Hei. En tiedä mistä muualtakaan kysyä.
Voiko yliopistosta saada sairaslomaa ja millä perusteella? Miten asian kanssa pitäisi edetä ja kuinka pian sitä on mahdollista saada? Minusta tuntuu, etten kestä enää päivääkään.
Minulla ei ole diagnosoitu masennusta tai muutakaan.
Asiani menevät vain huonompaan suuntaan. Koulu ahdistaa, mikään ei kiinnosta, viiltelen ja juon pahaan olooni, olen monta kertaa viikossa humalassa. Aamuisin tulee itku, kun joutuu nousta sängystä ja lähteä kouluun. Paniikkikohtauksia tulee välillä. En vaan jaksa tätä enää. Vanhempani ehdottivat koulun keskeyttämistä ja kotiin palaamista, mutta haluan valmistua tähän ammattiin.
Enkä haluaisi, että opintoni lykkääntyisivät. Onko olemassa mitään välimuotoa, että voisi tehdä itsenäisesti tehtäviä vaikka sieltä kotikaupungista?
Toivottavasti joku osaisi auttaa pikaisesti..
:( itkettää
Sairasloma yliopistosta? Auttakaa
4
1119
Vastaukset
- Anonyymi
Ystäväni ainakin sai masennuksen vuoksi sairaslomaa koulusta.
- Anonyymi
Eikös siellä voi mennä YTHS:n vastaanotolle?
- Anonyymi
Tämä. Ota yhteyttä nyt alkuun vaikka YTHS:n, jonka kautta on mahdollista päästä lääkäriin, psykiatrille, terapiaan tms. Tai varaa vaikka aika opintopsykologille, niin pääset purkamaan tuntojasi. Varsinaista sairaslomaa tosin voi saada vain lääkäriltä, psykiatrilta tms. Mutta yliopistolla ei kyllä yleensä tarvitse mitään saikkulappuja, jos ei osallistu opetukseen. Tietty voit saada lisäaikaa opintojen suorittamiseen, jos tulee keskeytys sairastumisen vuoksi.
Avoimen kautta voi ainakin suorittaa monia verkkokursseja ja osassa kursseista on verkkotenttimahdollisuus. Tai jos luennoilla käynti ahdistaa, niin suorita kirjatenttejä. Toisaalta jos olet niin huonossa kunnossa, ettei jaksaminen riitä edes tähän, niin voit ihan hyvin pitää taukoa opiskeluista, kunnes olet taas kunnossa. Ei ole mikään häpeä, jos opintosi vähän lykkääntyvät. Aika harva muutenkaan onnistuu valmistumaan tavoiteajassa.
Muista liikkua, nukkua ja syödä hyvin ja rentoutuakin välillä, muuta kuin juomalla. Turha ajaa itseään totaaliseen burnoutiin, jolloin on vaarana, että joudut vielä pidemmälle sairaslomalle tai että opinnot jäävät kokonaan.
Tsemppiä ja toivottavasti saat apua tilanteeseesi!
- Anonyymi
yksi syy voi olla yliopistolla olevat korkean taajuuden langattomat tukiasemat, joiden on tutkimusten mukaan epäilty aiheuttavan ahdistusta, levottomuutta ja masennusta.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26300312
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961896- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693