Pihassa parkkeeraus?

Anonyymi

Mitähän asukkaan päässä liikkuu,kun päättänyt ottaa kerrostalon yleisen pihan parkkipaikakseen?

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hammasharja, 2 kertaa päivässä.

      Sinällään ihan normi suoritus. Auto vaan nurmikolle (joka näillä keleillä muuttuu perunapelloksi), pelastustien tukkeeksi ja/tai suoraan oven eteen, jos moisella tempulla kävelymatka lyhenee edes 5 m verrattuna asialliseen parkkipaikkaan. Minä, minä ja minä.

      Tähän vaivaan on vain 1 lääke - hankitte jokin parkkipaten laputtamaan väärinpysäköityjä autoja. Se ei ole ilmaista (pitää hankkia yhtiön piikkiin tarvittavat varoituskyltit ym. mutta vaihtoehtoja ei ole! näiden ääliöiden päähän ei saa järkeä taottua, kukkalaatikot yms. esteet kannetaan syrjään (elleivät ole vähintään 500 kg painoisia). Ja noiden laatikoiden kanssa tulee sekin ongelma, että paloautojen ja muuttokuormien pitäisi päästä oven eteen...

      • Anonyymi

        Yksityinen pysäköinninvalvonta ei auta asiaan pätkänkään vertaa. Kyseisiä heidän määräämiä maksuja kun ei tarvitse maksaa, ellei sitten jostain syystä jää rysän päältä kiinni. Siihen rysän päältä kiinni jäämiseen ei muuten riitä edes se, että lainsuojaton yksityinen "pysäkköinninvalvoja" näkisi kun olet viemässä autoa pois kielletyltä paikalta, se yksityisoikeudellinen maksuvelvoite kun syntyy sen kanssa, joka on auton sinne ajanut ja sen henkilön todistamisen osalta todistustaakka on valvontaa suorittavalla yhtiöllä.

        Asian ratkaisemiseksi tarvitaan siis fyysiset esteet, kuten esimerkiksi puomit tai portit. Niihin sellaiset yleismalliset lukot, jouhin kaikilla pelastusyksiköillä on avaimet, sellaisen avaimen saa kylläkin ostettua kuka tahansa ja saa sen väännettyä auki nokkapihdeilläkin, mutta siitä on liikaa vaivaa näille elämäntapanaan väärin pysäköiville. Mitä kuutoihin tulee, niin varsinaisen sisään- ja poismuuton välillä isojen tavaroiden tuomiseen on keskivertoasukkaalla kerran viidessä tai kymmenessä vuodessa, jolloin voi kylä tilata huoltomiehen avaaman puomi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksityinen pysäköinninvalvonta ei auta asiaan pätkänkään vertaa. Kyseisiä heidän määräämiä maksuja kun ei tarvitse maksaa, ellei sitten jostain syystä jää rysän päältä kiinni. Siihen rysän päältä kiinni jäämiseen ei muuten riitä edes se, että lainsuojaton yksityinen "pysäkköinninvalvoja" näkisi kun olet viemässä autoa pois kielletyltä paikalta, se yksityisoikeudellinen maksuvelvoite kun syntyy sen kanssa, joka on auton sinne ajanut ja sen henkilön todistamisen osalta todistustaakka on valvontaa suorittavalla yhtiöllä.

        Asian ratkaisemiseksi tarvitaan siis fyysiset esteet, kuten esimerkiksi puomit tai portit. Niihin sellaiset yleismalliset lukot, jouhin kaikilla pelastusyksiköillä on avaimet, sellaisen avaimen saa kylläkin ostettua kuka tahansa ja saa sen väännettyä auki nokkapihdeilläkin, mutta siitä on liikaa vaivaa näille elämäntapanaan väärin pysäköiville. Mitä kuutoihin tulee, niin varsinaisen sisään- ja poismuuton välillä isojen tavaroiden tuomiseen on keskivertoasukkaalla kerran viidessä tai kymmenessä vuodessa, jolloin voi kylä tilata huoltomiehen avaaman puomi.

        Hah, sieltä tuli yksi pihaparkeeraaja hädissään selittämään. Nuo fyysiset esteet nimenomaan ei toimi. Ei voi pelatusteitä blokata ja nurmikoille ajoa estävät kukkaruukut yms. siirrellään pois tieltä. Yksityinen pysäköinninvalvonta sen sijaan toimi, vaikka sille hintaa tulikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah, sieltä tuli yksi pihaparkeeraaja hädissään selittämään. Nuo fyysiset esteet nimenomaan ei toimi. Ei voi pelatusteitä blokata ja nurmikoille ajoa estävät kukkaruukut yms. siirrellään pois tieltä. Yksityinen pysäköinninvalvonta sen sijaan toimi, vaikka sille hintaa tulikin.

        No, mien tuo yksityinen pysäköinninvalvoja on teidän taloyhtiössä todistanut pysäköijän henkilöllisyyden?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, mien tuo yksityinen pysäköinninvalvoja on teidän taloyhtiössä todistanut pysäköijän henkilöllisyyden?

        EVVK, riittää, että pihapysäköinti loppui. En tosin siinä talossa ole aikoihin asunut. Kaipa nämä osaavat laskut oikeaan osoitteeseen lähettää ja onhan sitä joku pelle oikeudessakin ottanut turpaansa (tykkäsi pysäköidä talon eteen "koska mä voin").


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EVVK, riittää, että pihapysäköinti loppui. En tosin siinä talossa ole aikoihin asunut. Kaipa nämä osaavat laskut oikeaan osoitteeseen lähettää ja onhan sitä joku pelle oikeudessakin ottanut turpaansa (tykkäsi pysäköidä talon eteen "koska mä voin").

        Rahaa ne ymmärtää noi parkkeeraavat itsekkäät apinat.. Laskut ulosottoon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rahaa ne ymmärtää noi parkkeeraavat itsekkäät apinat.. Laskut ulosottoon!

        Miten ääliö voi pitää kerrostalonpihaa omakotitalon pihana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ääliö voi pitää kerrostalonpihaa omakotitalon pihana?

        On näitä Minä-minä-minä ihmisiä nykyään yllättävän paljon. Meidänkin talossa yks lapsiperhe tekee tätä koko ajan. Parkkeeraa auton pelastustielle. Sen perheen lapset on vanhempiaan fiksumpia


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2860
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2420
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2200
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2002
    5. 171
      1842
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1836
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe