Mistä diagnoosi/testeihin

Anonyymi

Olen aika varma että olen autismin kirjolla, mutta olisihan se ihan kiva kunnon diagnoosi saada ennen kuin ihan vapaasti tätä sanoo muille. Mistä pitäisi lähteä pyytämään apua? Ala-ikäinen olen mutta vanhemmille en tahtoisi/voisi kertoa siitä etta haluan tutkimuksiin.

1

<50

Vastaukset

• Kannattaa pyrkiä koululääkärin tai -psykologin juttusille nyt ensi alkuun. Autisminkirjo on kumminkin diagnoosi, joka saattaa vaikuttaa myös koulunkäyntiin... siinä mielessä tämä olisi järkevin vaihtoehto. Koululääkäri sitten voi ohjata siut oikeisiin tutkimuksiin, jos jotain autisminkirjoon viittaavaa löytyy.

Mutta sun olisi kuitenkin kerrottava vanhemmillesi asiasta. Ei alaikäinen voi saada virallista diagnoosia vanhempien tietämättä - tutkimuksiin liittyy mm. vanhempien haastatteleminen.

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

SEISKA.FI

• Huippukokki Hans Välimäen Maria-vaimo törttöili öky-Mersulla – paljonkertovat kuvat!
    • Pitkää vankilatuomiota odottava Niko Ranta-aho lensi Espanjaan vanhoille kotikulmilleen - Marbellan-reissulle on selkeä syy!
    • Vau, Sara Sieppi osti ensimmäisen omistusasuntonsa! Somepäivitys taisi paljastaa ökyluokan yksityiskohdan Saran uudesta kodista - katso kuva!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Avustettuja CoVid murhia ruotsissa?

>> “Ruotsissa iäkkäiden koronapotilaiden kuolemia on joudutettu morfiinilla" – Sairaanhoitaja Sonja Aspinen kertoo järkyttävistä kokemuksistaan >> Yle
      Maailman menoa
      77
      5294
    2. Niko Ranta-Aho vihjaa perhehaaveistaan

Miten voi olla, että tätä typerää rikollista paapotaan ja glorifioidaan joka tuutissa? Haastattelua annetaan ja otetaan sinne sun tänne. Ovatko kaikk
      70
      2828
    3. S&S Instat kovin hiljaisena

Onkohan siellä lyöty vetoa, kumpi pystyy olemaan pitempään ilman päivittelyä? Soffalla varmaan pää sauhuaa jo... 😂
      Kotimaiset julkkisjuorut
      98
      2066
    4. Raaka-Rane lähti reissuun lentokentällä

Instassa runsas aamiainen lentokentällä, pöytäseurueessa kaksi muuta. Täytyy järjestellä bisnekset kuntoon ulkomailla...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      38
      1437
    5. Murha Varkaudessa

Eli kuka tekijänä ja kuka mahtoi olla uhri?
      Varkaus
      54
      1336