Miksi Islam alistaa naisia ja tyttö lapsia?

Anonyymi

Eikö ihmiset ole tasa-arvoisia?

16

298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikki Allahin luomat ihmiset ovat arvokkaita, samanarvoisia. Miehet ja naiset myös luotiin samaan tarkoitukseen: palvomaan Jumalaa, ja heitä sitoo samat säännöt ja kuoleman jälkeen odottaa samat palkinnot ja rangaistukset.

      Siinä missä esim. Raamatussa kerrotaan Eevan houkutelleen Adamin syömään omenaa, Koraanissa ei eritellä, kumman idea alunperin oli rikkoa Jumalaa vastaan, vaan Adam ja Eeva syyllistyivät siihen yhtälailla.

      Profeetta Muhammad (rauha hänelle) sanoi: "Täydellisin uskossaan on se, jolla on paras luonne. Ja parhaat teistä ovat ne, jotka ovat parhaita teidän naisillenne."
      (Jami` at-Tirmidhi, vol 1, kirja 7, Hadith 1162)

      Ennen kuolemaansa pitämässään ns. jäähyväispuheessaan hän myös sanoi, että naisilla on oikeuksia miehiinsä, miesten tulee kunnioittaa naisia ja heidän on syytä pelätä Allahia siinä, miten kohtelevat naisia. Nämä olivat niin tärkeitä asioita, että hän halusi painottaa näitä siinä puheessaan.

      • ''Ja parhaat teistä ovat ne, jotka ovat parhaita teidän naisillenne."

        Ei voi sanoa ''teidän naisillenne'', sillä naiset eivät ole millään tavalla kenenkään omaisuutta.

        Miehillä ei ole mitään omistusta naisten ylle, vaan naiset ovat itsenäisiä ihmisiä, joilla on 100% määräysvalta itseensä. Kukaan mies ei saa ikinä milläään tavalla pitää naista omana omaisuutenaan.


      • asdfman kirjoitti:

        ''Ja parhaat teistä ovat ne, jotka ovat parhaita teidän naisillenne."

        Ei voi sanoa ''teidän naisillenne'', sillä naiset eivät ole millään tavalla kenenkään omaisuutta.

        Miehillä ei ole mitään omistusta naisten ylle, vaan naiset ovat itsenäisiä ihmisiä, joilla on 100% määräysvalta itseensä. Kukaan mies ei saa ikinä milläään tavalla pitää naista omana omaisuutenaan.

        Eli olet siis ainakaan jossain täysin samaa mieltä islamin kanssa. Kuka tietää, jos Jumala jonain päivänä johdattaa sinut islamiin.

        Sen enempää nämä naiset eivät yhtään sen enempää omista näitä miehiä ja silti he ovat heidän miehiään.
        Armeijan päällikkö tai laivan kapteeni kutsuu armeijaansa tai laivansa miehistöä "miehikseen", vaikka eihän hän heitä mitenkään omista.

        Jos jonkun korvaan särähti erityisesti sanavalinta "teidän", niin ei se sieltä erikseen tule esiin, vaan minä käänsin sen englannista suoraan, "your women", vaikka eihän se "teidän" olisi ollut siinä tarpeellinen.

        Miksi ei naiset yleensä? Profeetta (rauha hänelle) puhui tässä miesten tärkeimmistä velvollisuuksista. Onhan syytä huomioida ensimmäisenä omat läheiset; ei olisi jaloa huolehtia ensin kaikkien muiden hyvinvoinnista, paitsi omien läheistensä.


      • Anonyymi

        Melkoinen iltasatu. Nyt tytöt nukkumaan iloisina siitä että ei olla musliminaisia vaan aidosti vapaita ja itsenäisiä.


      • Anonyymi

        Minkä takia sivuutat vastauksessasi miehen ja naisen täysin erilaisen aseman, joka selkeästi tulee esiin Koraanissa ja Haditheissa? Sen sijaan yrität valkopestä asiaa lainaamalla yhtä harvaa kohtaa?


      • Anonyymi

        Kaikki Allahin luomat ihmiset ovat arvokkaita,
        sinun allah, minulla rakastava Jumala.
        Olemme eri, en hyväksy sinun allahia. En koskaan hyväksy, kuin oman rakastavani Jumalan.


      • Anonyymi
        Yusraaa kirjoitti:

        Eli olet siis ainakaan jossain täysin samaa mieltä islamin kanssa. Kuka tietää, jos Jumala jonain päivänä johdattaa sinut islamiin.

        Sen enempää nämä naiset eivät yhtään sen enempää omista näitä miehiä ja silti he ovat heidän miehiään.
        Armeijan päällikkö tai laivan kapteeni kutsuu armeijaansa tai laivansa miehistöä "miehikseen", vaikka eihän hän heitä mitenkään omista.

        Jos jonkun korvaan särähti erityisesti sanavalinta "teidän", niin ei se sieltä erikseen tule esiin, vaan minä käänsin sen englannista suoraan, "your women", vaikka eihän se "teidän" olisi ollut siinä tarpeellinen.

        Miksi ei naiset yleensä? Profeetta (rauha hänelle) puhui tässä miesten tärkeimmistä velvollisuuksista. Onhan syytä huomioida ensimmäisenä omat läheiset; ei olisi jaloa huolehtia ensin kaikkien muiden hyvinvoinnista, paitsi omien läheistensä.

        Hän ei ole Profeetta vaan ihminen, joka loi väkivaltaisesti suuntauksen. Hän ei ole Jumalan lähettiläs, vaan allahin. Meillä on eri alku,,


      • Anonyymi
        asdfman kirjoitti:

        ''Ja parhaat teistä ovat ne, jotka ovat parhaita teidän naisillenne."

        Ei voi sanoa ''teidän naisillenne'', sillä naiset eivät ole millään tavalla kenenkään omaisuutta.

        Miehillä ei ole mitään omistusta naisten ylle, vaan naiset ovat itsenäisiä ihmisiä, joilla on 100% määräysvalta itseensä. Kukaan mies ei saa ikinä milläään tavalla pitää naista omana omaisuutenaan.

        Jaa..vain näin se on sitten? Olempa nähnyt ihan muuta..Miksi vääritelet asioita?
        Ihan peetä mitä sanot..!
        ÄLÄ VALEHTELE, MINÄ TIEDÄN !


      • Anonyymi
        Yusraaa kirjoitti:

        Eli olet siis ainakaan jossain täysin samaa mieltä islamin kanssa. Kuka tietää, jos Jumala jonain päivänä johdattaa sinut islamiin.

        Sen enempää nämä naiset eivät yhtään sen enempää omista näitä miehiä ja silti he ovat heidän miehiään.
        Armeijan päällikkö tai laivan kapteeni kutsuu armeijaansa tai laivansa miehistöä "miehikseen", vaikka eihän hän heitä mitenkään omista.

        Jos jonkun korvaan särähti erityisesti sanavalinta "teidän", niin ei se sieltä erikseen tule esiin, vaan minä käänsin sen englannista suoraan, "your women", vaikka eihän se "teidän" olisi ollut siinä tarpeellinen.

        Miksi ei naiset yleensä? Profeetta (rauha hänelle) puhui tässä miesten tärkeimmistä velvollisuuksista. Onhan syytä huomioida ensimmäisenä omat läheiset; ei olisi jaloa huolehtia ensin kaikkien muiden hyvinvoinnista, paitsi omien läheistensä.

        Minua ei kukaan johdata Islamiin. Ei oikein sovi,on ihan outo juttu.
        Ei oikein rakasteta ketään ja hemmo on ihminen vain.


      • Anonyymi

        Puhut allhista..ihan peetä..kyllä me tiedetään miten huonot olosuhteet on mulmi naislla.
        Saudeista lähtisi kaikki pois, kun on huonot oltavat..entä kun muslit käyttävät siirtolaisia ,siivojia yms. ne on orjia. Kohtelevat ihan ja osa on kuollut.
        Muslimit luulevat olevansa jotain kuninkaita, vaikka toisin ajatellaan.


      • Anonyymi

        Kaikki Jumalan luomat ihmiset ovat arvokkaita.
        Valitettavasti toiset kääntyivät 600- luvulla,mistä Jeesus kertoi.
        He valitsivat sen tie taivaaseen, joka vie leveämmästä portista.


    • Anonyymi

      Koraani on nuori ja kukaan ei tiedä alkuperää.
      Asiat muuttuvat,kun he haluavat.
      En pidä yhtään koraania luotettavana historiaan ja sen kertomukseen.
      Mohammed on mainittu vain 4krt, vaikka hän loi suunnan..
      Raamattu puhuu lähes kokoajan rakkauden ja valon tuojasta, Jeesus Kristuksesta, joka on Jumalan poika ja hallitsee maailmaa ISÄ JUMALAN OIKEALLA PUOLELLA.
      Siellä ei ole muita nyt..Ne on baarissa kai?

    • Otsikosta saisi herkullisen Fingerporin.

    • Anonyymi

      Lähi-Idässä on hiukka eri meininki, tasa-arvosta ei ole tietoakaan.

    • Anonyymi

      Miksi sanot rauha hänelle..Onko se kärsimässä tekojen takiansa?

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      64
      618
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      532
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      91
      457
    Aihe