Vaasan puukkosurmaaja - Timi Oikarinen

Anonyymi

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/191ebdd3-065e-4f3d-8ed7-645c85e3a78c

"Oikarisen rikollisuudessa on joitakin sarjamurhaajaan viittaavia seikkoja. Miehen puhelimesta taltioitiin pari päivää ennen tekoa otettuja kuvia, joissa hän poseerasi uhrin kanssa puukko kaulalla. Mies on ottanut kummankin uhrinsa hengiltä samalla tavalla. Syyttäjän mukaan mies oli pidempään ajatellut jonkun uhrin kaulan viiltämistä.

Uhrin vanhempien asianajaja Harry Träskbäck vertasi tapausta Michael Penttilään, joka istuu elinkautista surmattuaan neljännen uhrinsa, helsinkiläisen prostituoidun, kuristamalla. Yhteinen nimittäjä oli mielihyvä.

– Vastaajalla ei ollut tappamiseen muita syitä kuin mielihalun toteuttaminen. Katson, että tätä samaa Helsingin käräjäoikeuden perustelua voidaan käyttää, Träskbäck arvioi Oikarisesta."

Tämä vinoon näyttävä vatupassi on ainakin allekirjoittaneelta mennyt aiemmin jostain syystä ohi tällä "järjettömät henkirikokset" - saralla.
Hyvä katsoa juttu sikälikin, että ei Hra Oikarinen halunnut edes oikeudessa peitellä kasvojaan. Eikä nuo ajatelmat "mielihalunsa toteuttamisesta" verraten sarjakuristaja M.Penttilään taida nekään mitään tuulesta temmattuja olla.

Mutta pahoin pelkään, että Hra Oikarisestakin kuullaan vielä, viimeistään kun vapautuminen koettaan taas aikanaan ... Sitäkään en ole koskaan oikein Suomen valtion lainsäädännöstä ymmärtänyt, että miksi "pikaistuksissaan teko" antaa alemman tuomion. Se ikään kuin kannustaa siihen, että suunnitella ei kannatakaan, mutta sehän varmasti tähän tiettyyn tekijätyyppiin käy. Voisikohan sitä ajatella niinkin, että jos pikaistuksissa tehdystä teosta saisikin korotetun tuomion, niin se voisi joskus vaikka jollekin opettaa pikkuhiljaa sitä itsehillintääkin??!

1

2149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Elinkautinen kiitos ja hei

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      183
      3495
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      375
      2197
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      56
      2176
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      43
      2042
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1491
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1251
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1213
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      429
      1163
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      118
      1045
    10. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      59
      984
    Aihe