Uutta raikkautta tuulettamaan!

Palsta on vähän alavireinen, eikä syyttä.
Kesän tapahtumat ovat monelle olleet yllätykselliset ja vaikeat.
Kesä on kuitenkin nyt takana.

Nyt alkaa talvi! Eipä olla pessimistejä. Talvi on kirkas, valkoinen, laakea, yksinkertainen, turhat kiekurat ovat karisseet, Vain puiden oksat harmaata taivasta vasten. Hämärän hyssyä. Katuvaloja. Kirpeä ilma hengittää.
Aikakin on siirretty talviaikaan.
Kukkaverhot pois ikkunoista, ja nyt ostamaan LED-kynttilöitä, jotka eivät aiheuta tulipaloja eivätkä päästä vaarallisia hiukkasia hengitysilmaan.

Kävin kylässä huushollissa, joka harrastaa minimalismia kalustuksessaan. Isot valoisat huoneet, mööpelit valkoiset, seinillä grafiikkaa, verhot läpikuultavat.
Kotiin päästyäni loin katseeni kaikkiin niihin pikkuesineisiin, joita on 60 v liiton aikana kotiin kertynyt.
Nyt alkaa uusi aika!
Pinnat esiin!
Pois kaikki vanha hapatus!
Jokainen irtotavara talteen kaappien kätköihin, pois valokuvat. Yksi orkidea pöydälle.
Se on nyt tavoitteeni. Haasteita pitää olla, uusi aika alkakoon.

38

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hei, raikas tuuletus on mitä tervetulleinta !
      Joko aloitit pintojen esiintuomisen ?
      Minulle kävi niin, että jouduin muuttamaan pienempään asuntoon ja hankkimaan uusia huonekaluja, kun vanhat ei soveltuneet uuteen kotiin.
      Valitsin sitten vaaleaa ja valoisamman vaihtoehdon ja jouduin luopumaan
      ns. krääsästä, joka ei minulle ollut krääsää, eikä oikeasti ollutkaan mitään rihkamaa.
      Nyt on yksinkertaista ja käytännöllisempää mm. siivouksen kannalta,
      mutta kaipaan paljon (pakolla) poisantamiani tavaroita, koska ne olivat osa elämääni, muistoja elämänvarrelta ja osa myös käyttötavaraa.

      Tuntuu, että kotini on nyt persoonaton ja jotenkin henkisesti tyhjä.

      Onni sinulla, että sinulla on tilaa "piilottaa" tavaroita näkyvistä ja ottaa taas esille,
      jos tuntuukin kotoisemmallta niin !

    • Anonyymi

      Vieläkö vaihdatte verhoja, pöytäliinoja ja muuta vuodenajan mukaan tai jouluksi ?
      Minulla roikkuu yhdet ja samat neutraalit verhot. En pääse enää itse verhoja ripustamaan, kun huimaa. Enkä jaksa silittää niitä. Ns. itsestäänsiliävätkin vaatisivat vähän silitystä. Joulua minulla markeeraa amaryllikset ja pari muuta joulunajan kukkaa ja pari tuikkua. Muuta en "somista". On helppoa joulun jälkeen, ei tarvitse siivota rekvisiittaa pois.
      Pääsiäisen merkki on liljat ja tulppaanit.
      Kukilla voi tehdä kausijuhlan.

      • Anonyymi

        Luovuttiin joulukuusesta jo vuosikaudet sitten. Muuta erityisrekvisiittaahan ei joulukaan tarvitse, kynttilä sinne, tonttu tänne, siinä joulun henki.
        Karsiminen on vaikeaa, sen huomaa, kun on "sillä silmällä" ympärilleen katsellut. Mutta nyt on aika inventoida laatikot, komerot olenkin jo aikaisemmin käynyt läpi, mutta kaiken sortin paperit ja kansiot, säästetyt muistiinpanit ja kirjeet. . . Ketä ne kiinnostavat, kun minusta aika jättää! Ja sitten vielä varasto. Huoh.
        Arvaan kyllä, että kun urakka on valmis, ovat ko. paikat edelleen täynnä tavaraa, nyt vain muunlaista kuin aikaisemmin. Kun avioliittoakin on takana 60 v. niin kyllä sitä muistettavaa riittää.
        Makriina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luovuttiin joulukuusesta jo vuosikaudet sitten. Muuta erityisrekvisiittaahan ei joulukaan tarvitse, kynttilä sinne, tonttu tänne, siinä joulun henki.
        Karsiminen on vaikeaa, sen huomaa, kun on "sillä silmällä" ympärilleen katsellut. Mutta nyt on aika inventoida laatikot, komerot olenkin jo aikaisemmin käynyt läpi, mutta kaiken sortin paperit ja kansiot, säästetyt muistiinpanit ja kirjeet. . . Ketä ne kiinnostavat, kun minusta aika jättää! Ja sitten vielä varasto. Huoh.
        Arvaan kyllä, että kun urakka on valmis, ovat ko. paikat edelleen täynnä tavaraa, nyt vain muunlaista kuin aikaisemmin. Kun avioliittoakin on takana 60 v. niin kyllä sitä muistettavaa riittää.
        Makriina.

        Tuohon samaan pitäisi itsekin alkaa, mutta etukäteen se tuntuu loppumattomalta saralta.
        Kun alan järjestellä kaappeja, jään tuijottelemaan valokuvia (joita on valtavasti)
        ja lukemaan kirjeitä, joista en raaski luopua, selaamaan kirjoja, sovittelemaan
        "ihan hyviä" vanhoja vaatteita, joita en raaski heittää pois, tutkimaan tavaroita
        ja homma ei edisty juuri ollenkaan.
        Ajattelen aivan samalla lailla, että ketä ne tavarat kiinnostaa,
        kun minua ei ole.
        Sitten ajattelen, että pidän kuitenkin vielä joitakin tavaroita,
        nehän on minulle tärkeitä ja rakkaita muistoja,
        haikea olo tulee ajatuksesta, että ne pois heittäisi,
        kärrätköön joku muu kaatopaikalle sitten.


    • Anonyymi

      Otetaanpa i pois eli tuuletetaan uutta rakkautta tai vaikkapa sitä vanhaakin. Olimme risteilyllä.

      • Anonyymi

        Tämmöistä se oleminen on, sängyssä lepäilyä. Kaupassa käyn, en muualla. Muistelen vanhoja aikoja, ikävä on joka päivä läheisiä.Suojelusenkeli pitää sitten huolen meistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämmöistä se oleminen on, sängyssä lepäilyä. Kaupassa käyn, en muualla. Muistelen vanhoja aikoja, ikävä on joka päivä läheisiä.Suojelusenkeli pitää sitten huolen meistä.

        Kiva että Makriina2 pitää keskustelua yllä. On tätä mukava lukea ja kirjoitellakkin jotain.


    • Anonyymi

      70 palstalla on erikoisen paljon ylilyöntejä nyt.
      Tämä 80 on ihanan rauhallinen palsta. Juttua vain ei oikein piisaa
      kun kirjoittajia on vähän eikä oikein tiedä, mikä lukijaa kiinnostaisi.

      Olen tehnyt tänään "järjestelysiivousta" = "laiskan siivousta", parvekkeellakin, mutta en vieläkään heittänyt kukkia pois.
      Etelä-Suomessa asun ja lämpötilat parvekkeella (lasitettu) on olleet yöllä
      nollan ja plus kolmen asteen välillä monina öinä.

      Petuniat kukkivat ja voivat hyvin vielä, samoin minikukkaiset purkkineilikat on rehevät ja vihreät.
      Luin vinkin alkukesällä, että neilikoista pitää heti nyppäistä kuihtunut kukka pois
      niin se tekee uusia koko ajan. Pitää paikkansa.
      Hopeaputouksetkin on elossa, vähän alkavat kulahtaa.

      Pelakuut/pelargoniat voi paremmin kuin kesällä ! Kukinnot on runsaita eikä ne lakastu ollenkaan. Ne on vähän kuin "vahamaisiksi" menneet, kun koskettaa niitä.
      Kolmeen viikkoon olen vain kolme kukintoa leikannut pois
      ja uutta nuppua tulee.

      Kukkia ei tarvitse kastella kuin vähän noin joka kolmas päivä,
      vesi ei haihdu enää niin kuin kesällä.

      Tekee mieli laittaa pimeyden piristykseksi valonauhoja parvekkeelle,
      mutta se tuntuu vähän hassulta kun kesäkukat kukkii vielä.

      Valonauhani eivät kylläkään ole tyypillisen jouluisia.
      Naapurilla on jo, se on ihan kivan näköistä syyspimeässä
      synkimpään aikaan, kun luntakaan ei ole.
      Miksi odottaa jouluun asti ?

      • Anonyymi

        Tosi rauhallinen, siksi pidän myös. Elämänkokemus on viisautta jota on mukava lukea.


      • Minäkin olen alkanut ajatella, että jouluvalot ovat pimeän karkotusta, joten ne voisi virittää kyllä vaikka adventin aikaan. Toistaiseksi on vielä olevinaan syksyä, etelämmässä ei lunta, vettä sataa. Ehkä jouluvalot vielä ovat aiheettomat.
        Mutta lyhdyt ovat ihanat. Kiitollinen saa olla, että niitä on alkanut olla joka puolella, ja nyt kun kynttiläkin voi olla LED, niin niistä ei tarvitsen enää olla huolissaan, ja parveketulipalot vähenevät.


      • Eiväthän ne mitään Jouluvaloja ole,joita minäkin ripustelen syysmyöhällä omenapuihin?
        Luojankiitos ihmiset ja varsinkin nuoret ovat valveutuneita.


      • Anonyymi

        En ole tiennyt, että kukkaset voi säilyä parvekkeella (tai terassilla) näin kauan ja lähellä
        nolla-asteessakin.
        Heitän ne joka syksy pois kun ulkolämpötila laskee lähelle kymmentä.
        Olen nääs luullut että silloin kukkaset alkaa kuihtua nopeaan ilman muuta.
        Ens syksynä en pidä kiirettä.


    • Kiitos Makriina2 aloituksesta!
      Minä kyllä olen ollut tavallaan niinsanottu "kehäraakki" kaikkine menetyksineni ja valituksineni,kirjoitusvirheineni.
      En osaa välilyntejä jonkun mielestä?
      Minulla kyllä on niitä välilyöntejä mielestäni ollut tarpeeksi,että eiköhän haudata ne kaksi poikaani ensin ja palaillaan niihin välilynteihin?

      Mitä helvettiä minulle merkitsee jotkut välilyönnit,kun iihmisenä olen täysin hajalla?
      Jos joku kertoo sen sen minulle avoiminkorten niin voin kommentoida mielipidettä!
      Olen vielä hengissä,joten lyöntikuntoisena vielä ama

      • Anonyymi

        Hyvä kun kirjoitit Makriina2. Onhan se pimeää mutta se johtuu tuosta maapallon nyky sijainnista. Aurinko silti paistaa nytkin, koko ajan. Komisario Palmussakin (tähdet kertovat) sanottiin että "avaruus on suuri",niin se on.


      • Anna mennä vaan Rituliini! Palsta on sitä varten, että siinä voi tuulettaa tuntojaan.
        Ja voit olla varma, että moni meistä lukee kommenttisi myötäeläen.

        Jos joku lukee kirjoituksia vain virheitä etsiäkseen, niin hänelle ei palstan tarkoitus ole auennut.
        Voihan ne välilyönnit lyödä kaikki kerralla sitten jutun loppuun. :)


      • Makriina2 kirjoitti:

        Anna mennä vaan Rituliini! Palsta on sitä varten, että siinä voi tuulettaa tuntojaan.
        Ja voit olla varma, että moni meistä lukee kommenttisi myötäeläen.

        Jos joku lukee kirjoituksia vain virheitä etsiäkseen, niin hänelle ei palstan tarkoitus ole auennut.
        Voihan ne välilyönnit lyödä kaikki kerralla sitten jutun loppuun. :)

        Voi Makriina2 ja haleja!
        Joskus ei vain jaksa olla niin myötämielinen.
        Turha tietenkin tälle palstalle on tuoda surujaan.
        En enää uskalla ilmaista oliko mielipiteeni kysymyksillinen,vai taantumuksellinen,kaikista tulee takkiin.
        Voi Makriina2 olet parasta antia kirjoituspalstalla ja ei sinua turhaan kehuta.
        Päivä kerrallaan matelee minunkin elämäni.


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Voi Makriina2 ja haleja!
        Joskus ei vain jaksa olla niin myötämielinen.
        Turha tietenkin tälle palstalle on tuoda surujaan.
        En enää uskalla ilmaista oliko mielipiteeni kysymyksillinen,vai taantumuksellinen,kaikista tulee takkiin.
        Voi Makriina2 olet parasta antia kirjoituspalstalla ja ei sinua turhaan kehuta.
        Päivä kerrallaan matelee minunkin elämäni.

        Todella voimaa antava ketju!
        Minunkin pitäisi mennä kahdella hevosella myllyyn,
        mutta kun ei ole sitä kuormaa yhdellekään?

        Nyt uskalsin laittaa ton kippuraisen kyselymerkin.
        No niin siskot,minua vaivaa syysmasennus,en jaksa olla hyödyksi
        edes omalle itselleni.
        Tosin pääsen mommotaxilla keskiviikkona sinne rannalle.
        Lämmitän rantasaunan ja ruokin tallareita ja varpusia.
        Viherpeipot ovat täysin kadonneet,niillä oli joku epidemia joka tappoi niitä.
        Silloinkun minulla oli hevonen,niin jopa kottaraiset olivat kiinnostuneet pihapiiristäni.
        Järripeippo tosin viivähti lintulaudallani pari viikkoa sitten.
        Se on tota samaa kuolemanodotusta amalla,siis päivä lähenpänä kuolemaa


      • Anonyymi

        "Minulla kyllä on niitä välilyöntejä mielestäni ollut tarpeeksi,että eiköhän haudata ne kaksi poikaani ensin ja palaillaan niihin välilynteihin?"

        Vieläkö ne poikasi on hautaamatta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Minulla kyllä on niitä välilyöntejä mielestäni ollut tarpeeksi,että eiköhän haudata ne kaksi poikaani ensin ja palaillaan niihin välilynteihin?"

        Vieläkö ne poikasi on hautaamatta?

        Oliko toi nyt mielestäsi kovinkin fiksu ilmaisu ja kysymys?
        Jos ihminen on kahdeksankymppinen,niin mielestäni ei?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Minulla kyllä on niitä välilyöntejä mielestäni ollut tarpeeksi,että eiköhän haudata ne kaksi poikaani ensin ja palaillaan niihin välilynteihin?"

        Vieläkö ne poikasi on hautaamatta?

        No kyselyikäisillä ovat omat murheensa?
        Jollei ole äiskä opettanut sisäohjesääntöjä,niin turha niitä on palstalllakaan antaa


      • Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

        Oliko toi nyt mielestäsi kovinkin fiksu ilmaisu ja kysymys?
        Jos ihminen on kahdeksankymppinen,niin mielestäni ei?

        Miksi ei olisi, koska itsehän kirjoitit tuon, että odotellaan kunnes poikasi on haudattu?

        Toinen kysymys onkin, että saitteko koskaan niitä korvauksia, joita tuomittu oli määrätty maksamaan, vaan kuihtuiko ne vastaajan varattomuuteen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ei olisi, koska itsehän kirjoitit tuon, että odotellaan kunnes poikasi on haudattu?

        Toinen kysymys onkin, että saitteko koskaan niitä korvauksia, joita tuomittu oli määrätty maksamaan, vaan kuihtuiko ne vastaajan varattomuuteen?

        Ei olla saatu penninhyrrää kukaan.Kaiketi sillä tappajalla omaisuutta on,kun tyttöystävänsä kanssa suunnitteli yhteisen kämpän ostoa.
        Kahta duunia teki oman kertomuksensa mukaan.
        Ei niiden korvaustenvaraan kannata velkaa ruveta tekemään.
        No minulla sitä on jo valmiiksi tehtynä


      • Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

        Ei olla saatu penninhyrrää kukaan.Kaiketi sillä tappajalla omaisuutta on,kun tyttöystävänsä kanssa suunnitteli yhteisen kämpän ostoa.
        Kahta duunia teki oman kertomuksensa mukaan.
        Ei niiden korvaustenvaraan kannata velkaa ruveta tekemään.
        No minulla sitä on jo valmiiksi tehtynä

        Onko mielestäsi ihan ok että käsittelet henkkohtasia asioita palstalla? Soita jollekin ystävällesi ja käykää asioista vellominen puhelimitse, ei täällä.
        Hyvällä neuvova.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko mielestäsi ihan ok että käsittelet henkkohtasia asioita palstalla? Soita jollekin ystävällesi ja käykää asioista vellominen puhelimitse, ei täällä.
        Hyvällä neuvova.

        Eikö täällä jokainen kerro omiaasioitaan,ei muiden.
        Vastasin vain kysymykseen.
        Kyllä tämä henkilökohtainen tapahtuma on ollut mediassa,joten turha pullasta.
        No minä toivon kaikesta huolimatta,ettei sinun kohdallasi osu moinen tragedia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko mielestäsi ihan ok että käsittelet henkkohtasia asioita palstalla? Soita jollekin ystävällesi ja käykää asioista vellominen puhelimitse, ei täällä.
        Hyvällä neuvova.

        On aivan oikein (ok), että täällä voi keskustella nimimerkeit ja anonyymit keskenään, koska kumpikaan ei välttämättä tunne toisiaan, eikä varsinkaan vaihdella s-posi osoitteitaan, saatikka puh.numeroitaan.

        Minä anonyymi kyselin Rituliinilta ja hän ystävällisesti vastasi minulle, mutta kummankaan tietoja ei ole yleisesti saatavilla, joten neuvo sinä, hyvä valistaja, että suosittelisitko itse, että tällä palstalla julkisesti vaihtaisimme hen.kohtaisia tietoja, jolloin sinäkin pääsisit niihin?

        Tosi on, että tämä Rituliinin kokema tragedia on ollut median "hampaissa", kuten murhainfossakin ja hämmästyin, kun siellä oli näitä korvaus summia vaihteli 20,000,- --40.000.-€ ja hieman epäilin, että niitä rahoja ei ole kuulunut koskaan.

        Alempana on viesti, että Valtionkonttori maksaa, mutta täytyykö sinne lähettää hakemus ja jos tiettävästi syytetylläkin on varoja, niin eikö ne ensin ulosmitata häneltä?

        Olen pahoillani tälle moittijalle, että jatkan tämän asian tiimoilta edelleen, koska jotenkin tämä kiinnostaa enempi ja sanoisinko aivan muista (henk.koht) erinäisitä syistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On aivan oikein (ok), että täällä voi keskustella nimimerkeit ja anonyymit keskenään, koska kumpikaan ei välttämättä tunne toisiaan, eikä varsinkaan vaihdella s-posi osoitteitaan, saatikka puh.numeroitaan.

        Minä anonyymi kyselin Rituliinilta ja hän ystävällisesti vastasi minulle, mutta kummankaan tietoja ei ole yleisesti saatavilla, joten neuvo sinä, hyvä valistaja, että suosittelisitko itse, että tällä palstalla julkisesti vaihtaisimme hen.kohtaisia tietoja, jolloin sinäkin pääsisit niihin?

        Tosi on, että tämä Rituliinin kokema tragedia on ollut median "hampaissa", kuten murhainfossakin ja hämmästyin, kun siellä oli näitä korvaus summia vaihteli 20,000,- --40.000.-€ ja hieman epäilin, että niitä rahoja ei ole kuulunut koskaan.

        Alempana on viesti, että Valtionkonttori maksaa, mutta täytyykö sinne lähettää hakemus ja jos tiettävästi syytetylläkin on varoja, niin eikö ne ensin ulosmitata häneltä?

        Olen pahoillani tälle moittijalle, että jatkan tämän asian tiimoilta edelleen, koska jotenkin tämä kiinnostaa enempi ja sanoisinko aivan muista (henk.koht) erinäisitä syistä.

        Valtiovarainkonttori ei maksa kivusta ja särystä
        Minä en saa penninhyrrää,jollei sillä tappajolla ole perittävät omaisuutta.
        Hänen pojalleen on kaiketi korvattu jotain?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko mielestäsi ihan ok että käsittelet henkkohtasia asioita palstalla? Soita jollekin ystävällesi ja käykää asioista vellominen puhelimitse, ei täällä.
        Hyvällä neuvova.

        Kuka meistä pystyy elämään vartijoiden mukaan palstalla?
        Älä kirjoita sitä,älä sano sitä,vaan sitä ja tätä.
        Ymäripyöreys ei ole minulle elämäntapa.
        Minulle on avoimuus, minulle on tapa kertoa asiat asioina,ei lymeille puskahuutejijana.
        Nyt täältä on syöty parhaat kirjoittelevat ja mitä vielä?
        Minä en lukeutuva heihin,parhaisiin,mutta kyllä kato tuntuu dramaattiseloa.

        Onneksi jäähän jäljelle nämä pilkunnussijat joiden ainoa tehtävä on alasajaa keskustelupalsta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko mielestäsi ihan ok että käsittelet henkkohtasia asioita palstalla? Soita jollekin ystävällesi ja käykää asioista vellominen puhelimitse, ei täällä.
        Hyvällä neuvova.

        Jospa sinä toisin tänne korpeen niitä hyviä ystäviä.
        On niin vitunhelppoa elvistellä sieltä puskasta.
        Kuinka monta kertaa sinä olet kaksi poikaasi menettänyt?
        Ajatelkaa uskalsin laittaa kysymysmerkkin.
        Kuka teistä pystyy elämään kirjoituspalstan antamien neuvojen mukaan?
        Taas käytin kysymysmerkkiä. Älä tee sitä,älä ajattele sitä,älä kirjoita ainakaan koko elämäkertaa.
        Inhimillisyys tapa kohdata ihmisten mielipiteitä on todella sammunut palstalta.

        Kirjoittajien alasajaminen on jonkun mielestä keskustelua,onko se sitä,ama kuulolla


    • Anonyymi

      Korvaukset maksaa Valtiokonttori, jos maksajaksi tuomittu on varaton.

    • Anonyymi

      Kannattaa hankkia oikeusapua.
      Sitä saa edullisimmin kunnallisesti, riippuu tuloista mitä se tulee maksamaan.
      Kaikissa kunnissa on oltava oikeusapuviranomainen/toimisto.
      Kannattaa googlata oma kuntansa ja etsiä sieltä oikeusaputoimisto.
      Ehkä Valtiokonttoristakin voi kysyä miten asia etenee ja miten tulee toimia.
      Todennäköisesti ensin yritetään saada maksuvelvolliselta korvaus.

      • Tällä entisellä linnakundilla,joka poikani tappoi.
        On jo niinpaljon edellisistä pahoinpitelystä maksettavaa,että eivät mitkään tuomarit voi taikoa rahaa sille tappajalle


    • Anonyymi

      80 on kai elämä opettanut niin ei kaikille.

      • Hei me opimme jatkuvasti kertomalla,kuinka olen luominen läpi vaikeiden karikoiden.


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Hei me opimme jatkuvasti kertomalla,kuinka olen luominen läpi vaikeiden karikoiden.

        luovinut,toi tablettini ei tunne kaikkia sanontoja.
        Kaiketi Kiinassa valmistettu


      • Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

        luovinut,toi tablettini ei tunne kaikkia sanontoja.
        Kaiketi Kiinassa valmistettu

        Vahinko kun ei pääse viemään kynttilöitä isän ja vaarien muistolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vahinko kun ei pääse viemään kynttilöitä isän ja vaarien muistolle.

        En pääse minäkään, mutta kyntilän heidän muistokseen voi sytyttää kotona
        ja muistella voi koska vain. Niinhän sitä tekee -päivittäin käy mielessä muistoja
        rakkaista ihmisistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vahinko kun ei pääse viemään kynttilöitä isän ja vaarien muistolle.

        Minä en edes tiedä isäni olemassaoloa.
        Lehtolapsi niinsanotusti.
        Toi kiinalainen tabletti ei meinannut tunnistaa sanaa lehtolapsi
        Aika vaikea tämä laite.
        Kävin jo pilkillä Ei napannut.
        En uskalla olla oma itseni enää palstalla.
        Käytän liikaa kysymysmerkkejä,että hoitakaa te viisainmat kirjoittelua.
        Ama vetäytyy palstalta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En pääse minäkään, mutta kyntilän heidän muistokseen voi sytyttää kotona
        ja muistella voi koska vain. Niinhän sitä tekee -päivittäin käy mielessä muistoja
        rakkaista ihmisistä.

        Surusta ei pääse eroon, aina mielessä. Koin jopa hermoromahduksen kun siskoni kuoli, oli hämmentävä ja raskas kokemus.

        Muita hermoromahduksen kokeneita?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2387
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1938
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe