Tee tämä harjoitus, kun sinulla on itsellesi riittävästi aikaa. Ota hyvä, rento asento, sellainen mikä tuntuu juuri sinulle hyvältä. Voit istua tai makoilla. Sulje silmäsi ja keskity hengitykseesi: 5-10 kertaa nenän kautta sisään ja sitten hiljaa puhalla ulos. Pidä hetken tauko ja toista tämä vielä kerran. Matka voi alkaa:
Olet vanhalla maaseudulla, tunnet jalkapohjissasi pehmeän ruohon kosketuksen. Kuulet lintujen laulun, samalla jostakin kaukaa kuuluu pienten lasten iloista leikkiääntä. On heinäkuu ja iltapäivä on lämmin. Näet edessäsi laitumen, jossa on paljon maatilan eläimiä. Pystyt erottamaan maaseudun tuoksut. Käännyt katsomaan vasempaan suuntaan ja näet kauniin kylätorin jossa on vanhoja puutaloja. Oikealla puolella on kaunis puro joka alkaa kaukaa vesiputouksesta ja loppuu suureen mereen. Tunnet olosi turvalliseksi, vastasyntyneeksi lapseksi, jolla ei ole mitään huolia. Kaikki tuntuu uudelta ja ihanalta: Ennen kaikkea turvalliselta. Tunnet nenässäsi vastaleivotun pullan tuoksun, joka tulee kyläleipomosta. Kävelet leipomon luokse hiljaa, ilman kiirettä ja kurkistat pirtin ikkunasta. Näet, että leipomon omistaja ja ainoa leipuri on vanha, kiltti, elämää nähnyt 85 vuotias nainen. Sinussa herää kunnioitus hänen korkeaa ikäänsä kohtaan ja ennen kaikkea leivonnaisia kohtaan. Jatkat hetken päästä matkaa vanhalle heinäladolle ja tunnet kuivuneen heinän kosketuksen ihonpintaa vasten. Se kutittaa mutta ei haittaa. Päinvastoin rentouttaa. Menet maate heinäkasalle ja suljet silmäsi.
Nyt voit pikkuhiljaa tehdä hengitysharjoituksen uudestaan 2 kertaa ja avata silmät. Nyt olosi tuntuu rentoutuneelta ja uudesti syntyneeltä.
Mielikuvamatka: Maaseutu
Anonyymi
1
111
Vastaukset
- Anonyymi
Koulussa oli paljon vastaavia. Rentoutti ihmeellisesti kun äänite tuli nauhalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2324451Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii752874- 472403
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua431697- 781389
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘821176PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden137919- 64860
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86854Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53842