CandoMini ei ole enää sopiva kuoro. Liian maailmallinen!

Anonyymi

Candomino kuoro ja sittemmin myös CandoMini ovat olleet erityisen suosittuja vanhoillislestadiolaisten keskuudessa. Candomino laulaa nykyäänkin asiallisia ja uskovaisille sopivia lauluja, mutta CandoMini -kuoro on tarkoituksella pilattu maailmallisilla elementeillä Kuoron nykyisen johtajan Viena Kankaan joutuessaan maailmaan.

CandoMini on lasten kuoro, jossa on laulanut paljon myös uskovaisten kotien lapsia. Viime aikoina kuoron johtaja on vienyt kuoroa maailmallisempaan suuntaan. He laulavat perinteisten laulujen lisäksi myös pop- ja rock-musiikkia. Laulutyyli on muuttunut svengaavaan ja tanssahtavaan tyyliin. Oli todella surullista nähdä, kuinka Viena oli laittanut uskovaisten kotienkin lapset tanssimaan ja laulamaan rock-kappaleita. Moni uskovainen perhe onkin ottanut lapsensa pois tästä kuorosta nähdessään, mihin suuntaan kuoron toimintaa on viety. CandoMini ei ole enää uskovaiselle sopiva kuoro!

Toivottavasti Candomino ei lähde myös kehittymään maailmallisempaan suuntaan. Candominon ja CandoMinin yhteiskonsertteihin en mielellään enää osallistu kuuntelijana. En halua olla tukemassa Viena Kankaan johtamaa viihteellisempää Candomina. En halua olla rahoittamassa siinä samalla myös Robinia, Queenia ynnä muita rokkareita ja poppareita. Toivoisin, että uskovaiset yhdessä boikotoisivat CandoMinia, jotta saataisiin uusi kuoronjohtaja tälle Kuorolle. Viena johtakoon omaa tanssipop-kuoroaan Naiskuoro Kuplivaa. Siellä he saavat rauhassa juoda kuohuviiniä ja bailata. Samaa maailmallista elementtiä ei tarvitse tuoda lasten kuoroon!

11

1614

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On todella harmillista, että Viena on vienyt CandoMiniä maailmallisempaan suuntaan. Toivoisin muutenkin, että Viena saisi palaamisen armon. Vielä on ovet avoinna. Vielä voi myös palauttaa CandoMini oikeille raiteille. Ei enää rokkia, vaan rauhallisia perinteisiä lauluja. Sitä toivoisin nyt Vienan johtamalta CandoMiniltä! Tällöin voin harkita omienkin lapsien laittamista kyseiseen kuoroon!

    • Anonyymi

      Voi Harmi. Hyvä ja turvallinen kuoro pilattu maailmallisilla hapatteilla :(
      Miksi ihmeessä pitää laittaa lapset laulamaan jotain rokkia???!!!!
      Voi että, kun kuoronjohtaja saisi parannuksen armon.

    • Anonyymi

      Surullista :(

    • Anonyymi

      Kyllä ne sitä rokkia laulavat koulussakin, eikä siinä ole mitään väärää.

      • Anonyymi

        Rokki on epäsiveää. Meillä päin uskovaiset saavat vapautuksen rokkitunneilta. Toisinaan kouluissa kuitenkin joutuu kuulemaan rokkia, koska monissa kouluissa sitä soitetaan välitunneillakin ja tälle ei voi mitään. Sille kuitenkin voi, mitä vapaa-ajalla harrastaa. Ei ole pakko mennä CandoMiniin laulamaan rokkia, kun voi valita toisinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rokki on epäsiveää. Meillä päin uskovaiset saavat vapautuksen rokkitunneilta. Toisinaan kouluissa kuitenkin joutuu kuulemaan rokkia, koska monissa kouluissa sitä soitetaan välitunneillakin ja tälle ei voi mitään. Sille kuitenkin voi, mitä vapaa-ajalla harrastaa. Ei ole pakko mennä CandoMiniin laulamaan rokkia, kun voi valita toisinkin.

        Olen ollut koulussa koulunkäyntiavustaja, lapset laulaa ihan ekaluokasta lähtien rokkimusiikkia kaikilla musiikkitunneilla, onko koulun musiikkitunnit sitten kiellettyjä vl-lapsilta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut koulussa koulunkäyntiavustaja, lapset laulaa ihan ekaluokasta lähtien rokkimusiikkia kaikilla musiikkitunneilla, onko koulun musiikkitunnit sitten kiellettyjä vl-lapsilta?

        Voi maailman kevät, mihin aikaan on tultu! :O
        Rokkia jo ekaluokasta lähtien!!!!!
        Täytyy kyllä jutella opettajien kanssa tästä! En halua, että meidän ekaluokkalainen oppii mitään sopimattomia lauluja.

        Kuitenkin. Vaikka koulussa laulettaiski sopimattomia lauluja, niin en minä laittais lasta vielä vapaa-ajalla laulamaan jotain Queenia tms rokkia. CandoMini ei todellakaan tulisi kysymykseen. Kuoron johtajalla näyttää olevan blogikin, jossa hän mainostaa jopa alkoholijuomia. Hyvä esikuva lapsille?


    • Anonyymi

      Siis mä luen näitä vastauksia ja mun ainoa kysymys on se, että onks tää joku vitsi? Siis et uskovaiset ei saa kuunnella rokkia... Like, mä oon uskovainen, mut ei mulla oo mitään rockkia eikä todellakaan mitään poppia vastaan. Pop just on "parempi" vaihtoehto, kuin perinteinen laulu, joka puhuu vaikkapa kuolemasta tai tälläisestä. Ja mä oon siis "uskovainen" nuori. Musta on parempi, että Candomini niin laulaa eri tyyppisiä lauluja eri genreistä, jotta nuori myös oppisi laulamaan eri genreissä. En usko, että nämä teidän vastauksenne tulevat nuorilta, vaan enemmänkin yli 40v vanhemmilta/ isovanhemmilta.

    • Anonyymi

      ConDomi on ehdottomasti uskovaisilta kiellettyjen asioiden listalla!

    • Anonyymi

      Hei! Liityin kuukausi sitten Candomini-kuoroon, eikä väittelysi päde tähän ollenkaan. Kuoro on oikeasti loistava. Laulamme eri stemmoissa "uskonnollisia lauluja."

    • Anonyymi

      Candomini on erittäin sopiva kuoro uskonnollisten perheiden lapsille, nuo väitöksen eivät pidä paikkaansa. Itse liityin kuoroon joknkin aikaa sitten ja lähinnä vanhoja konservatiivisia lauluja lauletaan. Myös Candominon ilmapiiri on erittäin konservatiivinen ja turvallinen, että itse ainakin olen viihtynyt hyvin, enkä siitä rokista edes ole kuullut!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18459
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3145
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1860
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      272
      1416
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      83
      1091
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe