Imukudossyöpä?!! (Auttakaa )): )

Anonyymi

Auttakaa, oon erittäin toivoton tän asian kanssa: oon kärsiny nuhasta, kurkkukivusta ja ns raskaasta olosta n. 2kk ja monia muitakin outoja oireita ollut. Esim sillon tällön kipuja maksan ja pernan kohdalla. Nyt sitten tänä vklp sairastuin kunnon virukseen, ekana päivänä 38 astetta kuumetta, tokana päivänä jo poissa. kurkku punottaa, ja siel on semmonen valkonen rakkula, ja kurkku on ihan saatanan kipeä. Eli siis voiko nää oireet olla merkki imukudossyövästä, oon ruennu sitä nyt epäilee. Huomenna lääkäri ja pelottaa että se vaan jaarittelee jostain typerästä perus flunssasta.. pitäskö vaatii tarkempia turkimuksia?? HELP

19

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja unohdin vielä sanoa: imusolmukkeet ehkä turvonneet, huomasin perjantaina kai?

      • Anonyymi

        Kyllä toi tautisi on kuolemaksi, kai.


    • Anonyymi

      Syksyn ajan on ollut sitkeää pitkäkestoista flunssaa liikkeellä, joillain oireet katoavat välillä ja saattaa alkaa uudestaan.
      Kurkussa oleva valkoinen peite viittaa angiinaan. Ja usein flunssassa turpoavat rauhaset etenkin kaulan alueella.
      Toivotaan että lääkäri selvittää mikä vaivaa. Ensimmäisenä ei kannata ajatella syöpää, siinä menee vaan mielenrauha pilalle.

    • Anonyymi

      Tavallisin lymfooman oire on kivuton patti eli suurentunut imusolmuke kaulalla, kainalossa tai nivustaipeessa. Kaikki lymfoomat eivät kuitenkaan aiheuta selkeitä patteja, vaan suurentuneet imusolmukkeet voivat sijaita kehon alueilla, joilta niitä ei voi tuntea. Tällöin oireena voi olla esimerkiksi yskää, jos suurentuneet imusolmukkeet sijaitsevat rintakehän alueella, tai vatsaoireita, jos ne sijaitsevat vatsassa.

      Lymfooma voi aiheuttaa myös yleisoireita: kuumeilua, väsymystä, selittämätöntä painonlaskua, hikoilua tai kutinaa. Kuumeilu ilmenee useimmiten lievänä ajoittaisena lämmön nousuna (kehon lämpötila yli 37,5 °C). Kuumeiluun ei liity flunssan oireita, kuten nuhaa tai yskää. Lymfoomaan liittyvä väsymys poikkeaa normaalista väsymyksestä. Saatat olla erittäin väsynyt ilman selkeää syytä tai väsyt kovasti vähäisen ponnistelun jälkeen. Selittämätön painonlasku tarkoittaa, että laihdut paljon ja nopeasti ilman laihdutusta. Syöt ja liikut tavalliseen tapaan, mutta paino laskee silti. Lymfooma voi aiheuttaa voimakasta yöhikoilua, jonka seurauksena yöpaitasi sekä lakanat ja tyyny kastuvat. Voit joutua vaihtamaan yöpaitaa sekä lakanoita jopa useaan kertaan yön aikana. Tyypillisesti hikoilua on juuri öisin, mutta sitä voi esiintyä myös päivällä. Kutinaan voi liittyä ihottumaa, tai se voi olla yksittäinen oire. Ihosi voi kutista vain jaloista ja käsistä tai koko kehon alueelta. Kutina on pahimmillaan kuumalla säällä ja öisin ja voi haitata paljonkin normaalielämää. Tällaisia yleisoireita tulee noin neljäsosalle lymfoomaan sairastuvista. Usein yleisoireet viittaavat nopeakasvuiseen, mahdollisesti levinneeseen lymfoomaan.

      Tässä lymfooman yleisoireista. Huomaa, että lymfooma ei aiheuta flunssaoireita joista mainitset.
      Kertomasi perusteella en usko sinun sairastavan imukudossyöpää tai mitään muutakaan syöpää.

      • Anonyymi

        Mut sit noi vatsakivut.. mulla oli ehkä kolme viikkoo sitten kipua rinnassa. Tai se oli tosi kipee n. 5min ja sit se meni pois. Eipä oo sen jälkeen kuulunu, mut en tiiä onks se olennaista. Ja sit oon kanssa huomannu et mul tulee tosi helposti kuuma. Tai siis jos heti teen ns jotain nopeeta ni hirveen kuuma heti. Kuvaava sana vois olla kuumuusaalto. Mut en tiiä johtuuks ne tosta flunssamaisesta olosta, vai mistä.


    • Anonyymi

      Olet tämän saman kanssa ollut täällä kyselemässä jo aiemminkin. Sait vastauksia.
      Kerroit silloin olevasi menossa lääkäriin, menitkö? Vai etkö usko mitä lääkäri sanoi? Vaikuttaa sille että sairautesi nimi on hypokondria eli luulosairaus:

      Lääkärikirja Duodecim
      psykiatrian erikoislääkäri Matti Huttunen
      Hypokondriassa (ICD-10-diagnoosikoodi F45.2) henkilö kärsii jostakin ruumiillisesta oireesta peläten sen vuoksi sairastavansa jotakin vakavaa sairautta – kuten esimerkiksi syöpää, sydänsairautta tai AIDSia, vaikka kyseisen sairauden olemassaolo on suljettu pois asianmukaisin lääketieteellisin tutkimuksin.

      Erilaiset ruumiillisten tuntemusten aiheuttamat hetkittäiset ja ohimenevät pelot vakavan sairauden olemassaolosta ovat hyvin tavallisia. Hypokondriassa vakavan sairauden pelko säilyy kuitenkin itsepäisesti kuukausia tai monasti vuosia. Perusteellisetkin lääketieteelliset tutkimukset rauhoittavat hypokondriasta kärsivää henkilöä vain lyhyeksi aikaa.

      Hypokondriasta kärsivä henkilö on tavallinen asiakas terveyskeskuksissa ja lääkäreiden vastaanotolla. Henkilön itsepäiset pelot koettelevat usein lääkärin ja potilaan välistä suhdetta, kun peloista kärsivä toivoo loputtoman tuntuisesti uusia tutkimuksia syövän tai muun sairauden poissulkemiseksi. Moni hypokondriasta kärsivä henkilö kuluttaa huomattavasti rahaa yksityislääkäreiden vastaanottokuluihin ja erilaisiin tutkimuksiin. Jatkuva pelko vakavasta sairaudesta on psyykkisesti hyvin kuluttavaa sekä henkilölle itselleen että usein myös hänen läheisilleen.

      Kuulostaako tutulle? Minusta sopii kuin nyrkki silmään.

      • Anonyymi

        Vieläköhän sillä pistelee navassa?


      • Anonyymi

        En ole mennyt lääkäriin, aina on niin kiire.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole mennyt lääkäriin, aina on niin kiire.

        Lopeta se eri sairauksista lukeminen, niin tervehdyt siinä samalla luuloistasi.


      • Anonyymi

        Eieieiei, kuule oikeesti oon tosissani mun elämää oikeesti haittaa nämä oireet. JA kyllä oon ehkä vähän lukenut liikaa nettijuttuja, mutta en pysty tekemään treeneissä enää täysiä koska mulla on aina puolikuntonen olo joten EI MÄ EN OLE LUULOSAIRAS!! Onko vaikeeta ymmärtää? Mä vaan oon huolissani, koska eri sairauksien diagnosoiminen kestää pitkään, enkä jaksa enää velloa tässä tiedottomuudessa, vaan haluan oikeesti tietää että mikähän hlvetti mua vaivaa. Vaikka se oiskin syöpä, oisin erittäin vatun kiitollinen jos saisin tietää oireilleni nimen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eieieiei, kuule oikeesti oon tosissani mun elämää oikeesti haittaa nämä oireet. JA kyllä oon ehkä vähän lukenut liikaa nettijuttuja, mutta en pysty tekemään treeneissä enää täysiä koska mulla on aina puolikuntonen olo joten EI MÄ EN OLE LUULOSAIRAS!! Onko vaikeeta ymmärtää? Mä vaan oon huolissani, koska eri sairauksien diagnosoiminen kestää pitkään, enkä jaksa enää velloa tässä tiedottomuudessa, vaan haluan oikeesti tietää että mikähän hlvetti mua vaivaa. Vaikka se oiskin syöpä, oisin erittäin vatun kiitollinen jos saisin tietää oireilleni nimen.

        PS. Oon useesti jopa joutunut jäämään treeneistä kurkkukivun, ja nuhan takia pois joten ne kuulkaas on ihan konkreettisiä ei mitään kuvittelua :D Oon vaan epätoivonen, okei?


    • Anonyymi

      Mitä noita arvuuttelemaan, jos itsestä tuntuu, että on jotain häikkää. Sitten vain tutkimuksiin ja siellä selviää oireiden syy. Voi olla pelkkaa räkätautia, mutta olen nähnyt myös imusolmukesyöpää sairastavan yskänpuuskat, eivätkä ne ole kivaa katseltavaa.

      Siis, eikun mars lähimpään lääkäriin ja siitä se sitten alkaa.

      • Anonyymi

        Hypokondriaa sairastava ihminen ei lakkaa epäilemästä, tarkkailemasta itseään, etsimästä oireita ja huolehtimasta paniikinomaisesti jokaisesta kutinasta ja pistoksesta.
        Hypokondria on oikea sairaus, ja oikea hoito siihen löytyy psykiatrian puolelta.
        Tällaiset henkilöt ovat valtava rasite terveydenhuollossa, koska vaikka kaikki kokeet on tehty, kaikki sairaudet pois suljettu, he eivät usko eivätkä siihen tyydy. Sama ruma pyörii aina vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hypokondriaa sairastava ihminen ei lakkaa epäilemästä, tarkkailemasta itseään, etsimästä oireita ja huolehtimasta paniikinomaisesti jokaisesta kutinasta ja pistoksesta.
        Hypokondria on oikea sairaus, ja oikea hoito siihen löytyy psykiatrian puolelta.
        Tällaiset henkilöt ovat valtava rasite terveydenhuollossa, koska vaikka kaikki kokeet on tehty, kaikki sairaudet pois suljettu, he eivät usko eivätkä siihen tyydy. Sama ruma pyörii aina vain.

        Nii, mut se erooki just siinä että oireet eivät haittaa elämää. (Tai siis kyl ne haittaa koska henkilö suurentelee niitä oireita, mut jos ne oireet ois ihan tavallisella ihmisellä, ni ei ne haittais sen elämää.)


      • Anonyymi

        Juu, menin sinne lääkäriin ja lähetti nenän tähystykseen ja jonnekkin nenän kuvauksiin. otetaan myös laajempia verikokeita, ja jotain allergiatestejä :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, menin sinne lääkäriin ja lähetti nenän tähystykseen ja jonnekkin nenän kuvauksiin. otetaan myös laajempia verikokeita, ja jotain allergiatestejä :)

        Sullahan on niitä epämääräisiä muitakin oireita tuon toisen aloittamasi ketjun mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sullahan on niitä epämääräisiä muitakin oireita tuon toisen aloittamasi ketjun mukaan.

        Joo, niitä löytyy esim jalkojen puutuminen tosi (!) helposti. En tiiä mainitsinko sen siinä toisessa xd


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, niitä löytyy esim jalkojen puutuminen tosi (!) helposti. En tiiä mainitsinko sen siinä toisessa xd

        Syöpä se on, aivosyöpä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syöpä se on, aivosyöpä.

        Oikeestikko? Toivon et toi oli sarkasmia XD


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      2970
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2079
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1852
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe