Vaitovainen saarnaajaksi!

Anonyymi

Ehdotan Vaitovaista Esikoisten saarnaajaksi! 👍 Vaitovaisen lahjat menevät hukkaan pelkkänä rivimiehenä.

40

736

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tule vaito ulos kolostasi.
      Kannattaako hihoja nyt polttaa joidenkin mopopoikien leikkimielisistä herjoista.

      Vaitovainen laittanut toistaiseksi viimisen viestinsä eilen klo 19.54.
      Huoli ja ikävä on jo täällä joillakin.
      Vaan saattaahan tuo olla vaikka kylämatkalla.

      • Anonyymi

        Ei siinä kyllä näyttänyt olevan kyse mopopoikien herjoista. Synti on aina vakava asia!


    • Anonyymi

      En muuten ymmärrä aloittajan viestiä, kuin pilkkamielessä laitettuna. On varsin erikoista, että uskovaisena itseään pitävät kirjoittelevat tänne toisia ihmisiä pilkkaavia kirjoituksia.
      Onkohan kahdeksas käsky jäänyt hiukan unohduksiin?
      Tuollaiset kirjoitukset myös antavat hiukan omituisen kuvan eräistä lestadiolaisuuden suuntauksesta. Herää kysymys, mitä siellä oikein opetetaan.

      • Anonyymi

        Vaito on teuta 2,pilkkaa samaan tahtiin kristillisyyden vanhimpia ynnä esikoislestadiolaisia,ehdotan että tehkää ennemmin helppoheikki toreille ja turuille myymään rukkasia,toimii takuulla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaito on teuta 2,pilkkaa samaan tahtiin kristillisyyden vanhimpia ynnä esikoislestadiolaisia,ehdotan että tehkää ennemmin helppoheikki toreille ja turuille myymään rukkasia,toimii takuulla!

        Minusta vois mennä syndapin mopotehtaale tulppa-asentajaksi.


      • Meillä on hyvät puhujat juuri valittu, paikkakunnallamme. 👍

        Jäsen pitää olla, jotta voi yleensäkään ehdottaa. Eniten kannatusta saaneilta kysytään, haluaako tehtävään. 😉


      • Anonyymi
        vaitovainen kirjoitti:

        Meillä on hyvät puhujat juuri valittu, paikkakunnallamme. 👍

        Jäsen pitää olla, jotta voi yleensäkään ehdottaa. Eniten kannatusta saaneilta kysytään, haluaako tehtävään. 😉

        Puhujia,tyhjänpuhujia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaito on teuta 2,pilkkaa samaan tahtiin kristillisyyden vanhimpia ynnä esikoislestadiolaisia,ehdotan että tehkää ennemmin helppoheikki toreille ja turuille myymään rukkasia,toimii takuulla!

        Pilkka ja arvostelu ovat aivan eri asioita. Vaito arvostelee, ei pilkkaa, mutta essulessut lapin vanhimmista alkaen pilkkaavat kaikkia muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pilkka ja arvostelu ovat aivan eri asioita. Vaito arvostelee, ei pilkkaa, mutta essulessut lapin vanhimmista alkaen pilkkaavat kaikkia muita.

        Soittele sitä kitaraa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhujia,tyhjänpuhujia!

        Näin on, aamenta päälle.


    • Esikoislestadiolaisista olen kertonut totuuden, en muuta, pilkasta puhumattakaan.
      SEllaista ei hyväksy Jumalakaan että joku ihminen asettuu muun seurakunnan ylöpuolelle esiintyy kaikkitietävänä ja alkaa muilta vaatimaan tottelemistä. 😉
      Hajoittivat vapaakirkkohankkeillaan koko liikkeen, niin Norjassa kuin Suomessakin. Ruotsissa näitä ei ole paljon ollutkaan.

      • Anonyymi

        Oot sä vaito melkoinen höpöttäjä,juttujas ei usko kukaan:):):)


      • Anonyymi

        Mistäs sinä nyt tähän ykskaks ilmestyit, yli vuorokauden olet ollut lymyssä???

        Älä vaito ole vaiti !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistäs sinä nyt tähän ykskaks ilmestyit, yli vuorokauden olet ollut lymyssä???

        Älä vaito ole vaiti !

        Vaito tuli heti suoraan tänne kun pääsi vanhainkodista valehtelemasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaito tuli heti suoraan tänne kun pääsi vanhainkodista valehtelemasta.

        Mutta jos vaito onkin nainen?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos vaito onkin nainen?!

        Aivan,mutta onko polkkatukka,permanentti vaiko räväkkä punapää?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oot sä vaito melkoinen höpöttäjä,juttujas ei usko kukaan:):):)

        Mistä sinä sen tiedät?

        Minä puolestani tiedän, että täällä on minun lisäkseni monta, jotka tietävät nämä asiat.


      • Anonyymi
        vaitovainen kirjoitti:

        Mistä sinä sen tiedät?

        Minä puolestani tiedän, että täällä on minun lisäkseni monta, jotka tietävät nämä asiat.

        Sä oot taas nukkuma aikaan 01,14 täällä roikkumassa,näinkö kehoitetaan valvomaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä oot taas nukkuma aikaan 01,14 täällä roikkumassa,näinkö kehoitetaan valvomaan?

        Vaitolle on täällä ehdotettu nukkumaanmenon takarajaksi klo kahta (02.00).
        Muistaakseni tuo ehdotus sai kannatusta.


    • Anonyymi

      Saarnaajana ja yleensäkin uskovaisena kenen tahansa lahjat menee hukkaan. Tervetuloa realimaailmaan, tähän todellisuuteen.

    • Tämä saarnaajajuttu toikin mieleen muistoja. Kun aikanaan vanhenin, niin joskus aina joidenkin saarnaajien kanssa keskustelimme asioista. Yhtä ja toista on esitetty ja lähes aina on yhtä monta joku torpannut. Torppaajat ovat olleet tärkeässä tehtävässä jopa niin, että toisen paikkakunnan asioihin on voitu suoraan vaikuttaa.

      Joskus keskusteltiin vuorojen määrästä. Olipa kerran aika jolloin vuoro tuli yllättäen. Jotakin se yllätys kohtasi kerran vuodessa ja toista vähän useammin. Nykyisin kai on selvää, että homma menee kuin telaketju.

      Olen joskus miettinyt, että miten ihminen voi harjaantua ihan inhimillisesti, jos on neljä-viisi vuoroa vuodessa. Eri asia on tietysti eri, jos on ammatissa, jossa on opittu puhumaan pitempiä pätkiä.

      • Esikoiset ry:ssä puhujilla on ihan eri tahti. Siis verrattuna Esikoisllestadiolaiset ry:n toimintatapoihin.

        Olen ihmetellyt sitä miten he jaksavat. 🙄


      • vaitovainen kirjoitti:

        Esikoiset ry:ssä puhujilla on ihan eri tahti. Siis verrattuna Esikoisllestadiolaiset ry:n toimintatapoihin.

        Olen ihmetellyt sitä miten he jaksavat. 🙄

        Pientä kokemusta yhdeltä Pelson ja Sukevan reissulta. Perjantaina mentiin ja maanantaina palattiin ja sen viikonvaihteen aikana täytyi pitää seitsemän puhetta, jos en ihan väärin muista virhemarginaali on kumminkin yksi -. En näitäkään laita itseäni jotenkin korottaakseni. Tiedän vain, että Jumala on uskollinen. Normaali kierros Kakolanmäellä oli kolne puhetta aamupäivän aikana kaksi ja iltapäivällä kolmas. Kun oli tiimi mukana niin ei kehdannut pitää samaa joka paikassa. Päivän evankeliumi oli aina ja epistola ja viimeisessä paikassa useasti Psalmi. Eihän ne puheet olleet tietenkään yli tunnin puheita, kun kokonaisaika kussakin palveluksessa oli yleensä se kolmevarttia.


    • Anonyymi

      Onko sitä tullut koskaan mieleen sellaist a mahdollisuutta että voisi katsoa hiukan aidan ylikin että miten siellä toimitaan!

      Siellä nimittäin ei arvalla vedellä saarnavuoroja kenellekkään.

      vai onko se lestadiolainen elämä vauvasta vaariin ja hautaan asti niin kiveen hakattua, että voidaan jopa huudahtaa " tässä ei Raamatuita tarvita".

      • Näin olen kuullut jonkun piinkovan esikoislestadiolaisen puhujan huudahtaneen.
        " Tässä ei Raamatuita tarvita".


      • Anonyymi
        vaitovainen kirjoitti:

        Näin olen kuullut jonkun piinkovan esikoislestadiolaisen puhujan huudahtaneen.
        " Tässä ei Raamatuita tarvita".

        Olisiko tämä jokin ns. "tarina", koska olen lukenut saman tapahtuneen vl -kristittyjen parissa?

        Mikä lie puuskahdus ollut tai sitten keksitty juttu kenties.


      • Anonyymi
        vaitovainen kirjoitti:

        Näin olen kuullut jonkun piinkovan esikoislestadiolaisen puhujan huudahtaneen.
        " Tässä ei Raamatuita tarvita".

        Kauhistuksella olen saanut seurata miten esikoiset Ry on saarnaajanansa valinneet kun tuntee melkein jokaisen josta on puhujia tehty En olisi yhdestäkään heistä edes unessa voinut kuvitella saarna mieheksi Tarkoitan heitä jotka eivät vielä olleet ennen uuden yhdistyksen perustamista.
        Paavali on antanut hyvät ja selkeät neuvot millaisista seurakunta voi keskuudestaan puhujia valita
        Yksikään näistä henkilöistä ei millään tavalla näitä kriteerejä täytä Ei heidä hedelmiäkään ole näkösällä.
        No täytyy sekin kyllä todeta ettei valinnanmahdollisuuksiakaan juurikaan ollut
        Suurin Floppi oli Viimeisen Taiston tekemä konsertti saarnaaja
        Suuri vahinko tapahtui jo Esikoislestaadiolaisissa kun E H alkoi selkänsä tääkse keräämään porukkaa ja nimittämään puhujia ilman seurakuntaa
        Näistä esimerkkeinä olivat. Esim Si Put ja he kaikki jotka eriseuraan lähtivät


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauhistuksella olen saanut seurata miten esikoiset Ry on saarnaajanansa valinneet kun tuntee melkein jokaisen josta on puhujia tehty En olisi yhdestäkään heistä edes unessa voinut kuvitella saarna mieheksi Tarkoitan heitä jotka eivät vielä olleet ennen uuden yhdistyksen perustamista.
        Paavali on antanut hyvät ja selkeät neuvot millaisista seurakunta voi keskuudestaan puhujia valita
        Yksikään näistä henkilöistä ei millään tavalla näitä kriteerejä täytä Ei heidä hedelmiäkään ole näkösällä.
        No täytyy sekin kyllä todeta ettei valinnanmahdollisuuksiakaan juurikaan ollut
        Suurin Floppi oli Viimeisen Taiston tekemä konsertti saarnaaja
        Suuri vahinko tapahtui jo Esikoislestaadiolaisissa kun E H alkoi selkänsä tääkse keräämään porukkaa ja nimittämään puhujia ilman seurakuntaa
        Näistä esimerkkeinä olivat. Esim Si Put ja he kaikki jotka eriseuraan lähtivät

        Näin on nähtävissä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauhistuksella olen saanut seurata miten esikoiset Ry on saarnaajanansa valinneet kun tuntee melkein jokaisen josta on puhujia tehty En olisi yhdestäkään heistä edes unessa voinut kuvitella saarna mieheksi Tarkoitan heitä jotka eivät vielä olleet ennen uuden yhdistyksen perustamista.
        Paavali on antanut hyvät ja selkeät neuvot millaisista seurakunta voi keskuudestaan puhujia valita
        Yksikään näistä henkilöistä ei millään tavalla näitä kriteerejä täytä Ei heidä hedelmiäkään ole näkösällä.
        No täytyy sekin kyllä todeta ettei valinnanmahdollisuuksiakaan juurikaan ollut
        Suurin Floppi oli Viimeisen Taiston tekemä konsertti saarnaaja
        Suuri vahinko tapahtui jo Esikoislestaadiolaisissa kun E H alkoi selkänsä tääkse keräämään porukkaa ja nimittämään puhujia ilman seurakuntaa
        Näistä esimerkkeinä olivat. Esim Si Put ja he kaikki jotka eriseuraan lähtivät

        AAMEN!


    • Anonyymi

      Lue 4 Evankeliumia, Kuuntele, Usko ja Tottele parhaasi mukaan kaikkea mitä JEESUS Sanoi ollaksesi Kristitty = Jeesuksen Kristuksen opetuslapsi! mm:

      "Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni. Luukas 14:33.

      "Myykää, mitä teillä on, ja antakaa almuja; hankkikaa itsellenne kulumattomat kukkarot, loppumaton aarre taivaisiin, mihin ei varas ulotu ja missä koi ei turmele. Luukas 12:33.

      "Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa. Matteus 6:24. *jotkut käännökset käyttävät sanaa "rahaa" "mammonan" kohdalla.

      "Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Markus 16:15.

      Kenenkään ei tarvitse eikä pidä työskennellä rahan tai katoavaisen ruuan eteen, vaan Jumalalle. Jumala huolehtii jokaisen tarpeista, jotka Hänelle työskentelee. Tällä tavalla voimme myös selvitä pedon merkki ja suuren ahdistuksen ajat. Tätä kutsutaan "Elää Uskosta".

      ÄLÄ koskaan ota Pedon Merkkiä! Lue Ilmestyskirja 13 ja varmuuden vuoksi Ilmestyskirja 22

      Dokumentti aiheeseen liittyen, Englanniksi: https://www.youtube.com/watch?v=B_foDpYGVJc

      Kaikki ilmaisia ja erittäin hyödyllisiä resursseja: truthseeking.co.uk / katso ainakin "freesources" ja "articles".

      Youtube soittolista, Jeesuksen Opetuksiin liittyen: https://www.youtube.com/playlist?list=PLSWJU8S4WD3gulrFr5tELMJUP7n_2H3mS

      Miten saada voitto seksuaalisesta synnistä: https://www.youtube.com/watch?v=1c-Km32ZpEQ

      Teot Armo Harmonia 3 osainen soittolista: https://www.youtube.com/playlist?list=PLSWJU8S4WD3jM6iESK-IKSBkNwhtWudKY

      Pyydän että jaat tätä jokaiselle mahdollisesti kiinnostuneelle jokapuolella, Kiitos! Rakkautta ja Rauhaa

      JUMALA Todella RAKASTAA meitä ja Tahtoo Pelastaa meidät kaikki! Jos kukaan kuulee tämän, pyydän, vastaa Jumalan Kutsuun Jeesuksen Opetuksissa. <3

    • Voitto synnin vallasta, on usko Herraan Jeesukseen. Ihmisessä ei näitä avuja ole, eikä tule.

      Usko ihmislihaan on aivan valtava, vaikka kaikki näemme, ettei ihmisestä ole kuin Jumalan tahdon vastaisuuteen. Itsepetoksessa voitokkaana sankarina on kivempi elää mielikuvituksissaan, kun rehellisesti syntinsä tuntevana armonkerjäläisenä.

      • Anonyymi

        Olen tämän palstan aloittaja. Pyydän kaikilta anteeksi ajattelematonta aloitustani.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen tämän palstan aloittaja. Pyydän kaikilta anteeksi ajattelematonta aloitustani.

        Palstan aloittaja voi olla kuka hyvänsä, joka ei kykene keksimään itselleen rekisteröityä nimimerkkiä.

        Esikoisuudesta sen verran vielä, että seurakunta hallitsee puhujat, päinvastoin kun esikoislestadiolaisilla jossa puhujat ja niistäkin vain harvat ovat ainoita äänivaltaisia liikkeen asioissa. Heidän asemansa on siis epäterve ja epäinhimillinen. Vain pieni klikki johtajanaan G.Persäter määrää kaikki liikkeen asiat, tekee myös maamme yhdistyksiä koskevien lakien vastaiset päätökset.


      • Anonyymi
        vaitovainen kirjoitti:

        Palstan aloittaja voi olla kuka hyvänsä, joka ei kykene keksimään itselleen rekisteröityä nimimerkkiä.

        Esikoisuudesta sen verran vielä, että seurakunta hallitsee puhujat, päinvastoin kun esikoislestadiolaisilla jossa puhujat ja niistäkin vain harvat ovat ainoita äänivaltaisia liikkeen asioissa. Heidän asemansa on siis epäterve ja epäinhimillinen. Vain pieni klikki johtajanaan G.Persäter määrää kaikki liikkeen asiat, tekee myös maamme yhdistyksiä koskevien lakien vastaiset päätökset.

        Katkera Tilitys, meidän on hyvä olla hienoissa rukoushuoneissa edelleen ja oppi on sama kuin aina ennenkin, Eriseura ry istuu kirkossa piispojen talutushihnassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen tämän palstan aloittaja. Pyydän kaikilta anteeksi ajattelematonta aloitustani.

        Usko anteeksi! Ei ihmisellä kaikki mene aina putkeen eikä näillä palstoilla voi yhtään tietää miten keskustelu etenee. Lihassa kylvävä saa yleensä aina lisää lihan kylvöä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katkera Tilitys, meidän on hyvä olla hienoissa rukoushuoneissa edelleen ja oppi on sama kuin aina ennenkin, Eriseura ry istuu kirkossa piispojen talutushihnassa.

        Mihin tällainen väite perustuu että eriseura istuu kirkossa? Miksi ihmisparka käytät elämäsi valehtelemiseen?

        Myöskään väite siitä että esikoislestadiolaisuudessa julistus olisi samaa kuin ennen? Vai tietämätön napero voi tällaista väittää.

        Kannattaa avata juuri nyt linkki http://kuuntelu.esikoiset.fi/tampere/
        Esikoisten kirkkopyhä menossa Tampereen aitolahden kirkossa.

        Saarna Seppo Kulju. Kanttorina Jaakko Ansaharju.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen tämän palstan aloittaja. Pyydän kaikilta anteeksi ajattelematonta aloitustani.

        Lahjoista on hyvä mnainita tässä yhteydessä, että kaikki tässä maailmassa on lahjaa Jumalalta. Lahja jonka olen saanut on mittaamattoman arvokas, se on Jumalan vanhurskaus, Kristuksen vanhurskaus, se on vieras vanhurskaus. Sen on Jeesus Kristus raskaalla uhrillaan ansainnut ja minullekin lahjoittanut. Tästä vanhurskaudesta pääsee osalliseksi jokainen syntinen, jolla on usko Kristukseen.

        Jes. 50:8 Lähellä on hän, joka minut vanhurskaaksi tuomitsee. Kuka voi minun kanssani riidellä? Astukaamme yhdessä esiin! Kuka on minun vastapuoleni? Tulkoon tänne lähelleni!


      • vaitovainen kirjoitti:

        Mihin tällainen väite perustuu että eriseura istuu kirkossa? Miksi ihmisparka käytät elämäsi valehtelemiseen?

        Myöskään väite siitä että esikoislestadiolaisuudessa julistus olisi samaa kuin ennen? Vai tietämätön napero voi tällaista väittää.

        Kannattaa avata juuri nyt linkki http://kuuntelu.esikoiset.fi/tampere/
        Esikoisten kirkkopyhä menossa Tampereen aitolahden kirkossa.

        Saarna Seppo Kulju. Kanttorina Jaakko Ansaharju.

        Korjaus: Puhuja ei ole Seppo Kulju. Ilmeisesti hän on kirkon pappi.


      • Anonyymi
        vaitovainen kirjoitti:

        Korjaus: Puhuja ei ole Seppo Kulju. Ilmeisesti hän on kirkon pappi.

        Kirkkosaarnan pitäjä on nuorempi Konttinen Keiteleeltä.


      • Anonyymi
        vaitovainen kirjoitti:

        Korjaus: Puhuja ei ole Seppo Kulju. Ilmeisesti hän on kirkon pappi.

        Voi heitä eriseuran reppanoita

        Kauhistuksella olen saanut seurata miten esikoiset Ry on saarnaajanansa valinneet kun tuntee melkein jokaisen josta on puhujia tehty En olisi yhdestäkään heistä edes unessa voinut kuvitella saarnamieheksi Tarkoitan heitä jotka eivät vielä olleet ennen uuden yhdistyksen perustamista.
        Paavali on antanut hyvät ja selkeät neuvot millaisista seurakunta voi keskuudestaan puhujia valita
        Yksikään näistä henkilöistä ei millään tavalla näitä kriteerejä täytä Ei heidä hedelmiäkään ole näkösällä.
        No täytyy sekin kyllä todeta ettei valinnanmahdollisuuksiakaan juurikaan ollut Oli peikko pakko äänekkäimmistä tehdä
        Suurin Floppi oli kuulemma Turku kun Viimeisen Taisto teki konsertti saarnaajan.
        Suuri vahinko tapahtui jo Esikoislestaadiolaisissa kun E H alkoi selkänsä tääkse keräämään porukkaa ja nimittämään puhujia ilman seurakuntaa
        Näistä esimerkkeinä olivat. Esim Si Put ja he kaikki jotka eriseuraan lähtivät


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      174
      1578
    2. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      126
      1501
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      119
      1442
    4. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      8
      1127
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      73
      973
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      275
      941
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      223
      922
    8. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      86
      873
    9. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      77
      823
    10. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      147
      804
    Aihe