyttäreni mutta hänellä myös kova kylki- ja selkäkipu keuhkopussiin kertyneen nesteen takia. Kuumetta ei hänelläkään ollut.
Jos et luota lääkärin diagnoosiin hakeudu uudelleen tutkimuksiin. Keuhkokuume on kuitenkin vakava sairaus ja vaatii kyllä lääkärin hoidon, joten en suosittele jättää esim. mahd. lääkkeitä ottamatta ja lääkärin ohjeita noudattamatta!- Anonyymi
Keuhkokuvat otettiin, ei mitään verikokeita. Antibiootit olen kyllä kiltisti syönyt. Olen tänään menossa uudestaan, katsotaan mitä sanotaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk672208Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921486Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.621292Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll701281- 1151150
Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j901000- 69989
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur72943Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍81886Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise11863