POHJALAANEN

RKM

Kun pohjalaanen sanoo jotta

MÄ OON MAAILMAN PARAS

sen ei tarvi valehrella

37

2114

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • plunger

Itse asiassa, minä voin sanoa myös olevani pohjalainen! Ja siinä, mitä teen, olen paras, siitä ei tarvitse keskustella. Eikä siinä ole liioittelua, ei valehtelua - se vain on niin.

Ja muut on tehty huonommasta puusta.

• KIP Paaja

Se vaan on totta se et pohjalaaset on parraist värkeist tehty
        Mitä syrjempään männään sen kemnompaa puuta on käytetty jossain seuduil lahoviikasta

ja järventakaasis kylis on piimäleileeski tappina olkitupot

Ei siältä pirä akka ittelleen ehtiä

• löytyypi...Kaenuusta...
        KIP Paaja kirjoitti:

Se vaan on totta se et pohjalaaset on parraist värkeist tehty
        Mitä syrjempään männään sen kemnompaa puuta on käytetty jossain seuduil lahoviikasta

ja järventakaasis kylis on piimäleileeski tappina olkitupot

Ei siältä pirä akka ittelleen ehtiä

PARRAAT, ei siinä pohjalaiset muuta kuin vikise perässä...

• vaille 54
        löytyypi...Kaenuusta... kirjoitti:

PARRAAT, ei siinä pohjalaiset muuta kuin vikise perässä...

johan maakunta laulukin sen sanoo..Kainuun kansa ah arpasi lyö... vaikka olen alta kakskymppisenä maailmalle joutunut olen kuitenkin aina se Kainuun -tyttö sinisilmäinen, vaan en sinisilmäinen. Terveisiä mummolan maille!

• Seinäjoella asunut

Nurmoossakin ko Rotsilla kaahaa notta itikat vaan juoksoo hännähät pystyys.
      Murre on hienoa siellä päin. Kaikki kikit sun muut.

• pohjalainen

Eivätpä taida itseään kehuvat rantaruotsalaiset ees tajuta, mikä on itikka. Luulevat joksikin hyönteiseksi ;-)

Ei kerrota, eiköstä :)

• plunger
        pohjalainen kirjoitti:

Eivätpä taida itseään kehuvat rantaruotsalaiset ees tajuta, mikä on itikka. Luulevat joksikin hyönteiseksi ;-)

Ei kerrota, eiköstä :)

Itikka on ammu, kyllä sen oppivat rantaruotsalaiset Kasköstä Karlebyhyn.

• tukkusutija

moon ottanu sen tähären ison akan, nottei tartte taloos kahta hevoosta pirellä.

• pohjalainen
        plunger kirjoitti:

Itikka on ammu, kyllä sen oppivat rantaruotsalaiset Kasköstä Karlebyhyn.

Lapset sannoo lehemää ammuksi, ei aikuset. Tiijäkkö muuten mikä on amma? Jos sen tiijät niin saat anteeksi kukkoilusi tossa alussa plungeri ;-))

• plunger
        pohjalainen kirjoitti:

Lapset sannoo lehemää ammuksi, ei aikuset. Tiijäkkö muuten mikä on amma? Jos sen tiijät niin saat anteeksi kukkoilusi tossa alussa plungeri ;-))

AMMA on se joka antaa nisästä maitoa.

• pohjalainen
        plunger kirjoitti:

AMMA on se joka antaa nisästä maitoa.

Minulla oli amma kun olin jotain 5-vuotias eli en ollut enää imetysikäinen;-))

Et saa anteeksi leuksimistasi ;-)

• plunger
        pohjalainen kirjoitti:

Minulla oli amma kun olin jotain 5-vuotias eli en ollut enää imetysikäinen;-))

Et saa anteeksi leuksimistasi ;-)

Jos ymmärsit, että olen hyvä KAIKESSA, se oli väärä käsitys. Olen hyvä, paras kaikessa mihin RYHDYN. Suomen kielessä en ole hyvä, siihen en ryhdy, sitä täällä harjoittelen ja se kaikille varmasti on tuttu asia. Virheistä ei ikävä kyllä tullut huomautuksia, antavat anteeksi nämä hyvän suomen kirjoittajat.

AMMA on suomeksi imetystä antava nainen. Mitä suomen kielellä tai sen murteissa sana merkitsee, siitä ei ole aavistusta.

• pohjalainen
        plunger kirjoitti:

Jos ymmärsit, että olen hyvä KAIKESSA, se oli väärä käsitys. Olen hyvä, paras kaikessa mihin RYHDYN. Suomen kielessä en ole hyvä, siihen en ryhdy, sitä täällä harjoittelen ja se kaikille varmasti on tuttu asia. Virheistä ei ikävä kyllä tullut huomautuksia, antavat anteeksi nämä hyvän suomen kirjoittajat.

AMMA on suomeksi imetystä antava nainen. Mitä suomen kielellä tai sen murteissa sana merkitsee, siitä ei ole aavistusta.

Siis tuo kun kirjoitit, että olet hyvä ja paras siihen mihin RYHDYT. Alkuperäistekstistä sain käsityksen, että kaikessa loistat.

Amma on keskipohjalaisittain lapsenvahti (ainakin rannikolla.)

Anteeksi kun olin vähän nokkava!

• RKM
        tukkusutija kirjoitti:

moon ottanu sen tähären ison akan, nottei tartte taloos kahta hevoosta pirellä.

Isoo persse ja löysät tissit
        löysä roikkomaha ja pihtaava haaru

Jos oisit ajoos tiänny oisikko ottanna

onneks pääsin omastani eroon
        oli todellinen vikasijoitus

Fyrrykyrös hääkakku aiheuttaa
        päänsärkyy ja pihtaamist

• tunttuuvat ainakkii olevan, savolainen sannoo jotta, jotta pohojalaasella on suuta enempi kun variksella pers...persikkaa.

• Takila

Pohjalaasen ei tarvi valehrella niinko Savolaaste
        ko Savolaane lottuuttoo ja on lupsakka nii se ruaja

valehtelloo

• kurkisttoo, jokohan ne on ottana ne kauhavalaiset..*

Antteeks vuan ei millää pahalla mie pohjalaiset, muttakun piäs vahingossa karkkoommaan :))

• Takila kirjoitti:

Pohjalaasen ei tarvi valehrella niinko Savolaaste
        ko Savolaane lottuuttoo ja on lupsakka nii se ruaja

valehtelloo

vielä pöyvällä hypi, kuulluu se muutennii..

Varmmaan ei Kiäriäinenkkää valehellu kun se lupas niitä varuskunttii lopettoo..

• hennaliisa1
        Pirrejuupas kirjoitti:

kurkisttoo, jokohan ne on ottana ne kauhavalaiset..*

Antteeks vuan ei millää pahalla mie pohjalaiset, muttakun piäs vahingossa karkkoommaan :))

karjalaiset kehutaa muitakii eikä vaa ihtiäänä.
        Meil on semmone lämmin ote elämää ja muihi ihmisii.
        Ei meije mielest muus tarviikkaa olla paras ko vieraavarasuuves ja ystävällisyyves.
        Myö nauretaa ja itketää, rakastettaa hyvvää ruokaa ja niiko karjalaise laulu sanatkii sannoot:
        "Oisko maata armaampaa kuin on kaunis Jarjalamme, laulun laaja kotimaa" Se jatkuu se laulu ja kaikes on tää teema:" Vaikka vaino Suomeamme kovin kourin koittelee , silloin kaunis Karjalamme Suomen surut soittelee"
        Tämmöstä!
        Viel siin meije laulus on :" Lauluna sen kosket kuohuu........säveleitä salot huokuu ikihohgat humajaa"
        Mie rakastan synnyinseutujain.

• hennaliisa1 kirjoitti:

Ei meije mielest muus tarviikkaa olla paras ko vieraavarasuuves ja ystävällisyyves.
        Myö nauretaa ja itketää, rakastettaa hyvvää ruokaa ja niiko karjalaise laulu sanatkii sannoot:
        "Oisko maata armaampaa kuin on kaunis Jarjalamme, laulun laaja kotimaa" Se jatkuu se laulu ja kaikes on tää teema:" Vaikka vaino Suomeamme kovin kourin koittelee , silloin kaunis Karjalamme Suomen surut soittelee"
        Tämmöstä!
        Viel siin meije laulus on :" Lauluna sen kosket kuohuu........säveleitä salot huokuu ikihohgat humajaa"

puhheenvuorroon on pakko yhttyy, vaikka mie oun jo nukkumassa :))ja vaikka oun vain puoliksi ja puoli karjalainen, myö ollaan mukavvii.

jk. voi hyvä ihme kun tulee railakkata rokkia tuola tiiviistä, rudirudi ja bab...vanhan rokkivarvas vipattaa taas...yötä...

• UnelmaAnelma
        hennaliisa1 kirjoitti:

Tämmöstä!

ja myö ollaa siint kovi tarkkoi, vaik suurimma osa elämäst ollaakii oltu viereksimäs vierahis. Mist hää johtuneekaa et kotiseuvul on ain nii kova ikävä. Kymmenii vuosii sitte ku savolaisii tul karjala tehtail töihi, oltii kovast kärmeissää heil. Pelkäsiit nääs et savolaiset viep karjala somat tyttäret. Savolaiset ain sannoit: En minoo savolaene, minoon pohojoeskarjalaene.

• hennaliisa1
        UnelmaAnelma kirjoitti:

ja myö ollaa siint kovi tarkkoi, vaik suurimma osa elämäst ollaakii oltu viereksimäs vierahis. Mist hää johtuneekaa et kotiseuvul on ain nii kova ikävä. Kymmenii vuosii sitte ku savolaisii tul karjala tehtail töihi, oltii kovast kärmeissää heil. Pelkäsiit nääs et savolaiset viep karjala somat tyttäret. Savolaiset ain sannoit: En minoo savolaene, minoon pohojoeskarjalaene.

semmostakkii kieroo konstii käyttää.
        Kyl pohjoiskarjalaise sentää erottaa. Hää sannoo niiko myökii, et "mie."
        Mikäs se onkaa karjalaise ja hämäläise sekotus? Onks se savolaine?
        Ei miul savolaisiikaa vastaa mittää oo, mut jos ei kehtaa identiteettijää tunnustaa, ni kieroiluuha se on.

• UnelmaAnelma
        hennaliisa1 kirjoitti:

semmostakkii kieroo konstii käyttää.
        Kyl pohjoiskarjalaise sentää erottaa. Hää sannoo niiko myökii, et "mie."
        Mikäs se onkaa karjalaise ja hämäläise sekotus? Onks se savolaine?
        Ei miul savolaisiikaa vastaa mittää oo, mut jos ei kehtaa identiteettijää tunnustaa, ni kieroiluuha se on.

Miun ukkoin on hämäläine ja mie Etelä-karjalaine.
        (huomaa mie oikein isoil sen kirjotan ko miust se on niin mahtava asja). Onneks meil ei oo yhteisii muksuloi. Jospa ne raukat ois sit savolaisii. Miul ko on jotakii hampaankolos niit savolaisii vastaa, mut en mie kehtaa täs kertoo mitä. Mie oonkii vissii ainoo ilkee karjalaine ku muut karjalaiset on nii kivvoi ihmisii - varmast siekii.

• ei tarvitse sanoa mitään,teot puhuvat puolestaan.

• Takila

Ja niitä kuuluja HÄMÄLÄISIÄ tekojahan tässä ootellaan
        se on peruja ukilta tää oottelu

jo kolmas vuosisata menollaan
        onneks oli pohjalaaset ja Laihia
        saatiin eres vapaussota aikaseks ja
        loppuunsattettua

• hennaliisa1
        Takila kirjoitti:

loppuunsattettua

iha toiselt puolelt Suome olevan aattelen, et hyvväähä nuo Lapua liikkee miehet oikeistaa tekkiit.
        Asekätkentäkkii ol oikeistaa vaa meije oma itsenäisyyve eest tehtyy toimintaa.
        Heitä pijätettii (näitä isänmaallissii) ja tuomittii linnaakii.
        Oon mie vieläkii karjalaisen sitä mieltä, et palkita näiä askätkijöitä ois paremmikkii pitänt.
        Mut sillo oltii Valvontakomissio määräykses.

• RKM
        hennaliisa1 kirjoitti:

iha toiselt puolelt Suome olevan aattelen, et hyvväähä nuo Lapua liikkee miehet oikeistaa tekkiit.
        Asekätkentäkkii ol oikeistaa vaa meije oma itsenäisyyve eest tehtyy toimintaa.
        Heitä pijätettii (näitä isänmaallissii) ja tuomittii linnaakii.
        Oon mie vieläkii karjalaisen sitä mieltä, et palkita näiä askätkijöitä ois paremmikkii pitänt.
        Mut sillo oltii Valvontakomissio määräykses.

Pohjalainen on oikemielinen
        ja meillä on selkäranka
        sen tähden emme ole köyryssä
        ns. herrojen edessä

kunnioitus on ansaittava
        se ei tule jonku työn mukana

• pok
        RKM kirjoitti:

Pohjalainen on oikemielinen
        ja meillä on selkäranka
        sen tähden emme ole köyryssä
        ns. herrojen edessä

kunnioitus on ansaittava
        se ei tule jonku työn mukana

"Vanhoos naisis on kaikki viisaus ja miähis hulluus".

• RKM
        pok kirjoitti:

"Vanhoos naisis on kaikki viisaus ja miähis hulluus".

Juur näin on
        SAVOSSA

mut ei sivistynees maailmas

• RKM kirjoitti:

Juur näin on
        SAVOSSA

ei asu Pohojalaasia...

• RKM
        Pirrejuupas kirjoitti:

ei asu Pohojalaasia...

Minä lähdin ja senjälkeen ei savossa ole miehiä ollut,
        ja poistuessani suljin veräjän jotta pysyvät omilla laitumillaan

Mistä nyt savat lapsilleen miehenmallin?????

ei niistä savolaisista aisankannattajista ole miehenmalliks

• Takila kirjoitti:

loppuunsattettua

Nythän tässä vasta pitäis ryhtyä vapautta hankkimaan.
        Pistäkäähän navettanne ja sikalanne lihoiks,niin
        saadaan vähän kättäpirempää teillekin.
        Minä jo pohjaalaisille kaiken joutavan rojun myin.
        Tuolta Kalkun varikolta oon 20-kymmentä tela-alustaista kulkuneuvoo hankkinut,että jään orotteleen,josko pian laitetaan Eu järjestykseen.

Ilmoitelkaa jakka ootte valmiita.

• UnelmaAnelma

hämäläine ei puhukkaa mittää, jos kerra teot puhhuu puolestaa - ei siis ole mittää sanomista.

• UnelmaAnelma kirjoitti:

hämäläine ei puhukkaa mittää, jos kerra teot puhhuu puolestaa - ei siis ole mittää sanomista.

tietysti puhuu puolestaan.
        Minähän oon jo valmis seuraavaan koitokseen kunhan te saatte ittenne varustettua.
        Ja muutenkin olen 50 ja jo täysin palvelleena eläkeelle ehtinyt.Sillon kun muut oli kelkkamäessä,ai niin eihän siellä oo ees mäkiä,mutta jossain joutavassa kuitenkin,niin jo töissä sitä oltiin hevosia kengittämässä.
        Siis ne teot,ei suuret puheet,vai kuinka?

• Arska
        RKM kirjoitti:

Juur näin on
        SAVOSSA

Ainoa merkittävä pohjalainen kirjailija on Antti Tuuri, etkä hänenkään teoksiaan näköjään tunne.

Sivistynees maailmas!

• jalamari

Kunei Suomi muutoon olis äänestäny "jaa", tuli silloone pääministeri Aho esikuntinensa tänne puhujamatkalle. Alootti Seinäjoelta kiertuehen ja kymmenen päivän päästä lopetti sen Kokkolhan.
      Niiren kymmenen päivän aikana katos tienvarsilta "Suomi elää maaseurusta"-lagaatit ja kansa oli valmis äänestöhön oikeen.

• nainen56

luuloo olevansa pualtoista, vaikk´ei oo hätinä yhtäkään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      96
      4154
    2. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      43
      4137
    3. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      128
      3728
    4. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2864
    5. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      28
      2182
    6. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2174
    7. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      2078
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      40
      1729
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      70
      1313
    10. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      26
      1155
    Aihe