Pitäisikö moottoripyöräilyä verottaa ankarammin?

Anonyymi

Minusta pitäisi. Tämä turha saastutuspelleily ja meluterrori pitää saada loppumaan.

39

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomalaista kateutta parhaimmillaan. Samallalailla autoista voi poistaa katalysaattoreja ja vaimentimia, eli pitäisikö autojakin sitten verottaa ankarammin? No sinun mielestäsi ei tietenkään, koska ajathan varmaan itsekkin autolla?

      • Anonyymi

        Onko niinkin, että jos naapuri pitää sinua metelillään öisin hereillä niin kyse on vain kateudesta? Voi hohhoijaa noita teidän juttuja..


      • Anonyymi

        Kyllä se tietysti ottaa päähän mutta ei siitä melusta, kuminpoltosta, keulimisestä nyt pääse enempää verottamaan, lääkitystä vaan pitää teidän lisätä ?


    • Anonyymi

      Hengittäminenkin pitää laittaa verolle, siitäkin vapautuu ilmakehään hiilidioksidia. Putoaakohan sen moottoripyörän äänitaso ja jos niin kuinka paljon jos sen käyttöä verotettaisiin ankarammin?

      • Anonyymi

        Hengittämisestä ei tule NOx:ää eikä meteliä senkin neropatti.


      • Anonyymi

        Voidaan verottaa hengittämistä samassa suhteessa, jos välttämättä haluat. Moottoripyörässä vero olisi 1000x.


    • Anonyymi

      Ymmärrän kyllä aloiitajan kannan, vaikka itse ajelen moottoripyörällä.

      Noin yleisemmin, me ihmiset mieluusti verottaisimme hengiltä kaiken, mikä meitä itseä ei kiinnosta.
      Minulla lopetettavien listalla on ensimmäisenä ulkomaan lomalennot. ( Itse kärsin lentopelosta ja en matkustele).
      Golfkentät kuluttavat turhaan vesivaroja. Halpatuontiromun rahtaaminen Kiinasta pitäisi lopettaa heti. Liikaa kuluttavat henkilöautot pitäisi kieltää. Huvimetsästys samoin.
      Keksikää lisää!

      • Anonyymi

        Kyse ei ole niinkään kiinnostamisesta, vaan moottoripyöräilyn kohdalla todella vahingollisesta toiminnasta normaaleja ihmisiä kohtaan (melu, kaahaus, saasteet jne).

        Eläinten huvitappamista en kyllä minäkään ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei ole niinkään kiinnostamisesta, vaan moottoripyöräilyn kohdalla todella vahingollisesta toiminnasta normaaleja ihmisiä kohtaan (melu, kaahaus, saasteet jne).

        Eläinten huvitappamista en kyllä minäkään ymmärrä.

        Itse en omista moottoripyörää eli olen kai ns. normaali ihminen, mutta tulee kyllä hyvä fiilis kun joku manki keulii ohitse tai motarilla kuuluu isompien pärrien huudatus. Täälläpäin moottoripyöräilijät osaa kyllä ajaa rauhallisemmin asutuksen keskellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en omista moottoripyörää eli olen kai ns. normaali ihminen, mutta tulee kyllä hyvä fiilis kun joku manki keulii ohitse tai motarilla kuuluu isompien pärrien huudatus. Täälläpäin moottoripyöräilijät osaa kyllä ajaa rauhallisemmin asutuksen keskellä.

        Täällä päin ei osaa. Sitä paitsi kukaan oikeasti normaali ihminen ei nauti tuosta melusta ja muiden ihmisten turvallisuuden vaarantamisesta. Siinä kun pikkulapsi jää keulivan mankin alle tai kyykky tulee 200 km/h tuulilasista sisään niin ei paljon naurata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä päin ei osaa. Sitä paitsi kukaan oikeasti normaali ihminen ei nauti tuosta melusta ja muiden ihmisten turvallisuuden vaarantamisesta. Siinä kun pikkulapsi jää keulivan mankin alle tai kyykky tulee 200 km/h tuulilasista sisään niin ei paljon naurata.

        Miksi joku pikkulapsi sitten jäisi jonkun keulivan mankin alle? Ei se pyörä missään täysin hallitsemattomassa tilassa ole heti kun on keula pystyssä, niinkuin moni tuntuu luulevan.
        Jos joku skidi hyppää jostainsyystä autotielle niin takajarrulla keula maahan ja pysähtyy normaalisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi joku pikkulapsi sitten jäisi jonkun keulivan mankin alle? Ei se pyörä missään täysin hallitsemattomassa tilassa ole heti kun on keula pystyssä, niinkuin moni tuntuu luulevan.
        Jos joku skidi hyppää jostainsyystä autotielle niin takajarrulla keula maahan ja pysähtyy normaalisti.

        Mikä ihmeen "autotie" ? Ihan tuossa lenkkipolulla näyttävät mopokersat ajelevan keula pystyssä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai tällä tavalla hallinnassa:

        https://www.puheenaiheet.fi/uutiset/moottoripyoralla-keulinut-ajoi-pain-autoa-ja-kuoli-joensuussa/

        Autoilijan virhe


      • Anonyymi

        Mutta kun kaikkia ei veroteta mistä sinä haluat ? Lentokoneella on mukava lentää lämpimään talvella, nyt kun oon eläkkeellä niin aikaa on. Ja golfia on lämmössä kiva pelata, caddie tytöt vetää bägikärryä itse vaan kävelee perässä. Välillä kestää kierros pitempään kuin koti Suomessa mutta siellä ei kenelläkään ole kiire. Jänisjahtiin ensin ja sitten putkeen joka vie lämpöön ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä päin ei osaa. Sitä paitsi kukaan oikeasti normaali ihminen ei nauti tuosta melusta ja muiden ihmisten turvallisuuden vaarantamisesta. Siinä kun pikkulapsi jää keulivan mankin alle tai kyykky tulee 200 km/h tuulilasista sisään niin ei paljon naurata.

        Montako lasta on jäänyt keulivan monkeyn alle siellä polunmäenkadulla ? Onko se vähentynyt kun kirjoittelet tänne palstalle ? Eihän meitä muita kiinnosta teikäläisen mielipiteet, voisit soittaa poliisille mutta niitä ei varmaan enää kiinnosta ? Eli lääkityksen lisääminen on ainoa vaihtoehto.


    • Anonyymi

      Muovipussit. Vuokrattavat sähköpotkulaudat. Tehoeläintuotanto.

      • Anonyymi

        Anonyymit, Kommentoijat, Valittajat, Itsekkäät, Motogyynit


    • Anonyymi

      Kaikki sellainen pitää kieltää ehdottomasti, joka ei ole oman aivotoiminnan mieleistä!

      • Anonyymi

        Mitenkä tämä sitten onnistuisi, kun ihminen nimistä elävää olentoa on tällä pallolla noin 8 miljardia, ja niillä kaikilla on se oma mielipide?.....


    • Anonyymi

      Itse säästän noin 120 litraa polttoainetta kesäisillä työmatkoilla (toukokuu-syyskuu), kun teen työmatkat lähes säällä kuin säällä moottoripyörällä auton sijaan.

    • Anonyymi

      Moottoripyöräily vapaa-aikana tuo mielenrauhaa. Siksi en ymmärrä niitä mielipiteitä, jossa halutaan kieltää kaikki se mikä ei omaan elämänkatsomukseen kuulu. Uskon kuitenkin , ettei kaikki osaa ko. harrastusta harjoittaa niin, ettei se aiheuta häiriöitä (esim. nuorison harjottama ilta-ajelu häiritsevällä tavalla. Joukko "kurvailu, keuliminen ja kumin polttaminen"). Tämähän ei kuulu moottoripyöräilyyn vaan osoitta henkilöiden kehittämöttömyyttä, jonka aika parantaa jos hengissä selviävät. Kuitenkin myös näihin kovaäänisiin moottoripyöriin liikenteessä olisi poliisin puututtava, nehän eivät ole aluperäisessä kunnossa. Siis ei tyrmätä kaikkia vain pienen vähemmistön aiheuttamista ongelmista. Nyt en ota kantaa moottoriurheiluun.

      • Anonyymi

        Eiköhän sinullekin se häiritsevä melu ole tärkein. Muuten ajelisit sähköpyörällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän sinullekin se häiritsevä melu ole tärkein. Muuten ajelisit sähköpyörällä.

        Sähköpyörä nyt on muillakin tavoilla aivan eri asia kuin moottorisoidut. Esim vaihteita ja kytkintä ei ole, josta monet kuskit ei pidä, ja niitä ei voi itse kauheasti huoltaa tai viritellä.
        Onhan ne muuten hienoja laitteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköpyörä nyt on muillakin tavoilla aivan eri asia kuin moottorisoidut. Esim vaihteita ja kytkintä ei ole, josta monet kuskit ei pidä, ja niitä ei voi itse kauheasti huoltaa tai viritellä.
        Onhan ne muuten hienoja laitteita.

        Täytyy kyllä olla melko vajakki jos kaipaa vaihteiden renkkaamista eli toisin sanoen hankalampaa ajamista ja hitaampaa kiihtyvyyttä :D

        En kaipaa vaihteiden runkkausta autolla enkä moottoripyörällä. Kas kun ei hoideta venttiilinnostimia ja polttoaineensyöttöäkin itse että voisi kokea "ajavansa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän sinullekin se häiritsevä melu ole tärkein. Muuten ajelisit sähköpyörällä.

        Älyttömät aloitukset pitäisi sakon uhalla kieltää, kyse on vaam kateudesta, kun itellä EI ola vaadittavaa korttia, eikä varaa moottoripyörään.. Ajele ite potkulaudalla, pelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älyttömät aloitukset pitäisi sakon uhalla kieltää, kyse on vaam kateudesta, kun itellä EI ola vaadittavaa korttia, eikä varaa moottoripyörään.. Ajele ite potkulaudalla, pelle.

        Sinä olet kateellinen minun fillarille ja pianolle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy kyllä olla melko vajakki jos kaipaa vaihteiden renkkaamista eli toisin sanoen hankalampaa ajamista ja hitaampaa kiihtyvyyttä :D

        En kaipaa vaihteiden runkkausta autolla enkä moottoripyörällä. Kas kun ei hoideta venttiilinnostimia ja polttoaineensyöttöäkin itse että voisi kokea "ajavansa".

        Se on sun ja monen muun tyyli ajaa, mutta jotkut kokee vaihteettomat menopelit tylsiksi. Varsinkin kakspyöräsien suhteen kun niitä ei käytännön ja ajamisen helppouden takia usein ostetakkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy kyllä olla melko vajakki jos kaipaa vaihteiden renkkaamista eli toisin sanoen hankalampaa ajamista ja hitaampaa kiihtyvyyttä :D

        En kaipaa vaihteiden runkkausta autolla enkä moottoripyörällä. Kas kun ei hoideta venttiilinnostimia ja polttoaineensyöttöäkin itse että voisi kokea "ajavansa".

        Eiköhän se iso moottoripyörä kiihdy aivan tarpeeksi , sähköpyörät ei ole vielä kilpailukykyisiä hinnaltaan eikä toiminaltaan . Lautauksella ajettava matka on aika lyhyt ja sitten taas olisi odoteltava latausta, lisäksi pyörien paino ja hinta on korkea ? Ja isot ampeerit jalkojen välissä , joku häiriö ? Kyllähän bensalla mennään kaksipyöräisillä vielä pitkään .


    • Anonyymi

      Onnistuuko sähköpyörällä valojen väläytys?

    • Anonyymi

      Eli verotuksellako pärräys ja meteli loppuu???? Mikähän logiikka tuossa on? Toisaalta Motoja verotetaan jo ostaessa uuden, aivan järkyttävällä tavalla. Esimerkiksi 15000€ moto Suomessa myydään jotain 7000€ Britanniassa. Siitä jo näkee mikä on verotuksen taso täällä.

      • Anonyymi

        No muuta sitten sinne Britanniaan. Ihan oikein, että nuo saastutusturhakkeet maksavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No muuta sitten sinne Britanniaan. Ihan oikein, että nuo saastutusturhakkeet maksavat.

        Kerropa mitä sinä itse harrastat, niin minä ajankuluksi keksin perusteet sen kieltämiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerropa mitä sinä itse harrastat, niin minä ajankuluksi keksin perusteet sen kieltämiseksi.

        En mitään laitonta tai sellaista joka tuhoaa ympäristöä tai haittaa muiden ihmisten elämää.

        Tässä on se VALTAVA ero minun ja sinun kaahausharrastuksen välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En mitään laitonta tai sellaista joka tuhoaa ympäristöä tai haittaa muiden ihmisten elämää.

        Tässä on se VALTAVA ero minun ja sinun kaahausharrastuksen välillä.

        Eipä moottoripyöräily olekaan laitonta.
        Ja mikä harrastus ei vaikuta ympäristöön?
        Kaikki sellaiset harrastukset, joita varten pitää rakentaa jotain, vaikuttavat luontoon. Ja näihin kuuluu mm. veneily, golf, hiisto, retkeily, jalkapallo, baletti, tanssi, olutharrastus jne.
        Ja jokaisella noistakin voi "tuhota" ympäristöä. Tai sitten toimia niin, että "tuhot" ovat mahd. vähäiset.

        Ja muista sekin, että mikään verotus tai rangaistus ei ole koskaan estänyt laittomuuksia. Rattijuoppous on rangaistavaa ja sitä pyritään vähentämään mm. alkoholiverolla. Turvavyöttömyys autossa on rangaistavaa, mutta siltikin käyttämättömyys tappaa vuosittain useita. Ja käyttäjiäkin kuolee onnettomuuksissa.

        Joten ei tämä asia ole ihan niin musta-valkoinen, kuin muutamat ajattelevat.

        Tapiolan Timo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä moottoripyöräily olekaan laitonta.
        Ja mikä harrastus ei vaikuta ympäristöön?
        Kaikki sellaiset harrastukset, joita varten pitää rakentaa jotain, vaikuttavat luontoon. Ja näihin kuuluu mm. veneily, golf, hiisto, retkeily, jalkapallo, baletti, tanssi, olutharrastus jne.
        Ja jokaisella noistakin voi "tuhota" ympäristöä. Tai sitten toimia niin, että "tuhot" ovat mahd. vähäiset.

        Ja muista sekin, että mikään verotus tai rangaistus ei ole koskaan estänyt laittomuuksia. Rattijuoppous on rangaistavaa ja sitä pyritään vähentämään mm. alkoholiverolla. Turvavyöttömyys autossa on rangaistavaa, mutta siltikin käyttämättömyys tappaa vuosittain useita. Ja käyttäjiäkin kuolee onnettomuuksissa.

        Joten ei tämä asia ole ihan niin musta-valkoinen, kuin muutamat ajattelevat.

        Tapiolan Timo

        Joo vähän tuli ajatuksiin korona aikana, kun en juuri muuttanut mitään elintavoissa ensimmäisellä kesänä. Prätkällä ajoin golf kentälle pelasin kavereiden kanssa niinkuin aina, ei vaan kätelty ?


    • Anonyymi

      Kaikki verot ovat turhia. Tulovero on haittavero.

    • Anonyymi

      Tuplaverot moottoripyörille. Loppuu se vapaamatkustus.

      • Anonyymi

        Mutta kun se tuplavero ei toteudu ? Aivan sama mitä te kirjoittelette täällä, verotus päätetään muualla . Vaikka kuinka ottaa päähän ne moottoripyörät niin siellä ne vaan päristelee ?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1903
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1476
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      13
      1384
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe