Kyseessä edna duo kaksoiskattila jossa suntti ouman eh-80 säätimellä. Ongelmana on että lattialämmitys jakotukille ei saa menemään kuin 35-40 asteista vettä kun kattilan ja varaajan veden lämpötila alakaa olla 100 astetta. Eli kun tuo kattilan lämpötila alakaa laskee tuosta 100 asteestä alakaa laskea myös jakotukille menevä vedenlämpötila jopa alle 20 asteen. Suntin olen aukassu ( norjistanut) eli pelaa heleposti ja vaihtanut tiivisteet. Suntti toimii käsin ja säätimellä sen 90 astetta minkä se voi liikkua . Suntti toimii "kiinniasennossa" kuten pitääkin. Mutta kuumaa ei anna tarpeeksi. Olenkin miettinyt voiko suntin kanavat olla tukossa. Tai onko kattilassa putkia jotka lähtee suntin alta lattiata kohti. Kyseessä vanha viritys joka oli säädetty käsikäytöllä noin 5 kohalle ja joka oli jumissa ennen huoltoa. Niin sama ongelma ilmenee vaikka koittaa käsisäädöllä 10 asentoa eli säätäjässä vika ei voi olla. Ja siirtopumpussa ei vika voi olla kun virtausmittarit näyttää liki täyttä eli 4 :sta.
Suntti / kattila ongelma?
Anonyymi
8536
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
Vastaukset 8
Vanhimmat
Lattialämmityksen sunttihan vahtii verkosta palaavan veden lämpötilaa, eli ei päästä vettä kuumana läpi, siksi sinne ei voi kovin kuumaa mennäkkään, kun kierto on noin rajoitettu.
Kuten tuolla kirjotin, EI EDES KÄSISÄÄDÖLLÄ saa nousemaan lähtölämpöjä tarpeeksi korkeelle. ja toiseksi Ouman:kin pyytää lisää lämpöä mutta suntista ei vaan tule tarpeeksi kuumaa. Ja Ouman vahtii nimenomaan verkostoon MENEVÄÄ lämpöä eikä palaavaa lämpöä.
Kuten tuolla kirjotin, EI EDES KÄSISÄÄDÖLLÄ saa nousemaan lähtölämpöjä tarpeeksi korkeelle. ja toiseksi Ouman:kin pyytää lisää lämpöä mutta suntista ei vaan tule tarpeeksi kuumaa.
No niin, vika löyty. Oli joku idiootti laittanu suntin ja kattilan välisen tiivisteen poikittain eli reiät ei ollu kohikkain. Eli ei ole ihme kun on tarvinnu olla keskuslämmityksen lisäksi sähköpatterit käytössä. :D
eli vesi kiersi suntin, ja pumpun välillä.. älä päästä tumpuloita korjaamaan ehjiä vehkeitä :)
Kiertääkö se vesi ylipäätään, onko talossa patteriverkosto? Tutki kv pumppu, ettei vesipyörä ole akselista irti, jolloin moottori pyörii, vaan ei pumppaa... sam vastailija.
Jatketaan sitten, virtausmittari voi näyttää kiertoa suntin ja pumpun välillä, ei välttämättä verkossa. Entä paljonko on paine? Onko ilmattu milloinkaan? no, ajelen ite toki tuollaista pannua kotona, ja töissä vähän isompaa, noin 400m3/h virtauksella, lämpötilassa 120C. Noita kun joutuu välillä pähkäilemän, niin sikäli vaan. t 8m3 varaaja.
joka siis on paisunta, tuo 8m3.. pumppupaisunta..