Jakso 6: Riikka kalastaa kaverinsa kanssa merellä. On keksitty päivän ratoksi kalakilpailu: kuka saa isoimman kalan jne.
Hauet tarttuvat uistimiin, niitä kiskotaan ison huudon saattelemana kohti korkealaitaista venettä, nostetaan ilmanhaavia ylös, käännellään ja mittaillaan, "onpas iso" ja lopuksi naurun saattelemana heitetään takaisin veteen.
Millä moraalisella oikeudella ihminen toimii näin? Eläimiä kiusataan ja vahingoitetaan oman huvittelunhalun kustannuksella, alamittaisten kalojen vapauttamisen toki ymmärrän mutta tässä ei ollut kysymys siitä. Ja jos vefotaan ns. valikoivaan kalastukseen, on se pelkkää hurskastelua oman epäeettisen toiminnan tukemiseksi.
Ihminen, joka saa nautintoa kiduttaessaan eläimiä, on sadisti.
Eränkävijä-Riikka
Anonyymi
1
128
Vastaukset
- Anonyymi
Kalat kuuluvat valitettavasti hyönteisten yms selkärangattomien kanssa samaan kastiin joita ei tarvitse kohdella inhimillisesti. C&R kalastus on jostain ihmeen syystä tullut muotiin vaikka jo varhaisemmatkin tutkimukset tietävät että suurinosa vapautetuista kaloista kuolee.
Keksitään syitä milloin kala on alimittainen tai milloin liian suuri emokala ettei tarvitsisi ottaa ja pääsee kiimoissaan taas uusia rääkkäämään. Minut on pienestä pitäen opetettu siihen että kalastan sen minkä syön. Muun ajan pidän pyydöt kuivalla maalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606744- 1003472
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262800- 212458
- 272013
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3581852- 251720
- 321588
- 111532
- 491512