Toyota Auris

Anonyymi

On ajo-ominaisuuksiltaan loistava, katsastusvarma, ylellisen mukava ja kaikin puolin erinomainen auto vaikka trollit ja valehtelijat yrittävät muuta väittää.

29

459

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Uskotko itse tuohon aloitukseen jos uskot et tiedä autoista mitään..

    • Anonyymi

      Ja juuri kun Auriksesta kirjoitettiin ja todistettiin kuinka surkea se on. Luuletko että saat peitettyä tuon asian kun valehtelet??

    • Anonyymi

      Olen aloittajan kanssa hyvin pitkälti samaa mieltä Auriksesta. Minulla on elämäni aikana ollut useita suurehkoja saksalaisia ja yksi amerikkalainen auto, mutta yksikään niistä ei taajama-ajossa ole yltänyt nykyisen hybridi Aurikseni mukavuustasolle. Vaikka kaikissa isoissa autoissani oli hyvin toimiva automaattivaihteisto, niin hybridi-Auriksen hienostunutta täysin nykimätöntä kyytiä niillä ei vaan saanut.

      Tojota on osannut säätää sähkö- ja polttomoottorin yhteistoiminnan niin korkealle mukavuustasolle, että kaikki muut autotehtaat taitavat jäädä pelissä kirkkaasti hopealle. Eihän sitä hybridiautoa voi saada toimimaan enää hienostuneemmin. Minä ainakin nostan hattua Tojotan osaaville suunnitteluinsinööreille.

      • Anonyymi

        Eipä se Auriksessa se vaihteisto olekaan huonointa antia . muualla on sen auton ongelmat sitten jota ei voikaan korjata jäljestäpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä se Auriksessa se vaihteisto olekaan huonointa antia . muualla on sen auton ongelmat sitten jota ei voikaan korjata jäljestäpäin.

        Mikähän mahtaa olla hybridi-Auriksen pahin ongelma? Kokemukseni mukaan auton lämmityslaite toimii mukavasti, ja ohjauskin on riittävän kevyt, nopea ja tarkka. Jarrut ovat hyvin mukavat, kunhan ensin oppii hyväksymään auton generaattorijarrun hieman erilaisen toiminnan. Sisätilatkin ovat tavalliseen kauppa-ajoon ihan sopivat, ja varustelutasokin on eläkemiehelle riittävä. Vaikea minun on tehdä listaa siitä, mitä Auriksessa pitäisi välttämättä korjata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän mahtaa olla hybridi-Auriksen pahin ongelma? Kokemukseni mukaan auton lämmityslaite toimii mukavasti, ja ohjauskin on riittävän kevyt, nopea ja tarkka. Jarrut ovat hyvin mukavat, kunhan ensin oppii hyväksymään auton generaattorijarrun hieman erilaisen toiminnan. Sisätilatkin ovat tavalliseen kauppa-ajoon ihan sopivat, ja varustelutasokin on eläkemiehelle riittävä. Vaikea minun on tehdä listaa siitä, mitä Auriksessa pitäisi välttämättä korjata.

        Se on Saksalaisiin verrattuna surkea ajaa ja meluisa kippo ei sovellu kun kaupassakäynti autoksi ei pitkille matkoille lainkaan väsyy kuski meluun ja huonoon suuntavakavuuteen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän mahtaa olla hybridi-Auriksen pahin ongelma? Kokemukseni mukaan auton lämmityslaite toimii mukavasti, ja ohjauskin on riittävän kevyt, nopea ja tarkka. Jarrut ovat hyvin mukavat, kunhan ensin oppii hyväksymään auton generaattorijarrun hieman erilaisen toiminnan. Sisätilatkin ovat tavalliseen kauppa-ajoon ihan sopivat, ja varustelutasokin on eläkemiehelle riittävä. Vaikea minun on tehdä listaa siitä, mitä Auriksessa pitäisi välttämättä korjata.

        Allekirjoitan tuon kokemuksen. Omalla Auris TS Hybridillä tuli juuri täyteen 36000 km. Ilo on ajella hyvällä autolla. Vihamiehet syökööt sanansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Allekirjoitan tuon kokemuksen. Omalla Auris TS Hybridillä tuli juuri täyteen 36000 km. Ilo on ajella hyvällä autolla. Vihamiehet syökööt sanansa.

        Olet hörhö ihan yksin mielipiteesi kanssa jälleen kerran.
        Jännä kun kaikki alan ihmiset ovat erimieltä kanssasi ja haukkuvat Auriksen ominaisuudet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet hörhö ihan yksin mielipiteesi kanssa jälleen kerran.
        Jännä kun kaikki alan ihmiset ovat erimieltä kanssasi ja haukkuvat Auriksen ominaisuudet.

        Ketkä alan ihmiset? Siis sinäkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on Saksalaisiin verrattuna surkea ajaa ja meluisa kippo ei sovellu kun kaupassakäynti autoksi ei pitkille matkoille lainkaan väsyy kuski meluun ja huonoon suuntavakavuuteen..

        Minulla on myös iso saksalainen automaattivaihteinen auto, johon voin hybridi-Aurista helposti vertailla. Maantieajossa iso saksalainen auto on ihan kelvollinen, sillä silloin auton jäykempi ohjaus ei paljoa haittaa menoa. Maantieajossa Auriksen erittäin kevyestä ohjauksesta taas ei ole kovin suurta hyötyä.

        Kun lähdetään ajamaan taajamassa, jossa on toistuvia pysähdyksia ja kiihdytyksiä, niin silloin iso saksalainen auto on aivan hukassa. Hybridi-Auris puikkelehtii kaupunkiliikenteessä kevyesti, ketterästi ja ilman minkäänlaisia nykäyksiä, joten sen tarjoama matkustusmukavuus taajamassa on valovuosia isoa saksalaisautoa edellä. Suhteellisen laadukas automaattivaihteinen saksalaisauto on kaupunkiajossa Aurikseen verrattuna kuin vanha maataloustraktori. Tämä oli minullekin melkoinen yllätys, kun aloin hybridi-Auriksella ajella.

        Suurin syy Auriksella ajeluun on kuitenkin liikkumisen taloudellisuus. Auris kuluttaa maantiellä alle 5 l /100 km ja kaupungissa kulutus on samaa luokkaa. Iso saksalainen auto kuluttaa maantiellä samalla nopeudella ajettaessa 8 - 8,5 l/100 km ja kaupungissa 15 l/100 km. Aika helppoa on tehdä valinta siitä, kummalla autolla lähtee kauppareissulle. Lisäkustannuksia ei siten kauheasti aiheudu, vaikka innostuisi samalla reissulla poikkeamaan naapurikaupungissakin ostoksilla.

        Ihan pakko meidän kaikkien on hyväksyä se tosiasia, että aika on jo ajanut näiden isojen saksalaisten bensarohmujen ohi. Tojotaa pilkkaavat poikaset eivät tätä seikkaa vielä ymmärrä, vaan autokiimaisina he hakevat edelleenkin Saksasta ja Ruotsista näitä runsaasti polttoainetta tuhlaavia premium-romuja. Ei autokiimaisten poikasten talous kauaa kestä ajella näillä hyvän suuntavakavuuden saksalaisromuilla, vaan kassakriisin yllättäessä he lopulta käyvät hakemassa itselleen luotettavan ja kokonaistaloudellisen Tojotan. Monelle rahattomalle bemari-intoilijalle on näin käynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on myös iso saksalainen automaattivaihteinen auto, johon voin hybridi-Aurista helposti vertailla. Maantieajossa iso saksalainen auto on ihan kelvollinen, sillä silloin auton jäykempi ohjaus ei paljoa haittaa menoa. Maantieajossa Auriksen erittäin kevyestä ohjauksesta taas ei ole kovin suurta hyötyä.

        Kun lähdetään ajamaan taajamassa, jossa on toistuvia pysähdyksia ja kiihdytyksiä, niin silloin iso saksalainen auto on aivan hukassa. Hybridi-Auris puikkelehtii kaupunkiliikenteessä kevyesti, ketterästi ja ilman minkäänlaisia nykäyksiä, joten sen tarjoama matkustusmukavuus taajamassa on valovuosia isoa saksalaisautoa edellä. Suhteellisen laadukas automaattivaihteinen saksalaisauto on kaupunkiajossa Aurikseen verrattuna kuin vanha maataloustraktori. Tämä oli minullekin melkoinen yllätys, kun aloin hybridi-Auriksella ajella.

        Suurin syy Auriksella ajeluun on kuitenkin liikkumisen taloudellisuus. Auris kuluttaa maantiellä alle 5 l /100 km ja kaupungissa kulutus on samaa luokkaa. Iso saksalainen auto kuluttaa maantiellä samalla nopeudella ajettaessa 8 - 8,5 l/100 km ja kaupungissa 15 l/100 km. Aika helppoa on tehdä valinta siitä, kummalla autolla lähtee kauppareissulle. Lisäkustannuksia ei siten kauheasti aiheudu, vaikka innostuisi samalla reissulla poikkeamaan naapurikaupungissakin ostoksilla.

        Ihan pakko meidän kaikkien on hyväksyä se tosiasia, että aika on jo ajanut näiden isojen saksalaisten bensarohmujen ohi. Tojotaa pilkkaavat poikaset eivät tätä seikkaa vielä ymmärrä, vaan autokiimaisina he hakevat edelleenkin Saksasta ja Ruotsista näitä runsaasti polttoainetta tuhlaavia premium-romuja. Ei autokiimaisten poikasten talous kauaa kestä ajella näillä hyvän suuntavakavuuden saksalaisromuilla, vaan kassakriisin yllättäessä he lopulta käyvät hakemassa itselleen luotettavan ja kokonaistaloudellisen Tojotan. Monelle rahattomalle bemari-intoilijalle on näin käynyt.

        Sen verran jatkoa vielä sinun kommentiisi että kun vielä tiedän sen että auriksessa on sama tekniikka kuin priuksessakin ja priuksia on takseina Wien Taxi konsernin käytössä ollut jo n. 20 vuotta ja ensimmäisillä on jo ajettu yli 1,3 miljoona kilometriä ja matka jatkuu yrittävät päästä 2 miljoonaan kilometriin niin siinä on monelle muulle autonvalmistajalle kyllä esimerkin paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran jatkoa vielä sinun kommentiisi että kun vielä tiedän sen että auriksessa on sama tekniikka kuin priuksessakin ja priuksia on takseina Wien Taxi konsernin käytössä ollut jo n. 20 vuotta ja ensimmäisillä on jo ajettu yli 1,3 miljoona kilometriä ja matka jatkuu yrittävät päästä 2 miljoonaan kilometriin niin siinä on monelle muulle autonvalmistajalle kyllä esimerkin paikka.

        Itse en ole Amerikassa koskaan käynyt, mutta yksi hyvä kaveri kertoili sellaisen jutun, että Chicagossa lähes kaikki taksiautot ova Tojota Priuksia. Paikalliset asukkaat olivat kertoneet, että muut automallit eivät kestä rajua kaupunkiliikennettä.

        Priuksen polttoainekulut ovat pienet, ja sen tekniikka on loputtoman kestävä. Voimansiirtoa ei kuulemma saa millään hajalle, sillä elektroniikka ei koskaan päästä voimansiirtolaitteita ylikuormittumaan. Prius on Amerikassa osoittautunut kaikkein kestävimmäksi autoksi taksikäytössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en ole Amerikassa koskaan käynyt, mutta yksi hyvä kaveri kertoili sellaisen jutun, että Chicagossa lähes kaikki taksiautot ova Tojota Priuksia. Paikalliset asukkaat olivat kertoneet, että muut automallit eivät kestä rajua kaupunkiliikennettä.

        Priuksen polttoainekulut ovat pienet, ja sen tekniikka on loputtoman kestävä. Voimansiirtoa ei kuulemma saa millään hajalle, sillä elektroniikka ei koskaan päästä voimansiirtolaitteita ylikuormittumaan. Prius on Amerikassa osoittautunut kaikkein kestävimmäksi autoksi taksikäytössä.

        Kun tosiasioita vähän selvennettiin poikasille, niin hybridi-Auris muuttuikin heti hyväksi autoksi. Väärät puheet ja väitteet johtuvat useimmiten pelkästä tietämättömyydestä. Asioista ei haluta ottaa selvää, vaikka oikeaa tietoakin on runsaasti tarjolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran jatkoa vielä sinun kommentiisi että kun vielä tiedän sen että auriksessa on sama tekniikka kuin priuksessakin ja priuksia on takseina Wien Taxi konsernin käytössä ollut jo n. 20 vuotta ja ensimmäisillä on jo ajettu yli 1,3 miljoona kilometriä ja matka jatkuu yrittävät päästä 2 miljoonaan kilometriin niin siinä on monelle muulle autonvalmistajalle kyllä esimerkin paikka.

        Mistä vuosimallista lähtien Priuksessa ja Auriksessa on sama tekniikka ? Kun Aurishybrid esiteltiin tekniikka oli eri kuin Priusin.


    • Anonyymi

      En ole kyllä vielä tähän mennessä huomannut uusissa autoissa muuta eroa kuin sen, että kalliimpi tuntuu paremmalta. Autoja valmistetaan eri sekmentteihin ja sen mukaan autoja on eri kokoisia ja eri hintaisia. Merkistäkään ei niin suurta väliä ole, kun eri merkeissä käytetään nykyään paljon samoja osia.
      Takuulla on merkitystä, jos haluaa ostaa itselleen huolettomia vuosia. Rellut on Nissaneita ja päinvastoin. Kia on Hyundai, Opel on saman kuin Citroen ja Peugeot jne. GM:n tuotteita myydään eri merkeillä eri mantereilla. Honda on Rover, Jaguar on Mondeo, Toyotan pienet autot on Daihatsuja jne. Lista on lähes loputon. Mersu on Citroen ja Peugeot on Toyota. Mitäpä niiden ajo- ominaisuuksista tai muista on niin väliksi. Erot on mitättömän pieniä ja uuden sukupolven auto on aina edellistä parempi.

    • Anonyymi

      Ei se kovin hyvä voi olla, kun toyota vaihtoi sen nimeksi korolla, eli se siitä, oli niin huono maine, et piti nimi vaihtaa...

    • Anonyymi

      Autolehtien eka kommentti oli, ettei metriäkään suoraan ja sitä se oli loppuun asti.

      • Anonyymi

        Minun Auriksessa ainakin on ihan vakiovarusteena ratti, jolla auton kulkusuuntaa pystytään ajon aikana vauhdissakin muuttamaan. Suoralla tiellä laitan ratin avulla auton kulkemaan suoraan, ja mutkaisilla teillä ohjastan taas auton kulkemaan mutkille. Eivätkö kaikki moottoritoimittajat ole tietoisia ratin avulla suorittavasta kulkusuunnan muuttamisesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun Auriksessa ainakin on ihan vakiovarusteena ratti, jolla auton kulkusuuntaa pystytään ajon aikana vauhdissakin muuttamaan. Suoralla tiellä laitan ratin avulla auton kulkemaan suoraan, ja mutkaisilla teillä ohjastan taas auton kulkemaan mutkille. Eivätkö kaikki moottoritoimittajat ole tietoisia ratin avulla suorittavasta kulkusuunnan muuttamisesta?

        Tojolla noita ohjastuksia joutuukin ajattelemaan ja tekemään korjausliikkeitä koko ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojolla noita ohjastuksia joutuukin ajattelemaan ja tekemään korjausliikkeitä koko ajan.

        Kun minä ajelen joskus saksalaisella autollani (moottoritoimittajat ovat aina kehuneet sen ohjausta) mutkaisella maantiellä tai kaupungissakin, niin joudun jatkuvasti kääntelemään rattia, jotta en suistuisi metsähallituksen puolelle tai jalkakäytävälle. Täsmälleen samat ohjausliikkeet täytyy tehdä Auriksellakin, jotta pysytään tiellä. Auriksella ajettaessa homma on vaan vähän miellyttävämpää ja kevyempää, koska ohjaustehostin toimii paremmin. Kaupunkiajossa ei siis tarvitse vääntää rattia hampaat irvessä.


    • Anonyymi

      Kun vastausketjusta siivoaa pois kaikki troooollit ja proovot, jää jäljelle toteamus: Toyota Auris Hybrid on ehkä pisimmälle kehittynyt käyttöauto maailmassa.

      Hieno nahka penkeissä ei tee teknisesti alkeellisesta premiumista yhtä kehittynyttä.

      • Anonyymi

        Kyllä teikäläisten nahat penkeissä tiedetään, iljettävää.


      • Anonyymi

        Kehittynein, hihii mikä vitsi. Skoda pieksi tuon ihmeen jo vanhalla bensaturbolla vertailussa ja Aurista ollaan moitittu testeissä aikalailla maan rakoon.


    • Anonyymi

      järkyttävä melu kippana 180 db korvatulpilla. huojuu pompotaa,metsä kutsuu,mittaristo valehtelee,kaatuu ,katoleen,jarrut ei pidä

      • Anonyymi

        Koska asialliset toetoiskuni ovat saaneet tämän Auris-keskustelun jo siistiytymään, niin jatkan hieman valistustyötä. Käydään oikein yksityiskohtaisesti läpi näitä trolli-pojun ilmaisemia ongelmakohtia.

        Melu:

        Jos trollari väittää, että korvatulppien kanssakin Auriksen melu on 180 dB, niin silloin hän ei tunnu ollenkaan ymmärtävän, mitä ilmoitetut dB-lukemat käytännössä tarkoittavat. Melu-asioita ei hänen kanssaan voi edes käsitellä, koska ymmärrys ei ole riittänyt edes perusasioiden sisäistämiseen.

        Auris on kippana:

        Kun ostin Auriksen, niin halusin pienen, taloudellisen ja näppärän kyläauton kauppareissuille. Autokaupassa minulla ei ollut mittanauhaa mukanani, ja niinpä kotiin palattua koinkin melkoisen pettymyksen. Auto oli tarkempi ajaa autotalliin kuin iso saksalainen autoni. Syy selvisi mittanauhan kanssa. Kun mittasin Auriksen leveyden peilien kärjistä, niin Auriksella onkin leveyttä 10 cm enemmän kuin isolla saksalaisautollani. Koska tulos oli mielestäni käsittämätön, niin mittasin vielä autojen sisäleveyden etupenkillä hartioiden korkeudelta. Tässä mittauksessa tuli toinen yllätys. Mittauksen mukaan iso saksalainen autoni oli vain 1 cm leveämpi kuin Auris??? Auton suuri ulkoleveys johtuu vain erittäin isoista ja hyvistä sivupeileistä.

        Auris kaatuu helposti:

        Edellisellä Tojotallani oli ajettu joka päivä 28 vuoden ajan (trollipojilla ei taida olla ikääkään vielä niin paljon), eikä se milloinkaan osoittanut merkkejä kaatumisesta. Jos Tojota osasi jo vuonna 1991 rakentaa kaatumattomia autoja, niin miksi se alkaisi vuonna 2017 valmistaa kaatuvia malleja? Väitehän on vailla mitään järkiperusteita. Lähes päivittäin kyllä netissä ja sanomalehdissä näkyy kuvia kaatuneista autoista, mutta ne autot ovat juuri näitä vanhoja saksalaisia premium-linttoja, joissa on leveät erikoisvanteet alla, ja renkaatikin ovat 30-sarjaa. Eipä tarvitse paljoa edes yrittää, kun tällaisella saksalaisautolla katolleen pääsee normaalissa liikenteessäkin.

        Jarrut eivät pidä:

        Tämäkin väite kielii siitä, että trollipoju ei ole ikinä päässyt kokeilemaan hybri-Aurista. Ensikertalaisesta saattaa kyllä tuntua siltä, että Auriksen jarrut eivät pidä, sillä jarrutettaessa ei tapahdu mitään vanhoille loppunpoljetuille saksalaisille premium-autoille ominaista ruosteisten jarrulevjen kirskuntaa ja nytkytystä. Kun Auriksessa painaa kevyesti jarrua, niin generaattorijarru kytkeytyy päälle ja alkaa pehmeä täysin äänetön jarrutus. Auton energiamonitorista voi seurata sitä, kuinka auton liike-energia alkaa ladata akkua. Kun jarrua painaa voimakkaammin, niin silloin akkua ladataan tieysti suuremmalla virralla ja hidastuvuus on suurempi. Vasta ihan jarrutuksen loppuvaiheessa vähän ennen pysähtymistä tavalliset jarrut tulevat mukaan, jotta auto pysyy pysähtymisen jälkeen paikoillaan liikennevaloissa. Tavalliset jarrut tulevat leikkiin mukaan niin myöhäisessä vaiheessa, että lopullinen pysähtyminenkin sujuu täysin nykäyksettömästi. Missään aiemmassa autossani ei jarrutustapahtuma ole ollut yhtä hienostunut kuin hybridi-Auriksessa. Kun jarrutuksen jälkeen kiihdytyskin sujuu vielä täysin nykäyksettömästi ja nopeasti, niin tästä syystä hybridi-Auris on kaupunkiautona aivan omassa mukavuusluokassaan. Tekniikan edisyksellisyys tulee esiin jokaisessa tapahtumassa, vaikka nahkapenkkejä ei olekaan kabiinissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska asialliset toetoiskuni ovat saaneet tämän Auris-keskustelun jo siistiytymään, niin jatkan hieman valistustyötä. Käydään oikein yksityiskohtaisesti läpi näitä trolli-pojun ilmaisemia ongelmakohtia.

        Melu:

        Jos trollari väittää, että korvatulppien kanssakin Auriksen melu on 180 dB, niin silloin hän ei tunnu ollenkaan ymmärtävän, mitä ilmoitetut dB-lukemat käytännössä tarkoittavat. Melu-asioita ei hänen kanssaan voi edes käsitellä, koska ymmärrys ei ole riittänyt edes perusasioiden sisäistämiseen.

        Auris on kippana:

        Kun ostin Auriksen, niin halusin pienen, taloudellisen ja näppärän kyläauton kauppareissuille. Autokaupassa minulla ei ollut mittanauhaa mukanani, ja niinpä kotiin palattua koinkin melkoisen pettymyksen. Auto oli tarkempi ajaa autotalliin kuin iso saksalainen autoni. Syy selvisi mittanauhan kanssa. Kun mittasin Auriksen leveyden peilien kärjistä, niin Auriksella onkin leveyttä 10 cm enemmän kuin isolla saksalaisautollani. Koska tulos oli mielestäni käsittämätön, niin mittasin vielä autojen sisäleveyden etupenkillä hartioiden korkeudelta. Tässä mittauksessa tuli toinen yllätys. Mittauksen mukaan iso saksalainen autoni oli vain 1 cm leveämpi kuin Auris??? Auton suuri ulkoleveys johtuu vain erittäin isoista ja hyvistä sivupeileistä.

        Auris kaatuu helposti:

        Edellisellä Tojotallani oli ajettu joka päivä 28 vuoden ajan (trollipojilla ei taida olla ikääkään vielä niin paljon), eikä se milloinkaan osoittanut merkkejä kaatumisesta. Jos Tojota osasi jo vuonna 1991 rakentaa kaatumattomia autoja, niin miksi se alkaisi vuonna 2017 valmistaa kaatuvia malleja? Väitehän on vailla mitään järkiperusteita. Lähes päivittäin kyllä netissä ja sanomalehdissä näkyy kuvia kaatuneista autoista, mutta ne autot ovat juuri näitä vanhoja saksalaisia premium-linttoja, joissa on leveät erikoisvanteet alla, ja renkaatikin ovat 30-sarjaa. Eipä tarvitse paljoa edes yrittää, kun tällaisella saksalaisautolla katolleen pääsee normaalissa liikenteessäkin.

        Jarrut eivät pidä:

        Tämäkin väite kielii siitä, että trollipoju ei ole ikinä päässyt kokeilemaan hybri-Aurista. Ensikertalaisesta saattaa kyllä tuntua siltä, että Auriksen jarrut eivät pidä, sillä jarrutettaessa ei tapahdu mitään vanhoille loppunpoljetuille saksalaisille premium-autoille ominaista ruosteisten jarrulevjen kirskuntaa ja nytkytystä. Kun Auriksessa painaa kevyesti jarrua, niin generaattorijarru kytkeytyy päälle ja alkaa pehmeä täysin äänetön jarrutus. Auton energiamonitorista voi seurata sitä, kuinka auton liike-energia alkaa ladata akkua. Kun jarrua painaa voimakkaammin, niin silloin akkua ladataan tieysti suuremmalla virralla ja hidastuvuus on suurempi. Vasta ihan jarrutuksen loppuvaiheessa vähän ennen pysähtymistä tavalliset jarrut tulevat mukaan, jotta auto pysyy pysähtymisen jälkeen paikoillaan liikennevaloissa. Tavalliset jarrut tulevat leikkiin mukaan niin myöhäisessä vaiheessa, että lopullinen pysähtyminenkin sujuu täysin nykäyksettömästi. Missään aiemmassa autossani ei jarrutustapahtuma ole ollut yhtä hienostunut kuin hybridi-Auriksessa. Kun jarrutuksen jälkeen kiihdytyskin sujuu vielä täysin nykäyksettömästi ja nopeasti, niin tästä syystä hybridi-Auris on kaupunkiautona aivan omassa mukavuusluokassaan. Tekniikan edisyksellisyys tulee esiin jokaisessa tapahtumassa, vaikka nahkapenkkejä ei olekaan kabiinissa.

        Edellisestä tekstistä joku voi saada sen käsityksen, että sanoisin hybridi-Auriksen olevan paras auto maailmassa. Kyllähän se on tällä hetkellä minulle paras auto, mutta tänä vuonna uuden hybridi-Corollan ostaneet ihmiset ajavat vieläkin paremmalla autolla. Olen jo vanha mies, joten minulle välttää hyvin käytetty hybridi-Auriskin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellisestä tekstistä joku voi saada sen käsityksen, että sanoisin hybridi-Auriksen olevan paras auto maailmassa. Kyllähän se on tällä hetkellä minulle paras auto, mutta tänä vuonna uuden hybridi-Corollan ostaneet ihmiset ajavat vieläkin paremmalla autolla. Olen jo vanha mies, joten minulle välttää hyvin käytetty hybridi-Auriskin.

        Hybridi tekniikka on hienoa, mutta hintavaa. Sedan civicin 1.5T saa 25 tonniin ja se kiihtyy 7,3 sekuntiin sataseen. Suorituskyky kohdillaan ja sporttinen ajotuntuma on kiva. Luotettavuus Hondassa lisäksi huippua. Lisäksi Civic on Octavian luokkaa tiloiltaan. Pikku hybridit on suorituskyvyltään melko laiskoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hybridi tekniikka on hienoa, mutta hintavaa. Sedan civicin 1.5T saa 25 tonniin ja se kiihtyy 7,3 sekuntiin sataseen. Suorituskyky kohdillaan ja sporttinen ajotuntuma on kiva. Luotettavuus Hondassa lisäksi huippua. Lisäksi Civic on Octavian luokkaa tiloiltaan. Pikku hybridit on suorituskyvyltään melko laiskoja.

        Kysyn vaan mitä ihan oikeasti teet sillä sillä kiihtyvyydellä normaali liikenteessä. Minulle merkitsee paljon enemmän arkikäytön mukavuus ja helppous ja hybridi auton kaupunkiajo ominaisuuset. Itse olen ammattiautoilija ja todennut että toyotan hybridin taloudellisuus esim taksi käytössä on vertaansa vailla. Isot Taxi yritykset ympäri maapallon valitsevat nykyään kalustokseen toyotan hybridi autot. Tämä on monelle muulle isoille auton valmistajille kova paikka koska heillä ei ole vastaavaa tuotetta tarjolla markkinoille. Ne tietävät tämän ongelman ja siksi tapahtuu isoja auto alan fuusioita vuosittain. Ne yhdistävät voimia ja resurseja koska kehitystyö vie valtavasti aikaa ja rahaa. Toyota on tehnyt hybridi autoja jo lähes 30 vuotta. Ensimmäiset 10 vuotta tuotantoa myytiin vain Japanin markkinoille. Nyt se pitkäjänteinen kehitystyö kantaa hedelmää ja muita isoja auton valmistajia tämä asia ottaa koville.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyn vaan mitä ihan oikeasti teet sillä sillä kiihtyvyydellä normaali liikenteessä. Minulle merkitsee paljon enemmän arkikäytön mukavuus ja helppous ja hybridi auton kaupunkiajo ominaisuuset. Itse olen ammattiautoilija ja todennut että toyotan hybridin taloudellisuus esim taksi käytössä on vertaansa vailla. Isot Taxi yritykset ympäri maapallon valitsevat nykyään kalustokseen toyotan hybridi autot. Tämä on monelle muulle isoille auton valmistajille kova paikka koska heillä ei ole vastaavaa tuotetta tarjolla markkinoille. Ne tietävät tämän ongelman ja siksi tapahtuu isoja auto alan fuusioita vuosittain. Ne yhdistävät voimia ja resurseja koska kehitystyö vie valtavasti aikaa ja rahaa. Toyota on tehnyt hybridi autoja jo lähes 30 vuotta. Ensimmäiset 10 vuotta tuotantoa myytiin vain Japanin markkinoille. Nyt se pitkäjänteinen kehitystyö kantaa hedelmää ja muita isoja auton valmistajia tämä asia ottaa koville.

        Maantiellä teho on tarpeen. Tuo ajamiseen sujuvuutta ja ohituksiin turvallisuutta. Liikennevalokiihdytyksissä ei ole järkeä. Hybridin kallis hinta on vaikea kuroa umpeen polttoaine säästöillä perus tallaajan.

        Hondakin on pitkään tehnyt hybridejä ja mm. civic, accord ja Cr-v löytyy ja Cr-v hybrid Suomestakin. Mutta Eurooppa ei Hondaa juuri kiinnosta. Rav4 ja Cr-v hybrid, ei juuri eroja testeissä ole kulutuksessa ja suorituskyvyssä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Arvaa miten paljon

      Haluan sua?
      Ikävä
      91
      1671
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      191
      1283
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

      On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      77
      1283
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

      Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      55
      962
    5. Aika usein mietin sitä

      Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

      Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      898
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

      Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      888
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

      Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      844
    9. On ikävä sua

      Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

      Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      799
    Aihe