Tietämätön kysyy; DSG

Anonyymi

Ihan ummikkona kyselen mikä tuo DSG on josta paljon puhutaan? Ominaisuus vai vika? Mihin liittyy?

64

1271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      VW konsernin surkea automaatti joka nytkyttää ja miettii sekä löyhä

    • Anonyymi

      Ohjeita DSG vaihteiston käyttäjälle:
      1. Pidä mäessä auto paikallaan jarrulla, älä kytkimellä
      2. Älä ryömitä autoa, jos vain pystyt välttämään sen
      3. Vaihda viisaasti, vältä häiritsemästä automatiikan toimintaa
      4. Launch control liikennevaloista – jarrulla seisominen on myrkkyä
      5. Osta auto perinteisellä automaatilla
      6. Vaihtoarvo surkea, kukaan ei halua vanhaa DSG-vaihteistoa autoonsa

      • Anonyymi

        Autapas nyt vähän. Mistä löydän upeasta DSG-autostani kytkimen? Suuntavilkun kytkintä ja muuta kevyttavaraa ei nyt lasketa mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autapas nyt vähän. Mistä löydän upeasta DSG-autostani kytkimen? Suuntavilkun kytkintä ja muuta kevyttavaraa ei nyt lasketa mukaan.

        Mekaanisesti katsottuna kaksoiskytkinautomaatti on lähempänä tavallista manuaalivaihteistoa kuin perinteisesti turbiiniautomaattia. Siksi vaikkapa loivassa ylämäessä auto on pidettävä paikallaan jarrulla, eikä sitä saa päästää ”kytkintä vasten” pitämään itseään paikallaan. Tavallisessa momentinmuunninautomaatissa tämä ei ole niinkään suuri ongelma, mutta kaksoiskytkinlaatikossa se kuluttaa kytkinlevyä ja lämmittää laatikkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autapas nyt vähän. Mistä löydän upeasta DSG-autostani kytkimen? Suuntavilkun kytkintä ja muuta kevyttavaraa ei nyt lasketa mukaan.

        Niin onhan siinä viikset ja pahvi. kansipahvi, kuten ovipahvi.
        hehhheehhheeeee
        skodarömpsötin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autapas nyt vähän. Mistä löydän upeasta DSG-autostani kytkimen? Suuntavilkun kytkintä ja muuta kevyttavaraa ei nyt lasketa mukaan.

        Tietenkin löydät kytkimen sieltä moottorin ja vaihteiston välistä, niin kuin useimmista muistakin autoista - ja DSG:stä vielä kaksi. Jotkut luulevat, että auton kytkin on kuljettajan jalkatilassa, mutta siellä on vain korkeintaan poljin, millä kytkintä voi käyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin onhan siinä viikset ja pahvi. kansipahvi, kuten ovipahvi.
        hehhheehhheeeee
        skodarömpsötin

        :) skodarömpsötin :) :)))


    • Anonyymi

      Ei vissiin ole tarpeeksi puhuttu siitä vielä. Paljonkaan ei riitä hitaimmille

    • Anonyymi

      DSG on Volkkarin keksimä kauppanimi kaksoiskytkinvaihteistolle. Vaihteistoja VW:lle valmistaa useampi vaihdevalmistaja, mutta VW myy ne samalla DSG-nimellä. Trollit kuvittelevat Volkkarin kaksoiskytkinvaihteiden olevan muitten vaihteistoja huonompia, vaikka oikeasti vaihteistot tulevat samoista tehtaista.

      • Anonyymi

        Kyllähän ne samat tehtaat tuottavat eritasoisia ja -hintaisia tuotteita. Kun joku iso asiakas haluaa ostaa suuria määriä huokeita mutta ominaisuuksiltaan vaatimattomia vaihteistoja niin tietenkin sellaisia heille toimitetaan. Vielä parempi jos menevät OEM-tuotteiksi niin ei valmistajan nimi ryvety vaikka niiden kanssa tulisikin lunta tupaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän ne samat tehtaat tuottavat eritasoisia ja -hintaisia tuotteita. Kun joku iso asiakas haluaa ostaa suuria määriä huokeita mutta ominaisuuksiltaan vaatimattomia vaihteistoja niin tietenkin sellaisia heille toimitetaan. Vielä parempi jos menevät OEM-tuotteiksi niin ei valmistajan nimi ryvety vaikka niiden kanssa tulisikin lunta tupaan.

        Miksi vw tunkee vieläkin noita dsg laatikoita maailmalle.Ovat täysin onnettomia tekeleitä edelleenkin.
        Uudetkin hyökkäilee ja nykii joka koeajossa ja testeissä.
        Luulen että syy on se ettei volkkelo osaa uutta sulavasti toimivaa kestävää laatikkoa tehdä.


    • Anonyymi

      DSG on ihan toimiva vaihteisto. Jos sitä osaa käyttää.
      Traktorijurpot Kuhmosta runnovat sitä ilman mitään tajua mekaniikasta, kai se hajoaa.
      Oikean autoilijan (ette siis te mopokorttipellet snägärillä) käytössä se kestää ihan hyvin normaaliajoa. ja tarvittaessa vähän kovempaakin.
      Jos sen osaa.
      Jos ei, niin ostaa sitten Laatokan nelivaihteisella manuaalilla Venäjältä. Siinäpä kehareille polkuautoa kerrakseen.
      Jurpot.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Neljä vuotta on nyt ajettu autolla, jossa DSG-laatikko. Ei mitään ongelmia. Nämä nykimiset ja muut ovat kädettömien ja jalattomien juttuja.

      • Anonyymi

        12v ajettu Golf 1.9tdi 5 vaih manuaalilla ja laatikko kuin uusi. 250 000km ajettu. Ei ole nykinyt koskaan. Kytkinlevy kesti 230 000km pätkäajoa.

        Vain kykinlevy uusitty joka kuluva osa ja pari kertaa laatikon öljyt 30eur kerta ei syö pienihampaisia hammaspyöriä ja syncroja muita osia huono öljy.

        Eli jokaiseen laatikkoon tärkeää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        12v ajettu Golf 1.9tdi 5 vaih manuaalilla ja laatikko kuin uusi. 250 000km ajettu. Ei ole nykinyt koskaan. Kytkinlevy kesti 230 000km pätkäajoa.

        Vain kykinlevy uusitty joka kuluva osa ja pari kertaa laatikon öljyt 30eur kerta ei syö pienihampaisia hammaspyöriä ja syncroja muita osia huono öljy.

        Eli jokaiseen laatikkoon tärkeää.

        "30eur kerta ei syö pienihampaisia hammaspyöriä"

        Näin sen täytyy olla, kun sinä sanot.


      • Anonyymi

        DSG-laatikolle ryömintä on myrkkyä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        12v ajettu Golf 1.9tdi 5 vaih manuaalilla ja laatikko kuin uusi. 250 000km ajettu. Ei ole nykinyt koskaan. Kytkinlevy kesti 230 000km pätkäajoa.

        Vain kykinlevy uusitty joka kuluva osa ja pari kertaa laatikon öljyt 30eur kerta ei syö pienihampaisia hammaspyöriä ja syncroja muita osia huono öljy.

        Eli jokaiseen laatikkoon tärkeää.

        Manuaalin kytkinremontti on normaali, pissapojan säilyön täyttöön rinnallistettava toimenpide. Mutta automaattiin jos joutuu kajomaan, on helvetti irti...

        Luonnollisesti sekin on vaan kevyttä huolenpitoa, vaikka kustannusvaikutuksia, jos manuaaliin siinä sivussa uusitaan kaksoimassavauhtipyörää tms.


      • Anonyymi

        Ystävällä on 20 vuotta vanha Opel Astra G automaatti ja ei mitään vikaa ole ollut.


    • Kestää hyvin jos ei käytä ollenkaan.

      • Anonyymi

        Samaten kuin tämä meidän trollikka.

        Paras juttu on poistettu juttu.


      • Anonyymi

        Tuo on totta. Monet hankkivat skodan koska se on punaisen aatteen vuoksi. Jos ajavat sillä kauppaan, jättävät sen kauemmaksi jotta ei muut huomaa, että skodisti se on.
        Usein käyttävät myös aurinkolaseja piiloutuakseen.


    • Anonyymi

      Kaksoiskytkin-automaattivaihteistoja (saks. Doppelkupplungsgetriebe, DSG) ovat VW-konsernille tehneet ainakin BorgWarner (6-vaihteiset, öljykylpyisillä kytkimillä varustetut mallit) ja LuK (7-vaihteiset, ”kuivakytkimiset” mallit). Jälkimmäisiä on asennettu lähinnä bensa- ja edellisiä dieselmoottorisiin autoihin (koska öljykylpyiset on mitoitettu dieselmoottorin suuremmalle väännölle). BorgWarnerin 6-vaihteiset ovat myös olleet luotettavamman maineessa.

      Minulle sattui LuK:n maanantaikappale ostaessani 2008 uutena VW Golf Variantin 118 kW:n bensakoneella. Vaihteisto alkoi pian takuuajan päättymisen jälkeen, kolmantena vuonna, n. 40 tkm:n ajojen jälkeen vaihtaa itsekseen vapaalle kesken normaalin, rauhallisen ajon taajamanopeudella. Ei auttanut uuden softan asennus, ei auttanut mekatroniikkayksikön vaihto. Lopulta sain uuden askin veloituksetta. Sillä mentiin ongelmitta 100 tkm:iin saakka, jolloin vaihdoin 7-vaihteisella perinteisellä momentinmuunninautomaatilla varustettuun autoon. Koska näitä mehulinkoautomaatteja ei saanut VW-konsernista, oli vaihdettava toisen, valitettavasti kalliimman saksalaismerkin leiriin. Vetotapakin vaihtui samalla takapotkuun, mutta kotiuduin ratin taakse heti. Nyt on menty näillä eväillä alun viidettä vuotta ja 57 tkm.

      En vaihtaisi takaisin DSG-automaattiin enkä etuvetoon, vaikka Golfista muuten tykkäsinkin tuon 7 vuoden ja 100 tkm:n ajan!

      • Anonyymi

        just.Opi vielä että vw ei osaa tehdä taloudellisia kestäviä moottoreita..Ei yhtään mitään.


    • Anonyymi

      Tuttu osti uuden auton jossa dsg. 45tkm ja se oli siinä. laukesi moottoritielle.

      • Anonyymi

        Aika porno auto tai kuski, kun ei kestänyt kotiin asti. Liikaa paineita, vaiko nuori poika?


    • Anonyymi

      Ainakin autolehdet kertoo huonosta kestävyydestä ja nykivästä ajamisesta

      googlaa DSG ja ihastu

      korjaamoilta kysyttynä kesto maksimissaan 140000 km

      • Anonyymi

        Älä valehtele, maksimi kesto on 40000 km


    • Anonyymi

      Venäläinen avtomaat-vaihde. Ei vaihda eikä ole automaattinen.

      • Anonyymi

        DeutchlandSaksaGermany = DSG

        Simpele as Skoda.


    • Anonyymi

      Sama alihankkija tekee noita DSG-vaihteistoja muillekin automerkeille.

    • Anonyymi

      Mites ummikon Venäjän reissu onnistui?

      • Anonyymi

        Hyvin! Vaikka dsg pyki niin työntöapua löytyi ja itäinen polttoaine sopi paremmin. Kun vielä kaalia ja vodkaa riitti jopa tuliaisiksi niin pitää uusia


    • Anonyymi

      "Ihan ummikkona kyselen mikä tuo DSG on josta paljon puhutaan? "

      Se on vähän kuin vakava sairaus. Pirullinen hoitaa ja ennuste ei välttämättä kovin hyvä.

    • Anonyymi

      Uralskiy Avtomobilnyi Zavod suunnittelutoimiston 1950-luvun alussa kehittämä tuplakytkin-tuplavälikaasu-manuaalilaatikko, joka oli kopioitu Saksasta sodan jälkeen tuodusta Selincron automaagista.

    • Anonyymi

      Kokeileva yksilö perehtyy halutessaan DSGn surkeaan oireiluun..
      Aja tasanopeutta, vaikkapa kuutta kymppiä. Polkaise kaasu pohjaan. Vaihteisto alkaa nykimään ja nikottelemaan. Vasta pitkän viiveen jälkeen aski suvaitsee valita pienemmän pykälän tupaan.

    • Anonyymi

      Mutta mikä on TSI? Ja onko hyvä ja kestävä? Kiitos!

      • Anonyymi

        Tsiiih puuh poks, parkinson-dsg.


      • Anonyymi

        No helppoa se onkin siellä ladon takana ajella paikallaan seisovassa TSI DSG romussa.
        Sen kun päristelee huulilla vain, että Prrrrrrrrrrrrrrrrr.......


    • Anonyymi

      surullisen kuuluisa dsg kertoo tuulilasi käytety autot testi skoda octavien kohdalla

      jos käytetty dsg nypyttää niin hajoaminen on lähellä kertoo lehti

    • Anonyymi

      Mikä on paras DSG? Kuiva vai märkä? Miten ne tunnistaa? Kiitos! TojoPappa

      • Anonyymi

        Mikä on paras vaippa. Kuiva vai märkä.
        DSG ja paras eivät sovi samaan lauseeseen.


    • Anonyymi

      autobild kertoo karua sanomaa

    • Anonyymi

      ei se kestä

      autobild suomi kertoo

    • Anonyymi

      Devon Sucks Gary, sellasta se on teineillä

      • Anonyymi

        Joo, skodisti-papalla tuo kaikki on "muisto vain" ja oma "manuaali" käytössä...


    • Anonyymi

      autobildin mukaan surkea valmiste

    • Anonyymi

      korjaamot esittäneet jopa 10000e laskuja DSG korjauksesta

      sanoo autobild suomi

      Olisiko TM aika tutkia väite tai antaa asialle siunaus? Miksi suomen autolehdet on hiljaa asiasta?

      • Anonyymi

        Katsopas kun kyseessä on yleisesti kaikkien tiedossa oleva fakta.

        Skoda on täysin venäläinen, kaikki dsg:t hajoo ja artisti maksaa isse, Skodat räjähtää...

        Kyllä faktoja riittää.


    • Anonyymi

      vika sanoo autobild suomi

    • Anonyymi

      laatuun liittyy
      huonoon

    • Anonyymi

      nykivä ja huono kesto autobild tutki

    • Anonyymi

      DSG on hjuva!

    • Anonyymi

      Painava kaksoiskytkin vaihteisto, silloin kun se on valmistettu kestäväksi.
      Pikku autoihin tehdään kevyt versio, joka on siis heikompi.
      Näin minä asian olen ymmärtänyt.

    • Anonyymi

      Demokratisch Sozialistisch Gear

    • Anonyymi

      Kiitos tiedoista!

    • Anonyymi

      ДСГ - eli Donetskin Sosialistisen kansanoblastin virallinen synkronoimaton 2-vaihteinen valurauta-aski.

      Uusissa malleissa on Z -kirjain

      • Anonyymi

        Kiitos! Spasiba!


    • Anonyymi

      Hyvä kysymys! Tero

    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nokialaisen koulun pihalta löytyi nuoren ruumis

      Näin kertovat iltapäivälehdet ja Nokian uutiset. Mitähän on tapahtunut..?
      Nokia
      144
      3064
    2. Missäs lynkkausjoukot piileksii?

      Tänään lähilehden kirjoituksessa paikallinen entinen pizzayrittäjä kertoi muuttaneensa pois Sysmästä. Syynä oli koulukiu
      Sysmä
      51
      924
    3. Mies hävisi oikeudenkäynnin koronapassista valtiota ja Fazeria vastaan määrättiin korvaamaan lähes

      https://yle.fi/a/74-20091554 Henkilö liikkui ilman Koronapassia ja yritti päästä aamiaiselle Fazer kahvilaan,
      Maailman menoa
      216
      851
    4. Tulihan tästä

      Meidän "jutusta" vähän turhan suuri show tänne palstalle. Sivusta seurasin sitä enimmäkseen.
      Ikävä
      67
      814
    5. Haluaisitko sitten mies

      Että ottaisin sinuun yhteyttä?
      Ikävä
      43
      800
    6. Haluisin jutella sulle siitä

      Mistä mennään. Tiedän yhteyden.
      Ikävä
      36
      793
    7. En ymmärrä käytöstäsi, mies

      Jotain miehen logiikkaa? Et siis halua tutustua yhtään millään tavoin paremmin, vaikka ajatuksissasi näköjään joskus pyö
      Rakkaus ja rakastaminen
      61
      732
    8. Suomen edesottamukset Ukrainan sodassa jaksavat ihmetyttää ulkomaisia työkavereitani

      Työskentelen korkean teknologian yrityksessä, jossa on ihmisiä ympäri maailmaa. Suuri osa ulkomaisista on kotoisin Aasia
      Maailman menoa
      237
      715
    9. Mitä ajattelisit siitä

      Miten reagoisit jos kaivattusi ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      38
      683
    10. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      43
      636
    Aihe