Ajattelin tilata netistä autoni talvivanteillekin rengaspainevahdit. Mitkä ominaisuudet ovat tärkeitä valinnan kannalta? Auto on Toyota jossa lähettimen taajuus on 433Mhz mikä lienee tärkein ominaisuus. Onko valinnassa muita kriteereitä jotka estävät esim. BMW:hen, Mersuun ym tarkoitettujen venttiilien käytön (ovat näköjään halvempia). Onko em autoissa painelähettimen toimintaperiaate sama kuin Toyotassa. Kiitos mikäli joku pystyy auttamaan toistaiseksi vielä kokematonta mutta tiedonhaluista.
Rengaspainevahdin taajuus
Anonyymi
18440
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
Vastaukset 18
Vanhimmat
Eiköhän niitä löydy automerkin ja mallin mukaan helpoimmin. Voit saada vaikka oikeat.
Aloittaja taisi kysyä sitä että käyvätkö esim. BMW:n rengaspaineanturit Toyotaan koska niillä on sama taajuus. Ymmärrän kiinnostuksen katsottuani anturien hintoja. BMW:n ja Mersun tarvikeanturit maksavat noin puolet Toyotan vastaavista. Valitettavasti en osaa itsekään sanoa, riittääkö pelkästään että anturin lähetystaajuus on sama kuin Toyotan.
Mitähän hauskaa keksitään seuraavaksi. Varmaan automaattinen kuskin nenän niistäjäkone.
Toi systeemi on hyvä, voi tarkastaa rengaspaineet ajossa eikä huoltoasemien epävarmoissa mittareissa.
Onhan se Rolls Roycekin hyvä auto mutta minä panen rahat järkevämpiin juttuihin.
Sinun rahankäytöstä ei ollut edes puhe.
Eipä nuo anturit paljon maksa ja uudessa ne on vakiona. Paristot kestää ties kuinka kauan, nyt menossa 6. vuosi ja hyvin toimii.
Niin.
Tuossa on ajoturvallisuudesta kyse.
Oikeilla rengaspaineilla anturi antaa oikeaa tietoa ajonvakautusjärjestelmälle.
Aloittaja tässä taas terve.
Eikö kukaan todellakaan osaa kertoa, onko ainoa huomioitava kriteeri rengaspainevahdin valinnassa pelkkä paineanturin taajuus. Tunnistaako Toyotan työkalu Bmw:n ja Mersun anturin. Mielipiteitä riittää mutta tietoa ei tunnu helpolla löytyvän silloin kun sitä tarvitsisi.
Kannattaisiko kysyä rengasliikkeistä jotka noita asioita hoitaa ja myy antureita?
Taitaa olla usein niin ettei rengasliikkeestä saa apuja mikäli ne eivät haista omaa bisnestä. En ole itse ostanut rengasliikkeistä mitään enää vuosiin tavaroiden ja palvelujen ryöstöhinnoittelun takia. Maailmalta saa kaikkea murto-osalla Suomen hinnoista, kun vain osaa ja ymmärtää miten kuvio kulkee. Aloittajalle senverran että uskon homman onnistuvan mikäli lähettimen taajuus sattuu. Taajuuksista tiedän ainakin 315 ja 433 Mhz, automerkistä ja -mallista riippuen.
Niinpä, kun säästää ja ostaa pari kiina anturit ja sitten hankkii oikeat niin siinähän se on sitten hienoa olla käteväpoika.
Elämä on pelkkää säästämistä ja oppia erehdyksen ja kantapään kautta. En minä ainakaan viitsi temppuilla ja arpoa moisen asian kanssa kun kustannus ei ole kovinkaan kummoinen ja liikkeestä ostetut toimii ja niissä on takuut työlle ja osille.
Arvaas Pentti, missä suurin osa antureista on valmistettu? On tietysti sama mistä vaippasi ostat mutta maksan mielummin 20€ kuin 120€/kpl käytännössä yhtä hyvin toimivasta anturista. Ainakin Mersuun onnistuu, muista merkeistä en tiedä.
Mulle ei ainakaan muutama kymppi merkitse mitään jos saan paikallisesti homman nopeasti ja hyvin hoitoon. Mieluummin rahat Suomeen kuin kinkkilään ja Alibaballe.
Elämäsi on varmasti ollut erehdystä, mitään et Pentti poju kuitenkaan ole oppinut. Sinulta ei olekkaan kysytty elämäsi "viisauksia".
Älä poika loukkaannu vaikka olet monesti oppirahoja maksanut, mutta kannattaisi silti oppia jotain tai muuten jäät no.....
Eipä tämä palsta tämänkään asiallisen ketjun aloittajalle tuonut muuta kuin vttuilua, moraalisaarnan, kehoitituksen kysyä jostain muualta koska varmaa tietoa ei ole(miksi sitten vastasit mitään) ja havaintoja yhden tai useamman lääkityksen vähäisyydestä
Ja apina kaivaa 2019 ketjun suuren viisautensa jakamiseen, ihan parasta.