Kotisiivooja

Anonyymi

Kuuluuko kotisiivoojan alkaa raivaamaan tavaroita, jos uusi siivouspaikka on tavaraa täynnä, ettei pääse kunnolla siivoamaan? Eläkkeet on vanhuksilla pienet ja ei saisi kuitenkaan mennä paljon aikaa. Töitä luetellaan kyllä, vaikka mitä, mutta ei kerkiä pienellä ajalla tehdä. Taitaa olla niin, että jos on oikein tunnollinen niin täytyisi tehdä loppu aika talkoilla.

2

98

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tasaisesti nuhjuinen siivous näyttää ihan siistiltä.

• Anonyymi

Millaista tavaraa täynnä? Jos lattiat ja tasot on täynnä sellaista roinaa, vaatteita ja/tai pikkusälää, joita pitäisi säilyttää kaapeissa tai laatikoissa eikä pöydillä tai lattioilla, niiden raivaus ei kuulu kotisiivoukseen, ellei asiakas siitä erikseen maksa. Kotisiivoukseen kuuluu yleensä vain vapaiden taso- ja lattiapintojen puhdistus.

Jos tavara on koriste-esineitä, joihin asiakas ei yleensä itse muutenkaan koske (esim. kirjahyllyt tai lipastojen päälliset), niiden siirtely riippuu enemmän siivousfirmasta ja sen käytännöistä. Voit kai kysyä sitä pomolta?

Tuolien, sängynaluslaatikoiden, pienten pöytien/hyllyköiden ym. siirtelystä en tiedä yleisiä käytäntöjä, mutta ainakin meidän firmassa kevyiden esineiden siirtely kuuluu kotisiivoukseen. Joskus täytyy jopa sohvia siirtää, että pääsee putsaamaan nurkat. Raja meillä menee siinä, kuuluuko esine sisustukseen eli onko sen tarkoitus olla juuri sillä paikalla, vai onko se pelkkää sotkua, jota asiakas ei ole viitsinyt raivata pois.

Rajatapaus on esim. kylppärin hyllyllä tai lavuaarin reunalla säilytettävät pikku purnukat. Niistä olen itsekin epävarma enkä ole viitsinyt pomolta kysyä. Niitä siirtelen, jos aikaa on.

Jos asiakkaat ovat pienituloisia eläkeläisiä, käyttäisin rajoitetun siivousajan niihin töihin, jotka ovat heille raskaimpia ja vaikeimpia ja joihin ei taivu niinkuin nuorempana. Yleensä siis hommia, joissa pitää kumartua, kurkotella tai kyykistellä, tai siirrellä painavampia esineitä, kuten sohvia tai lipastoja. Myös viihtyisään yleisilmeeseen panostaisin, en niinkään pieniin yksityiskohtiin. Tietty jos asiakkaat ovat kovin vaativia vaikka eivät halua maksaa tiptop siivouksesta, tilanne on hankala.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1700
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1336
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1285
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      840
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe